"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
یکم نارنجی ببینید دلتون باز بشه😄🦊
#نارنجی

@adelehz
15
اگه قرار بود قبل از خواب براش یه بیت شعر بخونید اون یه بیت چی بود؟❤️

@adelehz
5
لذت سفر به روستاهای ناشناخته ی سرسبز در تابستانی کودکانه هنوز با من است .
نسیم صبحگاهی خنگ سر صبح و بوی کاهگل نم زده که لابلای درختان خانه باغ پیچیده بود و تو سعی میکردی با ولع آن عطر خاک نم زده را ببلعی و با هر نفس حریص تر می شدی .
درخشش آلوهای طلایی چیده نشده لابلای برگهای کوچک درخت آلو و پیدا کردن گیلاسهای درشت از لابلای برگهای پهن درخت گیلاس
نان گرم خانگی که لقمه لقمه خوردنش کفاف نمی داد و تو برای به دندان کشیدن نان حریص بودی .
چراغ روشن مانده از شب قبل که در روشنایی روز دیگر مرکز توجه نبود اما هنوز هم دلت میخواست روشن بماند ‌.
بعضی چیزها نه تکراری می‌شود نه قدیمی فقط لذتش می رود لای گوشت و پوست آدم
تا آخرین لحظه ی حیات تمام نمیشود .
مثل همین تابستان‌های روستاهای ناشناخته ..
#عادله_زمانی

صبح بخیر❤️
@adelehz
16
صبح بخیر
پرده هارو کنار بزنید نور بپاشه روی فرشهای خونه
دلتون پر نور بشه❤️
@adelehz
18
بیشتر از هرچیزی به دعا کردن علاقه دارم .یعنی دعا کردن حال جالبی ست مفهوم گسترده ای ست فارغ از نتیجه دعا کردن مرا آرام میکند .
وقتی که ایمان داشته باشم کسی مرا میشنود بدون آنکه قضاوتم کند این ارامم میکند.دربین صفات خداوند صفت "سمیع "بسیار صفت جالبی ست .سمیع به معنای بسیار شنوننده و من حدس میزنم که این صفت به مواقعی برمیگردد که بندگان به او دعا میکنند .و او میشنود و میشنود و میشنود یعنی اگر ساعتها حرف بزنی هرگز کسی به تو نخواهد گفت که کافیست و یا سکوت کن.
بنظرم حضور خدا به تنهایی خودش میتواند مایه سکون و ارامش باشد اصلا اینکه باور کنی هست تا بشنود دل ادم را قرص میکند .
هرشب پیش از خواب با او حرف بزنید و برایش از دغدغه هایتان بگویید .بگویید که دلتان از چیزی رنجیده ست یا توان مقابله با مشکلتان را ندارید .او میشنود و به وقتش به زبانی خاص خودش پاسخ تان را خواهد داد..
در دستان او این زندگی دو روزه اسان تر خواهد گذشت ..زندگی دربسیاری از مواقع نامهربان ست در چنین زندگی نامهربانی تصور گم کردن خدا و فراموش کردن دعا به درگاهش میتواند که راه را سخت تر کند ..
خدا را گم نکنیم....
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
19
فست فود تابستونی
کشمش البته هرچی بیشتر بهتر 😌
@adelehz
13
در سینه به جای جان نشستی

#خاقانی
@adelehz
17😢1
"زنی که‌گم کردم "
فست فود تابستونی کشمش البته هرچی بیشتر بهتر 😌 @adelehz
آب دوغ خیار یا آب طلا! / غذای نوستالژیک ایرانیان هم از دسترس خارج شد

🔹ساده‌ترین غذای ایرانی برای یک خانواده ۵ نفره نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان آب می‌خورد.

🔹با یک حساب سرانگشتی هزینه درست کردن آب دوغ خیار برای ۱۰ نفر ۵۱۹ هزار تومان است. دوغ کیلویی ۱۲۵۰۰ هزار تومان که ۶۰ هزار تومان می‌شود. نان خشک۲ بسته ۳۰ هزار تومان، کشمش ۲۰۰ گرم ۴۰ هزار تومان، گردو درجه یک ۳۰۰ گرم ۲۶۳ هزار تومان، سبزی پاک کرده کیلویی ۳۵ هزار تومان، خیار ۱ کیلو ۱۷ هزار تومان، گل محمدی ۱۰۰ گرم ۷۴ هزار تومان است.

🔹البته هستند رستوران هایی که آب دوغ خیار را به صورت لاکچری با قیمت نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان می‌فروشند.

🔹دیگر غذایی که از قدیم ساده‌ترین خوراک یک خانواده بوده است تبدیل به غذای لاکچری شده است. تهیه آب دوغ خیار لاکچری در وضعیت اقتصادی فعلی و گرانی مواد اولیه نیز کار هر خانواده‌ای نیست./ گسترش نیوز

از کاف
@adelehz
7😢3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
امیدوارم کنکوری ها با موفقیت از این مرحله بگذرند ^_^
14😁8
روند افزایشی ابتلا و بستری کرونا در کشور

🔸دکتر محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:

🔹در چند روز اخیر موارد ابتلا و بستری کرونا در ایران افزایش پیدا کرده است.

🔹اکثر موارد مشاهده شده خفیف و برخی با علائم تب و سرفه و برخی با علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ است.

🔹استفاده از ماسک در فضاهای سربسته را جدی بگیرید.

🔹 واکسن نزده‌ها به ویژه کودکان ۵ تا ١١ سال باید واکسن تزریق کنند.
@adelehz
😢102
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کنون که رو به غروب آفتاب مهر و وفاست

هر آنکه شمع دلی برفروخت ماه من است

شهریار

پریساجان راغیان❤️
@adelehz
6