"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
وقتی مامان نارنجی میخاد مربای هویج درست کنه😍😄
@adelehz
18😁7
آدم‌ها غافلگیرتان می‌کنند.
دقیقا لحظه ای که انتظارش را ندارید با شما بشکلی برخورد می‌کنند که جا می‌خورید.
دقیقا ثانیه ای که تصورش را نمی کنید رهایتان می کنند.
آدم‌ها اگر همیشه برای خوشحال کردن تان غافلگیرانه کنند که آدم نه بلکه فرشته اند اما...افسوس که همیشه کفه ی غافلگیری های عذاب آور سنگین تر است .
و دردناک تر این است که تو منتظر آن لحظه ی لعنتی خداحافظی ،یا آن رفتار و حرف سرد نبودی .
تو فکر میکردی همه چیز بهتر خواهد بود اما ..
آدم‌ها با دلایلی که برای خودشان کاملا حق به جانب است تورا غافلگیر خواهند کرد و در بهت فرو خواهند برد‌.
و این‌همان آغاز پروسه ی دیگر به هیچ کس اعتماد ندارم است .
چیزی که بدترین حالت ممکن زندگی ست .
متاسفم اما مجبورم اگر روزی فرزندی داشتم به او بیاموزم که :
عزیزم،هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست
حتی در مورد خودت ...
همه چیز بستگی به شرایط دارد
شرایط ست که میزان وفاداری ها را تعیین می کند.
و اگر کسی پیدا شود که اینگونه نباشد
خوشبحال آنکه او را دارد
همین...
#عادله_زمانی
@adelehz
19😢7
شب تون زیبا ..
@adelehz
19
Madane Yaghout
Pallett
🎵 پالت_معدن یاقوت

هرجا تو باشی باغهای توت آنجاست
دریا و نان و معدن یاقوت آنجاست ❤️

@adelehz
8
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خنگ خدا فکر میکنه برفه🤣

#نارنجی
@adelehz
😁178😢2
شب
به اتاقی برو
و در تاریکی شمعی روشن کن
آنگاه در تلالو نور کم رونق شمع به لرزش شعله بر دیوار رو برو نگاه کن .
و از خودت بپرس که نیاز داشتی تا در آن تاریکی غلیظ کی را کنارت می داشتی .
اسم هر کس که به ذهنت رسید
چه اشتباه چه درست باید بپذیری که او همان کسی ست که دوستش داری‌.
نمی شود که آدم در تاریکی مطلق و پرتو نوری لرزان دلش دشمنش را بخواهد ..
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
25😢2
یه حس خوب مثل
یه لیوان آب خنک بعد از دوش گرم
باد کولر بعد از پیاده روی تو آفتاب
گل هندونه بعد از چرت تابستونی
بقیه شو شما بگید
چی بعد چی ؟؟؟؟
30
داستان این مغازه ی لباس عروس فروشی هم جالب ست .
کسانی که از پاساژ امام رضای اهواز می‌گذرند شاید با این ویترین آشنا باشند .
اما چرا لباس‌های این ویترین قدیمی ست؟
چون چیزی قریب به بیست سال است که این ویترین تغییر داده نشده است ،صاحب مغازه زن و شوهری بودند بعد از فوت خانم، همسرش ویترین را تغییر نمی دهد چراغ مغازه را روشن می‌گذارد و گاهی برمی‌گردد تا فقط مغازه را تمیز کند.
چرا؟
چون این تنها یک مغازه نیست .این مجموعه ای از آرزوهای مشترک بر باد رفته توام با عشق به نهایت نرسیده ی بین دو نفر است .
مثل پرنده ای که دوبال دارد
این مجموعه ای از خاطرات مه آلود و دور ولی تکرار نشدنی ست .
کجای این دنیا این مرد می تواند دوباره زنش را پشت این لباس‌های پر زرق و برق زنانه و درخشش زیبایی شان پیدا کند؟
هیچ جا
حق دارد این ویترین را دست نخورده باقی بگذارد چون هرگز چنین کیفیتی تکرار نخواهد شد .
عشق اگر می‌توانست تصویر باشد قطعا همین ویترین مغازه ی دست نخورده با لباس‌های قدیمی عروس می بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
53😢22
یکم نارنجی ببینید دلتون باز بشه😄🦊
#نارنجی

@adelehz
15
اگه قرار بود قبل از خواب براش یه بیت شعر بخونید اون یه بیت چی بود؟❤️

@adelehz
5
لذت سفر به روستاهای ناشناخته ی سرسبز در تابستانی کودکانه هنوز با من است .
نسیم صبحگاهی خنگ سر صبح و بوی کاهگل نم زده که لابلای درختان خانه باغ پیچیده بود و تو سعی میکردی با ولع آن عطر خاک نم زده را ببلعی و با هر نفس حریص تر می شدی .
درخشش آلوهای طلایی چیده نشده لابلای برگهای کوچک درخت آلو و پیدا کردن گیلاسهای درشت از لابلای برگهای پهن درخت گیلاس
نان گرم خانگی که لقمه لقمه خوردنش کفاف نمی داد و تو برای به دندان کشیدن نان حریص بودی .
چراغ روشن مانده از شب قبل که در روشنایی روز دیگر مرکز توجه نبود اما هنوز هم دلت میخواست روشن بماند ‌.
بعضی چیزها نه تکراری می‌شود نه قدیمی فقط لذتش می رود لای گوشت و پوست آدم
تا آخرین لحظه ی حیات تمام نمیشود .
مثل همین تابستان‌های روستاهای ناشناخته ..
#عادله_زمانی

صبح بخیر❤️
@adelehz
16