"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
یه روزی هم می رسه که از خوبی کردن خسته میشی،کم میاری یه گوشه میشینی و با خودت میگی چرا همون اندازه که من باهاشون خوبم با من خوب نیستند؟؟
این خیلی تلخه...
#عادله_زمانی
@adelehz
😢5215
زن ها موجوداتی بی نظیر هستند. آنها قادرند هر مصیبتی را تاب بیاورند، چونکه اینقدر عقل توی کله شان هست که بدانند تنها کاری که باید در قبال اندوه و دشواری های زندگی انجام داد اینست که دل به دریا بزنی و از میانه آن بگذری و از آن طرف سر به سلامت بیرون ببری. به نظرم دلیل اینکه زن ها قادرند این طور عمل کنند اینست که آنها نه تنها برای درد جسمانی شأن و اعتباری قایل نیستند بلکه اصلاً آن را محل اعتنا هم به حساب نمی آورند، زن ها از اینکه از پا در بیایند اصلاً خجالت نمی کشند ...!

📗 حرامیان
✍🏻 ویلیام فاکنر
@adelehz
25😢1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بریم سر کلاس یه خانم معلم‌مهربون
که برای آروم کردن و جلب توجه بچه هاش به تکلیف شون از پخش نوای تار استفاده کرده ..
بچه ها با آرامش خاصی مشغول نوشتن هستند
هوای این کلاس هوای پاکی کودکانه و بی ریایی نوای ساز هست .
و این هوا نفس کشیدن داره ..
#عادله_زمانی
با تشکر از خانم دکتر مرادی❤️
@adelehz
29😢1
آدمهای مهربان
صبورند و با گذشت
سخت نمی‌گیرند و کم و کاست های رابطه را با لبخند رد می‌کنند.
همیشه خوبی ها را بیشتر از بهای واقعی و نامهربانی ها را کمتر از درد واقعی اش، محاسبه می‌کنند.
نه اینکه حساب کردن بلد نباشند نه اینکه احمق باشند .
آنها از شکستن از بریدن، رفتن ها و گم شدن ها می ترسند ..آدم باج گرفتن نیستند با رفتن کسی را تهدید نمی‌کنند. دلشان به عشق و باور خودشان خوش است .
آدم های مهربان صبورند اما ...
اما یک روز که بی صدا پشت پنجره ایستاده اند به خودشان می آیند دسته کلید شان را بر می‌دارند و می روند ...
می روند یک طوری می روند که آمدنی در کار نباشد.
یک طوری گم می‌شوند که پیدا شدنی نباشند.
یک روز خودشان را بر می دارند و می روند.
و آن روز حتما روزی ست که باران سردی بر سقف خانه ای در دوردست ها فرو خواهد ریخت ..
مهربان ها اگر بروند برگشتی در کار نخواهد بود.
کاش مهربان ها آنقدر عشق ببینند که فکر رفتن به سرشان نزند .
کاش ..
#عادله_زمانی
@adelehz
😢1711
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دوستت دارم و میدانم که کامل نیستی
بهترین مرد دنیا نیستی
بی عیب ترین نیستی
با محبت ترین و عاشق ترین نیستی
وزیر و وکیل و سفیر هم نیستی
اما دلم میخواهد بدانمت، بخوانمت و حست کنم.
دوست داشتن چنین‌چیز بی منطقی ست عزیزم
چرتکه برای انداختن ندارد .
دوست داشتن آن دلقک دیوانه ای ست که سر ظهر تابستانی جمعه، پوتین هایش را می پوشد و برای چیدن انارهای باغ همسایه به دریا می رود ..
همین اندازه بی منطق
همین اندازه هیجان انگیز
#عادله_زمانی
@adelehz
18
گـل کـردی در مـن...
«اردیبهشت» شـدم!

حمیدرضا عبداللهی

@adelehz
13
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من دوستت داشتم
و این راز سنگینی بود که قلبت دانستنش را تاب نیاورد.
قلبهای کوچک برای رازهای بزرگ مدفن های خوبی نیستند.
#عادله_زمانی

@adelehz
21😢8
حکایت شده است که متوکل، خلیفه عباسی به جوانی به نام «فتح» علاقه‌مند شد، به گونه‌ای که تمام فنون زمان را به او آموخت تا اینکه نوبت به شناگری رسید. از قضا، روزی که «فتح» در دجله شنا می‌کرد ناگهان موج سهمگینی برخاست و جوان را در کام خود فرو برد. غواصان به دجله ریختند و رودخانه را زیر و رو کردند، ولی اثری از جوان نیافتند. پس از مدتی کوتاه، شخصی نزد خلیفه آمد و پیدا شدن گم‌‌شده را بشارت داد. وقتی جوان را آوردند، واقعه را از او پرسید.

فتح با خوشحالی پاسخ داد: «هنگامی که موج نا به‌هنگام، مرا برداشت، مدتی زیر آب غوطه خوردم و از سویی به سوی دیگر رانده شدم. در این موقع، موج عظیمی برخاست و مرا به ساحل پرتاب کرد. وقتی چشم باز کردم خودم را در حفره‌ای از حفره‌های دیوار دجله یافتم. ساعت‌ها گذشت. ناگهان چشمم به طبق نانی افتاد که از جلوی من بر روی دجله می‌گذرد، دست دراز کردم نان را برداشتم و رفع گرسنگی کردم.

هفت روز به این ترتیب گذشت. در روز هفتم مردی به قصد ماهی‌گیری به آن منطقه آمد و چون مرا در آن حفره یافت با تور ماهی‌گیری خود بالا کشید. در ضمن بر روی قطعات نان که همه روزه در ساعت معینی بر روی دجله می‌آمد عبارت «محمد بن الحسین الاسکاف» دیده می‌شد که باید تحقیق کرد این شخص کیست و مقصودش از این عمل چیست».

متوکل دستور داد به جست‌وجوی آن مرد بروند. پس از تفحص فراوان، بالاخره «محمد اسکاف» را در بغداد یافتند. اما او در جواب گفت: «مرا با خلیفه کاری نیست. اگر اوامری باشد در اجرای فرمان آماده‌ام.» متوکل با شنیدن این خبر به خانه «محمد اسکاف» رفت و جریان نان‌ها را جویا شد.

او در جواب گفت: «برنامه زندگی من از آغاز تشکیل خانواده این است که روزانه، مقداری نان برای اطعام فقرا کنار می‌گذارم. اکنون چند روزی است که کسی به سراغ نان نمی‌آید. از آنجا که نان صدقه را باید انفاق کرد؛ در این چند روز قطعات نان را چند ساعتی پس از صرف ناهار و عدم مراجعه مستمندان، به دجله می‌انداختم تا لااقل ماهی‌های دجله بی‌نصیب نمانند.»

خلیفه وی را مورد توجه قرار داد. ضمناً در لفافه به او گفت: «تو نیکی را به دجله می‌اندازی بی‌خبر از آنکه خدای سبحان آن را در خشکی به تو باز می‌گرداند».

⚜️ تو نیکی می کن
و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز
@adelehz
21
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به دلم گفته بودم یک روز دوباره به شکلی که من میشناختمت برخواهی گشت .
دلم حرفم را پذیرفت .
یک روز برگشتی .
با خنده به دلم گفتم دیدی چه گفته بودم برگشت .
دلم خندید گفت او همان ست اما تو هنوز همانی؟
سکوت کردم ..
میدانی همه ی برگشت ها به خیر نیست ....
#عادله_زمانی


@adelehz
صدا:امین بساطی
13😢11
«أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ»
استادی میگفت:
این آیه معنایش این نیست که با ذکر خدا دل آرام می گیرد
این جمله یعنی خدا می گوید:

جوری ساخته ام تو را که جز با یاد من آرام نگیری

تفاوت ظریفی است
اگر بیقراری
اگر دلتنگی
اگر دلگیری
گیر کار آنجاست که هزار یاد،
جز یاد او، در دلت جولان می‌دهد
و خواسته هایت را از مردم طلب میکنی نه او
چاره ساز فقط خداست به دست مردم چشم ندوز

شب زیبا ❤️

@adelehz
24
چرا من به تلفنت زنگ میزنم و انتظار دارم تلفن و برداری ...
چرا گوشی تو جا گذاشتی ..🥺
#دایی_احمد_جانم
@adelehz
😢212
چه خوب است اگر قادر باشم برای بدست آوردن دلِ خوشم سراغ کسی نروم .
چه خوب است اگر همه چیز از خودم شروع شود و محتاج حال خوبی که ساخته دیگران ست نباشم.
اصلا به گمانم خدا هر انسانی را یک جزیره آفریده است،جزیره ای که شاید به ارتباط با دیگر جزایر نیاز داشته باشد اما می‌تواند براحتی با آنچه خود دارد زندگی را آرام ادامه دهد.
#عادله_زمانی
@adelehz
13
از آن دَمی که گرفتم تو را در آغوش
هَنوز پیرهنم را نَشُسـته میپوشم

سید عباس محسن زاده

@adelehz
22😁2
من اینجا هستم ❤️
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.zamani7
1
نارنجی داره نت عاشقونه مینویسه😍😊🦊
@adelehz
😁76
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خدایا
من مسافر، تو ناخدا
من صحرا نشین، تو ساربان
من گم کرده راه، تو راهنما
من باران زده تو چتر
من گرسنه تو بوی خوب نان
من بی کس تو همه کس
من سرما زده تو خورشید
من بی خواب تو طعم شیرین رویا
من هیچ و تو همه ..
میبینی قشنگترینِ قشنگ ها ..
تو همه چیزهای خوبی و من سراپا نیاز به خوبی هایت
حالا تصور کنم که تو نباشی من هستم ؟
نه نیستم هرگز نیستم
پس همیشه باش که بقول فروغ
قربان بودنت ..
#عادله_زمانی
@adelehz
21
دعا برای روشنایی خونه ی همسایه ،حوالی خونه ی خود آدم رو هم روشن تر میکنه ..
@adelehz
21
در حالی که بقیه منتظر گوجه سبز هستند من عشق واقعی و بهتون معرفی میکنم😍
@adelehz
28😢1