"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دهه هشتاد اوایل دوره ی خوب نوجوانی هم نسل های من ست.دخترمدرسه ای های خوشحالی که با ورود به راهنمایی و ترک دبستان حسابی توهم بزرگ شدن داشتند.
دخترمدرسه ای های شادی که زندگی برایشان نقره ای بود و عشق؛بله عشق خیال جنون امیز و زیبایی بود که یحتمل یک روز دامنشان را می گرفت.
آن دهه موسیقی پاپ خواننده های داخلی کم کم در حال جان گرفتن بود و یکی از آن خوش نواها همین گروه آریان بود.با چه آب و تابی در موردشان در مدرسه حرف میزدیم خدا میداند.
از ویلون نواز خوش تیپشان تا دخترانی که گیتار میزدنند و ما دختر مدرسه ای های خوشحال که با چشمان گشاد شده و دستان زیر چانه با تحسین به سی دی هایشان خیره میشدیم و اهنگهایشان را در راه های مدرسه در زنگهای تفریح زیر لب زمزمه میکردیم.
ما نسل خوشحالی بودیم لذتهای کوچک و قشنگی داشتیم امشب این آهنگ را دوباره شنیدم و آن دخترک خوشحال و بیخیال دیروز که شیطنت از سر و گوشش می بارید در برابرم حاضر شد هنوز میخندید و درحالی که کتونی اش را پوشیده و کوله اش را انداخته بود می رفت تا در راه مدرسه بخواند.
گل آفتاب گردون هر روز به انتظاره دیدن یاره
اما خورشید و پوشونده ابری که تاریک و تاره..
#عادله_زمانی
18😢2
یه افسانه هست که میگه:
اگر قبل خواب به ماه لبخند بزنی حتما خوا‌ب‌های‌ خوبی میبینی. 🌙

شب بخیر♥️

@adelehz
24
صبح کلید روز ست،اگر دیرتر بیدار شوی کلیدت گم می‌شود .
کلیدت را که گم کنی تمام روزت قفل می ماند.
این است که زودتر برای باز کردن قفلهای روز چشم بگشا و به جهان نگاه کن‌.
کلیدت را پشت پنجره گذاشته اند.
#عادله_زمانی
@adelehz
🌸🌺
17
خورشید باش
ولو که جهان یک نفر را روشن کنی .
بگذار آنچه از تو می رسد روشنایی باشد .
نور را چون آوازی عاشقانه جاری ساز
خورشید کوچک جهان یک‌نفر
#عادله_زمانی
پ.ن عاشق این عکسم
@adelehz
32
اغلب مردم به قصد فهمیدن
گوش نمی دهند،
آنها به قصد پاسخ دادن
گوش می‌دهند!

✍🏻 استفان کاوی
@adelehz
😢1411
چیزی رو نذارید برای روز مبادا
لذت شو ببرید
@adelehz
23😢15😁6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
با صدای آب و پرندگان گل دره (منطقه ای در افغانستان)به خواب برید .
خوابهایتان طلایی
شب زیبا
@adelehz
ویدیو:شاهین حکیمی
21
از فرودگاه برگشتم
همین حالا در سیاهی مطلق شب
در سکوت شانه به شانه ی پدر و مادرم
سرشب که بیخیال دنیا نشسته بودیم و حرف میزدیم تلفن مادرم زنگ خورد .
دختر خاله ی پدرم بود مادرم پشت تلفن چیزی را شنیده بود که با حالتی ترسناک در جوابش می‌گفت
نه!!! باورم نمی شود
راست می‌گویی
نگاه نگران مادرم نشان داد که موضوعی ترسناک رخ داده است .
پسر خاله ی دیگر پدرم در ترکیه بطور ناگهانی فوت کرده بود .
مهربان و صمیمی و آرام
زن و دو دخترش به هرات سفر کرده بودند و حالا سفرشان نیمه کاره مانده و به ایران آمدند تا به ترکیه بروند .
میتوانید تصور کنید یک زن با دو دختر جوانش با شنیدن این خبر چه حالی داشتند ؟
همراه شان به فرودگاه رفتیم .
باز یاد آن ساعت دو شبی افتادم که رسیدم در خانه ی دایی احمد ،هنگام پیاده شدن از ماشین همینکه چشمم به پرده های سیاه جلوی در افتاد ایستادم و در سکوت چند ثانیه نگاه کردم و بعد شروع به فریاد زدن و جیغ کشیدن کردم .
در آن تاریکی در میان ترکیبی از صدای هق هق زنانه با صدای بی رحمانه ی پرواز های برق آسا ،من به آن خانواده ی دیگر گوشه ی فرودگاه نگاه میکردم .
آنها که بین شان یک تازه عروس با لباس سراپا سفید ایستاده بود و تمام بدنش حتی چشمانش می‌خندید.
و به فرودگاهی که اشک ها و لبخندها را میان صدای رعدآسای هواپیماهایش گم می کند .
آن لحظه حتی لحظه خروج دایی احمد از سالن عروجیان بهشت زهرا را دیدم و حتی خودم را دیدم که این سر سالن ایستاده بودم خم شده بودم و با آخرین توان وجودم جیغ میزدم و روی پاهایم می کوبیدم.
آنچنان جیغی که حتی جماعتی عزادار و منتظر مرده گانشان را بطرفم برگرداند .
امشب بطرز غریبی من خسته بودم از تماشا
همین حالا به خانه رسیده ام .
میدانم که گریه های مادر و دخترها مدتی بعد فروکش می‌کند و این را هم می دانم که حفره ی قلب شان تا ابد پر نخواهد شد .
همانطور که حفره ی نبود دایی احمد هرگز در میان قلبم پر نخواهد شد .
چشمانم خسته ی خواب ست
و سرم‌می‌گوید این سکوت آنقدر سنگین ست که مجالی برای خواب نمی‌گذارد.
شاید آدم‌ها در آن جهان‌های دیگر ارام‌ترند که چنین برای رفتن به آنجا عجله دارند
کسی چه می داند...
#عادله_زمانی
پ.ن لطفا برای روح این تازه درگذشته،دایی احمد جانم و تمام رفتگان فاتحه ای بخوانید

@adelehz
😢3422
ولی من شله زردهای نذری مو میدم دخترم تزئین کنه

@adelehz
28
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دلتنگ آمدن هیچ چیز و هیچ کس، دیگر نیستم .
احساس میکنم آینده، بازی بچگانه ای بوده که عمری ما را با آن سرگرم کرده اند.
چه کسی به ما تضمین می دهد که روزهای رویایی یا آدمهایی که دور شده اند دوباره بر خواهند گشت؟
راستش هیچکس ...
یک عمر برای آینده ای برنامه ریزی کرده ایم که هیچ کس به ما نگفته قرار است حتما بیاید .
و عجب زیانکارانی هستیم .
دلتنگ آمدن هیچ چیز نیستم .
#عادله_زمانی
@adelehz
😢215
اینم قشنگ بود ❤️
@adelehz
35
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در گشودند به باغ گل سرخ
و منِ دل شده را به سرا پرده ی
رنگین تماشا بُردند 

هوشنگ ابتهاج

ویدئو:پریسا جان راغیان
@adelehz
2👍1
شبیه گلهای چینی های گلسرخی مادر بزرگم
اصیل بودی و زیبا
کهنه نمی شدی
تکراری هرگز
ولی اگر از دست سر میخوردی میشکستی و هزار تکه می شدی.
چقدر در جهان باید دنبال چینی گلسرخی اصیل گشت و نگذاشت که از دست در برود و با خاک یکی شود؟
#عادله_زمانی
@adelehz
22
با همه دیر آمدن ها، زود از دل می رویم

کلیم کاشانی
@adelehz
13😢3
گاهی وقتها همان دختر ۱۳ ساله میشوم که پیش از غروب آفتاب از مدرسه به خانه آمده است .زیر پنجره ی بزرگ رو به حیاط به خواب رفته و با صدای اذان مغرب که در غروبی سرد و پاییزی در محله پیچیده است بیدار شده است.
گیج و مبهوت،دلش نمیخواهد سرش را از روی بالشت بردارد و با چشمانش سوسوی چراغ های تازه روشن شده ی حیاط را دنبال می کند.
این چیزهای غریبی که روزگاری بخشی لاینفک از زندگی مان بود اما به ناگاه ناپدید شدند.
و ما آدمهایی که بین گذشته و آینده معلق ایستاده ایم در حالی که،حال را نادیده میگیریم .
هر عکس،عطر یا خیابان ما را پرت می کند به اعماق چیزهایی که هزار بار کوشیده ایم رهایشان کنیم ‌.
و این معامله ای ناجوانمردانه بین توان کم‌ما و قدرت بالای خاطرات ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
14😢9
تهران،زیباست با تمام دغدغه هایش آرام ست
تهران مظلوم ست .
اینقدر که دلت ميخواهد در یک پاییز هرجای دنیا که هستی برگردی و تهران را بغل کنی.
سکوتش اگر شکسته نشود هزار سال معنی دارد. اصلا چرا هیچ جا شبیه تهران،شبیه ایران نیست؟
چرا آدم با خودش فکر می‌کند این شهر،این کشور یک زن آرام با چشمان معصوم و زیبای سیاه است که دلت میخواهد در آغوشش گم بشوی؟
زنی که هر جا بروی عطرش با تو همراه ست زنی که هیچ زن زیبایی نمی تواند یادش را از قلبت پاک کند و جایش را بگیرد.
زنی که همیشه عاشقش می مانی...
#عادله_زمانی
@adelehz
24