"زنی که‌گم کردم "
4.41K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
بهترین توصیف زندگی از زبان عالیجناب سعدی :

گنج و مار و گل و خار و غم و شادی به همند.

@adelehz
61😁13
بهار که بیاید تورا با خود خواهد آورد
چنان که باغ گل را
باد عطر خوب را
من گمان‌میکنم بودنت مفهوم جدیدی از خوشی ست ،نوعی از خوشی که فقط می توان ان را در منظومه های عاشقانه ی قدیمی یافت .
#عادله_زمانی
@adelehz
15
دکتر ازم پرسید، چیزی هست که بتونه خوشحالت کنه؟ به تو فکر کردم.
تو …
@adelehz
31😢7👎1
سَرِ خوبانی و سامانِ جهان آشوبان

جامی
@adelehz
20😁1
دوستت دارم های اول صبح را جدی بگیرید
اول صبح کسی حال حرف مجانی ندارد.


@adelehz
20
صبح تون همینقدر شاد❤️
@adelehz
20
زندگی را با چیزهای بسیار ساده پر باید کرد. ساده‌ها سطحی نیستند. خرید چند سیب ترش می‌تواند به عمق فلسفه‌ی ملاصدرا باشد.
مشکل ما این نیست که برای شیرین کردن زندگی معجزه نمی‌کنیم؛ مشکل ما این است که همانقدر که ویران می‌کنیم نمی‌سازیم؛
همانقدر که کهنه می‌کنیم تازگی نمی‌بخشیم؛ همانقدر که دور می‌شویم باز نمی‌گردیم.

نادر ابراهیمی
@adelehz
23
می دانی اولین بوسه جهان چطور کشف شد؟» دست هاش تا آرنج گِلی بود، گفت که در زمان های بسیار قدیم زن و مردی پینه دوز یک روز به هنگام کار بوسه را کشف کردند. مرد دست هاش به کار بود، تکه نخی را با دندان کند، به زنش گفت بیا این را از لب من بردار و بینداز. زن هم دست هاش به سوزن و وصله بود، آمد که نخ را از لب های مرد بردارد، دید دستش بند است، گفت چه کار کنم. ناچار با لب برداشت، شیرین بود، ادامه دادند.

سال بلوا
اثر: عباس معروفی
@adelehz
27
از من پرسید که میتوانم دوباره در دنیا شاد زندگی کنم؟
میدانستم طوفانهای زیادی را از سر گذرانده
دستش را گرفتم و اورا کنار پنجره بردم .
گفتم چه میبینی؟
گفت خورشید را که کم کمک از پشت کوهها طلوع میکند.
پاسخ دادم آفرین .تا روزی که خورشید می تابد بهانه ای برای شادی خواهی داشت .❤️
#عادله_زمانی
عکس:اسما درتاج


@adelehz
24👎1
گاهی کسی از من می پرسد به نظرت فلانی دوستم دارد یا نه ؟
ان‌زمان ست که واقعا دلم میخواهم به بدترین شکل پاسخ بدهم اما دستی جلوی دهانم را می‌گیرد و به گفتن یعنی این هم پرسیدن داره؟ کفایت میکنم .
اما چرا؟
چرا درست پاسخ نمیدهم؟ منی که به شرح دادن و باز کردن هر موضوع لایه به لایه چیزی شبیه به پیاز :) معروف هستم .
چون واقعا چنین چیزی قابل پرسیدن آن هم از نفر سوم‌نیست .
دوست داشته شدن را می توان فهمید می توان درک کرد مثل بوییدن یک عطر قوی
آیا وقتی یک بوی قوی و ترجیحا خوب استشمام می کنید از خودتان می پرسید هی فلانی این یک بوی خوب ست ؟؟
البته که نه
وقتی کسی حواسش پی توست،همانی که میگوید لباس گرم بپوش سرما نخوری
همانی که می پرسد روزت خوب گذشت ؟
بپوش بیایم دنبالت
بهش فکر نکن میگذرد
یکم بخند خنده قشنگترت می‌کند
چقدر لباس جدیدت به تو میاد
وهزار جمله ی قشنگ دیگر
من درک نمیکنم برای اینکه بفهمید کسی دوست تان دارد دنبال چه میگردید؟
نه شما افلاطون هستید نه آن بخت برگشته سقراط
دنبال فلسفه ی کدام تمدن هستید که باور کنید کسی که حواسش به شماست یعنی دوست تان دارد؟
برای باور به عشق و دوست داشتن نه خیلی ساده لوحی خوب ست نه خیلی ذره بینی .
و اینکه آن که اهل دوست داشتن ست فقط حرف نمی زند و عمل میکند و معیار عمل ست تا حرف
خلاصه که اینبار کمی دقیق تر به دوست داشتن های بقیه نگاه کنید
مبادا چیزی را از دست بدهید.
#عادله_زمانی
@adelehz
15😢3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بفرستید برای اون رفیقی که باید ببینه😍
@adelehz
12
یه چیزی هم هست به اسم
کوچه باغ قدیمی وسط شهرهای کویری مرکز ایران
اما توی شهرهای دیگه هم این کوچه باغ ها هست
منتها این شهرهای کویری یکم حکایتش فرق داره .
تو این کوچه باغها که با دیواره های کاه گلی کوتاه از باغ ها جدا شده تا دلت بخواد درخت انار و انجیر میبینی .
درخت انار هم اینقدر جادویی و قشنگ هست که بخواد از همه چیز متفاوت تر جلوه کنه.
القصه
صبح پاییزی وسط این کوچه باغ های درخت اناری یه حال و قشنگی دیگه داره
خواستم بگم
کوچه باغ قلب تون درخت اناری😊❤️
#عادله_زمانی
عکس:اسما درتاج

@adelehz
28😁1
چه کسی داور است؟
لباس سپید را ایرانی‌ها برای عروسی می‌پوشند و هندی‌ها برای عزا، من باید چه لباسی بپوشم؟!
تمام استنباط ما از درستی و نادرستی چیزها مشروط است. ماشینی هستیم که از کودکی برنامه ریزی‌اش می‌کنند برای آنکه جهان را آنطور ببیند که بزرگترها خواسته‌اند!
با اینهمه، ما معتقدیم که عقل داریم و قادریم خوب را از بد جدا کنیم‌، پس من کِی باید جهان را آنگونه ببینم که هست؟ و مگر ما چند بار به دنیا می‌آییم؟!

رضا قاسمی

@adelehz
20👎1