"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
دختر کوچلوی قشنگ
از رویایت دست نکش
دنبال بادبادک های کاغذی بدو
و عاشق شو
هیچکس نمی‌تواند تورا از دوست داشتن یا دوست داشته شدن منع کند .
دختر کوچلوی شیرین
برای زیباتر دیده شدن جهان
برقص
راستی که جهان با تو خیلی زیبا تر است .
#عادله_زمانی
@adelehz
30
زمان زیادی برد تا یاد بگیرم .
کار فقط با دعا کردن درست نمی شود .
تا یادبگیرم باید دست خدا را بگیری و اورا بکشانی درون خانه و روزهایت .
گرچه خدا همه جا حضور دارد اما این حضور کجا و آن طور حضور کجا
یادگرفتم به جای مکرر دعا کردن و طلب کردن ، بهتر است چیزی به دنیای خدا بدهم .
حالا این هدیه به جهان خلقت می توانست چیزی کوچک باشد این مهم نبود،می‌توانست لیوانی شربت سرد در ظهر گرم تابستان باشد که به دست یک کارگر غریبه داده می شود.
می‌توانست یک حرف قشنگ ،یک حرف بدون کنایه باشد که به آشنایی زده می شود .
شاید سکوت و احترام در اوج ناراحتی به کلام مادر بود .
شاید قرصی بود که بی خبر برای پدر گرفته می‌شد و دلش را شاد می کرد.
آنجا که دلی شاد می شد خدا وارد زندگی ام می شد و سعی می کرد جبران خوبی کوچکم را ده برابر پس دهد.
پس رفیقان
بیاید دست از ناله و فغان برداریم و کاری کنیم خدا خودش پا به زندگی مان بگذارد
بیاید دلی شاد کنیم
مگر نه اینکه دل خانه ی خداست
چه کسی به خانه ی شاد و آبادش سر نخواهد زد؟؟
#عادله_زمانی
@adelehz
38
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
حال دلتون شاد
همینجور الکی 😄😍
@adelehz
😁283
هیچکس کشته مرده ی دوست داشته شدن توسط کسی نیست ،یعنی شاید دلش بخواهد بعضی آدمها دوستش داشته باشند و به او عشق و توجه بدهند اما اگر هم اینطور نشد ...آدم از توجه نکردن آن آدم یحتمل که نمی میرد..
اما گاهی وقتها دلست دیگر ،یهو به خودش می آید و می پرسد چرا فلانی آنقدر عمیق با من مهربان نیست چرا همیشه به من فکر نمی کند چرا یهو دلش هوای مرا نمی کند ..
دلِ نازک یهو برمیگردد توی صورتت و از تو می‌پرسد که چرا ؟
توام در اکثر موارد چیزی نداری که بگویی دلت را بغل میکنی و می گویی فدای سرت عزیزم
غصه نخور
خودم به جای تمام دنیا دوستت خواهم داشت .
همین‌
#عادله_زمانی
@adelehz
42
کوچه گل مریم

پشت نام هر منطقه،کوچه، کوی و گذر یک قصه نهفته است.
اینجا کوچه ای در ناحیه ی اول شهر کابل است کوچه ای به نام گل مریم
در سال‌های بسیار دور اینجا یک رودخانه جاری بوده و یک باغ بزرگ در آن خودنمایی می کرده است در این باغ جوانی بنام قاسم باغبان بود و دختر زیبا مالک باغ هر روز با دوستانش برای هواخوری به این باغ سر می زدند
دختر زیبایی به نام مریم ..
طی این دیدارها مریم و قاسم باغبان عاشق همدیگر شدند .
اما وقتی مالک بزرگ از راز دخترش با خبر شد که عاشق قاسم باغبان شده است بشدت خشمگین شد.
و مریم را از کابل به بدخشان که جای بسیار دوری بوده ست فرستاد.
مریم‌ناامید از وصال به قاسم باغبان خودکشی می کند و قاسم هم تا آخر زندگی ازدواج نمی‌کند و بیاد مریم همیشه در باغ، گل مریم می‌کارد.
گلهای مریم آنقدر زیاد می‌شوند که تمام منطقه را فرا می‌گیرند .
بعدها که آن باغها و رودخانه از بین می رود و کوچه ای ساخته می‌شود ،مردم بیاد بود آن عشق و گلهای زیبا اسم کوچه را گل مریم می‌گذارند.
بجز مهر بجز عشق دیگر تخم نکاریم .
#عادله_زمانی
@adelehz
30😢11
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کودکی از من پرسیده بود زندگی چه معنایی دارد؟
و من به او گفته بودم شکلات خوشمزه ای است که فقط یک بار می توانی آن را بخوری اما این انتخاب توست که آن را با لذت بخوری و دیگران را در لذتش شریک سازی .یا به تنهایی و با افسوس آن را تمام کنی.
شکلاتت در دستان توست .
#عادله_زمانی
❤️
@adelehz
31😢2
روباهی که شازده کوچلویی نداشته باشد همان بهتر تا اهلی نشود .
اهلی شدن به چه دردش می‌خورد وقتی در هیچ سیارکی شاهزاده ای منتظرش نباشد ‌.
#عادله_زمانی
@adelehz
31😢11🕊1
تا نشوی مست خدا
غم نشود از تو جدا

مولانای جان

شب زیبا❤️
@adelehz
26
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من همیشه تصور می‌کنم فرصت برای عشق ورزیدن هرچقدر هم عمیق،کوتاه است .
راستش هیچکس تابحال نگفته است که بعد از مرگ آیا می‌توانیم دوباره به عزیزترینهایی که در زندگی عاشق شان بودیم بپیوندیم یا نه ؟
آیا می‌توانیم دوباره آنها را پیدا کنیم و دوباره عاشقشان شویم یا نه و اگر جواب نه باشد من فکر میکنم این حسرت آمیز ترین بخش خلقت انسان است .
#عادله_زمانی
@adelehz
😢256
من فکر می‌کنم آن چه موجب رنجش آدم‌ها از یکدیگر می‌شود، این است که:
غالبا ما آدم‌ها توقع داریم طرف مقابلمان، به تمام وقایع دنیا از زاویه‌ی دید ما نگاه کند!

✍🏻 گونتر گراس

@adelehz
30
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM

توضیحات فرستنده فیلم:
سلام
ما دانـ.ـشـجوییم و الان توی بخش نوزادان بیمارستانیم
به کرات میبینیم نوزادایی رو که یا والدینشون رهـ.ـاشون میکنن یا خود بهزیـ.ـستی تشخیص میده صلاحیت نگهداری نوزاد رو ندارن و به هر صورت بی سرپرست میشن
اینم یکیشونه که خود پرسنل بیمارستان اسم کامیار روش گذاشتن و خانمم رفت و در آغوش گرفتش و براش لالایی خوند.

از پیج چهررازی

خلاصه که شبتون بخیر 😔

@adelehz
😢5011
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
واقعیت این ست که همیشه همه چیز با هم به یک انسان اعطا نمی شود.
این شبیه زنگ ورزش مدرسه در فصل زمستان است .تو اجازه داری در حیاط ورزش کنی اما هوا انقدر سرد است که باید در کلاس بمانی ،میتوانی تمام ساعت را غر بزنی یا راهی پیدا کنی و از آن ساعت بیکاری لذت ببری .
میخواهم بگویم،این هنر توست که با آنچه در اختیارت می‌گذراند چیزی دلخواه بسازی‌.
زندگی،به کثرت پر از کمبود است اما هیچ کمبودی نمیتواند عطش ذوق به زندگی را نابود سازد.
زندگی کن.
#عادله_زمانی

میکس و صدا گذاری ویدیو:
علی ترکمانی
@adelehz
14
"بزرگترین هدیه‌ای که خدا می‌تواند به تو بدهد این است: درک آن‌چه در زندگی‌ات گذشته، تا زندگی‌ات برایت توجیه شود.
این همان آرامشی است که دنبالش بودی"


📘 در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند .
✍🏻 میچ البوم
14
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
رقص کردی جز زیبایی هاست ❤️
@adelehz
32
گمان اینکه ما می‌توانستیم بیشتر عاشق هم باشیم گمان بیهوده ای بود .
این ممکن نبود،عشق ما به هم نهایت یک عشق و خانه ی آخر پر شدن یک پیمانه بود.
گاهی وقتها نباید بدنبال بیشتر و بیشتر شدن گشت تا مبادا لبریز شود آنچه می‌خواهیم بیشترش کنیم و آنچه داریم هم از دست برود.
بهرحال من گمان می‌کنم ما بشکلی حساب شده و دقیق عاشق هم بودیم .
#عادله_زمانی
@adelehz
17