❤5
لذت سفر به روستاهای ناشناخته ی سرسبز در تابستانی کودکانه هنوز با من است .
نسیم صبحگاهی خنگ سر صبح و بوی کاهگل نم زده که لابلای درختان خانه باغ پیچیده بود و تو سعی میکردی با ولع آن عطر خاک نم زده را ببلعی و با هر نفس حریص تر می شدی .
درخشش آلوهای طلایی چیده نشده لابلای برگهای کوچک درخت آلو و پیدا کردن گیلاسهای درشت از لابلای برگهای پهن درخت گیلاس
نان گرم خانگی که لقمه لقمه خوردنش کفاف نمی داد و تو برای به دندان کشیدن نان حریص بودی .
چراغ روشن مانده از شب قبل که در روشنایی روز دیگر مرکز توجه نبود اما هنوز هم دلت میخواست روشن بماند .
بعضی چیزها نه تکراری میشود نه قدیمی فقط لذتش می رود لای گوشت و پوست آدم
تا آخرین لحظه ی حیات تمام نمیشود .
مثل همین تابستانهای روستاهای ناشناخته ..
#عادله_زمانی
صبح بخیر❤️
@adelehz
نسیم صبحگاهی خنگ سر صبح و بوی کاهگل نم زده که لابلای درختان خانه باغ پیچیده بود و تو سعی میکردی با ولع آن عطر خاک نم زده را ببلعی و با هر نفس حریص تر می شدی .
درخشش آلوهای طلایی چیده نشده لابلای برگهای کوچک درخت آلو و پیدا کردن گیلاسهای درشت از لابلای برگهای پهن درخت گیلاس
نان گرم خانگی که لقمه لقمه خوردنش کفاف نمی داد و تو برای به دندان کشیدن نان حریص بودی .
چراغ روشن مانده از شب قبل که در روشنایی روز دیگر مرکز توجه نبود اما هنوز هم دلت میخواست روشن بماند .
بعضی چیزها نه تکراری میشود نه قدیمی فقط لذتش می رود لای گوشت و پوست آدم
تا آخرین لحظه ی حیات تمام نمیشود .
مثل همین تابستانهای روستاهای ناشناخته ..
#عادله_زمانی
صبح بخیر❤️
@adelehz
❤16
بیشتر از هرچیزی به دعا کردن علاقه دارم .یعنی دعا کردن حال جالبی ست مفهوم گسترده ای ست فارغ از نتیجه دعا کردن مرا آرام میکند .
وقتی که ایمان داشته باشم کسی مرا میشنود بدون آنکه قضاوتم کند این ارامم میکند.دربین صفات خداوند صفت "سمیع "بسیار صفت جالبی ست .سمیع به معنای بسیار شنوننده و من حدس میزنم که این صفت به مواقعی برمیگردد که بندگان به او دعا میکنند .و او میشنود و میشنود و میشنود یعنی اگر ساعتها حرف بزنی هرگز کسی به تو نخواهد گفت که کافیست و یا سکوت کن.
بنظرم حضور خدا به تنهایی خودش میتواند مایه سکون و ارامش باشد اصلا اینکه باور کنی هست تا بشنود دل ادم را قرص میکند .
هرشب پیش از خواب با او حرف بزنید و برایش از دغدغه هایتان بگویید .بگویید که دلتان از چیزی رنجیده ست یا توان مقابله با مشکلتان را ندارید .او میشنود و به وقتش به زبانی خاص خودش پاسخ تان را خواهد داد..
در دستان او این زندگی دو روزه اسان تر خواهد گذشت ..زندگی دربسیاری از مواقع نامهربان ست در چنین زندگی نامهربانی تصور گم کردن خدا و فراموش کردن دعا به درگاهش میتواند که راه را سخت تر کند ..
خدا را گم نکنیم....
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
وقتی که ایمان داشته باشم کسی مرا میشنود بدون آنکه قضاوتم کند این ارامم میکند.دربین صفات خداوند صفت "سمیع "بسیار صفت جالبی ست .سمیع به معنای بسیار شنوننده و من حدس میزنم که این صفت به مواقعی برمیگردد که بندگان به او دعا میکنند .و او میشنود و میشنود و میشنود یعنی اگر ساعتها حرف بزنی هرگز کسی به تو نخواهد گفت که کافیست و یا سکوت کن.
بنظرم حضور خدا به تنهایی خودش میتواند مایه سکون و ارامش باشد اصلا اینکه باور کنی هست تا بشنود دل ادم را قرص میکند .
هرشب پیش از خواب با او حرف بزنید و برایش از دغدغه هایتان بگویید .بگویید که دلتان از چیزی رنجیده ست یا توان مقابله با مشکلتان را ندارید .او میشنود و به وقتش به زبانی خاص خودش پاسخ تان را خواهد داد..
در دستان او این زندگی دو روزه اسان تر خواهد گذشت ..زندگی دربسیاری از مواقع نامهربان ست در چنین زندگی نامهربانی تصور گم کردن خدا و فراموش کردن دعا به درگاهش میتواند که راه را سخت تر کند ..
خدا را گم نکنیم....
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
❤19
"زنی کهگم کردم "
فست فود تابستونی کشمش البته هرچی بیشتر بهتر 😌 @adelehz
آب دوغ خیار یا آب طلا! / غذای نوستالژیک ایرانیان هم از دسترس خارج شد
🔹سادهترین غذای ایرانی برای یک خانواده ۵ نفره نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان آب میخورد.
🔹با یک حساب سرانگشتی هزینه درست کردن آب دوغ خیار برای ۱۰ نفر ۵۱۹ هزار تومان است. دوغ کیلویی ۱۲۵۰۰ هزار تومان که ۶۰ هزار تومان میشود. نان خشک۲ بسته ۳۰ هزار تومان، کشمش ۲۰۰ گرم ۴۰ هزار تومان، گردو درجه یک ۳۰۰ گرم ۲۶۳ هزار تومان، سبزی پاک کرده کیلویی ۳۵ هزار تومان، خیار ۱ کیلو ۱۷ هزار تومان، گل محمدی ۱۰۰ گرم ۷۴ هزار تومان است.
🔹البته هستند رستوران هایی که آب دوغ خیار را به صورت لاکچری با قیمت نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان میفروشند.
🔹دیگر غذایی که از قدیم سادهترین خوراک یک خانواده بوده است تبدیل به غذای لاکچری شده است. تهیه آب دوغ خیار لاکچری در وضعیت اقتصادی فعلی و گرانی مواد اولیه نیز کار هر خانوادهای نیست./ گسترش نیوز
از کاف
@adelehz
🔹سادهترین غذای ایرانی برای یک خانواده ۵ نفره نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان آب میخورد.
🔹با یک حساب سرانگشتی هزینه درست کردن آب دوغ خیار برای ۱۰ نفر ۵۱۹ هزار تومان است. دوغ کیلویی ۱۲۵۰۰ هزار تومان که ۶۰ هزار تومان میشود. نان خشک۲ بسته ۳۰ هزار تومان، کشمش ۲۰۰ گرم ۴۰ هزار تومان، گردو درجه یک ۳۰۰ گرم ۲۶۳ هزار تومان، سبزی پاک کرده کیلویی ۳۵ هزار تومان، خیار ۱ کیلو ۱۷ هزار تومان، گل محمدی ۱۰۰ گرم ۷۴ هزار تومان است.
🔹البته هستند رستوران هایی که آب دوغ خیار را به صورت لاکچری با قیمت نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان میفروشند.
🔹دیگر غذایی که از قدیم سادهترین خوراک یک خانواده بوده است تبدیل به غذای لاکچری شده است. تهیه آب دوغ خیار لاکچری در وضعیت اقتصادی فعلی و گرانی مواد اولیه نیز کار هر خانوادهای نیست./ گسترش نیوز
از کاف
@adelehz
❤7😢3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
امیدوارم کنکوری ها با موفقیت از این مرحله بگذرند ^_^
❤14😁8
روند افزایشی ابتلا و بستری کرونا در کشور
🔸دکتر محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت:
🔹در چند روز اخیر موارد ابتلا و بستری کرونا در ایران افزایش پیدا کرده است.
🔹اکثر موارد مشاهده شده خفیف و برخی با علائم تب و سرفه و برخی با علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ است.
🔹استفاده از ماسک در فضاهای سربسته را جدی بگیرید.
🔹 واکسن نزدهها به ویژه کودکان ۵ تا ١١ سال باید واکسن تزریق کنند.
@adelehz
🔸دکتر محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت:
🔹در چند روز اخیر موارد ابتلا و بستری کرونا در ایران افزایش پیدا کرده است.
🔹اکثر موارد مشاهده شده خفیف و برخی با علائم تب و سرفه و برخی با علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ است.
🔹استفاده از ماسک در فضاهای سربسته را جدی بگیرید.
🔹 واکسن نزدهها به ویژه کودکان ۵ تا ١١ سال باید واکسن تزریق کنند.
@adelehz
😢10❤2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کنون که رو به غروب آفتاب مهر و وفاست
هر آنکه شمع دلی برفروخت ماه من است
شهریار
پریساجان راغیان❤️
@adelehz
هر آنکه شمع دلی برفروخت ماه من است
شهریار
پریساجان راغیان❤️
@adelehz
❤6
"زنی کهگم کردم "
Photo
تام تورچیچ، اهل ایالت نیوجرسی آمریکا و سگش، ساوانا موفق شدهاند دور جهان را پیاده بگردند. ساوانا اولین سگی است که دور دنیا را میگردد و تام دهمین کسی است که پیاده دور دنیا را گشته است.
این دو رفیق سفر هفت ساله و ۴۸ هزار کیلومتریشان را که در آوریل ۲۰۱۵ درست قبل از ۲۶ سالگی تام شروع کرده بودند، در مه ۲۰۲۲ به پایان رساندند.
تام که سفرش را تنها آغاز کرده بود، بعد از چهار ماه همراه وفادار خود را در یک پناهگاه حیوانات در آستین، تگزاس پیدا کرد. اتفاقی که «فوق العاده» توصیف میکند: «خوب است که کسی را داشته باشی تا لحظاتت را با او شریک کنی.»
دلیل تصمیم او در همراه شدن با یک سگ این بود که شبها در چادر از ترس حیوانات در طبیعت خوب نمیخوابید برای همین تام تصمیم گرفت که یک دوست پشمالو همراهش باشد.
تام پس از مرگ دوستش در یک تصادف در سال ۲۰۰۶ به فکر پیادهروی دور دنیا افتاد. چون فکر میکرد مرگ در هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد و همین باعث شد تا شروع به بازنگری همه چیز بکند.
او پس از نه سال برنامهریزی برای این سفر ماجراجویی خود را از سال ۲۰۱۵ شروع کرد.
تام برای یک سفر ۵ سال و نیمه برنامهریزی کرده بود اما به دلیل کرونا و همینطور یک بیماری عفونی که به آن مبتلا شده بود، سفرش هفت سال طول کشید.
این ماجراجو میگوید این سفر برایش بهترین راه برای درک جهان بود: «من نمیخواستم فقط به پاریس و ماچوپیچو در پرو بروم، من واقعا میخواستم دنیا را بفهمم و ببینم مردم هر روز چگونه زندگی میکنند.»
او برای مخارج این سفر در دوران دانشجویی کار میکرد و پس از پایان تحصیل هم در خانه والدینش زندگی میکرد و قبل از سفر یک اسپانسر هم پیدا کرد.
با این حال پس از گذشت یک سال از سفرش، یک حساب بانکی در یک پلتفرم برای جمعآوری حمایت مالی را انداخت که به او در پرداخت هزینههایش کمک کرد.
تام و ساوانا پس از بازگشت از دور جهان با یک جشن بزرگ مورد استقبال دوستان و خانواده قرار گرفتند.
تام که این جهانگردی را «سورئال» توصیف میکند در گفتگو با شبکه سیانان گفت: مدتها تصور میکردم که پایان چگونه خواهد بود و وقتی این اتفاق افتاد، مردم در خیابانها صف کشیده بودند و با من قدم میزدند.
@adelehz
این دو رفیق سفر هفت ساله و ۴۸ هزار کیلومتریشان را که در آوریل ۲۰۱۵ درست قبل از ۲۶ سالگی تام شروع کرده بودند، در مه ۲۰۲۲ به پایان رساندند.
تام که سفرش را تنها آغاز کرده بود، بعد از چهار ماه همراه وفادار خود را در یک پناهگاه حیوانات در آستین، تگزاس پیدا کرد. اتفاقی که «فوق العاده» توصیف میکند: «خوب است که کسی را داشته باشی تا لحظاتت را با او شریک کنی.»
دلیل تصمیم او در همراه شدن با یک سگ این بود که شبها در چادر از ترس حیوانات در طبیعت خوب نمیخوابید برای همین تام تصمیم گرفت که یک دوست پشمالو همراهش باشد.
تام پس از مرگ دوستش در یک تصادف در سال ۲۰۰۶ به فکر پیادهروی دور دنیا افتاد. چون فکر میکرد مرگ در هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد و همین باعث شد تا شروع به بازنگری همه چیز بکند.
او پس از نه سال برنامهریزی برای این سفر ماجراجویی خود را از سال ۲۰۱۵ شروع کرد.
تام برای یک سفر ۵ سال و نیمه برنامهریزی کرده بود اما به دلیل کرونا و همینطور یک بیماری عفونی که به آن مبتلا شده بود، سفرش هفت سال طول کشید.
این ماجراجو میگوید این سفر برایش بهترین راه برای درک جهان بود: «من نمیخواستم فقط به پاریس و ماچوپیچو در پرو بروم، من واقعا میخواستم دنیا را بفهمم و ببینم مردم هر روز چگونه زندگی میکنند.»
او برای مخارج این سفر در دوران دانشجویی کار میکرد و پس از پایان تحصیل هم در خانه والدینش زندگی میکرد و قبل از سفر یک اسپانسر هم پیدا کرد.
با این حال پس از گذشت یک سال از سفرش، یک حساب بانکی در یک پلتفرم برای جمعآوری حمایت مالی را انداخت که به او در پرداخت هزینههایش کمک کرد.
تام و ساوانا پس از بازگشت از دور جهان با یک جشن بزرگ مورد استقبال دوستان و خانواده قرار گرفتند.
تام که این جهانگردی را «سورئال» توصیف میکند در گفتگو با شبکه سیانان گفت: مدتها تصور میکردم که پایان چگونه خواهد بود و وقتی این اتفاق افتاد، مردم در خیابانها صف کشیده بودند و با من قدم میزدند.
@adelehz
❤25