"زنی که‌گم کردم "
4.4K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
وقتی نمیتونید پای حرفهاتون بمونید
کسی رو از تو خلوت خودش بیرون نکشید .
حرفهای قشنگ بهش نزنید که بهتون باور کنه و از چهاردیواری خودش برای لمس روح شما بیاد بیرون و در نهایت از دیدن واقعیت رفتارتون چنان جا بخوره که همونجا خشکش بزنه ..
وقتی شبیه حرفهاتون نیستید بی جهت کسی و به خودتون امیدوار نکنید.
#عادله_زمانی
@adelehz
38👎2😢2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
برای خندیدن آقای مجری
ضعف :))
@adelehz
😁54
چقدر شما نازنین هستید.
هر وقت دلم از آدمها شکست
اومدم به این کانال پناه آوردم و از دیدن عشق و لطف تون دلم شاد شد .
خدا کم تون نکنه رفقا❤️
@adelehz
23
روز معلم خیلی مبارک .
یاد معلمهای مهربانمان هرجای دنیا که هستند بخیر ..
یاد آن کلاسهای سخت ریاضی و معلم کمی سخت گیرش
معلمان خوب ادبیات و شراب عشق الهی :)
معلمان پرورشی و زنگهایی که هیچ وقت حکمتش را نفهمیدیم ولی دلمان میخواست توی برنامه درسی مان جا داشته باشد.
معلمهای کمی مدرن تر ورزش و زنگهایی که به آوردن توپ از دفتر میگذشت و بدمینتون ها و والیبالهایی بدون اصولی که بازی میکردیم .
معلمهای خوب علوم و آن روزهایی که دنبال انواع برگها در کوچه های اطراف مدرسه برایشان گشتیم ..
معلمان خوب زبان،عربی،تاریخ ،جغرافیا،فیزیک،شیمی زیست...
معلمهای فداکار روستاهای دورافتاده و راههای صعب العبور ...
معلمان صبور کودکان معلول و ناتوانان ذهنی و جسمی ...
یاد معلمان کلاس اول بخیر و دفترهایی که سیاه کردیم و صد آفرین هایی که پای دفترهایمان کوبیدند .
معلم هایی که وقتی میخندیدند دلمان باز می شد و وقتی نمی امدند ناجوانمردانه خوشحال بودیم :)
معلمهایی که اگر توی خیابان میدیمشان ذوق میکردیم ..
معلم های مهربان خسته نباشید .و این شاگردان قدیمی را ببخشید اگر روزی با درد یا غصه تان به کلاس آمدید پای تخته ها ایستادید ولی ما نفهمیدیم که معلم هم دل دارد و شاید دلگیرست...
که معلم هم مادر و یا پدرست و ممکن ست دلش هنگام درس دادن به ما، هزار جا باشد و پی هزار فکر ...
روزتان خیلی مبارک باشد اگرچه که همیشه در هرکلاسی تدریس داشتید میگفتید شما بدترین کلاسی هستید که تابحال داشتم :) ولی ما شاگردان سالهای دور هنوزهم دوستتان داریم و دلمان میخواهد زندگی تان آرام بگذرد و بی دغدغه ...
به احترام تمام سالهایی که به ما درس دادید به احترام مدادی که امروز از برکت صبر شما در آموزشمان در دست میگیریم به احترام گچهایی که پای تخته ها به بهای فهماندن جبر وهندسه و هزار درس دیگر به ما به خوردتان رفت ..به احترام سرشانه ها مانتوها و کت های همیشه گچی تان که گاهی امان تان را می برید ..روزتان هزاربار مبارک .
امروز اگر میتوانیم بنویسیم یا کلامی برای زندگی بهترمان بخوانیم وبیاموزیم امروز اگر کارمیکنیم و به ما میگویند باسواد بی شک از برکت دست پربرکت شما بود.
هرکجا که هستید معلمان مهربان امروز وسالهای دور خانه تان آباد
نان تان گرم و آب تان سرد ..
دعای شاگردان تان بدرقه راه تان
روزتان مبارک پیام آوران دانایی و چراغ افروزان دانش...
#عادله_زمانی
@adelehz
21
بهترین توصیف زندگی از زبان عالیجناب سعدی :

گنج و مار و گل و خار و غم و شادی به همند.

@adelehz
61😁13
بهار که بیاید تورا با خود خواهد آورد
چنان که باغ گل را
باد عطر خوب را
من گمان‌میکنم بودنت مفهوم جدیدی از خوشی ست ،نوعی از خوشی که فقط می توان ان را در منظومه های عاشقانه ی قدیمی یافت .
#عادله_زمانی
@adelehz
15
دکتر ازم پرسید، چیزی هست که بتونه خوشحالت کنه؟ به تو فکر کردم.
تو …
@adelehz
31😢7👎1
سَرِ خوبانی و سامانِ جهان آشوبان

جامی
@adelehz
20😁1
دوستت دارم های اول صبح را جدی بگیرید
اول صبح کسی حال حرف مجانی ندارد.


@adelehz
20
صبح تون همینقدر شاد❤️
@adelehz
20
زندگی را با چیزهای بسیار ساده پر باید کرد. ساده‌ها سطحی نیستند. خرید چند سیب ترش می‌تواند به عمق فلسفه‌ی ملاصدرا باشد.
مشکل ما این نیست که برای شیرین کردن زندگی معجزه نمی‌کنیم؛ مشکل ما این است که همانقدر که ویران می‌کنیم نمی‌سازیم؛
همانقدر که کهنه می‌کنیم تازگی نمی‌بخشیم؛ همانقدر که دور می‌شویم باز نمی‌گردیم.

نادر ابراهیمی
@adelehz
23
می دانی اولین بوسه جهان چطور کشف شد؟» دست هاش تا آرنج گِلی بود، گفت که در زمان های بسیار قدیم زن و مردی پینه دوز یک روز به هنگام کار بوسه را کشف کردند. مرد دست هاش به کار بود، تکه نخی را با دندان کند، به زنش گفت بیا این را از لب من بردار و بینداز. زن هم دست هاش به سوزن و وصله بود، آمد که نخ را از لب های مرد بردارد، دید دستش بند است، گفت چه کار کنم. ناچار با لب برداشت، شیرین بود، ادامه دادند.

سال بلوا
اثر: عباس معروفی
@adelehz
27
از من پرسید که میتوانم دوباره در دنیا شاد زندگی کنم؟
میدانستم طوفانهای زیادی را از سر گذرانده
دستش را گرفتم و اورا کنار پنجره بردم .
گفتم چه میبینی؟
گفت خورشید را که کم کمک از پشت کوهها طلوع میکند.
پاسخ دادم آفرین .تا روزی که خورشید می تابد بهانه ای برای شادی خواهی داشت .❤️
#عادله_زمانی
عکس:اسما درتاج


@adelehz
24👎1