"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ولی ما بیرون میریم😍😀
همینه که هست😄
@adelehz
16😁3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
و روزی که خدا تورا می آفرید مرا بیاد آورد .
با خودش گفت آن ها را برای هم خلق میکنم .
آنگاه هر کدام‌مان را در گوشه ای از زمین رها کرد تا همدیگر را بیابیم .
و در قلبهایمان دو جای خالی برای پر کردن گذاشت .
بیا همدیگر را بیابیم
تا دوباره خلقت خدا را کامل کنیم .

#عادله_زمانی
@adelehz
22
امروز اولین روز بدون فوتی کرونا بعد از دو سال و ۱۰۰ روز درگیری با کرونا در ایران ست.❤️

خدایا شکرت
@adelehz
52😢3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ولی من اینجوری دوستت دارم
نمیتونم از خودم جدات کنم🥺❤️
@adelehz
28
نخواهم عمر فانی را تویی عمر عزیز من

مولانای جان❤️

@adelehz
13
شب زیبا❤️
@adelehz
😢113
زیبایی ها هرگز حتی در اوج سختی و سیاهی ها ناپدید نشدند.
فقط کافی ست چشمانت را باز کنی و از دریچه ای دیگر جهان را بنگری .
#عادله_زمانی
@adelehz
19
هر بعدازظهر که از خواب ظهر بیدار شدم
قبل از آنکه در آن گیجی مبهم به‌دنبال خودم بگردم
به دنبال تو خواهم گشت .
پیدایت که کنم وقتی گوشه ای از خانه ببینمت با فنجانی چای بسراغت خواهم آمد ‌.
و بتو خواهم گفت راستی میدانستی شروع تمام گشتن های من شدی؟
حتی وقتی در خوابم ؟
بیا بنوشیم
که مزه چایی ها با تو بهتر ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
26
رویای بزرگ شدن خوب نبود
ای کاش تمام عمر کودک بودیم!

@adelehz
😢3411
مادربزرگ من چند روزی است که در بخش مراقبت‌های ویژه‌ بیمارستانی در شاهرود بستری است و شرایط خوبی ندارد. امروز صبح خانمی با موبایل خاله‌ی من که شماره‌اش در لیست تماس بیمارستان است، تماس می‌گیرد و با دادن مشخصات کامل، خود را از سوی بیمارستان و پزشک معالج معرفی می‌کند.

می‌گوید که طبق نظر پزشک معالج باید فلان بسته‌ی دارویی را تهیه کنید. شماره کارت هم می‌دهد. به نام دکتر فلانی. قیمت بسته، دوازده میلیون و هشتصد هزار تومان. اصرار می‌کند که سریعتر پول را واریز کنید تا بسته دارویی را از سمنان ارسال کنند و پس از واریز اطلاع دهید.

در شرف اقدام برای واریز این مبلغ اما خاله من به خاطر می‌آورد که چند ماه پیش در بیمارستان کسرای تهران در اطلاعیه‌ای دیده بوده که این یک روش کلاهبرداری است و به هیچ وجه نباید حتی علی رغم دادن اطلاعات درست، اقدام به پرداخت کرد. لذا از واریز خودداری می‌کنند.

همان خانم دوباره بعد از حدود چهار ساعت تماس می‌گیرد و جویا می‌شود که آیا وجه را واریز کرده‌اید یا خیر؟ که با شنیدن کلمه نه از خاله‌ی من، منتظر نمی‌ماند و قطع می‌کند و موبایل مورد نظر را هم خاموش می‌کند.
ظاهرا روش جدید کلاهبرداری از بیماران گرفتار با دسترسی به اطلاعات بیمار است! مراقب باشید!


Reza milani
از پیج کاف
@adelehz
😢19
زندگی هرگز نمی تواند قابل پیش بینی باشد،هیچ لحظه ای دوبار رخ نمی دهد .و هیچکس شبیه یک نفر دیگر نخواهد بود .
بگذار صادقانه بتو بگویم عزیزکم
هیچکس شبیه آدم دیگری نخواهد بود .
اگر در زندگی لحظه ای خاص را تجربه کردی یا اگر آدمی خاص را ملاقات نمودی تلاش کن تا بیشترین لذت را از آن ببری
چون به تضمین به تو خواهم گفت که نه آن لحظه و نه آن آدم دوباره عینا تکرار نخواهد شد .
پس از آنچه برایت لذت بخش ست استفاده کن و با نگاه به آنچه نیست خودت را کلافه نکن.
زندگی دوباره تکرار نخواهد شد .
فراموش نکن
#عادله_زمانی
پ.ن چقدر این دشت لاله و نمای بیت المقدس در دورادور ان افق زیباست❤️
28
ای ساربان غمگین مباش خوش روزگاری می رسد
یا عمر غم سر می رسد یا غمگساری می رسد
ای ساربان آهسته ران قدری تحمل بیشتر
این کشتی طوفان زده آخر کناری می رسد


مولانای جان
@adelehz
35😢7
از زمانی که نسبت به سرنوشتم صبور و حتی بی‌تفاوت شده بودم، زندگانی هم با من سازش بیشتری نشان می‌داد. انسان با همه کشش و کوشش‌ها، به چیزهایی که بیشتر در پی آن‌هاست، کمتر می‌رسد.

📗گرترود
✍🏻 هرمان هسه

@adelehz
16😢5
توی کاغذها و دستنوشته‌های قدیمی‌ام، کاغذی پیدا کردم که از گوشه‌ی بالا، سمت راست نوشته‌ام "حوصله‌ام سر رفته؛ حوصله‌ام سر رفته؛ حوصله‌ام سر رفته..." تاااا پایین صفحه.
خط آخر نوشته‌ام "دارم گریه میکنم؛ دارم گریه میکنم؛ دارم گریه می‌کنم..."

آدمیزاد گرفتار است. گرفتار ملالی ژرف، مدام و چسبنده...
تا ملال به سیاه کردن صفحه و دو قطره اشک برسد، باز ملالی نیست!
خطر آنجاست که برای فرار از ملال می‌پیچیم به هم، گیر می‌دهیم به هم، انگشت می‌کنیم توی زخم هم و می‌چرخانیم...
اکثر رفتارهای خاله‌زنکی و عمو مردکی از ملال و بیکاری است.
بیکاریم؛ آنقدر هم به بلوغ نرسیده‌ایم که سر خودمان را مفید گرم کنیم؛ سر خودمان را با لج کردن، با پیِ یک حرف را گرفتن، با از کاهی کوه ساختن، با مرور دوباره و صدباره و هزارباره‌ی خاطراتِ سوخته گرم می‌کنیم.

آلارم ملال و بی‌حوصلکی و بیکاری را بشنویم، جدی بگیریم.
برای خودمان کار بتراشیم؛ بنویسیم، بخوانیم، فیلم ببینیم، لباسی را بشکافیم و از اول ببافیم، درز اجاق‌گاز را با خلال‌دندان تمیز کنیم، دل و روده‌ی رادیوی قدیمی را بریزیم بیرون و دوباره ببندیم، غذای من درآوردی اختراع کنیم، زبان بخوانیم، زبانِ جدید رمزی بسازیم، تایپ کنیم و گیر بدهیم به انگشت کوچکمان که وقت تایپ از زیر کار درمی‌رود، خودآموز فلوت زدن یاد بگیریم، استارتاپ‌ها را بالاوپایین کنیم و ایده‌های احمقانه بدهیم، پادکست گوش کنیم، نقاشی کنیم، تمرین کنار دیوار روی سر ایستادن کنیم! با ملحفه خانه بسازیم و با بچه‌ها خاله‌بازی کنیم، روزی دو تا مسافر بزنیم و باهاشان گپ بزنیم، آهنگ داریوش را با لحن شهرام‌ شب‌پره بخوانیم و...

خلاصه نمیدانیم؛ هر کار، هر کار کنیم تا آفت بیکاری نیفتد به جانمان. تا فکرمان مریض نشود، تا افسرده نشویم، تا برای تنوع و فرار از ملال دشمنی نکنیم...

سرشلوغی، نعمت است و لحظه‌های استراحت و هیچ کاری‌نکردن بین این کار تا کار بعدی، این‌وقت‌ها مفید می‌شود، کیفیتِ مراقبه پیدا می‌کند.

بیکار نمانید، انگشت بیکارها مدام توی سوراخ خود، سوراخ همسایه گیر می‌کند!


سودابه فرضی پور
@adelehz
16
اين نهايت ناشكری است كه آدم بخواهد همه نعمت‌هایی را كه در اختيارش است
فقط به خاطر اين كه آن چيزی را كه ميخواسته، به دست نياورده است ناديده بگيرد ...

📗 #همسران_خوب
✍🏻 #لوئیزا_می_آلکوت

@adelehz
27😢3
رها کن بره رفیق
همین❤️
پ.ن تصویری زنی در دهه شصت خورشیدی در افغانستان مسرور از آوازی عاشقانه

شب زیبا❤️
@adelehz
18