"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
برقص دخترکم،
آنقدر برقص که زمین گرم از نفسهایت شود و از گرمای جنگل موهایت دوباره جوانه زند .
آنقدر برقص که انارهای لبهایت بشکافد و‌دانه هایش زمین را سرخ از عشق کند .
برقص دخترکم
تا طره ی زلفکان سیاهت را که بافتمشان، بر باد تازیانه بزند .
تا جهان از هیاهوی کفش‌های دخترانه ی صورتی آن به وجد بیاید .
پروانه ی کوچک من
تو برقص که باغ از رقص شاپرک ها جان میگیرد و جان می بخشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
32😢2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نمیدانم جهان فرق کرده است یا من دیگر زنی عاشق نیستم .چون دیگر نه باران‌ها با ریتم می بارند و نه بادها با عطر می وزند
چیزی در این میانه سخت عوض شده است .
#عادله_زمانی

@adelehz
😢318
بگذار تا ببوسمت ای نوشخندِ صبح!

فریدون مشیری

@adelehz
20😢2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دلمون به چه چیزهای کوچیکی خوش بود مثل همین سریال‌های ساده ی خنده دار ..
@adelehz
😁254
کرگدن گفت : راستي اينکه کرگدن دوست دارد دم جنبانکي را تماشا کند و وقتي تماشايش مي کند قلبش از چشمش مي افتد يعني چي ؟

دم جنبانک چرخي زد و گفت : يعني اينکه کرگردن ها هم عاشق مي شوند !

کرگدن گفت: عاشق يعني چي ؟

دم جنبانک گفت : يعني کسي که قلبش از چشمهايش مي چکد !

کرگدن باز هم منظور دم جنبانک را نفهميد ، اما دوست داشت دم جنبانک باز حرف بزند ، باز پرواز کند ، و باز او تماشايش کند و باز قلبش از چشم هايش بيفتند .

کرگدن فکر کرد اگر قلبش همين طور از چشم هايش بريزد يک روز حتماً قلبش تمام مي شود .

آن وقت لبخند زد و با خودش گفت : 

من که اصلاً قلب نداشتم ،حالا که دم جنبانک به من قلب داده چه عيبي دارد ؟ بگذار تمام قلبم را براي او از چشم هايم بريزم ...!❤️❤️

-کرگدن گفت: عاشق یعنی چه؟
-دم‌جنبانک گفت: یعنی کسی که قلبش از چشم‌هایش می‌چکد..

📓 عشق کرگدن
#شل_سیلور_استاین
@adelehz
40
گاهی لازم است ادم برود بنشیند روبروی یک آینه ،چشم در چشم خودش و شروع کند به اعتراف کردن ...
گاهی لازم است آدمیزاد عمیقا اعتراف کند..
اعتراف کند که کسی را به اشتباه دوست داشته است و یا حتی اعتراف کند که دوست نداشتن یک فرد در زندگیش اشتباه بوده است..اعتراف کند که گاهی با کسی بی دلیل کج خلقی کرده وقتی دلش از جای دیگری پربوده است ..
اعتراف کند که گاهی دلش برای کسی تنگ نشده و گاهی عجیب خودخواه بوده است ادمیزاد اگر اعتراف نکند سبک نمی شود ..این البته باان اعتراف پشت پرده کلیساها فرق دارد ..این به قصد بخشیده شدن و یا سبک شدن از بارگناه نیست .این بدان جهت است که ادمیزاد بفهمد که کیست .که چه کارهایی ازاوبرمی اید که بداند کجای کارش می لنگد ..با اعتراف کردن بارگناه کم نمی شود اما اگر ادمی چشم درچشم خودش فقط ازخودش خجالت بکشد ان وقت شاید دیگر آن خبط را نکند ..و خوب انجام ندادن دوباره اشتباه سودش بیشتر ازیک اعتراف کوچک است ..
خلاصه کلام که ادمیزاده لازم است گهگداری خودش را ببرد به دادگاه خودش برای خودش اعتراف کند وچشم درچشم خودش ،حکم مجازات صادر کند ...
شاید این گونه بهترباشد تا قبل ازآنکه دیگران در دادگاهی دیگر مجازاتمان کنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
18
زندگی را با چیزهای بسیار ساده پر باید کرد. ساده‌ها سطحی نیستند. خرید چند سیب ترش می‌تواند به عمق فلسفه‌ی ملاصدرا باشد.
مشکل ما این نیست که برای شیرین کردن زندگی معجزه نمی‌کنیم؛ مشکل ما این است که همانقدر که ویران می‌کنیم نمی‌سازیم؛
همانقدر که کهنه می‌کنیم تازگی نمی‌بخشیم؛ همانقدر که دور می‌شویم باز نمی‌گردیم.

نادر ابراهیمی

@adelehz
13
هر امیدی که به غیر تو بسته شود ناامید است .
و هر تجارتی که یک‌طرفش تو نباشی به ضرر می رسد.
امید،امیدوارن را نا امید نکن .
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
26
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تولد پادشاه عروسک ها مبارک😍
@adelehz
17
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آغاز سلسله خردادیان :)))))
ایشالله خرداد پربرکتی برای همه مون باشه سراسر خیر و شادی و دل شاد...
@adelehz
14
روز جهانی مو فرفری ها مبارک ❤️

فرفری موی غزل ساز منی ❤️❤️
@adelehz
25
"زنی که‌گم کردم "
روز جهانی مو فرفری ها مبارک ❤️ فرفری موی غزل ساز منی ❤️❤️ @adelehz
البته یادتون‌نره که هر روزِ خدا روز ما مو لخت های چشم‌مشکیِ 😌

@adelehz
18😁10
هر روز که از خواب بیدار می شویم دلهره ای نامحسوس و خزنده بدون اینکه حتی دلیل مشخصی داشته باشد به جان‌مان می زند .
از نادانسته ها،از ان‌چیزهایی که مشخص نیست می هراسیم .اما هیچ وقت از خودمان نمی پرسیم‌که چه کسی تا اینجای راه ما را رسانده است؟
ما که تقریبا در تمام عمر از فردا بی خبر بودیم .
این تنها آویزه ی گذران روزهای ناشناخته است .
که ما راه نا بلدیم ولی او می داند چه کند .
همین .
#عادله_زمانی
پ.ن به امیدش❤️🌹
26
محبوب دل آرامم که گاهی به رسم معشوق بودن دل آشوب می شوی .
بگذار صبح را با شنیدنت آغاز کنم اگر آنجا راهی برای دیدنت نباشد.
بگذار خورشید را لمس کنم تا روز طلایی تر شود
بگذار باشی تا جهان به واسطه ات بر من زیباتر جلوه کند .
که تو مفهوم صبحهای زیبای صلح هستی .
#عادله_زمانی
@adelehz
9
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
قربون اون سوز صدات🥺😍😄

@adelehz
28
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ما گمان‌نمی کردیم که عشق این باشد .
این حس عجیب که شبیه غلیان خون زیر پوست خشکیده است .
یا شبیه یک شب تابستانی که دلهره ی شیرینی دارد.
گمان‌نمیکردیم شبیه نخی باشد که ناگاه از دل کشیده می‌شود و یک صدم ثانیه قلب را از حرکت باز می دارد .
ولی بود.
شبیه همه ی این چیزهای عجیب بود
و ما آیا آن را نمیخواهیم؟
انقدر که بتوانیم برای آن لحظات عجیب جان بدهیم .
عشق را چنین می خواهیم .
#عادله_زمانی
ویدیو:ساناز جان گرجیان❤️
@adelehz
18😢4
از این عروسی رنگی شادا میخوام😍

بندرترکمن
@adelehz
33