"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
بهترین زمان برای بیدار شدن هوای گرگ و میش اول صبح است .البته که انقدر خواب بر چشمان بی دفاع آدمی چنبره زده که براحتی نمی‌توان در آن ساعت بیدار شد اما اگر بشود چه می‌شود و چه شکوهی را شاهد خواهد بود‌.
وقتی هنوز گرمای کشنده ی وسط روز حاکم نشده و سرمای یخ زننده ی دیشب می رود تا کم توان شود.بین روشنایی و تاریکی ،در سکوت وقتی هم آسمان روشن است هم ستاره ها هنوز سوسو می زنند .
من دیوانه وار چنین گمگشتگی در عین پیدایی صبح گرگ و میش را دوست میدارم و به گمانم زندگی نیز چنین باشد .
تضادها و تعارض ها کنارهم اما محسور کننده و گیرا ...
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
37
میشه در هوای چهل و چند درجه چای خورد و باز هم به زندگی امیدوار بود...

هنگامه جان❤️
@adelehz
33😁8
خانمم کلی آلبالو گذاشت جلوم، گفت هسته‌هاش رو دربیار.فکر کردم هسته ها رو لازم داره، آلبالوها رو خوردم، هسته‌ها رو بهش دادم.
بعداز کلی داد و بیداد فهمیدم خود آلبالو‌ها رو لازم داشته!!!!
چرا از اول خواسته‌تون رو شفاف نمیگید آخه؟

@adelehz
😁76
اگر می شد در زمان سفر کرد
دستت را میگرفتم و میبردمت در حیاط خانه ی دمشقی نزار قبانی
زیر درخت نارنج میبوسیدمت
تا تمام تاریخ به افتخار ما دست زنان به پا خیزند .
اگر می شد ..
#عادله_زمانی
@adelehz
31😢2
دیروز ناسا این تصویر و بعنوان اولین تصویر رنگی و واضح از عمق کهکشان ها منتشر کرده .
می دونید به چی فکر میکنم؟
فکر میکنم هرکسی که از این دنیا میره
یه ستاره میشه و میره اینجا 🥺💫
خیلی زیباست واقعا زیباست .
#عادله_زمانی
@adelehz
37😁2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔻شاید باورش سخت باشد که روباه‌های جنگل برای فرار از دست گردشگران و شهروندان، خانه‌ای بهتر از سوراخ‌ سنبه‌ها آپارتمان‌های اهالی چیتگر نیافتند و در آن پناه می‌گیرند. اغلب حیوانات این محدوده با اهالی خو گرفته‌اند و دیگر کمتر از آن‌ها می‌ترسند./ همشهری آنلاین

داداش های نارنجی ها اومدن چیتگر🦊😀

@adelehz
#نارنجی
16😢6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روباه، در انتهای جنگل سرد
به این می اندیشید:
آیا در جهان روباه های نارنجی جایی برای گلی که خودش را لوس کند وجود دارد ؟
یا برای مراقبت از یک گل باید حتما شازده کوچلو باشی؟
کسی چه می داند
که چه کسی قادر به خنداندن گلی خواهد بود؟
#عادله_زمانی
#نارنجی
❤️🦊
@adelehz
18😢4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
واقعا چه شکوهی بالاتر برای یک خواننده موسیقی مردمی که بعد از پنجاه سال، اینبار او سکوت کند و مردم برایش بخوانند!

◽️از تاریخ ساخت ترانه «چشم من» دقیقا پنجاه سال می‌گذرد و همچنان این ترانه توسط مردم نسل به نسل زمزمه می‌شود و به نظر من این حد پایایی هنر است....

🎼چشم من
ترانه: اردلان سرفراز
آهنگساز: حسن شماعی زاده
خواننده: داریوش اقبالی
@adelehz
33
صبح بیدار شدم حس کردم پشت پلکم سنگینه و بسختی باز میشه جلوی آینه نگاه کردم دیدم پشه پشت پلک مو زده !
یعنی این مساحت از پوست منو ول کرده اومده دقیقا پشت پلکم و مورد عنایت قرار داده !!!
یه چشمم هنده یه چشمم چین 😐
#بده_بزنیم
@adelehz
😁59😢3
در راه
از فرط تشنگی بدنبال سوپرمارکتی که بتوان شیشه ای کوچک آب برای رفع عطش پیدا کرد .
چشممان به این آبسرد کن افتاد .
آب سرد تگری با لیوان های یک مصرف تمیز
هر لیوان آب یک خدا پدرت را بیامرزد حواله ی کسی میکردیم که آن را آنجا راه انداخته بود سرمان را که بالا آوردیم چشم‌مان به دو اسم افتاد .
در آن لحظه ی شب
با تشنگی مطلق
آب سرد در ظرف تمیز
اگر کسی باقیات صالحات را معنا کند فقط می‌تواند همین معنی را داشته باشد وبس.
یک‌لیوان آب تگری که به جان تشنه ی ما چسبید.
#عادله_زمانی
@adelehz
34
22😢11
صبح تون بخیر 😄🦊
#نارنجی
@adelehz
16
"زنی که‌گم کردم "
صبح تون بخیر 😄🦊 #نارنجی @adelehz
مرسی که هر جا نارنجی می‌بینید یاد من می افتید و برام میفرستید 🦊
نارنجی بهانه ست شما خیلی عشقید 💋
20
میگم بد نباشه من اینقدر عاشق گل آفتابگردونم که دلم‌میخواد دسته دسته ازش بخرم 🌻🌻🌻
@adelehz
7
یک روز با هم طلوع را خواهیم دید
و یک غروب کنار هم به غروب آفتاب چشم خواهیم دوخت .
ما یک‌روز یک سیگار مشترک آتش خواهیم زد و همان روز از یک لیوان آب خواهیم نوشید .
چیزی در ما جوانه خواهد زد که حاصلی از من و تو باشد و این شروع یک راه است
راهی که با هم خواهیم رفت .
هم راه و هم سفر
یک روز ما باهم خواهیم بود‌.
#عادله_زمانی
@adelehz
😢163
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یک عمر نشستیم غصه خوردیم چی شد ؟
کسانی که رفته بودند برگشتند؟
آنچه از دست دادیم دوباره به دست آوردیم؟
دردها درمان شدند ؟
دقیقا از غصه خوردن و زانوی غم بغل گرفتن ما چه چیزی عوض شد ؟
کجای کار ما درست شد جز اینکه بدترش به سرمان آمد ؟
پس رها کن برود رفیق
بگذار زندگی هر غلطی تا حالا نکرده بکند و برود پی کارش گل های تازه بچین
شکلاتهای جدید را امتحان کن
زیر باران راه برو
از خیس شدن نترس
و برقص ...
که رقص همان نقطه ی اتصالت به دنیای خوشحال هاست .
برقص رفیق همانطور که جهان را رها کرده ای رفته است پی کارش
#عادله_زمانی
@adelehz
26😁5😢2
وضعیت این روزهای ماست 😄🙀

@adelehz
😁19
چه نکو طریق باشد که خدا رفیق باشد

مولانای جان

ّ شب زیبا ❤️
@adelehz
32