"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
از من پرسید که میتوانم دوباره در دنیا شاد زندگی کنم؟
میدانستم طوفانهای زیادی را از سر گذرانده
دستش را گرفتم و اورا کنار پنجره بردم .
گفتم چه میبینی؟
گفت خورشید را که کم کمک از پشت کوهها طلوع میکند.
پاسخ دادم آفرین .تا روزی که خورشید می تابد بهانه ای برای شادی خواهی داشت .❤️
#عادله_زمانی
عکس:اسما درتاج


@adelehz
24👎1
گاهی کسی از من می پرسد به نظرت فلانی دوستم دارد یا نه ؟
ان‌زمان ست که واقعا دلم میخواهم به بدترین شکل پاسخ بدهم اما دستی جلوی دهانم را می‌گیرد و به گفتن یعنی این هم پرسیدن داره؟ کفایت میکنم .
اما چرا؟
چرا درست پاسخ نمیدهم؟ منی که به شرح دادن و باز کردن هر موضوع لایه به لایه چیزی شبیه به پیاز :) معروف هستم .
چون واقعا چنین چیزی قابل پرسیدن آن هم از نفر سوم‌نیست .
دوست داشته شدن را می توان فهمید می توان درک کرد مثل بوییدن یک عطر قوی
آیا وقتی یک بوی قوی و ترجیحا خوب استشمام می کنید از خودتان می پرسید هی فلانی این یک بوی خوب ست ؟؟
البته که نه
وقتی کسی حواسش پی توست،همانی که میگوید لباس گرم بپوش سرما نخوری
همانی که می پرسد روزت خوب گذشت ؟
بپوش بیایم دنبالت
بهش فکر نکن میگذرد
یکم بخند خنده قشنگترت می‌کند
چقدر لباس جدیدت به تو میاد
وهزار جمله ی قشنگ دیگر
من درک نمیکنم برای اینکه بفهمید کسی دوست تان دارد دنبال چه میگردید؟
نه شما افلاطون هستید نه آن بخت برگشته سقراط
دنبال فلسفه ی کدام تمدن هستید که باور کنید کسی که حواسش به شماست یعنی دوست تان دارد؟
برای باور به عشق و دوست داشتن نه خیلی ساده لوحی خوب ست نه خیلی ذره بینی .
و اینکه آن که اهل دوست داشتن ست فقط حرف نمی زند و عمل میکند و معیار عمل ست تا حرف
خلاصه که اینبار کمی دقیق تر به دوست داشتن های بقیه نگاه کنید
مبادا چیزی را از دست بدهید.
#عادله_زمانی
@adelehz
15😢3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بفرستید برای اون رفیقی که باید ببینه😍
@adelehz
12
یه چیزی هم هست به اسم
کوچه باغ قدیمی وسط شهرهای کویری مرکز ایران
اما توی شهرهای دیگه هم این کوچه باغ ها هست
منتها این شهرهای کویری یکم حکایتش فرق داره .
تو این کوچه باغها که با دیواره های کاه گلی کوتاه از باغ ها جدا شده تا دلت بخواد درخت انار و انجیر میبینی .
درخت انار هم اینقدر جادویی و قشنگ هست که بخواد از همه چیز متفاوت تر جلوه کنه.
القصه
صبح پاییزی وسط این کوچه باغ های درخت اناری یه حال و قشنگی دیگه داره
خواستم بگم
کوچه باغ قلب تون درخت اناری😊❤️
#عادله_زمانی
عکس:اسما درتاج

@adelehz
28😁1
چه کسی داور است؟
لباس سپید را ایرانی‌ها برای عروسی می‌پوشند و هندی‌ها برای عزا، من باید چه لباسی بپوشم؟!
تمام استنباط ما از درستی و نادرستی چیزها مشروط است. ماشینی هستیم که از کودکی برنامه ریزی‌اش می‌کنند برای آنکه جهان را آنطور ببیند که بزرگترها خواسته‌اند!
با اینهمه، ما معتقدیم که عقل داریم و قادریم خوب را از بد جدا کنیم‌، پس من کِی باید جهان را آنگونه ببینم که هست؟ و مگر ما چند بار به دنیا می‌آییم؟!

رضا قاسمی

@adelehz
20👎1
شاید زیباترین توصیف از شکست عاطفی متعلق به هوشنگ گلشیری باشه که وقتی اردیبهشت ۱۳۵۲ معشوقه‌اش رو در خیابان های تهران با محمدعلی اسلامی ندوشن دید، در نامه ای کوتاه برای معشوقه‌اش نوشت: همون ندوشنا دوشیدنت.🍒

منبعی برای این مطلب نیافتم اما عمق عشق و نفرت رو از عشق میشه توش پیدا کرد .

حلاجیان 🍒

از کانال چهل سالگی

@adelehz
7😁5😢4
من اینجا هستم ❤️
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.zamani7
6
امروز 8 می روز جهانی خره
و بنظرم گاهی آدم تصمیماتی میگیره یا به افرادی اعتماد میکنه که لایق تبریک گفتن این روز به خودش میشه :))))
@adelehz
😁27😢72
اگر قرار است روزی از زندگی لذت ببریم
امروز همان روز است
امروز باید همواره شگفت انگیزترین روز زندگی ما باشد.

سرودهاى سعادت
توماس دریر
@adelehz
15👎1
نگاه کردن بهش حس خوبی به آدم میده :)))
@adelehz
20😢4👎1
روز بعد از فوت این دختر جنازه شو از قبر درآوردن و بهش تجاوز کردند !
واقعا نمیدونم چی بگم
سکوت و سکوت
از این‌حجم رذالت ...
@adelehz
😢79👎19👍1
توروخدا اگر آرایشگر هستید و مشتری یه مدل مو میاره بهتون نشون میده همون و براش انجام بدید و در بیارید.
بخدا نظر شما هیچ اهمیتی نداره که براساس نظر خودتون برید گلواژه بزنید تو
موهای طرف !!! 😐🤦‍♀
@adelehz
😢24😁153👎1
تابستان کودکانه ی من
نور را روی فرش های سرخ میان پذیرایی دنبال میکردم .مادرم پنجره های بزرگ را باز کرده بود تا هوای گرفته ی اتاق جایش را به هوای آزاد بیرون بدهد .از آشپزخانه اش بوی خوب کتلت در سالن می پیچید .مادرم سبزی های تمیز را روی ملافه ی سفیدی در گوشه ی اتاقی پهن کرده بود .
و من همچنان می دویدم تا نور را بگیرم ...
چیزی در آن تابستان کودکانه ی گرم وسبز وجود داشت که هرگز تکرار نشد .
نه آن خانه نه نور های فراری نه طعم و عطر آن کتلت ...
بنظرم چیزهایی در کودکی هرکس وجود دارد که هرگز تکرار نمیشود. حالا چه خوب چه بد
کاش کسی به ما آن سالها میگفت با تمام وجودت لذت ببر تو دوباره به اینجا برنمی گردی....
#عادله_زمانی
@adelehz
😢121
نارنجی عاشق می‌شود.
#نارنجی
@adelehz
25
قشنگترین اتفاقات زندگی آدم بدون پیش بینی و برنامه ریزی رخ می‌دهد
پس اینقدر آسمان ریسمان نباف و چه کنم چه نکنم در پیش نگیر ‌
فقط از همان لحظه لذت ببر ..
#عادله_زمانی
@adrlehz
15
شکرگزاری شبیه یک حلقه ی خوش بختی ست که وقتی آن را به دست میکنید می‌تواند خوش بختی های دیگری را هم جلب کند ‌.
نباید چنین شانسی را نادیده گرفت ..
#عادله_زمانی
@adelehz
15
خداوند دوستی واقعی ست که هرگز تورا رها نمی کند❤️
@adelehz
33
اگر میدانستیم عمر خنده هامان اینقدر کوتاه ست
توی آغوش هم بیشتر می خندیدیم .
حیف که کسی از آینده نیامده بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
16😢8