"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
هر بعدازظهر که از خواب ظهر بیدار شدم
قبل از آنکه در آن گیجی مبهم به‌دنبال خودم بگردم
به دنبال تو خواهم گشت .
پیدایت که کنم وقتی گوشه ای از خانه ببینمت با فنجانی چای بسراغت خواهم آمد ‌.
و بتو خواهم گفت راستی میدانستی شروع تمام گشتن های من شدی؟
حتی وقتی در خوابم ؟
بیا بنوشیم
که مزه چایی ها با تو بهتر ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
26
رویای بزرگ شدن خوب نبود
ای کاش تمام عمر کودک بودیم!

@adelehz
😢3411
مادربزرگ من چند روزی است که در بخش مراقبت‌های ویژه‌ بیمارستانی در شاهرود بستری است و شرایط خوبی ندارد. امروز صبح خانمی با موبایل خاله‌ی من که شماره‌اش در لیست تماس بیمارستان است، تماس می‌گیرد و با دادن مشخصات کامل، خود را از سوی بیمارستان و پزشک معالج معرفی می‌کند.

می‌گوید که طبق نظر پزشک معالج باید فلان بسته‌ی دارویی را تهیه کنید. شماره کارت هم می‌دهد. به نام دکتر فلانی. قیمت بسته، دوازده میلیون و هشتصد هزار تومان. اصرار می‌کند که سریعتر پول را واریز کنید تا بسته دارویی را از سمنان ارسال کنند و پس از واریز اطلاع دهید.

در شرف اقدام برای واریز این مبلغ اما خاله من به خاطر می‌آورد که چند ماه پیش در بیمارستان کسرای تهران در اطلاعیه‌ای دیده بوده که این یک روش کلاهبرداری است و به هیچ وجه نباید حتی علی رغم دادن اطلاعات درست، اقدام به پرداخت کرد. لذا از واریز خودداری می‌کنند.

همان خانم دوباره بعد از حدود چهار ساعت تماس می‌گیرد و جویا می‌شود که آیا وجه را واریز کرده‌اید یا خیر؟ که با شنیدن کلمه نه از خاله‌ی من، منتظر نمی‌ماند و قطع می‌کند و موبایل مورد نظر را هم خاموش می‌کند.
ظاهرا روش جدید کلاهبرداری از بیماران گرفتار با دسترسی به اطلاعات بیمار است! مراقب باشید!


Reza milani
از پیج کاف
@adelehz
😢19
زندگی هرگز نمی تواند قابل پیش بینی باشد،هیچ لحظه ای دوبار رخ نمی دهد .و هیچکس شبیه یک نفر دیگر نخواهد بود .
بگذار صادقانه بتو بگویم عزیزکم
هیچکس شبیه آدم دیگری نخواهد بود .
اگر در زندگی لحظه ای خاص را تجربه کردی یا اگر آدمی خاص را ملاقات نمودی تلاش کن تا بیشترین لذت را از آن ببری
چون به تضمین به تو خواهم گفت که نه آن لحظه و نه آن آدم دوباره عینا تکرار نخواهد شد .
پس از آنچه برایت لذت بخش ست استفاده کن و با نگاه به آنچه نیست خودت را کلافه نکن.
زندگی دوباره تکرار نخواهد شد .
فراموش نکن
#عادله_زمانی
پ.ن چقدر این دشت لاله و نمای بیت المقدس در دورادور ان افق زیباست❤️
28
ای ساربان غمگین مباش خوش روزگاری می رسد
یا عمر غم سر می رسد یا غمگساری می رسد
ای ساربان آهسته ران قدری تحمل بیشتر
این کشتی طوفان زده آخر کناری می رسد


مولانای جان
@adelehz
35😢7
از زمانی که نسبت به سرنوشتم صبور و حتی بی‌تفاوت شده بودم، زندگانی هم با من سازش بیشتری نشان می‌داد. انسان با همه کشش و کوشش‌ها، به چیزهایی که بیشتر در پی آن‌هاست، کمتر می‌رسد.

📗گرترود
✍🏻 هرمان هسه

@adelehz
16😢5
توی کاغذها و دستنوشته‌های قدیمی‌ام، کاغذی پیدا کردم که از گوشه‌ی بالا، سمت راست نوشته‌ام "حوصله‌ام سر رفته؛ حوصله‌ام سر رفته؛ حوصله‌ام سر رفته..." تاااا پایین صفحه.
خط آخر نوشته‌ام "دارم گریه میکنم؛ دارم گریه میکنم؛ دارم گریه می‌کنم..."

آدمیزاد گرفتار است. گرفتار ملالی ژرف، مدام و چسبنده...
تا ملال به سیاه کردن صفحه و دو قطره اشک برسد، باز ملالی نیست!
خطر آنجاست که برای فرار از ملال می‌پیچیم به هم، گیر می‌دهیم به هم، انگشت می‌کنیم توی زخم هم و می‌چرخانیم...
اکثر رفتارهای خاله‌زنکی و عمو مردکی از ملال و بیکاری است.
بیکاریم؛ آنقدر هم به بلوغ نرسیده‌ایم که سر خودمان را مفید گرم کنیم؛ سر خودمان را با لج کردن، با پیِ یک حرف را گرفتن، با از کاهی کوه ساختن، با مرور دوباره و صدباره و هزارباره‌ی خاطراتِ سوخته گرم می‌کنیم.

آلارم ملال و بی‌حوصلکی و بیکاری را بشنویم، جدی بگیریم.
برای خودمان کار بتراشیم؛ بنویسیم، بخوانیم، فیلم ببینیم، لباسی را بشکافیم و از اول ببافیم، درز اجاق‌گاز را با خلال‌دندان تمیز کنیم، دل و روده‌ی رادیوی قدیمی را بریزیم بیرون و دوباره ببندیم، غذای من درآوردی اختراع کنیم، زبان بخوانیم، زبانِ جدید رمزی بسازیم، تایپ کنیم و گیر بدهیم به انگشت کوچکمان که وقت تایپ از زیر کار درمی‌رود، خودآموز فلوت زدن یاد بگیریم، استارتاپ‌ها را بالاوپایین کنیم و ایده‌های احمقانه بدهیم، پادکست گوش کنیم، نقاشی کنیم، تمرین کنار دیوار روی سر ایستادن کنیم! با ملحفه خانه بسازیم و با بچه‌ها خاله‌بازی کنیم، روزی دو تا مسافر بزنیم و باهاشان گپ بزنیم، آهنگ داریوش را با لحن شهرام‌ شب‌پره بخوانیم و...

خلاصه نمیدانیم؛ هر کار، هر کار کنیم تا آفت بیکاری نیفتد به جانمان. تا فکرمان مریض نشود، تا افسرده نشویم، تا برای تنوع و فرار از ملال دشمنی نکنیم...

سرشلوغی، نعمت است و لحظه‌های استراحت و هیچ کاری‌نکردن بین این کار تا کار بعدی، این‌وقت‌ها مفید می‌شود، کیفیتِ مراقبه پیدا می‌کند.

بیکار نمانید، انگشت بیکارها مدام توی سوراخ خود، سوراخ همسایه گیر می‌کند!


سودابه فرضی پور
@adelehz
16
اين نهايت ناشكری است كه آدم بخواهد همه نعمت‌هایی را كه در اختيارش است
فقط به خاطر اين كه آن چيزی را كه ميخواسته، به دست نياورده است ناديده بگيرد ...

📗 #همسران_خوب
✍🏻 #لوئیزا_می_آلکوت

@adelehz
27😢3
رها کن بره رفیق
همین❤️
پ.ن تصویری زنی در دهه شصت خورشیدی در افغانستان مسرور از آوازی عاشقانه

شب زیبا❤️
@adelehz
18
وقتی می‌بینید یک نفر برای رسیدن به چیزی داره تلاش میکنه یا دلخوش به کاری ست .
هی نزنید توی ذوقش هی کمبودهاشو بهش یادآوری نکنید .
اون به اندازه ی شما از کم و کاست های خودش و رابطه و زندگیش آگاهه فقط فرقش اینه که یه امیدی ته دلش داره و میخواد با امیدواری به آینده دلشو خوش نگه داره .
شاید این تنها پناهگاه اون آدم خسته از هرچیز باشه
شاید تنها ترفند اون آدم برای خنده به لب آوردنش باشه
امید بقیه رو تمسخر کردن،لقب خوش خیال و احمق بهشون دادن حتی اگه واقعا احمق باشند کمکی بهشون نمیکنه .
فکر کنید اون آدم همه چیز رو میدونه
میدونه که ممکنه امیدش پوچ باشه
میدونه که ممکنه این بار هم مثل خیلی بارهای دیگه به زمین‌بخوره
ولی بازهم دلش میخواد دل خوش به چیزی باشه
چیزی که شما مسخرش میکنید
اما برای اون معنایی داره
معنایی برای دل خوشی و امید
#عادله_زمانی
@adelehz
12😢6
خدایا خودت گفتی که
سر حرفت بمون دمت گرم❤️
@adelehz
10
گذر کردم از هرچه می‌توان مرا اسیر اندوه کند
که این جهان جایی برای اندوه های پوسیده و قدیمی ندارد .
باید گذر کرد از این وادی
که چون نگذری بازنده ای
#عادله_زمانی
@adelehz
17
داوری نکنید تا بر شما داوری نشود
و حکم نکنید تا بر شما حکم نشود.
چه بسیار انسان‌هایی که با سرزنش دیگران
بیماری را به سوی خود کشانیده اند.
آن چه را که انسان در دیگران سرزنش می‌کند،
در واقع به سوی خودش جذب می‌کند ...

📗 #چهار_اثر_از_فلورانس
✍🏻 #اسکاول_شین
@adelehz
😢94
زنها
گاهی فقط باید نگاه شان کرد .
و دید در سکوت چگونه برهم می بافند غصه و دلتنگی هایشان را
زن ها ،ما زن ها
ما نوادگان زنهای قدیمی
زنانی که رفو کردن ،بافتن،وصله زدن و دوختن بلد بودند .
تکامل یافته تر شده ایم .
رفو میزنیم اما دل های تکه تکه را
می بافیم اما غصه های دانه دانه را
وصله می زنیم دل تنگ مان را به دلش
و می دوزیم لبخندی بر لبان بی رنگ مان
زنان
حکایت های غریب این روزگارند.
هرچه از دردشان بگویم کم نمی شود
هرچه از درمان شان بگویم بسنده نمی کند .
آخ مادر بزرگ‌ها
چه برای دختران باقی مانده ی تان
به میراث گذاشتید .
جز دلی که همواره می رنجد و لبی که خنده را گم‌می کند.
#عادله_زمانی
@adelehz
21😢2
یادت باشد مدادت همیشه دستت باشد برای خط کشیدن روی آدمهای منفی و پررنگ کردن آدمهای مثبت زندگی ات .
آنها که دمادم مملو از ناله اند.و هر غصه را پنجاه برابر بزرگتر تصویر می‌کنند را حذف کن ‌.
بگذار قطار زندگی تو فقط مسافرهای خنده رو و شاکر داشته باشد .
آنها که با وجودشان نعمت همراه ست و همیشه سرشار امیدند.
#عادله_زمانی
پ.ن اینجا ایران ست مازندران😍

📸 : Armin ramezanzadeh
@adelehz
15