"زنی که‌گم کردم "
4.45K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
AUTOCLOUDMINING-برای استخراج خودکار ابری ثبت نام کنید، نیازی به کار نیست، هر از گاهی در صورت داشتن زمان، پول نقد برداشت کنید https://autocloudmining.com/6161488140918328
2
شما هم مثل من اول با چای افطار میکنید یا فقط منم که اگه چای نباشه روزه مو تا شب ادامه میدم😌

@adelehz
41👎16
تصویر آخر زمانی از امروز کابل
حمله به یک‌مدرسه و یک‌آموزشگاه کودکان
امیدهای پرپر شده کودکان کابل ..
@adelehz
😢52
تلفن زنگ زد ،شماره دایی احمد رو دیدم خشکم زد مثل دیوانه ها گوشی رو برداشتم .
صدای بغض آلود دایی کوچیکه پشت خط بود..
بعد از چند ماه دایی کوچکترم تلفن دایی احمد رو روشن کرده بود ...
حس می کنم بخشی از قلبم برای همیشه خالی مانده ..
و هیچ‌چیز نمی توانه پرش کنه..😢
@adelehz
😢5321
جالب بود .
@adelehz
22👎7😁3
اشتباه نکن‌
عشق مثل برگهای زرد خزان نیست که از بین برود و در بهار بعد دوباره جوانه زده، سبز گردد.
عشق چیزی شبیه گلی کوچک‌ ست که وقتی به آن بی توجهی میشود
میشکند و دوباره هرگز زیبا نمیشود..
آیا حواست به گل کوچکت هست ؟
#عادله_زمانی

@adelehz
20
اگر روزی پسری داشتم
اگر روزی پسرم به من گفت عاشق شده است.
حتی اگر نگفت و من در چشمانش خواندم که زنی دل از کفش ربوده است .
اگر پسرم هر عصر به خودش می رسید،عطر می زد و با شاخه یا دسته گلی در دست از خانه می زد بیرون.
اگر پسرم ساعتها پای تلفنش با لبخند مشغول حرف زدن با کسی یا پیام نوشتن بود ..
اگر پسرم روزی به دختری گفته بود که عاشقت شدم ...
یکی از همان روزها او را جلوی خودم می نشانم و نگاهش میکنم .بعد از او می پرسم عاشق شده ای ؟
اگر لبخند زد و کمی گونه هایش گل انداخت دوباره از او خواهم پرسید که:مردش هستی؟؟
جا خواهد خورد و چشمانش گشادتر خواهد شد .
دوباره می پرسم مرد عاشقی هستی؟
و بدون اینکه بخواهم به او فرصت دهم که بگوید البته که هستم و چنین وچنان
ادامه می دهم:
آنقدر مرد عاشقی هستی که رفتارت با او بعد از بدست آوردنش با امروز که در تب به دست آوردنش هستی فرقی نکند؟
آنقدر مرد عاشقی هستی که امروز با گلهای قشنگت به او نگویی تا ابد همین اندازه مهربان و عاشق هستم و فردا بین حرف زدنش تلفن را به رویش قطع نکنی؟
آنقدر مرد عاشقی هستی که بعد از فرصت عاشقی با تو را به خودش و تو دادن،خودش را لعنت نکند که چرا حرفهایش را باور کردم؟
پسرم ...
آنقدر مردش هستی که دختر مردم از تکیه کردن به تو پشیمان نشود و هربار به خودش نگویید این همان آدمی بود که برایم می مرد؟؟؟
القصه اینکه اگر هر مادری این را از پسرش بپرسد نسل مادران دلشکسته و غمگین بعدی حذف خواهد شد.
اگر هر مادری از پسرش بپرسد راستی
مرد عاشقی هستی پسرم یا نه ..
#عادله_زمانی
@adelehz
41😢6👎3
شاید این که گفت تو نباید این قدر به پشت سرت نگاه کنی، درست گفت؛ باید طرز نگاه مثبت تری اتخاذ کنم و سعی کنم بازمانده روز را دریابم. چه حاصلی دارد که مدام به پشت سرمان نگاه کنیم و خودمان را سرزنش کنیم که چرا زندگی مان آن طور که می خواسته ایم از آب در نیامده؟...!

بازمانده روز
✍🏻کازوئو ایشی گورو

شب زیبا ❤️
@adelehz
13
‏"ما فاتَكَ لم يُخلق لكَ ما خُلِقَ لكَ لن يفوتكَ !"

آنچه از دست دادی برای تو آفریده نشده، آنچه برای تو آفریده شده را هرگز از دست نخواهی داد...


تموم شد و رفت ❤️
@adelehz
31
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یاالله
یارب
بفرستید برای هرکس که به قلبتون خطور میکنه ..
همه باید این پیام‌و دریافت کنند.
@adelehz
17
آدم‌ها را می شود از روی عکس پروفایل شان شناخت؟
به همان اندازه که در عکسهای پروفایلی شان می خندند خوشحالند؟
به همان اندازه که استوری های گلایه‌ آمیز و غم انگیز میگذارند دل خور یا اندوهگین هستند؟
گمان نمی کنم‌...
انسان‌ها هیچوقت صد در صد آنچه که نشان می دهند نیستند نه صد در صد غمگین و نه صد در صد شاد .
این صفحات کوچک اجتماعی این جزیره های مجازی که در عین واقعی بودن شان، خیالی اند ‌.
این پلتفرم هایی که اگر یک صبح در آن هک شوی و حسابت را از دست بدهی ممکن ست تا شب آنهایی که میشناختنت از یاد ببرند تورا ..
این جزیره های کوچک و خیالی تنهایی،نتوانسته است ما را نجات دهد .
ما پشت پروفایل هایمان میخندیم تا دندان های سفید و ردیف مان در عکسها بدرخشد در حالی که دلمان مالامال غصه ست ..
ما حتی در همین جزیره های خودساخته ی مجازی هم آبرو داری می کنیم و به ضرب سیلی گونه های لمس نشدنی مان را پشت عکسها سرخ نگاه می داریم .
گاهی تصور می‌کنم با تمام شلوغی این جهان خودساخته،ما در آن بسیار تنهاییمان آنقدر که تا فرسنگها فاصله ی پیرامون مان هیچ صدایی به گوش نمی رسد .
سکوت مطلقی که هرگز ما را نجات نمی دهد .
و چه کسی می داند در این گوشه های دنج خودساخته ی ما،بر ما چه می گذرد.
#عادله_زمانی
@adelehz
😢188
بعضی وقتها برگردید به انتهای چت تلگرام تان یا شاید هم یک دفتر خاطرات قدیمی را بگشایید .قدیمی نه الزاما مال عهد بوق مثلا مال سه یا حداکثر پنج سال قبل ...
برگردید و به عکسهای پرو فایل هایی نگاه کنید که اگر روزی پیامشان را روی صفحه ی گوشی تان می دیدید احتمالا قلبتان به اندازه چندصدم ثانیه ایست میکرد و یک لرزه ریز را در دست تان حس میکردید .چرا میگویم برگردید ؟
میخواهم برگردید و ببینید که باگذشت زمان چقدر شکل هرچیزی فرق میکند آدم متوجه میشود که چقدر دوست داشتن هایش عجیب و گاهی مزخرف بوده ست‌‌.متاسفم اگر میگویم مزخرف گرچه این کلمه به ذات معنی بدی ندارد و حتی معنی خوبی هم دارد به معنی تزئین شده اما مزخرف در زندگی حالای ما معنی جالبی ندارد .
برمیگردی و به خودت میگویی اگر با فلانی ازدواج کرده بودم حالا با گذشت این چند سال هنوز هم به اندازه ای که در دفترم برایش نگاشته بودم عاشقش میماندم؟
یا اینکه با اولین دعوایمان برگه های دفترم را با گریه پاره میکردم و به خودم نهیب میزدم که خاک بر سرت بااین عاشق شدنت !
میخواهم بگویم هرچقدر آدم بزرگتر میشود توقعش از آدمش بالاتر میرود .آدمیزاد وقتی پخته تر میشود دیگر با عاشقانه های معمولی دلش گرم نمیشود و دلش رضا نمیدهد همه چیز را نادیده بگیرد فقط بخاطر اینکه زیر پنجره ی اتاقش بیصدا از راه دور برایش بوس فرستاده و گفته تنها با عشق تو از دنیا خواهم رفت !!
و این هم خوب ست و هم بد
خوب ست چون بعدها به خودت برنمی گردی و نمی گویی ای احمق ِساده لوح
و بد ست چون هرچقدر هم پخته میشوی و آب دیده روزهایی می رسد ‌که دلت میخواهد احمق باشی و فقط مثل یک دختر بچه ی چهارده ساله برای شنیدن یک دوستت دارم لبهایت کش بیاید و صد کیلو قند نسابیده در دلت آب شود .
القصه آدمیزاد در این میانه گم ست
در میانه ی عاقل بودن و حق بجانب بودن و احمق بودن و برای چند لحظه ای شاد بودن ...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
23😢5
تو‏ یه روستایی به اسم
دینه کوه تو قزوین اومدن
اسم کوچه‌های روستا رو بر اساس اسم مادربزرگایی که یه روزی توی اون کوچه زندگی میکردن و دیگه در قید حیات نیستن انتخاب کردن.
@adelehz
58😢22😁3
"زنی که‌گم کردم "
Photo
ولی من چرا دلم گرفت ؟😔
😢50👎5
🧚‍♂شب قدر است و من قدری ندارم
چه سازم توشه قبری ندارم
🧚‍♂شب عفو است و محتاج دعایم
ز عمق دل دعایی کن برایم
🧚‍♂اگر امشب به معشوقت رسیدی
خدا را در میان اشکهایت دیدی
🧚‍♂کمی هم نزد او یادی ز من کن
کمی هم جای من او را صدا کن
🧚‍♂بگو یارب فلانی رو سیاه است
دو دستش خالی و غرق گناه است
🧚‍♂بگو یا رب تویی دریای جوشان
در این شب رحمتت بر وی بنوشان
34😢4
Daste Gol
Majid Razavi
@adelehz
دیر بود تا بفهمیم‌ نباید امید کسی که به ما امید بسته است را، ناامید کنیم‌.
نباید او را از عشق پشیمان کنیم .
نباید طوری با او برخورد کنیم که از دوست داشتن مان عذاب بکشد ..
تو مسوول گلت هستی ..
کاش بدانی
#عادله_زمانی
@adelehz
14😢6
قسم به آغوشت که آخرین سنگر این سرباز گمشده در جنگ است .
#عادله_زمانی
@adelehz
11😢5