This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من همیشه با خودم فکر میکردم اگه خواهر میشدم، خصوصا اگه خواهر بزرگتر میشدم خیلی حامی خواهر برادرم بودم .
اینقدر که میتوانستند بیان بهمتکیه کنند و هرچی تو دلشون هست و باهام در میون بذارند .
خلاصه اگه همچین خواهر مهربونی دارید هواشو بیشتر داشته باشید 🥲
#عادله_زمانی
@adelehz
اینقدر که میتوانستند بیان بهمتکیه کنند و هرچی تو دلشون هست و باهام در میون بذارند .
خلاصه اگه همچین خواهر مهربونی دارید هواشو بیشتر داشته باشید 🥲
#عادله_زمانی
@adelehz
❤14
بوسه ی پنهانی دو عاشق،در گورستانی در شهر کابل
میدانی محبوبم عشق راهش را پیدا خواهد کرد مثل آب که راهش را از میان سنگها پیدا خواهد کرد .
و بوسه ها آفتاب را به تابیدن بر شهرهای تاریک مهمان خواهند کرد .
میدانی محبوبم من تورا میان باید ها و نبایدها پیش چشم زنده ها و مرده ها در شهرهای آفتاب زده یا باران زده دوست خواهم داشت .
و چنین است که عشق در تاریخ از نام هایی چون نفرت و جنگ ماندگار تر است .
#عادله_زمانی
@adelehz
میدانی محبوبم عشق راهش را پیدا خواهد کرد مثل آب که راهش را از میان سنگها پیدا خواهد کرد .
و بوسه ها آفتاب را به تابیدن بر شهرهای تاریک مهمان خواهند کرد .
میدانی محبوبم من تورا میان باید ها و نبایدها پیش چشم زنده ها و مرده ها در شهرهای آفتاب زده یا باران زده دوست خواهم داشت .
و چنین است که عشق در تاریخ از نام هایی چون نفرت و جنگ ماندگار تر است .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤44😢12😁4
یادت باشد
خداوند هیچگاه تو را دست خالی
رها نخواهد کرد...
اگر از تو می خواهد که
چیزی را زمین بگذاری
به این دلیل است که می خواهد
چیز بهتری را برداری
صبحت به شادی❤️❤️
@adelehz
خداوند هیچگاه تو را دست خالی
رها نخواهد کرد...
اگر از تو می خواهد که
چیزی را زمین بگذاری
به این دلیل است که می خواهد
چیز بهتری را برداری
صبحت به شادی❤️❤️
@adelehz
❤21👍1
زنها
وانمود ميکنند ضعیفتر هستند،
تا مرد احساس تکیهگاه بودن کند..
ولی تازه بعد از رفتنشان ميفهمی؛
این تویی که تکیه داده بودی...!
@adelehz
وانمود ميکنند ضعیفتر هستند،
تا مرد احساس تکیهگاه بودن کند..
ولی تازه بعد از رفتنشان ميفهمی؛
این تویی که تکیه داده بودی...!
@adelehz
❤60😢11
عینک آفتابی شفاف گرفتم
وقتی میزنم یادممیره شفافِ
به هوای عینک آفتابی داشتن ،راحت زل میزنم به بقیه
بعد یادم میاد ای وای عینکم شفافه
یه چشم چرونی هم نمیشه کرد😒😎
@adelehz
وقتی میزنم یادممیره شفافِ
به هوای عینک آفتابی داشتن ،راحت زل میزنم به بقیه
بعد یادم میاد ای وای عینکم شفافه
یه چشم چرونی هم نمیشه کرد😒😎
@adelehz
😁37❤2
محبوب قشنگم
من مثل حافظ بلد نیستم برایت عاشقانه غزل بنویسم .
قادر به گلایه کردن از طریق شعر به سبک شهریار هم نیستم .
شاعری بلدم ولی نه آنقدر که تورا در شعر بسرایم.
من بلدم بنشینم خنده هایت را تماشا کنم و توی دلم هی بگویم چشم بد دور
هی ذوق کنم برای ذوق کردنت
من زل زدن به تورا خوب بلدم حتی از همه ی شاعری های دنیا بیشتر
#عادله_زمانی
@adelehz
من مثل حافظ بلد نیستم برایت عاشقانه غزل بنویسم .
قادر به گلایه کردن از طریق شعر به سبک شهریار هم نیستم .
شاعری بلدم ولی نه آنقدر که تورا در شعر بسرایم.
من بلدم بنشینم خنده هایت را تماشا کنم و توی دلم هی بگویم چشم بد دور
هی ذوق کنم برای ذوق کردنت
من زل زدن به تورا خوب بلدم حتی از همه ی شاعری های دنیا بیشتر
#عادله_زمانی
@adelehz
❤29
من اینجا هستم ❤️
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.zamani7
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.zamani7
❤9
ورود به اتاق عمل با آرایش و لاک ممنوع!
تعداد مادرانی که قبل از ورود به اتاق عمل و انجام زایمان به آرایشگاه میروند، موهایشان را براشینگ میکنند، لاک میزنند یا ناخن میکارند کم نیست؛ زیباسازیهایی که صدای ماماها و متخصصان زنان را درآورده و مخالفتشان هم دلایل پزشکی دارد.
استفاده از رنگ لاکهای تیره بویژه رنگهای قرمز، آبی، مشکی و کاشت یا ژلیش ناخن، کار پزشکان در اتاق عمل را با مشکل روبهرو میکند.
پیش از آنکه کاشت ناخن مرسوم شود، مشکل با استون و پاککردن لاک ناخن انگشت اشاره حل میشد اما ریمووکردن ناخن کاشتهشده در اتاق عمل کار سادهای نیست.
تذکرات زیاد این موضوع توسط عوامل اتاق عمل به بیمار گاهی به برخورد ناخوشایند آنان ختم میشود و خاطره بدی برای بیمار میماند.
به گفته یکی از متخصصان زنان و زایمان، دستگاه تشخیص میزان اشباع اکسیژن خون یا همان پالساکسیمتر روی ناخن قرار میگیرد و بر اساس طول موج، میزان هموگلوبین متصل به اکسیژن تشخیص داده میشود که داشتن لاک بویژه رنگ تیره و حنا روی ناخنها در تشخیص میزان اکسیژن اختلال ایجاد میکند و پزشک نمیتواند اصطلاحا بیمار را مانیتور کند و همین امر ممکن است جان مادر و نوزاد را به خطر بیندازد.
همچنین آرایش، استفاده از دئودرانت و رژلبهای رنگ تیره اجازه نمیدهد که پزشک متوجه تغییر حالت و رنگ بیمار یا بهاصطلاح رنگپریدگی او در حین خونریزی شود چرا که رنگ چهره بیمار بیانگر حال اوست.
امروزه برای انجام عمل سزارین، مادر را بیهوش نمیکنند و معمولا مادران باردار برای زایمان از کمر بیحس میشوند.
عارضهای که در این زمینه وجود دارد اُفت فشار است که با بالا رفتن ضربان قلب همراه میشود. معمولا از طریق حالات چهره میتوان متوجه حال بیمار شد اما زمانی که فرد آرایش داشته باشد این تشخیص دشوار میشود.
منصوره زندی - ماما - با اشاره به اینکه تعداد مادرانی که قبل از ورود به اتاق عمل به آرایشگاه مراجعه میکنند کم نیست، به ایسنا میگوید:
«با توجه به رنگ ناخنهای دست و پا در اتاق عمل میتوان متوجه سطح اکسیژن خون بیمار شد. کبودشدن ناخنها نشان میدهد که سطح اکسیژن خون پایین آمده است.
زمانی که مادران کاشت ناخن انجام میدهند، تشخیص این امر دشوار میشود به همین دلیل به مادران توصیه میشود قبل از ورود به اتاق عمل حتما ناخنهایشان را ریموو کنند و اگر لاک دارند، آن را پاک کنند.
ما به مادران توصیه میکنیم قبل از زایمان میکاپ و آرایش چشم نداشته باشند اما رنگ مو در اواخر بارداری چندان مشکلی ندارد و بیشترین مشکل ما با ناخن مادران باردار است.»
ثبت لحظات بهدنیاآمدن نوزاد و ورود فیلمبرداران به اتاق عمل موجب شده مادران هم برای این لحظه تاریخی زندگیشان به آرایشگاهها مراجعه کنند. به همین دلیل تقریبا همه اتاق عملهای بیمارستانهای خصوصی واحدی به نام فیلمبرداری راه انداختهاند و برای انجام این کار با یک آتلیه قرارداد بستهاند.
طبیعتا عکاسی و فیلمبرداری و ثبت این لحظات به زیباییهای بصری وابسته است بنابراین جا دارد که پکیج خدمات، گسترش پیدا کند و مثلا سِت لباس مادر و نوزاد، تزئین اتاق مادر و کودک در بیمارستان، جعبه هدیه، سفارش کیک و کاپکیکهای نوزادی، قالبگیری دست و پای نوزاد، مگنت، استند گلدوزی کف پای نوزاد و محصولات دیگر هم در کنار عکاسی و فیلمبرداری در نظر گرفته شود
با وجود آنکه خرید این پکیجها برای برخی خانوادهها مهم است تا مبادا چیزی برای فرزندشان کم بگذارند، در عین حال برای برخی دیگر تجملات و هزینه اضافی به نظر میآید و شاید هم برخی همه این امکانات را با دوران خودشان مقایسه کنند که توسط قابله محل و بوسیله یک لگن آب گرم و چند دستمال تمیز به این دنیا آورده شدند.
اما این امکانات هم دلیلی بر خوشبخت بهدنیاآمدن خیلی از نوزادان نیست و تجربههای گروه فیلمبرداری از ثبت رویدادهایی که داشتند شنیدنی و عجیب است و البته در برخی موارد جای تاسف هم دارد.
یکی از فیلمبردارها میگوید: «توی یکی از عملها مادر به شکل عجیبی گریه میکرد. میگفت سه روزه تو خونه دارم درد میکشم و از کمردرد نه میتونستم بشینم نه دراز بکشم اما شوهرم گفت دو روز دیگه تحمل کن بچهمون اردیبهشتی بشه!»
برخی مسائل مثل زمانی که مادر برای اولین بار نوزادش را میبیند و اشکهایش سرازیر میشود، برای تیم فیلمبرداری بیمارستانها عادی شده است و گاهی اوقات هم دیدن مشابه آنچه روایت کردند ذهنشان را درگیر وضعیت نسل آینده میکند.
از ژوان ❤️
@adelehz
تعداد مادرانی که قبل از ورود به اتاق عمل و انجام زایمان به آرایشگاه میروند، موهایشان را براشینگ میکنند، لاک میزنند یا ناخن میکارند کم نیست؛ زیباسازیهایی که صدای ماماها و متخصصان زنان را درآورده و مخالفتشان هم دلایل پزشکی دارد.
استفاده از رنگ لاکهای تیره بویژه رنگهای قرمز، آبی، مشکی و کاشت یا ژلیش ناخن، کار پزشکان در اتاق عمل را با مشکل روبهرو میکند.
پیش از آنکه کاشت ناخن مرسوم شود، مشکل با استون و پاککردن لاک ناخن انگشت اشاره حل میشد اما ریمووکردن ناخن کاشتهشده در اتاق عمل کار سادهای نیست.
تذکرات زیاد این موضوع توسط عوامل اتاق عمل به بیمار گاهی به برخورد ناخوشایند آنان ختم میشود و خاطره بدی برای بیمار میماند.
به گفته یکی از متخصصان زنان و زایمان، دستگاه تشخیص میزان اشباع اکسیژن خون یا همان پالساکسیمتر روی ناخن قرار میگیرد و بر اساس طول موج، میزان هموگلوبین متصل به اکسیژن تشخیص داده میشود که داشتن لاک بویژه رنگ تیره و حنا روی ناخنها در تشخیص میزان اکسیژن اختلال ایجاد میکند و پزشک نمیتواند اصطلاحا بیمار را مانیتور کند و همین امر ممکن است جان مادر و نوزاد را به خطر بیندازد.
همچنین آرایش، استفاده از دئودرانت و رژلبهای رنگ تیره اجازه نمیدهد که پزشک متوجه تغییر حالت و رنگ بیمار یا بهاصطلاح رنگپریدگی او در حین خونریزی شود چرا که رنگ چهره بیمار بیانگر حال اوست.
امروزه برای انجام عمل سزارین، مادر را بیهوش نمیکنند و معمولا مادران باردار برای زایمان از کمر بیحس میشوند.
عارضهای که در این زمینه وجود دارد اُفت فشار است که با بالا رفتن ضربان قلب همراه میشود. معمولا از طریق حالات چهره میتوان متوجه حال بیمار شد اما زمانی که فرد آرایش داشته باشد این تشخیص دشوار میشود.
منصوره زندی - ماما - با اشاره به اینکه تعداد مادرانی که قبل از ورود به اتاق عمل به آرایشگاه مراجعه میکنند کم نیست، به ایسنا میگوید:
«با توجه به رنگ ناخنهای دست و پا در اتاق عمل میتوان متوجه سطح اکسیژن خون بیمار شد. کبودشدن ناخنها نشان میدهد که سطح اکسیژن خون پایین آمده است.
زمانی که مادران کاشت ناخن انجام میدهند، تشخیص این امر دشوار میشود به همین دلیل به مادران توصیه میشود قبل از ورود به اتاق عمل حتما ناخنهایشان را ریموو کنند و اگر لاک دارند، آن را پاک کنند.
ما به مادران توصیه میکنیم قبل از زایمان میکاپ و آرایش چشم نداشته باشند اما رنگ مو در اواخر بارداری چندان مشکلی ندارد و بیشترین مشکل ما با ناخن مادران باردار است.»
ثبت لحظات بهدنیاآمدن نوزاد و ورود فیلمبرداران به اتاق عمل موجب شده مادران هم برای این لحظه تاریخی زندگیشان به آرایشگاهها مراجعه کنند. به همین دلیل تقریبا همه اتاق عملهای بیمارستانهای خصوصی واحدی به نام فیلمبرداری راه انداختهاند و برای انجام این کار با یک آتلیه قرارداد بستهاند.
طبیعتا عکاسی و فیلمبرداری و ثبت این لحظات به زیباییهای بصری وابسته است بنابراین جا دارد که پکیج خدمات، گسترش پیدا کند و مثلا سِت لباس مادر و نوزاد، تزئین اتاق مادر و کودک در بیمارستان، جعبه هدیه، سفارش کیک و کاپکیکهای نوزادی، قالبگیری دست و پای نوزاد، مگنت، استند گلدوزی کف پای نوزاد و محصولات دیگر هم در کنار عکاسی و فیلمبرداری در نظر گرفته شود
با وجود آنکه خرید این پکیجها برای برخی خانوادهها مهم است تا مبادا چیزی برای فرزندشان کم بگذارند، در عین حال برای برخی دیگر تجملات و هزینه اضافی به نظر میآید و شاید هم برخی همه این امکانات را با دوران خودشان مقایسه کنند که توسط قابله محل و بوسیله یک لگن آب گرم و چند دستمال تمیز به این دنیا آورده شدند.
اما این امکانات هم دلیلی بر خوشبخت بهدنیاآمدن خیلی از نوزادان نیست و تجربههای گروه فیلمبرداری از ثبت رویدادهایی که داشتند شنیدنی و عجیب است و البته در برخی موارد جای تاسف هم دارد.
یکی از فیلمبردارها میگوید: «توی یکی از عملها مادر به شکل عجیبی گریه میکرد. میگفت سه روزه تو خونه دارم درد میکشم و از کمردرد نه میتونستم بشینم نه دراز بکشم اما شوهرم گفت دو روز دیگه تحمل کن بچهمون اردیبهشتی بشه!»
برخی مسائل مثل زمانی که مادر برای اولین بار نوزادش را میبیند و اشکهایش سرازیر میشود، برای تیم فیلمبرداری بیمارستانها عادی شده است و گاهی اوقات هم دیدن مشابه آنچه روایت کردند ذهنشان را درگیر وضعیت نسل آینده میکند.
از ژوان ❤️
@adelehz
❤28😁2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آدمهای مهربون و اذیت نکنید اینا بلد نیستند بد باشند گناه دارن :(
نویسنده:#عادله_زمانی
صدای زیبا:مائده فاضلی
@adelehz
نویسنده:#عادله_زمانی
صدای زیبا:مائده فاضلی
@adelehz
❤21
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
برقص دخترکم،
آنقدر برقص که زمین گرم از نفسهایت شود و از گرمای جنگل موهایت دوباره جوانه زند .
آنقدر برقص که انارهای لبهایت بشکافد ودانه هایش زمین را سرخ از عشق کند .
برقص دخترکم
تا طره ی زلفکان سیاهت را که بافتمشان، بر باد تازیانه بزند .
تا جهان از هیاهوی کفشهای دخترانه ی صورتی آن به وجد بیاید .
پروانه ی کوچک من
تو برقص که باغ از رقص شاپرک ها جان میگیرد و جان می بخشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
آنقدر برقص که زمین گرم از نفسهایت شود و از گرمای جنگل موهایت دوباره جوانه زند .
آنقدر برقص که انارهای لبهایت بشکافد ودانه هایش زمین را سرخ از عشق کند .
برقص دخترکم
تا طره ی زلفکان سیاهت را که بافتمشان، بر باد تازیانه بزند .
تا جهان از هیاهوی کفشهای دخترانه ی صورتی آن به وجد بیاید .
پروانه ی کوچک من
تو برقص که باغ از رقص شاپرک ها جان میگیرد و جان می بخشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤32😢2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نمیدانم جهان فرق کرده است یا من دیگر زنی عاشق نیستم .چون دیگر نه بارانها با ریتم می بارند و نه بادها با عطر می وزند
چیزی در این میانه سخت عوض شده است .
#عادله_زمانی
@adelehz
چیزی در این میانه سخت عوض شده است .
#عادله_زمانی
@adelehz
😢31❤8
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دلمون به چه چیزهای کوچیکی خوش بود مثل همین سریالهای ساده ی خنده دار ..
@adelehz
@adelehz
😁25❤4
کرگدن گفت : راستي اينکه کرگدن دوست دارد دم جنبانکي را تماشا کند و وقتي تماشايش مي کند قلبش از چشمش مي افتد يعني چي ؟
دم جنبانک چرخي زد و گفت : يعني اينکه کرگردن ها هم عاشق مي شوند !
کرگدن گفت: عاشق يعني چي ؟
دم جنبانک گفت : يعني کسي که قلبش از چشمهايش مي چکد !
کرگدن باز هم منظور دم جنبانک را نفهميد ، اما دوست داشت دم جنبانک باز حرف بزند ، باز پرواز کند ، و باز او تماشايش کند و باز قلبش از چشم هايش بيفتند .
کرگدن فکر کرد اگر قلبش همين طور از چشم هايش بريزد يک روز حتماً قلبش تمام مي شود .
آن وقت لبخند زد و با خودش گفت :
من که اصلاً قلب نداشتم ،حالا که دم جنبانک به من قلب داده چه عيبي دارد ؟ بگذار تمام قلبم را براي او از چشم هايم بريزم ...!❤️❤️
-کرگدن گفت: عاشق یعنی چه؟
-دمجنبانک گفت: یعنی کسی که قلبش از چشمهایش میچکد..
📓 عشق کرگدن
✍ #شل_سیلور_استاین
@adelehz
دم جنبانک چرخي زد و گفت : يعني اينکه کرگردن ها هم عاشق مي شوند !
کرگدن گفت: عاشق يعني چي ؟
دم جنبانک گفت : يعني کسي که قلبش از چشمهايش مي چکد !
کرگدن باز هم منظور دم جنبانک را نفهميد ، اما دوست داشت دم جنبانک باز حرف بزند ، باز پرواز کند ، و باز او تماشايش کند و باز قلبش از چشم هايش بيفتند .
کرگدن فکر کرد اگر قلبش همين طور از چشم هايش بريزد يک روز حتماً قلبش تمام مي شود .
آن وقت لبخند زد و با خودش گفت :
من که اصلاً قلب نداشتم ،حالا که دم جنبانک به من قلب داده چه عيبي دارد ؟ بگذار تمام قلبم را براي او از چشم هايم بريزم ...!❤️❤️
-کرگدن گفت: عاشق یعنی چه؟
-دمجنبانک گفت: یعنی کسی که قلبش از چشمهایش میچکد..
📓 عشق کرگدن
✍ #شل_سیلور_استاین
@adelehz
❤40