"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
در پستوی ذهنم وقتی خسته از هیاهوی شهری که شاد نیست به سکوتش پناه میبرم،دلم لک می زند برای رفتن به یک باغ قدیمی
اصلا تصور این ویلاهای خوش ساخت وسط چند اصله درخت را نکن،منظورم یک باغ کهنه با درختان پیر است جایی که سالهاست زمان در آن ایستاده و همه چیز به آرامی پیش می رود.جایی که میتوانی در گوشه کنارهایش روزنامه هایی با تاریخ چندسال قبل پیدا کنی، فرشهای دستبافی که بافنده هایش دهها سال است از دنیا رفته اند و رادیویی قدیمی و خاک گرفته که روی موج رادیو آهنگهای قدیمی تنظیم شده است.
منظورم جایی ست که سکوتش سنگین اما آرامشش هم به همان میزان سنگین باشد .
جایی که خبری از سروصدای غیر نیست تکنولوژی ما را تا خرتناق خفه نکرده است و از دیوارهای بلند گلی اش بوی اصالت می آید.
نمیدانم چنین باغی کجاست اما حس میکنم مثل کسی که به جزیره ای وسط طوفان نیاز دارد من به این باغ و شبها و روزهایش نیاز دارم .
#عادله_زمانی

@adelehz
26
نارنجی شیک پوش
@adelehz
11😁5
امشب یه جوری هوا سرد شده و باد خنک میاد
من حس میکنم شب قبل از باز شدن مدارس در پاییزِ و من هنوز کتابامو جلد نکردم.
ترک برداشتم از این هوا به اون هوا😐
@adelehz
😁2712😢5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هر کدام از ما آدمها
مجموعه ای از نامه هایی هستیم نانوشته،پست نشده ..
نامه هایی که همیشه قصد داشتیم بنویسیم اما ننوشتیم.حرفهایی که به قلم نیامد..
حرفهایی که زده نشد .
هر ادمی هنگامی که دفن میشود سنگین است فقط به خاطر حجم نامه هایی که ننوشت و نفرستاد و کسی نخواند.
#عادله_زمانی
@adelehz
12😢8😁1💔1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من اگر نداشتمت
من اگر لابلای روزهای خاکستری ام نداشتمت
من اگر تورا نداشتم تا به تو فکر کنم
تو اگر نبودی تا من بیادت بیدار شوم و بخوابم .
دنیا چقدر برایم بی رنگ می شد .
نه که تو رنگ تمام دنیا باشی نه
ولی سوی چشم‌من هستی تا بتوانم رنگها را ببینم .
من اگر نداشتمت چقدر فقیر بودم ..
#عادله_زمانی
@adelehz
25😢2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دیدن خنده ی آن کس که دوستش داری
از خنده ی خودت هم لذت بخش تر است .
شبیه خوردن یک لیوان شربت خنک و شیرین وسط گرمای تابستان
به جان می نشیند...
#عادله_زمانی
@adelehz
24😁5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
@adelehz
دیر بود تا بفهمیم‌ نباید امید کسی که به ما امید بسته است را، ناامید کنیم‌.
نباید او را از عشق پشیمان کنیم .
نباید طوری با او برخورد کنیم که از دوست داشتن مان عذاب بکشد ..
تو مسوول گلت هستی ..
کاش بدانی
#عادله_زمانی
@adelehz
ویدئو پریسا جان راغیان❤️
21
چشاشووو
#نارنجی
@adelehz
23😁1😢1
یه پیج قشنگ که برای دوستداران فرشهای ایرانی و یادگیری زبان انگلیسی ❤️❤️❤️عالیه

انگلیسی بخونید و زیبایی ببینید .

http://Instagram.com/Nowshakrug
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آن عید قربان را بگو
وان شمع قرآن را بگو
وان فخر رضوان را بگو
مستان سلامت می‌کنند..

👤مولانای جان

عید سعید قربان مبارک باد🌹
@adelehz
15
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
می پذیرم که زندگی همه ی این سالها مرا خوشحال نکرد اما این نمی تواند، حقیقتی که من عاشق زندگی و زندگی کردن‌ هستم را عوض کند.
می دانم که آسمان می تواند ابری،صاف،درخشان یا تیره باشد اما در هر حال هیچ پرنده ای نیست که بگوید از آسمان متنفر است.
من زندگی را مثل پرنده ای که آسمانش را، دوست خواهم داشت .
#عادله_زمانی
@adelehz
12
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خدااااا
نارنجی و نی نی هاش😍🥰🙈🦊
#نارنجی
@adelehz
23😁2👍1😢1
مامانم بتازگی اعتراف کرده که وقتی من دانشگاه بودم خودش لب تابمو روشن میکرده و ساعتها زامبی و گیاهان رو بازی میکرده اونوقت نزدیک اومدن من زود خاموشش میکرده 😐
من سالها این موضوع و نمیدونستم
اونوقت من بهتون میگم این مامانا یه انجمن سری دارن که این چیزا رو توش بهم آموزش میدن میگید نه😒
@adelehz
😁23
دستم را گرفتی و از کوچه های آفتاب زده ی بعدازظهر تابستان عبور دادی
زیر حجم گسترده ی برگهای پاپیتال که نمی‌دانم از کدام خانه سر به کوچه گذاشته بودند ایستادی.
بسوی من برگشتی و دستانت را روی بازوهایم جابه جا کردی به چشمانم خیره شدی .
دو خورشید تابان در چشمان سیاهت می درخشید .
و در چشمان من؟
دو آهوی رمیده نفس نفس می زد تا آرام شان کنی .با لبخند ملایمت بی آنکه سخنی بگویی ،گفتی دوستم داری .
و من؟
من به اندازه تک تک روزهای آن تابستان عاشق تر شدم .
تو معجزه ی گرمای کدام شهر تابستان زده بودی که نشناختمت؟
#عادله_زمانی
@adelehz
24
🔴یافته‌های یک مطالعه: میان گرسنه بودن و عصبانی شدن ارتباط وجود دارد

همواره این تلقی در باور عامیانه وجود داشته است که افراد وقتی گرسنه هستند، زودتر بداخلاق و خشمگین می‌شوند. اکنون برای اولین بار یک مطالعه نشان داده‌ است که میزان گرسنگی با بروز احساس عصبانیت و خشم مرتبط است.

+واقعا این‌تحقیق میخواست؟ یعنی معلوم نیست؟

@adelehz
😁209
بهترین زمان برای بیدار شدن هوای گرگ و میش اول صبح است .البته که انقدر خواب بر چشمان بی دفاع آدمی چنبره زده که براحتی نمی‌توان در آن ساعت بیدار شد اما اگر بشود چه می‌شود و چه شکوهی را شاهد خواهد بود‌.
وقتی هنوز گرمای کشنده ی وسط روز حاکم نشده و سرمای یخ زننده ی دیشب می رود تا کم توان شود.بین روشنایی و تاریکی ،در سکوت وقتی هم آسمان روشن است هم ستاره ها هنوز سوسو می زنند .
من دیوانه وار چنین گمگشتگی در عین پیدایی صبح گرگ و میش را دوست میدارم و به گمانم زندگی نیز چنین باشد .
تضادها و تعارض ها کنارهم اما محسور کننده و گیرا ...
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
37