"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
می پذیرم که زندگی همه ی این سالها مرا خوشحال نکرد اما این نمی تواند، حقیقتی که من عاشق زندگی و زندگی کردن‌ هستم را عوض کند.
می دانم که آسمان می تواند ابری،صاف،درخشان یا تیره باشد اما در هر حال هیچ پرنده ای نیست که بگوید از آسمان متنفر است.
من زندگی را مثل پرنده ای که آسمانش را، دوست خواهم داشت .
#عادله_زمانی
@adelehz
12
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خدااااا
نارنجی و نی نی هاش😍🥰🙈🦊
#نارنجی
@adelehz
23😁2👍1😢1
مامانم بتازگی اعتراف کرده که وقتی من دانشگاه بودم خودش لب تابمو روشن میکرده و ساعتها زامبی و گیاهان رو بازی میکرده اونوقت نزدیک اومدن من زود خاموشش میکرده 😐
من سالها این موضوع و نمیدونستم
اونوقت من بهتون میگم این مامانا یه انجمن سری دارن که این چیزا رو توش بهم آموزش میدن میگید نه😒
@adelehz
😁23
دستم را گرفتی و از کوچه های آفتاب زده ی بعدازظهر تابستان عبور دادی
زیر حجم گسترده ی برگهای پاپیتال که نمی‌دانم از کدام خانه سر به کوچه گذاشته بودند ایستادی.
بسوی من برگشتی و دستانت را روی بازوهایم جابه جا کردی به چشمانم خیره شدی .
دو خورشید تابان در چشمان سیاهت می درخشید .
و در چشمان من؟
دو آهوی رمیده نفس نفس می زد تا آرام شان کنی .با لبخند ملایمت بی آنکه سخنی بگویی ،گفتی دوستم داری .
و من؟
من به اندازه تک تک روزهای آن تابستان عاشق تر شدم .
تو معجزه ی گرمای کدام شهر تابستان زده بودی که نشناختمت؟
#عادله_زمانی
@adelehz
24
🔴یافته‌های یک مطالعه: میان گرسنه بودن و عصبانی شدن ارتباط وجود دارد

همواره این تلقی در باور عامیانه وجود داشته است که افراد وقتی گرسنه هستند، زودتر بداخلاق و خشمگین می‌شوند. اکنون برای اولین بار یک مطالعه نشان داده‌ است که میزان گرسنگی با بروز احساس عصبانیت و خشم مرتبط است.

+واقعا این‌تحقیق میخواست؟ یعنی معلوم نیست؟

@adelehz
😁209
بهترین زمان برای بیدار شدن هوای گرگ و میش اول صبح است .البته که انقدر خواب بر چشمان بی دفاع آدمی چنبره زده که براحتی نمی‌توان در آن ساعت بیدار شد اما اگر بشود چه می‌شود و چه شکوهی را شاهد خواهد بود‌.
وقتی هنوز گرمای کشنده ی وسط روز حاکم نشده و سرمای یخ زننده ی دیشب می رود تا کم توان شود.بین روشنایی و تاریکی ،در سکوت وقتی هم آسمان روشن است هم ستاره ها هنوز سوسو می زنند .
من دیوانه وار چنین گمگشتگی در عین پیدایی صبح گرگ و میش را دوست میدارم و به گمانم زندگی نیز چنین باشد .
تضادها و تعارض ها کنارهم اما محسور کننده و گیرا ...
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
37
میشه در هوای چهل و چند درجه چای خورد و باز هم به زندگی امیدوار بود...

هنگامه جان❤️
@adelehz
33😁8
خانمم کلی آلبالو گذاشت جلوم، گفت هسته‌هاش رو دربیار.فکر کردم هسته ها رو لازم داره، آلبالوها رو خوردم، هسته‌ها رو بهش دادم.
بعداز کلی داد و بیداد فهمیدم خود آلبالو‌ها رو لازم داشته!!!!
چرا از اول خواسته‌تون رو شفاف نمیگید آخه؟

@adelehz
😁76
اگر می شد در زمان سفر کرد
دستت را میگرفتم و میبردمت در حیاط خانه ی دمشقی نزار قبانی
زیر درخت نارنج میبوسیدمت
تا تمام تاریخ به افتخار ما دست زنان به پا خیزند .
اگر می شد ..
#عادله_زمانی
@adelehz
31😢2
دیروز ناسا این تصویر و بعنوان اولین تصویر رنگی و واضح از عمق کهکشان ها منتشر کرده .
می دونید به چی فکر میکنم؟
فکر میکنم هرکسی که از این دنیا میره
یه ستاره میشه و میره اینجا 🥺💫
خیلی زیباست واقعا زیباست .
#عادله_زمانی
@adelehz
37😁2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔻شاید باورش سخت باشد که روباه‌های جنگل برای فرار از دست گردشگران و شهروندان، خانه‌ای بهتر از سوراخ‌ سنبه‌ها آپارتمان‌های اهالی چیتگر نیافتند و در آن پناه می‌گیرند. اغلب حیوانات این محدوده با اهالی خو گرفته‌اند و دیگر کمتر از آن‌ها می‌ترسند./ همشهری آنلاین

داداش های نارنجی ها اومدن چیتگر🦊😀

@adelehz
#نارنجی
16😢6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روباه، در انتهای جنگل سرد
به این می اندیشید:
آیا در جهان روباه های نارنجی جایی برای گلی که خودش را لوس کند وجود دارد ؟
یا برای مراقبت از یک گل باید حتما شازده کوچلو باشی؟
کسی چه می داند
که چه کسی قادر به خنداندن گلی خواهد بود؟
#عادله_زمانی
#نارنجی
❤️🦊
@adelehz
18😢4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
واقعا چه شکوهی بالاتر برای یک خواننده موسیقی مردمی که بعد از پنجاه سال، اینبار او سکوت کند و مردم برایش بخوانند!

◽️از تاریخ ساخت ترانه «چشم من» دقیقا پنجاه سال می‌گذرد و همچنان این ترانه توسط مردم نسل به نسل زمزمه می‌شود و به نظر من این حد پایایی هنر است....

🎼چشم من
ترانه: اردلان سرفراز
آهنگساز: حسن شماعی زاده
خواننده: داریوش اقبالی
@adelehz
33
صبح بیدار شدم حس کردم پشت پلکم سنگینه و بسختی باز میشه جلوی آینه نگاه کردم دیدم پشه پشت پلک مو زده !
یعنی این مساحت از پوست منو ول کرده اومده دقیقا پشت پلکم و مورد عنایت قرار داده !!!
یه چشمم هنده یه چشمم چین 😐
#بده_بزنیم
@adelehz
😁59😢3
در راه
از فرط تشنگی بدنبال سوپرمارکتی که بتوان شیشه ای کوچک آب برای رفع عطش پیدا کرد .
چشممان به این آبسرد کن افتاد .
آب سرد تگری با لیوان های یک مصرف تمیز
هر لیوان آب یک خدا پدرت را بیامرزد حواله ی کسی میکردیم که آن را آنجا راه انداخته بود سرمان را که بالا آوردیم چشم‌مان به دو اسم افتاد .
در آن لحظه ی شب
با تشنگی مطلق
آب سرد در ظرف تمیز
اگر کسی باقیات صالحات را معنا کند فقط می‌تواند همین معنی را داشته باشد وبس.
یک‌لیوان آب تگری که به جان تشنه ی ما چسبید.
#عادله_زمانی
@adelehz
34
22😢11
صبح تون بخیر 😄🦊
#نارنجی
@adelehz
16
"زنی که‌گم کردم "
صبح تون بخیر 😄🦊 #نارنجی @adelehz
مرسی که هر جا نارنجی می‌بینید یاد من می افتید و برام میفرستید 🦊
نارنجی بهانه ست شما خیلی عشقید 💋
20