هر انسانی که از کنار تو می گذرد، برای تو فرستاده شده تا به تو چیزی دهد يا به تو خدمت کند يا به تو درسی را بياموزد و يا تو به او چيزی دهی.
هيچ مورچه ای بدون اجازه خدا بارش را حمل نمی کند.
هيچ زنبوری بدون اجازه خدا وارد کندويش نمی شود و هيچ جوانه ای بدون اجازه خدا سبز نميشود.
پس انسان هایی که وارد زندگی تو می شوند، بر اساس طرحي الهي به خاطر تو می آيند و دست خير و عشق خداوند در پشت تمامی اين اتفاقات است حتی اگر در ظاهر اینگونه نباشد.
اگر خداوند انسانی را به زندگی ات وارد میکند، فقط از طريق وحدت با همان يک نفر می توانی به اوج کمال برسی.
ميتوانی از طريق يکی شدن با او، طعم زیبایى، ستايش، توحيد، وحدت و یگانگی را بچشی.
يکی شدن فقط منظور ازدواج نيست. تمام عالم، معشوق تمام عالم است. ما با هر کسی ارتباطی روحانی و معنوی برقرار می کنيم. ما با تمام انسان های اطرافمان، حتی آنهایی که فقط از کنارشان می گذريم، بدون اين که متوجه باشيم، ارتباطی روحانی داريم.
هنگامی که در چشمان پيرزنی نگاه ميکنی و به او لبخند میزنی، با او يکی شده ای.
هنگامی که سکه ای را در دست فقيری ميگذاری و درخشش و شعف و شادمانی را در چشمان او نظاره ميکنی، با او يکی شده ای.
هنگامی که کاری برای دوستی انجام ميدهی و او صميمانه و با خوشحالی تشکر ميکند، با او يکی شده ای. هنگامی که فقط احساس خوبی نسبت به شخصی داری، با او يکی شده ای...
چشم دل بگشا_ کاترین پاندر
از ژوان
@adelehz
هيچ مورچه ای بدون اجازه خدا بارش را حمل نمی کند.
هيچ زنبوری بدون اجازه خدا وارد کندويش نمی شود و هيچ جوانه ای بدون اجازه خدا سبز نميشود.
پس انسان هایی که وارد زندگی تو می شوند، بر اساس طرحي الهي به خاطر تو می آيند و دست خير و عشق خداوند در پشت تمامی اين اتفاقات است حتی اگر در ظاهر اینگونه نباشد.
اگر خداوند انسانی را به زندگی ات وارد میکند، فقط از طريق وحدت با همان يک نفر می توانی به اوج کمال برسی.
ميتوانی از طريق يکی شدن با او، طعم زیبایى، ستايش، توحيد، وحدت و یگانگی را بچشی.
يکی شدن فقط منظور ازدواج نيست. تمام عالم، معشوق تمام عالم است. ما با هر کسی ارتباطی روحانی و معنوی برقرار می کنيم. ما با تمام انسان های اطرافمان، حتی آنهایی که فقط از کنارشان می گذريم، بدون اين که متوجه باشيم، ارتباطی روحانی داريم.
هنگامی که در چشمان پيرزنی نگاه ميکنی و به او لبخند میزنی، با او يکی شده ای.
هنگامی که سکه ای را در دست فقيری ميگذاری و درخشش و شعف و شادمانی را در چشمان او نظاره ميکنی، با او يکی شده ای.
هنگامی که کاری برای دوستی انجام ميدهی و او صميمانه و با خوشحالی تشکر ميکند، با او يکی شده ای. هنگامی که فقط احساس خوبی نسبت به شخصی داری، با او يکی شده ای...
چشم دل بگشا_ کاترین پاندر
از ژوان
@adelehz
❤27
ما به شبهای زیادی نیاز داریم عزیزم
به شبهایی که بتوانیم در آن عشق را از سر بگیریم .
به شبهایی برای بیدار ماندن ماندن قدم زدن
در ساحل دریا دوتایی راه رفتن
زیر اخرین درخت کاج
زیر تیر آهن انتهای کوچه همدیگر را بوسیدن
ما به شبهای زیادی برای باهم بودن نیاز داریم .
خودت هم میدانی جانانم
جهان شب های زیادی
به ما بدهکار است .
#عادله_زمانی
@adelehz
به شبهایی که بتوانیم در آن عشق را از سر بگیریم .
به شبهایی برای بیدار ماندن ماندن قدم زدن
در ساحل دریا دوتایی راه رفتن
زیر اخرین درخت کاج
زیر تیر آهن انتهای کوچه همدیگر را بوسیدن
ما به شبهای زیادی برای باهم بودن نیاز داریم .
خودت هم میدانی جانانم
جهان شب های زیادی
به ما بدهکار است .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤15😢1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روباه گفت: سلام صبح بخیر.
شازده کوچولو مؤدبانه پاسخ داد: «سلام، صبح بخیر.» ولی هر چقدر اطراف را نگاه کرد، چیزی ندید.
صدا گفت: من اینجام، زیر درخت سیب...
شازده کوچولو گفت: تو کی هستی؟ چقدر خوشگلی!
روباه گفت: من یک روباه هستم.
شازده کوچولو به او گفت: بیا با من بازی کن. من خیلی دلم گرفته و غمگینم.
روباه گفت: من نمیتوانم با تو بازی کنم. آخه اهلی نیستم.
شازده کوچولو آهی کشید و گفت: «مرا ببخش.» بعد کمی فکر کرد و پرسید: «اهلی یعنی چی؟»
روباه گفت: اهلی کردن چیزی است که مدتهاست فراموش شده. اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن.
شازده کوچولو پرسید: ایجاد علاقه کردن؟
روباه گفت: درسته. مثلاً در حال حاضر تو برای من فقط یک پسر بچه هستی مانند هزاران پسر بچه دیگر و من هیچ احتیاجی به تو ندارم و تو هم هیچ احتیاجی به من نداری. من هم برای تو فقط یک روباه هستم، مانند هزاران روباه دیگر، اما اگر تو من را اهلی کنی ما به یکدیگر نیازمند خواهیم شد. آن وقت تو برای من منحصر به فرد و یگانه میشوی و من برای تو منحصر به فرد و یگانه.
شازده کوچولو
#نارنجی
@adelehz
شازده کوچولو مؤدبانه پاسخ داد: «سلام، صبح بخیر.» ولی هر چقدر اطراف را نگاه کرد، چیزی ندید.
صدا گفت: من اینجام، زیر درخت سیب...
شازده کوچولو گفت: تو کی هستی؟ چقدر خوشگلی!
روباه گفت: من یک روباه هستم.
شازده کوچولو به او گفت: بیا با من بازی کن. من خیلی دلم گرفته و غمگینم.
روباه گفت: من نمیتوانم با تو بازی کنم. آخه اهلی نیستم.
شازده کوچولو آهی کشید و گفت: «مرا ببخش.» بعد کمی فکر کرد و پرسید: «اهلی یعنی چی؟»
روباه گفت: اهلی کردن چیزی است که مدتهاست فراموش شده. اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن.
شازده کوچولو پرسید: ایجاد علاقه کردن؟
روباه گفت: درسته. مثلاً در حال حاضر تو برای من فقط یک پسر بچه هستی مانند هزاران پسر بچه دیگر و من هیچ احتیاجی به تو ندارم و تو هم هیچ احتیاجی به من نداری. من هم برای تو فقط یک روباه هستم، مانند هزاران روباه دیگر، اما اگر تو من را اهلی کنی ما به یکدیگر نیازمند خواهیم شد. آن وقت تو برای من منحصر به فرد و یگانه میشوی و من برای تو منحصر به فرد و یگانه.
شازده کوچولو
#نارنجی
@adelehz
❤30
دختر کوچلوی قشنگ
از رویایت دست نکش
دنبال بادبادک های کاغذی بدو
و عاشق شو
هیچکس نمیتواند تورا از دوست داشتن یا دوست داشته شدن منع کند .
دختر کوچلوی شیرین
برای زیباتر دیده شدن جهان
برقص
راستی که جهان با تو خیلی زیبا تر است .
#عادله_زمانی
@adelehz
از رویایت دست نکش
دنبال بادبادک های کاغذی بدو
و عاشق شو
هیچکس نمیتواند تورا از دوست داشتن یا دوست داشته شدن منع کند .
دختر کوچلوی شیرین
برای زیباتر دیده شدن جهان
برقص
راستی که جهان با تو خیلی زیبا تر است .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤30
زمان زیادی برد تا یاد بگیرم .
کار فقط با دعا کردن درست نمی شود .
تا یادبگیرم باید دست خدا را بگیری و اورا بکشانی درون خانه و روزهایت .
گرچه خدا همه جا حضور دارد اما این حضور کجا و آن طور حضور کجا
یادگرفتم به جای مکرر دعا کردن و طلب کردن ، بهتر است چیزی به دنیای خدا بدهم .
حالا این هدیه به جهان خلقت می توانست چیزی کوچک باشد این مهم نبود،میتوانست لیوانی شربت سرد در ظهر گرم تابستان باشد که به دست یک کارگر غریبه داده می شود.
میتوانست یک حرف قشنگ ،یک حرف بدون کنایه باشد که به آشنایی زده می شود .
شاید سکوت و احترام در اوج ناراحتی به کلام مادر بود .
شاید قرصی بود که بی خبر برای پدر گرفته میشد و دلش را شاد می کرد.
آنجا که دلی شاد می شد خدا وارد زندگی ام می شد و سعی می کرد جبران خوبی کوچکم را ده برابر پس دهد.
پس رفیقان
بیاید دست از ناله و فغان برداریم و کاری کنیم خدا خودش پا به زندگی مان بگذارد
بیاید دلی شاد کنیم
مگر نه اینکه دل خانه ی خداست
چه کسی به خانه ی شاد و آبادش سر نخواهد زد؟؟
#عادله_زمانی
@adelehz
کار فقط با دعا کردن درست نمی شود .
تا یادبگیرم باید دست خدا را بگیری و اورا بکشانی درون خانه و روزهایت .
گرچه خدا همه جا حضور دارد اما این حضور کجا و آن طور حضور کجا
یادگرفتم به جای مکرر دعا کردن و طلب کردن ، بهتر است چیزی به دنیای خدا بدهم .
حالا این هدیه به جهان خلقت می توانست چیزی کوچک باشد این مهم نبود،میتوانست لیوانی شربت سرد در ظهر گرم تابستان باشد که به دست یک کارگر غریبه داده می شود.
میتوانست یک حرف قشنگ ،یک حرف بدون کنایه باشد که به آشنایی زده می شود .
شاید سکوت و احترام در اوج ناراحتی به کلام مادر بود .
شاید قرصی بود که بی خبر برای پدر گرفته میشد و دلش را شاد می کرد.
آنجا که دلی شاد می شد خدا وارد زندگی ام می شد و سعی می کرد جبران خوبی کوچکم را ده برابر پس دهد.
پس رفیقان
بیاید دست از ناله و فغان برداریم و کاری کنیم خدا خودش پا به زندگی مان بگذارد
بیاید دلی شاد کنیم
مگر نه اینکه دل خانه ی خداست
چه کسی به خانه ی شاد و آبادش سر نخواهد زد؟؟
#عادله_زمانی
@adelehz
❤38
هیچکس کشته مرده ی دوست داشته شدن توسط کسی نیست ،یعنی شاید دلش بخواهد بعضی آدمها دوستش داشته باشند و به او عشق و توجه بدهند اما اگر هم اینطور نشد ...آدم از توجه نکردن آن آدم یحتمل که نمی میرد..
اما گاهی وقتها دلست دیگر ،یهو به خودش می آید و می پرسد چرا فلانی آنقدر عمیق با من مهربان نیست چرا همیشه به من فکر نمی کند چرا یهو دلش هوای مرا نمی کند ..
دلِ نازک یهو برمیگردد توی صورتت و از تو میپرسد که چرا ؟
توام در اکثر موارد چیزی نداری که بگویی دلت را بغل میکنی و می گویی فدای سرت عزیزم
غصه نخور
خودم به جای تمام دنیا دوستت خواهم داشت .
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
اما گاهی وقتها دلست دیگر ،یهو به خودش می آید و می پرسد چرا فلانی آنقدر عمیق با من مهربان نیست چرا همیشه به من فکر نمی کند چرا یهو دلش هوای مرا نمی کند ..
دلِ نازک یهو برمیگردد توی صورتت و از تو میپرسد که چرا ؟
توام در اکثر موارد چیزی نداری که بگویی دلت را بغل میکنی و می گویی فدای سرت عزیزم
غصه نخور
خودم به جای تمام دنیا دوستت خواهم داشت .
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
❤42
کوچه گل مریم
پشت نام هر منطقه،کوچه، کوی و گذر یک قصه نهفته است.
اینجا کوچه ای در ناحیه ی اول شهر کابل است کوچه ای به نام گل مریم
در سالهای بسیار دور اینجا یک رودخانه جاری بوده و یک باغ بزرگ در آن خودنمایی می کرده است در این باغ جوانی بنام قاسم باغبان بود و دختر زیبا مالک باغ هر روز با دوستانش برای هواخوری به این باغ سر می زدند
دختر زیبایی به نام مریم ..
طی این دیدارها مریم و قاسم باغبان عاشق همدیگر شدند .
اما وقتی مالک بزرگ از راز دخترش با خبر شد که عاشق قاسم باغبان شده است بشدت خشمگین شد.
و مریم را از کابل به بدخشان که جای بسیار دوری بوده ست فرستاد.
مریمناامید از وصال به قاسم باغبان خودکشی می کند و قاسم هم تا آخر زندگی ازدواج نمیکند و بیاد مریم همیشه در باغ، گل مریم میکارد.
گلهای مریم آنقدر زیاد میشوند که تمام منطقه را فرا میگیرند .
بعدها که آن باغها و رودخانه از بین می رود و کوچه ای ساخته میشود ،مردم بیاد بود آن عشق و گلهای زیبا اسم کوچه را گل مریم میگذارند.
بجز مهر بجز عشق دیگر تخم نکاریم .
#عادله_زمانی
@adelehz
پشت نام هر منطقه،کوچه، کوی و گذر یک قصه نهفته است.
اینجا کوچه ای در ناحیه ی اول شهر کابل است کوچه ای به نام گل مریم
در سالهای بسیار دور اینجا یک رودخانه جاری بوده و یک باغ بزرگ در آن خودنمایی می کرده است در این باغ جوانی بنام قاسم باغبان بود و دختر زیبا مالک باغ هر روز با دوستانش برای هواخوری به این باغ سر می زدند
دختر زیبایی به نام مریم ..
طی این دیدارها مریم و قاسم باغبان عاشق همدیگر شدند .
اما وقتی مالک بزرگ از راز دخترش با خبر شد که عاشق قاسم باغبان شده است بشدت خشمگین شد.
و مریم را از کابل به بدخشان که جای بسیار دوری بوده ست فرستاد.
مریمناامید از وصال به قاسم باغبان خودکشی می کند و قاسم هم تا آخر زندگی ازدواج نمیکند و بیاد مریم همیشه در باغ، گل مریم میکارد.
گلهای مریم آنقدر زیاد میشوند که تمام منطقه را فرا میگیرند .
بعدها که آن باغها و رودخانه از بین می رود و کوچه ای ساخته میشود ،مردم بیاد بود آن عشق و گلهای زیبا اسم کوچه را گل مریم میگذارند.
بجز مهر بجز عشق دیگر تخم نکاریم .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤30😢11
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کودکی از من پرسیده بود زندگی چه معنایی دارد؟
و من به او گفته بودم شکلات خوشمزه ای است که فقط یک بار می توانی آن را بخوری اما این انتخاب توست که آن را با لذت بخوری و دیگران را در لذتش شریک سازی .یا به تنهایی و با افسوس آن را تمام کنی.
شکلاتت در دستان توست .
#عادله_زمانی
❤️
@adelehz
و من به او گفته بودم شکلات خوشمزه ای است که فقط یک بار می توانی آن را بخوری اما این انتخاب توست که آن را با لذت بخوری و دیگران را در لذتش شریک سازی .یا به تنهایی و با افسوس آن را تمام کنی.
شکلاتت در دستان توست .
#عادله_زمانی
❤️
@adelehz
❤31😢2
روباهی که شازده کوچلویی نداشته باشد همان بهتر تا اهلی نشود .
اهلی شدن به چه دردش میخورد وقتی در هیچ سیارکی شاهزاده ای منتظرش نباشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
اهلی شدن به چه دردش میخورد وقتی در هیچ سیارکی شاهزاده ای منتظرش نباشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤31😢11🕊1
❤26
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من همیشه تصور میکنم فرصت برای عشق ورزیدن هرچقدر هم عمیق،کوتاه است .
راستش هیچکس تابحال نگفته است که بعد از مرگ آیا میتوانیم دوباره به عزیزترینهایی که در زندگی عاشق شان بودیم بپیوندیم یا نه ؟
آیا میتوانیم دوباره آنها را پیدا کنیم و دوباره عاشقشان شویم یا نه و اگر جواب نه باشد من فکر میکنم این حسرت آمیز ترین بخش خلقت انسان است .
#عادله_زمانی
@adelehz
راستش هیچکس تابحال نگفته است که بعد از مرگ آیا میتوانیم دوباره به عزیزترینهایی که در زندگی عاشق شان بودیم بپیوندیم یا نه ؟
آیا میتوانیم دوباره آنها را پیدا کنیم و دوباره عاشقشان شویم یا نه و اگر جواب نه باشد من فکر میکنم این حسرت آمیز ترین بخش خلقت انسان است .
#عادله_زمانی
@adelehz
😢25❤6
من فکر میکنم آن چه موجب رنجش آدمها از یکدیگر میشود، این است که:
غالبا ما آدمها توقع داریم طرف مقابلمان، به تمام وقایع دنیا از زاویهی دید ما نگاه کند!
✍🏻 گونتر گراس
@adelehz
غالبا ما آدمها توقع داریم طرف مقابلمان، به تمام وقایع دنیا از زاویهی دید ما نگاه کند!
✍🏻 گونتر گراس
@adelehz
❤30
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
توضیحات فرستنده فیلم:
سلام
ما دانـ.ـشـجوییم و الان توی بخش نوزادان بیمارستانیم
به کرات میبینیم نوزادایی رو که یا والدینشون رهـ.ـاشون میکنن یا خود بهزیـ.ـستی تشخیص میده صلاحیت نگهداری نوزاد رو ندارن و به هر صورت بی سرپرست میشن
اینم یکیشونه که خود پرسنل بیمارستان اسم کامیار روش گذاشتن و خانمم رفت و در آغوش گرفتش و براش لالایی خوند.
از پیج چهررازی
خلاصه که شبتون بخیر 😔
@adelehz
توضیحات فرستنده فیلم:
سلام
ما دانـ.ـشـجوییم و الان توی بخش نوزادان بیمارستانیم
به کرات میبینیم نوزادایی رو که یا والدینشون رهـ.ـاشون میکنن یا خود بهزیـ.ـستی تشخیص میده صلاحیت نگهداری نوزاد رو ندارن و به هر صورت بی سرپرست میشن
اینم یکیشونه که خود پرسنل بیمارستان اسم کامیار روش گذاشتن و خانمم رفت و در آغوش گرفتش و براش لالایی خوند.
از پیج چهررازی
خلاصه که شبتون بخیر 😔
@adelehz
😢50❤11
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
واقعیت این ست که همیشه همه چیز با هم به یک انسان اعطا نمی شود.
این شبیه زنگ ورزش مدرسه در فصل زمستان است .تو اجازه داری در حیاط ورزش کنی اما هوا انقدر سرد است که باید در کلاس بمانی ،میتوانی تمام ساعت را غر بزنی یا راهی پیدا کنی و از آن ساعت بیکاری لذت ببری .
میخواهم بگویم،این هنر توست که با آنچه در اختیارت میگذراند چیزی دلخواه بسازی.
زندگی،به کثرت پر از کمبود است اما هیچ کمبودی نمیتواند عطش ذوق به زندگی را نابود سازد.
زندگی کن.
#عادله_زمانی
میکس و صدا گذاری ویدیو:
علی ترکمانی
@adelehz
این شبیه زنگ ورزش مدرسه در فصل زمستان است .تو اجازه داری در حیاط ورزش کنی اما هوا انقدر سرد است که باید در کلاس بمانی ،میتوانی تمام ساعت را غر بزنی یا راهی پیدا کنی و از آن ساعت بیکاری لذت ببری .
میخواهم بگویم،این هنر توست که با آنچه در اختیارت میگذراند چیزی دلخواه بسازی.
زندگی،به کثرت پر از کمبود است اما هیچ کمبودی نمیتواند عطش ذوق به زندگی را نابود سازد.
زندگی کن.
#عادله_زمانی
میکس و صدا گذاری ویدیو:
علی ترکمانی
@adelehz
❤14