زندگی را با چیزهای بسیار ساده پر باید کرد. سادهها سطحی نیستند. خرید چند سیب ترش میتواند به عمق فلسفهی ملاصدرا باشد.
مشکل ما این نیست که برای شیرین کردن زندگی معجزه نمیکنیم؛ مشکل ما این است که همانقدر که ویران میکنیم نمیسازیم؛
همانقدر که کهنه میکنیم تازگی نمیبخشیم؛ همانقدر که دور میشویم باز نمیگردیم.
نادر ابراهیمی
@adelehz
مشکل ما این نیست که برای شیرین کردن زندگی معجزه نمیکنیم؛ مشکل ما این است که همانقدر که ویران میکنیم نمیسازیم؛
همانقدر که کهنه میکنیم تازگی نمیبخشیم؛ همانقدر که دور میشویم باز نمیگردیم.
نادر ابراهیمی
@adelehz
❤23
می دانی اولین بوسه جهان چطور کشف شد؟» دست هاش تا آرنج گِلی بود، گفت که در زمان های بسیار قدیم زن و مردی پینه دوز یک روز به هنگام کار بوسه را کشف کردند. مرد دست هاش به کار بود، تکه نخی را با دندان کند، به زنش گفت بیا این را از لب من بردار و بینداز. زن هم دست هاش به سوزن و وصله بود، آمد که نخ را از لب های مرد بردارد، دید دستش بند است، گفت چه کار کنم. ناچار با لب برداشت، شیرین بود، ادامه دادند.
سال بلوا
اثر: عباس معروفی
@adelehz
سال بلوا
اثر: عباس معروفی
@adelehz
❤27
از من پرسید که میتوانم دوباره در دنیا شاد زندگی کنم؟
میدانستم طوفانهای زیادی را از سر گذرانده
دستش را گرفتم و اورا کنار پنجره بردم .
گفتم چه میبینی؟
گفت خورشید را که کم کمک از پشت کوهها طلوع میکند.
پاسخ دادم آفرین .تا روزی که خورشید می تابد بهانه ای برای شادی خواهی داشت .❤️
#عادله_زمانی
عکس:اسما درتاج
@adelehz
میدانستم طوفانهای زیادی را از سر گذرانده
دستش را گرفتم و اورا کنار پنجره بردم .
گفتم چه میبینی؟
گفت خورشید را که کم کمک از پشت کوهها طلوع میکند.
پاسخ دادم آفرین .تا روزی که خورشید می تابد بهانه ای برای شادی خواهی داشت .❤️
#عادله_زمانی
عکس:اسما درتاج
@adelehz
❤24👎1
گاهی کسی از من می پرسد به نظرت فلانی دوستم دارد یا نه ؟
انزمان ست که واقعا دلم میخواهم به بدترین شکل پاسخ بدهم اما دستی جلوی دهانم را میگیرد و به گفتن یعنی این هم پرسیدن داره؟ کفایت میکنم .
اما چرا؟
چرا درست پاسخ نمیدهم؟ منی که به شرح دادن و باز کردن هر موضوع لایه به لایه چیزی شبیه به پیاز :) معروف هستم .
چون واقعا چنین چیزی قابل پرسیدن آن هم از نفر سومنیست .
دوست داشته شدن را می توان فهمید می توان درک کرد مثل بوییدن یک عطر قوی
آیا وقتی یک بوی قوی و ترجیحا خوب استشمام می کنید از خودتان می پرسید هی فلانی این یک بوی خوب ست ؟؟
البته که نه
وقتی کسی حواسش پی توست،همانی که میگوید لباس گرم بپوش سرما نخوری
همانی که می پرسد روزت خوب گذشت ؟
بپوش بیایم دنبالت
بهش فکر نکن میگذرد
یکم بخند خنده قشنگترت میکند
چقدر لباس جدیدت به تو میاد
وهزار جمله ی قشنگ دیگر
من درک نمیکنم برای اینکه بفهمید کسی دوست تان دارد دنبال چه میگردید؟
نه شما افلاطون هستید نه آن بخت برگشته سقراط
دنبال فلسفه ی کدام تمدن هستید که باور کنید کسی که حواسش به شماست یعنی دوست تان دارد؟
برای باور به عشق و دوست داشتن نه خیلی ساده لوحی خوب ست نه خیلی ذره بینی .
و اینکه آن که اهل دوست داشتن ست فقط حرف نمی زند و عمل میکند و معیار عمل ست تا حرف
خلاصه که اینبار کمی دقیق تر به دوست داشتن های بقیه نگاه کنید
مبادا چیزی را از دست بدهید.
#عادله_زمانی
@adelehz
انزمان ست که واقعا دلم میخواهم به بدترین شکل پاسخ بدهم اما دستی جلوی دهانم را میگیرد و به گفتن یعنی این هم پرسیدن داره؟ کفایت میکنم .
اما چرا؟
چرا درست پاسخ نمیدهم؟ منی که به شرح دادن و باز کردن هر موضوع لایه به لایه چیزی شبیه به پیاز :) معروف هستم .
چون واقعا چنین چیزی قابل پرسیدن آن هم از نفر سومنیست .
دوست داشته شدن را می توان فهمید می توان درک کرد مثل بوییدن یک عطر قوی
آیا وقتی یک بوی قوی و ترجیحا خوب استشمام می کنید از خودتان می پرسید هی فلانی این یک بوی خوب ست ؟؟
البته که نه
وقتی کسی حواسش پی توست،همانی که میگوید لباس گرم بپوش سرما نخوری
همانی که می پرسد روزت خوب گذشت ؟
بپوش بیایم دنبالت
بهش فکر نکن میگذرد
یکم بخند خنده قشنگترت میکند
چقدر لباس جدیدت به تو میاد
وهزار جمله ی قشنگ دیگر
من درک نمیکنم برای اینکه بفهمید کسی دوست تان دارد دنبال چه میگردید؟
نه شما افلاطون هستید نه آن بخت برگشته سقراط
دنبال فلسفه ی کدام تمدن هستید که باور کنید کسی که حواسش به شماست یعنی دوست تان دارد؟
برای باور به عشق و دوست داشتن نه خیلی ساده لوحی خوب ست نه خیلی ذره بینی .
و اینکه آن که اهل دوست داشتن ست فقط حرف نمی زند و عمل میکند و معیار عمل ست تا حرف
خلاصه که اینبار کمی دقیق تر به دوست داشتن های بقیه نگاه کنید
مبادا چیزی را از دست بدهید.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤15😢3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بفرستید برای اون رفیقی که باید ببینه😍
@adelehz
@adelehz
❤12
یه چیزی هم هست به اسم
کوچه باغ قدیمی وسط شهرهای کویری مرکز ایران
اما توی شهرهای دیگه هم این کوچه باغ ها هست
منتها این شهرهای کویری یکم حکایتش فرق داره .
تو این کوچه باغها که با دیواره های کاه گلی کوتاه از باغ ها جدا شده تا دلت بخواد درخت انار و انجیر میبینی .
درخت انار هم اینقدر جادویی و قشنگ هست که بخواد از همه چیز متفاوت تر جلوه کنه.
القصه
صبح پاییزی وسط این کوچه باغ های درخت اناری یه حال و قشنگی دیگه داره
خواستم بگم
کوچه باغ قلب تون درخت اناری😊❤️
#عادله_زمانی
عکس:اسما درتاج
@adelehz
کوچه باغ قدیمی وسط شهرهای کویری مرکز ایران
اما توی شهرهای دیگه هم این کوچه باغ ها هست
منتها این شهرهای کویری یکم حکایتش فرق داره .
تو این کوچه باغها که با دیواره های کاه گلی کوتاه از باغ ها جدا شده تا دلت بخواد درخت انار و انجیر میبینی .
درخت انار هم اینقدر جادویی و قشنگ هست که بخواد از همه چیز متفاوت تر جلوه کنه.
القصه
صبح پاییزی وسط این کوچه باغ های درخت اناری یه حال و قشنگی دیگه داره
خواستم بگم
کوچه باغ قلب تون درخت اناری😊❤️
#عادله_زمانی
عکس:اسما درتاج
@adelehz
❤28😁1
چه کسی داور است؟
لباس سپید را ایرانیها برای عروسی میپوشند و هندیها برای عزا، من باید چه لباسی بپوشم؟!
تمام استنباط ما از درستی و نادرستی چیزها مشروط است. ماشینی هستیم که از کودکی برنامه ریزیاش میکنند برای آنکه جهان را آنطور ببیند که بزرگترها خواستهاند!
با اینهمه، ما معتقدیم که عقل داریم و قادریم خوب را از بد جدا کنیم، پس من کِی باید جهان را آنگونه ببینم که هست؟ و مگر ما چند بار به دنیا میآییم؟!
رضا قاسمی
@adelehz
لباس سپید را ایرانیها برای عروسی میپوشند و هندیها برای عزا، من باید چه لباسی بپوشم؟!
تمام استنباط ما از درستی و نادرستی چیزها مشروط است. ماشینی هستیم که از کودکی برنامه ریزیاش میکنند برای آنکه جهان را آنطور ببیند که بزرگترها خواستهاند!
با اینهمه، ما معتقدیم که عقل داریم و قادریم خوب را از بد جدا کنیم، پس من کِی باید جهان را آنگونه ببینم که هست؟ و مگر ما چند بار به دنیا میآییم؟!
رضا قاسمی
@adelehz
❤20👎1
شاید زیباترین توصیف از شکست عاطفی متعلق به هوشنگ گلشیری باشه که وقتی اردیبهشت ۱۳۵۲ معشوقهاش رو در خیابان های تهران با محمدعلی اسلامی ندوشن دید، در نامه ای کوتاه برای معشوقهاش نوشت: همون ندوشنا دوشیدنت.🍒
منبعی برای این مطلب نیافتم اما عمق عشق و نفرت رو از عشق میشه توش پیدا کرد .
حلاجیان 🍒
از کانال چهل سالگی
@adelehz
منبعی برای این مطلب نیافتم اما عمق عشق و نفرت رو از عشق میشه توش پیدا کرد .
حلاجیان 🍒
از کانال چهل سالگی
@adelehz
❤7😁5😢4
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
من اینجا هستم ❤️
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.zamani7
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.zamani7
❤6
امروز 8 می روز جهانی خره
و بنظرم گاهی آدم تصمیماتی میگیره یا به افرادی اعتماد میکنه که لایق تبریک گفتن این روز به خودش میشه :))))
@adelehz
و بنظرم گاهی آدم تصمیماتی میگیره یا به افرادی اعتماد میکنه که لایق تبریک گفتن این روز به خودش میشه :))))
@adelehz
😁27😢7❤2
اگر قرار است روزی از زندگی لذت ببریم
امروز همان روز است
امروز باید همواره شگفت انگیزترین روز زندگی ما باشد.
سرودهاى سعادت
توماس دریر
@adelehz
امروز همان روز است
امروز باید همواره شگفت انگیزترین روز زندگی ما باشد.
سرودهاى سعادت
توماس دریر
@adelehz
❤15👎1
روز بعد از فوت این دختر جنازه شو از قبر درآوردن و بهش تجاوز کردند !
واقعا نمیدونم چی بگم
سکوت و سکوت
از اینحجم رذالت ...
@adelehz
واقعا نمیدونم چی بگم
سکوت و سکوت
از اینحجم رذالت ...
@adelehz
😢79👎19👍1