تابستان کودکانه ی من
نور را روی فرش های سرخ میان پذیرایی دنبال میکردم .مادرم پنجره های بزرگ را باز کرده بود تا هوای گرفته ی اتاق جایش را به هوای آزاد بیرون بدهد .از آشپزخانه اش بوی خوب کتلت در سالن می پیچید .مادرم سبزی های تمیز را روی ملافه ی سفیدی در گوشه ی اتاقی پهن کرده بود .
و من همچنان می دویدم تا نور را بگیرم ...
چیزی در آن تابستان کودکانه ی گرم وسبز وجود داشت که هرگز تکرار نشد .
نه آن خانه نه نور های فراری نه طعم و عطر آن کتلت ...
بنظرم چیزهایی در کودکی هرکس وجود دارد که هرگز تکرار نمیشود. حالا چه خوب چه بد
کاش کسی به ما آن سالها میگفت با تمام وجودت لذت ببر تو دوباره به اینجا برنمی گردی....
#عادله_زمانی
@adelehz
نور را روی فرش های سرخ میان پذیرایی دنبال میکردم .مادرم پنجره های بزرگ را باز کرده بود تا هوای گرفته ی اتاق جایش را به هوای آزاد بیرون بدهد .از آشپزخانه اش بوی خوب کتلت در سالن می پیچید .مادرم سبزی های تمیز را روی ملافه ی سفیدی در گوشه ی اتاقی پهن کرده بود .
و من همچنان می دویدم تا نور را بگیرم ...
چیزی در آن تابستان کودکانه ی گرم وسبز وجود داشت که هرگز تکرار نشد .
نه آن خانه نه نور های فراری نه طعم و عطر آن کتلت ...
بنظرم چیزهایی در کودکی هرکس وجود دارد که هرگز تکرار نمیشود. حالا چه خوب چه بد
کاش کسی به ما آن سالها میگفت با تمام وجودت لذت ببر تو دوباره به اینجا برنمی گردی....
#عادله_زمانی
@adelehz
😢12❤1
قشنگترین اتفاقات زندگی آدم بدون پیش بینی و برنامه ریزی رخ میدهد
پس اینقدر آسمان ریسمان نباف و چه کنم چه نکنم در پیش نگیر
فقط از همان لحظه لذت ببر ..
#عادله_زمانی
@adrlehz
پس اینقدر آسمان ریسمان نباف و چه کنم چه نکنم در پیش نگیر
فقط از همان لحظه لذت ببر ..
#عادله_زمانی
@adrlehz
❤15
شکرگزاری شبیه یک حلقه ی خوش بختی ست که وقتی آن را به دست میکنید میتواند خوش بختی های دیگری را هم جلب کند .
نباید چنین شانسی را نادیده گرفت ..
#عادله_زمانی
@adelehz
نباید چنین شانسی را نادیده گرفت ..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤15
اگر میدانستیم عمر خنده هامان اینقدر کوتاه ست
توی آغوش هم بیشتر می خندیدیم .
حیف که کسی از آینده نیامده بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
توی آغوش هم بیشتر می خندیدیم .
حیف که کسی از آینده نیامده بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤16😢8
"زنی کهگم کردم "
@Sheidaei تلگرام ما – هایده - ای قبله ی من
بعد صد و بیست سال :) اگه برم اون دنیا بعد دایی احمدجانم میرم هایده رو پیدا میکنم و ازش بخاطر جا گذاشتن این صدا توی دنیا هزار بار تشکر میکنم :)
@adelehz
@adelehz
❤26
به جانم می چسبد حضورت
چون استکان چایی که مادرم بعد از آخرین امتحان برایم می ریخت .
#عادله_زمانی
عکس:قشنگِ من❤️هنگامه❤️
@adelehz
چون استکان چایی که مادرم بعد از آخرین امتحان برایم می ریخت .
#عادله_زمانی
عکس:قشنگِ من❤️هنگامه❤️
@adelehz
❤17
❤12
وای از زن عاشق!
حتی گناهان و زشتی های معشوق را هم میپرستد!
در آن حدی که خود مرد هم نمیتواند جنایاتش را بدان
گونه که زنی عاشق برایش تبرئه میکند، تبرئه کند.
داستایفسکی
@adelehz
حتی گناهان و زشتی های معشوق را هم میپرستد!
در آن حدی که خود مرد هم نمیتواند جنایاتش را بدان
گونه که زنی عاشق برایش تبرئه میکند، تبرئه کند.
داستایفسکی
@adelehz
😢20❤10
دایی احمد جانم،و تمام عزیزانی که بخاطر کرونای لعنتی از این جهان بار سفر بستید ،سفرتون بخیر باشه...😢
@adelehz
@adelehz
😢33❤10👎2
❤36😢4
Shekayat
Sogand
❤9😢1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دقیقا از آن لحظه ای که یاد می گیری
جهان را به حال خودش رها کنی .خوشبختی آغاز می شود
وقتی بچه تر بودم مادرم به من آموخته بود که اگر کسی دوست نداشت با تو بازی کند به او اصرار نکن . فقط برو و با لذت به تنهایی بازی کن بعد ببین چه می شود .و من چنین کردم.جالب این بود که آن کودک بعد از مدتی جذب بازی من می شد و خودش برای هم بازی شدن با من پیش قدم می شد.
به نظرم زندگی در جهان بشدت شبیه همان بازی کودکانه است . دست از اصرار به جهان بردار فقط بر خودت متمرکز شو و به بازی و ساختن شادی برای خودت بپرداز خودت خواهی دید که به زودی جهان برای همراهی تو پیش قدم خواهد شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
جهان را به حال خودش رها کنی .خوشبختی آغاز می شود
وقتی بچه تر بودم مادرم به من آموخته بود که اگر کسی دوست نداشت با تو بازی کند به او اصرار نکن . فقط برو و با لذت به تنهایی بازی کن بعد ببین چه می شود .و من چنین کردم.جالب این بود که آن کودک بعد از مدتی جذب بازی من می شد و خودش برای هم بازی شدن با من پیش قدم می شد.
به نظرم زندگی در جهان بشدت شبیه همان بازی کودکانه است . دست از اصرار به جهان بردار فقط بر خودت متمرکز شو و به بازی و ساختن شادی برای خودت بپرداز خودت خواهی دید که به زودی جهان برای همراهی تو پیش قدم خواهد شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤39👎3😢3
نمیدونم شما هم متوجه شدید یا نه ولی من مدتیه یه مورد جدید رو توی مترو دیدم .
دختربچه ها و پسر بچه هایی که برای تکدی گری وارد مترو میشن میان جلوی یه نفر می ایستند و دستشو یا حتی پاشو میبوسن و گردن کج میکنند تا طرف راضی بشه یه آدامس ازشون بخره یا بهشون پول بده .
این شوخی نیست واقعا جلوی پای مسافر زانو میزنن و پاشو میبوسن .
یه دختر حدودا ۱۴ ساله که حتی کودک هم به حساب نمیومد جلوی چشم خودم پای یه پسر جوون و میبوسید و هرچقدر اون مسافر تلاش میکرد از روی پاهاش دختر و بلند کنه موفق نمی شد .
حالا صرف نظر از اینکه این بچه ها اینقدر نترس هستند که از لمس کردن یه غریبه هیچ ابایی ندارند اگه یه آدم مریض جنسی بخوره به تورشون که با دیدن این حرکت فکرهای کثیف به ذهنش برسه چی؟
نمیدونم پدر ومادر این بچه ها چجور انسانهایی هستند،راستش این حرفهای مجبور بودن و نیازمندی هم تو کت مننمیره چون همه مون میدونیم که تکدی گری برای این افراد تبدیل به یه شغل بشدت درآمد زا شده .
من برام سواله که با تمام تفاسیر آیا واقعا اسم مادر و پدر این بچه ها رو میشه انسان گذاشت؟
واقعا انسان چنین خفت، خواری و فلاکتی و برای اولادش روا میدونه؟؟؟
من فقط به اون بچه ،به اون دختر نوجوان نگاه میکردم و از خودم میپرسیدم چیزی از عزت نفس برای این بچه باقی مونده یا نه !!!
#عادله_زمانی
@adelehz
دختربچه ها و پسر بچه هایی که برای تکدی گری وارد مترو میشن میان جلوی یه نفر می ایستند و دستشو یا حتی پاشو میبوسن و گردن کج میکنند تا طرف راضی بشه یه آدامس ازشون بخره یا بهشون پول بده .
این شوخی نیست واقعا جلوی پای مسافر زانو میزنن و پاشو میبوسن .
یه دختر حدودا ۱۴ ساله که حتی کودک هم به حساب نمیومد جلوی چشم خودم پای یه پسر جوون و میبوسید و هرچقدر اون مسافر تلاش میکرد از روی پاهاش دختر و بلند کنه موفق نمی شد .
حالا صرف نظر از اینکه این بچه ها اینقدر نترس هستند که از لمس کردن یه غریبه هیچ ابایی ندارند اگه یه آدم مریض جنسی بخوره به تورشون که با دیدن این حرکت فکرهای کثیف به ذهنش برسه چی؟
نمیدونم پدر ومادر این بچه ها چجور انسانهایی هستند،راستش این حرفهای مجبور بودن و نیازمندی هم تو کت مننمیره چون همه مون میدونیم که تکدی گری برای این افراد تبدیل به یه شغل بشدت درآمد زا شده .
من برام سواله که با تمام تفاسیر آیا واقعا اسم مادر و پدر این بچه ها رو میشه انسان گذاشت؟
واقعا انسان چنین خفت، خواری و فلاکتی و برای اولادش روا میدونه؟؟؟
من فقط به اون بچه ،به اون دختر نوجوان نگاه میکردم و از خودم میپرسیدم چیزی از عزت نفس برای این بچه باقی مونده یا نه !!!
#عادله_زمانی
@adelehz
😢48❤4
"زنی کهگم کردم "
نمیدونم شما هم متوجه شدید یا نه ولی من مدتیه یه مورد جدید رو توی مترو دیدم . دختربچه ها و پسر بچه هایی که برای تکدی گری وارد مترو میشن میان جلوی یه نفر می ایستند و دستشو یا حتی پاشو میبوسن و گردن کج میکنند تا طرف راضی بشه یه آدامس ازشون بخره یا بهشون پول…
جالبه که بدونید این ها اصلا نیازمند نیستند و خیلی هاشون درآمد میلیونی دارند .
کارشون باعث شده آدم نتونه بین نیازمند واقعی و این ها تفکیک قائل بشه .
@adelehz
کارشون باعث شده آدم نتونه بین نیازمند واقعی و این ها تفکیک قائل بشه .
@adelehz
❤10