"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
با همه دیر آمدن ها، زود از دل می رویم

کلیم کاشانی
@adelehz
13😢3
گاهی وقتها همان دختر ۱۳ ساله میشوم که پیش از غروب آفتاب از مدرسه به خانه آمده است .زیر پنجره ی بزرگ رو به حیاط به خواب رفته و با صدای اذان مغرب که در غروبی سرد و پاییزی در محله پیچیده است بیدار شده است.
گیج و مبهوت،دلش نمیخواهد سرش را از روی بالشت بردارد و با چشمانش سوسوی چراغ های تازه روشن شده ی حیاط را دنبال می کند.
این چیزهای غریبی که روزگاری بخشی لاینفک از زندگی مان بود اما به ناگاه ناپدید شدند.
و ما آدمهایی که بین گذشته و آینده معلق ایستاده ایم در حالی که،حال را نادیده میگیریم .
هر عکس،عطر یا خیابان ما را پرت می کند به اعماق چیزهایی که هزار بار کوشیده ایم رهایشان کنیم ‌.
و این معامله ای ناجوانمردانه بین توان کم‌ما و قدرت بالای خاطرات ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
14😢9
تهران،زیباست با تمام دغدغه هایش آرام ست
تهران مظلوم ست .
اینقدر که دلت ميخواهد در یک پاییز هرجای دنیا که هستی برگردی و تهران را بغل کنی.
سکوتش اگر شکسته نشود هزار سال معنی دارد. اصلا چرا هیچ جا شبیه تهران،شبیه ایران نیست؟
چرا آدم با خودش فکر می‌کند این شهر،این کشور یک زن آرام با چشمان معصوم و زیبای سیاه است که دلت میخواهد در آغوشش گم بشوی؟
زنی که هر جا بروی عطرش با تو همراه ست زنی که هیچ زن زیبایی نمی تواند یادش را از قلبت پاک کند و جایش را بگیرد.
زنی که همیشه عاشقش می مانی...
#عادله_زمانی
@adelehz
24
ما مجبوریم از خودمان بزرگتر باشیم..

شب زیبا ❤️
@adelehz
26😢1
بزرگتر شدن در زندگی به شما می آموزد که تمام حرفهایی که می شنوید را باور نکنید .
در عوض آنچه را مکررا می بینید باور کنید.
که ارزش هرچیز نه به گفتن که به اثبات کردن ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
18
به این قیافه ی خرشون نگاه نکنید
چند روز پیش یه فیل یه زنی و تو هند کشته بعد توی مراسم تشییع زن برگشته و زده زیر جنازه،فرستادتش رو هوا 😐
بعد هم‌مراسم و بهم زده و رفته ...
#واقعی
@adelehz
😁35😢5
من اینجا هستم ❤️
برای دنبال کردن نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.zamani90
10
زندگی چایی های تلخ به اندازه ی کافی دارد تا نثار ما کند در این روزها بهتر است ما شیرینی هم باشیم،نقلی،باقلوایی یا حتی تکه ای نبات
خلاصه که همدیگر را شیرین کنیم‌که تلخی بسیار بوده و بسیار خواهد بود‌.
#عادله_زمانی
@adelehz
13
از من بشما نصیحت که بیاد داشته باشید .
در هر رابطه ای آغاز کننده ی رابطه حق کمتری برای برهم‌زدن آن رابطه دارد.
کسی که پا پیش گذاشته و کسی را از خلوت خودش بیرون کشیده تا با حرفها و ابراز علاقه هایش او را به خود متمایل کند کمتر حق دارد که تغییر کند ‌.
وقتی می روی سراغ کسی یعنی تو این آدم را دیده ای شناخته ای،با علم کامل عاشقش شدی حالا کی می تواند بتو اجازه دهد که یک روز از خواب برخیزی و رفتارت را تغییر بدهی؟
شازده کوچلو به روباه گفت اهلی کردن یعنی چی؟
و روباه گفت چیزی ست که مدتها فراموش شده یعنی ایجاد علاقه کردن
حالا یک سری از آدمها فقط به همین حرف روباه اکتفا می کنند و می روند سراغ ایجاد علاقه کردن اما بخش دوم حرف روباه چه بود ؟
تو تا همیشه در برابر کسی که او را اهلی کردی مسوولی ..
نمیدانم چرا این تکه را نمی شنوند ‌!
خلاصه ی کلام یا کسی را اهلی نکنید یا تا آخرش پای اهلی کردن تان باقی بمانید .
دل آدم‌ها بازیچه ی احوالات متغییر و پرخاشگری های دوره ای تان نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
38😢3
خسته از همه چیز بیای خونه این زاویه ی دیدت باشه❤️دنیا دوباره قشنگ میشه برات
@adelehz
52😢2
از طایفه‌ی نوریم؛ ما تیره نمی‌مانیم

ناشناس
@adelehz
16
یه پیج قشنگ که برای دوستداران فرشهای ایرانی و یادگیری زبان انگلیسی ❤️❤️❤️عالیه

http://Instagram.com/Nowshakrugs
1
بخوابیم و قبول کنیم که بزرگ‌شدیم اما هنوز گول حرفهای قشنگ غیر واقعی رو میخوریم ..
بهمین سادگی
#عادله_زمانی
شب زیبا❤️
@adelehz
😢336
سونیا سابنیس یه حرف قشنگ میگه، میگه:
"کسی رو انتخاب کنین که در اتاقی مملو از جمعیت شما را انتخاب میکند، نه کسی که‌ در اتاق خالی انتخابش شما هستید."
به زبون خودمون لنگه کفش تو بیابون کسی نباشین...

از پیج SoulofDream

@adelehz
😢128
ای یار جفا کرده ی پیوند بریده
این بود وفاداری و عهد تو ندیده
در کوی تو معروفم و از روی تو محروم
گرگ دهن آلوده یوسف ندریده
بس در طلبت کوشش بی فایده کردیم
چون طفل دوان در پی گنجشک پریده
با دست بلورین تو پنجه نتوان کرد
رفتیم دعا گفته و دشنام شنیده

سعدی
@adelehz
😢11😁21
شعر:حضرت سعدی
#عادله_زمانی

@adelehz
😢54