توی کاغذها و دستنوشتههای قدیمیام، کاغذی پیدا کردم که از گوشهی بالا، سمت راست نوشتهام "حوصلهام سر رفته؛ حوصلهام سر رفته؛ حوصلهام سر رفته..." تاااا پایین صفحه.
خط آخر نوشتهام "دارم گریه میکنم؛ دارم گریه میکنم؛ دارم گریه میکنم..."
آدمیزاد گرفتار است. گرفتار ملالی ژرف، مدام و چسبنده...
تا ملال به سیاه کردن صفحه و دو قطره اشک برسد، باز ملالی نیست!
خطر آنجاست که برای فرار از ملال میپیچیم به هم، گیر میدهیم به هم، انگشت میکنیم توی زخم هم و میچرخانیم...
اکثر رفتارهای خالهزنکی و عمو مردکی از ملال و بیکاری است.
بیکاریم؛ آنقدر هم به بلوغ نرسیدهایم که سر خودمان را مفید گرم کنیم؛ سر خودمان را با لج کردن، با پیِ یک حرف را گرفتن، با از کاهی کوه ساختن، با مرور دوباره و صدباره و هزاربارهی خاطراتِ سوخته گرم میکنیم.
آلارم ملال و بیحوصلکی و بیکاری را بشنویم، جدی بگیریم.
برای خودمان کار بتراشیم؛ بنویسیم، بخوانیم، فیلم ببینیم، لباسی را بشکافیم و از اول ببافیم، درز اجاقگاز را با خلالدندان تمیز کنیم، دل و رودهی رادیوی قدیمی را بریزیم بیرون و دوباره ببندیم، غذای من درآوردی اختراع کنیم، زبان بخوانیم، زبانِ جدید رمزی بسازیم، تایپ کنیم و گیر بدهیم به انگشت کوچکمان که وقت تایپ از زیر کار درمیرود، خودآموز فلوت زدن یاد بگیریم، استارتاپها را بالاوپایین کنیم و ایدههای احمقانه بدهیم، پادکست گوش کنیم، نقاشی کنیم، تمرین کنار دیوار روی سر ایستادن کنیم! با ملحفه خانه بسازیم و با بچهها خالهبازی کنیم، روزی دو تا مسافر بزنیم و باهاشان گپ بزنیم، آهنگ داریوش را با لحن شهرام شبپره بخوانیم و...
خلاصه نمیدانیم؛ هر کار، هر کار کنیم تا آفت بیکاری نیفتد به جانمان. تا فکرمان مریض نشود، تا افسرده نشویم، تا برای تنوع و فرار از ملال دشمنی نکنیم...
سرشلوغی، نعمت است و لحظههای استراحت و هیچ کارینکردن بین این کار تا کار بعدی، اینوقتها مفید میشود، کیفیتِ مراقبه پیدا میکند.
بیکار نمانید، انگشت بیکارها مدام توی سوراخ خود، سوراخ همسایه گیر میکند!
سودابه فرضی پور
@adelehz
خط آخر نوشتهام "دارم گریه میکنم؛ دارم گریه میکنم؛ دارم گریه میکنم..."
آدمیزاد گرفتار است. گرفتار ملالی ژرف، مدام و چسبنده...
تا ملال به سیاه کردن صفحه و دو قطره اشک برسد، باز ملالی نیست!
خطر آنجاست که برای فرار از ملال میپیچیم به هم، گیر میدهیم به هم، انگشت میکنیم توی زخم هم و میچرخانیم...
اکثر رفتارهای خالهزنکی و عمو مردکی از ملال و بیکاری است.
بیکاریم؛ آنقدر هم به بلوغ نرسیدهایم که سر خودمان را مفید گرم کنیم؛ سر خودمان را با لج کردن، با پیِ یک حرف را گرفتن، با از کاهی کوه ساختن، با مرور دوباره و صدباره و هزاربارهی خاطراتِ سوخته گرم میکنیم.
آلارم ملال و بیحوصلکی و بیکاری را بشنویم، جدی بگیریم.
برای خودمان کار بتراشیم؛ بنویسیم، بخوانیم، فیلم ببینیم، لباسی را بشکافیم و از اول ببافیم، درز اجاقگاز را با خلالدندان تمیز کنیم، دل و رودهی رادیوی قدیمی را بریزیم بیرون و دوباره ببندیم، غذای من درآوردی اختراع کنیم، زبان بخوانیم، زبانِ جدید رمزی بسازیم، تایپ کنیم و گیر بدهیم به انگشت کوچکمان که وقت تایپ از زیر کار درمیرود، خودآموز فلوت زدن یاد بگیریم، استارتاپها را بالاوپایین کنیم و ایدههای احمقانه بدهیم، پادکست گوش کنیم، نقاشی کنیم، تمرین کنار دیوار روی سر ایستادن کنیم! با ملحفه خانه بسازیم و با بچهها خالهبازی کنیم، روزی دو تا مسافر بزنیم و باهاشان گپ بزنیم، آهنگ داریوش را با لحن شهرام شبپره بخوانیم و...
خلاصه نمیدانیم؛ هر کار، هر کار کنیم تا آفت بیکاری نیفتد به جانمان. تا فکرمان مریض نشود، تا افسرده نشویم، تا برای تنوع و فرار از ملال دشمنی نکنیم...
سرشلوغی، نعمت است و لحظههای استراحت و هیچ کارینکردن بین این کار تا کار بعدی، اینوقتها مفید میشود، کیفیتِ مراقبه پیدا میکند.
بیکار نمانید، انگشت بیکارها مدام توی سوراخ خود، سوراخ همسایه گیر میکند!
سودابه فرضی پور
@adelehz
❤16
اين نهايت ناشكری است كه آدم بخواهد همه نعمتهایی را كه در اختيارش است
فقط به خاطر اين كه آن چيزی را كه ميخواسته، به دست نياورده است ناديده بگيرد ...
📗 #همسران_خوب
✍🏻 #لوئیزا_می_آلکوت
@adelehz
فقط به خاطر اين كه آن چيزی را كه ميخواسته، به دست نياورده است ناديده بگيرد ...
📗 #همسران_خوب
✍🏻 #لوئیزا_می_آلکوت
@adelehz
❤27😢3
رها کن بره رفیق
همین❤️
پ.ن تصویری زنی در دهه شصت خورشیدی در افغانستان مسرور از آوازی عاشقانه
شب زیبا❤️
@adelehz
همین❤️
پ.ن تصویری زنی در دهه شصت خورشیدی در افغانستان مسرور از آوازی عاشقانه
شب زیبا❤️
@adelehz
❤18
وقتی میبینید یک نفر برای رسیدن به چیزی داره تلاش میکنه یا دلخوش به کاری ست .
هی نزنید توی ذوقش هی کمبودهاشو بهش یادآوری نکنید .
اون به اندازه ی شما از کم و کاست های خودش و رابطه و زندگیش آگاهه فقط فرقش اینه که یه امیدی ته دلش داره و میخواد با امیدواری به آینده دلشو خوش نگه داره .
شاید این تنها پناهگاه اون آدم خسته از هرچیز باشه
شاید تنها ترفند اون آدم برای خنده به لب آوردنش باشه
امید بقیه رو تمسخر کردن،لقب خوش خیال و احمق بهشون دادن حتی اگه واقعا احمق باشند کمکی بهشون نمیکنه .
فکر کنید اون آدم همه چیز رو میدونه
میدونه که ممکنه امیدش پوچ باشه
میدونه که ممکنه این بار هم مثل خیلی بارهای دیگه به زمینبخوره
ولی بازهم دلش میخواد دل خوش به چیزی باشه
چیزی که شما مسخرش میکنید
اما برای اون معنایی داره
معنایی برای دل خوشی و امید
#عادله_زمانی
@adelehz
هی نزنید توی ذوقش هی کمبودهاشو بهش یادآوری نکنید .
اون به اندازه ی شما از کم و کاست های خودش و رابطه و زندگیش آگاهه فقط فرقش اینه که یه امیدی ته دلش داره و میخواد با امیدواری به آینده دلشو خوش نگه داره .
شاید این تنها پناهگاه اون آدم خسته از هرچیز باشه
شاید تنها ترفند اون آدم برای خنده به لب آوردنش باشه
امید بقیه رو تمسخر کردن،لقب خوش خیال و احمق بهشون دادن حتی اگه واقعا احمق باشند کمکی بهشون نمیکنه .
فکر کنید اون آدم همه چیز رو میدونه
میدونه که ممکنه امیدش پوچ باشه
میدونه که ممکنه این بار هم مثل خیلی بارهای دیگه به زمینبخوره
ولی بازهم دلش میخواد دل خوش به چیزی باشه
چیزی که شما مسخرش میکنید
اما برای اون معنایی داره
معنایی برای دل خوشی و امید
#عادله_زمانی
@adelehz
❤12😢6
گذر کردم از هرچه میتوان مرا اسیر اندوه کند
که این جهان جایی برای اندوه های پوسیده و قدیمی ندارد .
باید گذر کرد از این وادی
که چون نگذری بازنده ای
#عادله_زمانی
@adelehz
که این جهان جایی برای اندوه های پوسیده و قدیمی ندارد .
باید گذر کرد از این وادی
که چون نگذری بازنده ای
#عادله_زمانی
@adelehz
❤17
داوری نکنید تا بر شما داوری نشود
و حکم نکنید تا بر شما حکم نشود.
چه بسیار انسانهایی که با سرزنش دیگران
بیماری را به سوی خود کشانیده اند.
آن چه را که انسان در دیگران سرزنش میکند،
در واقع به سوی خودش جذب میکند ...
📗 #چهار_اثر_از_فلورانس
✍🏻 #اسکاول_شین
@adelehz
و حکم نکنید تا بر شما حکم نشود.
چه بسیار انسانهایی که با سرزنش دیگران
بیماری را به سوی خود کشانیده اند.
آن چه را که انسان در دیگران سرزنش میکند،
در واقع به سوی خودش جذب میکند ...
📗 #چهار_اثر_از_فلورانس
✍🏻 #اسکاول_شین
@adelehz
😢9❤4
زنها
گاهی فقط باید نگاه شان کرد .
و دید در سکوت چگونه برهم می بافند غصه و دلتنگی هایشان را
زن ها ،ما زن ها
ما نوادگان زنهای قدیمی
زنانی که رفو کردن ،بافتن،وصله زدن و دوختن بلد بودند .
تکامل یافته تر شده ایم .
رفو میزنیم اما دل های تکه تکه را
می بافیم اما غصه های دانه دانه را
وصله می زنیم دل تنگ مان را به دلش
و می دوزیم لبخندی بر لبان بی رنگ مان
زنان
حکایت های غریب این روزگارند.
هرچه از دردشان بگویم کم نمی شود
هرچه از درمان شان بگویم بسنده نمی کند .
آخ مادر بزرگها
چه برای دختران باقی مانده ی تان
به میراث گذاشتید .
جز دلی که همواره می رنجد و لبی که خنده را گممی کند.
#عادله_زمانی
@adelehz
گاهی فقط باید نگاه شان کرد .
و دید در سکوت چگونه برهم می بافند غصه و دلتنگی هایشان را
زن ها ،ما زن ها
ما نوادگان زنهای قدیمی
زنانی که رفو کردن ،بافتن،وصله زدن و دوختن بلد بودند .
تکامل یافته تر شده ایم .
رفو میزنیم اما دل های تکه تکه را
می بافیم اما غصه های دانه دانه را
وصله می زنیم دل تنگ مان را به دلش
و می دوزیم لبخندی بر لبان بی رنگ مان
زنان
حکایت های غریب این روزگارند.
هرچه از دردشان بگویم کم نمی شود
هرچه از درمان شان بگویم بسنده نمی کند .
آخ مادر بزرگها
چه برای دختران باقی مانده ی تان
به میراث گذاشتید .
جز دلی که همواره می رنجد و لبی که خنده را گممی کند.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤21😢2
یادت باشد مدادت همیشه دستت باشد برای خط کشیدن روی آدمهای منفی و پررنگ کردن آدمهای مثبت زندگی ات .
آنها که دمادم مملو از ناله اند.و هر غصه را پنجاه برابر بزرگتر تصویر میکنند را حذف کن .
بگذار قطار زندگی تو فقط مسافرهای خنده رو و شاکر داشته باشد .
آنها که با وجودشان نعمت همراه ست و همیشه سرشار امیدند.
#عادله_زمانی
پ.ن اینجا ایران ست مازندران😍
📸 : Armin ramezanzadeh
@adelehz
آنها که دمادم مملو از ناله اند.و هر غصه را پنجاه برابر بزرگتر تصویر میکنند را حذف کن .
بگذار قطار زندگی تو فقط مسافرهای خنده رو و شاکر داشته باشد .
آنها که با وجودشان نعمت همراه ست و همیشه سرشار امیدند.
#عادله_زمانی
پ.ن اینجا ایران ست مازندران😍
📸 : Armin ramezanzadeh
@adelehz
❤15
همه در جهان آدم های خوبی بودیم
فقط می خواستیم آن خوبی را در
لحظات نامناسبی به هم عرضه کنیم
و به همین دلیل بود که هرگز به هم
نمیرسیدیم.
📗 از طرف او
✍🏻 آلبا دسس پدس
@adelehz
فقط می خواستیم آن خوبی را در
لحظات نامناسبی به هم عرضه کنیم
و به همین دلیل بود که هرگز به هم
نمیرسیدیم.
📗 از طرف او
✍🏻 آلبا دسس پدس
@adelehz
❤13
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اسمش تو قرعه کشی ماشین در اومده😄
دلم از این خوشحالی ها خواست🥺
کاش اون لحظه واسه همه از این دلخوشی های عمیق از خدا آرزو میکرد.
@adelehz
دلم از این خوشحالی ها خواست🥺
کاش اون لحظه واسه همه از این دلخوشی های عمیق از خدا آرزو میکرد.
@adelehz
❤16😁8