"زنی که‌گم کردم "
4.45K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
الهی
مارا به نگاهی از تو بس
اگر بنده نوازی کنی
چرا که نگاهت مرهم دردست
و آرام ِجان
#عادله_زمانی
@adelehz
دکلمه:
عادله زمانی
14
مقصدی برای رسیدن ما وجود ندارد
اما دوست داشتنت آرامش جان ست .
من مقصد را نمیخواهم
همین که گاهی دوستت دارم و دوستم داری
کافی ست .
دو مسافر در دو راه که به یکجا نمی رسند ولی دلتنگ هم هستند.
#عادله_زمانی
@adelehz
15😢4👎2
به خدا اعتماد کنید.
مانند گلی در سیاهی
حتی اگر نبینیدش عطرش
به شما می رسد.
#عادله_زمانی
@adelehz
21
محبوبم
جهان گاهی بسیار کوچک می شود
آنقدر که می‌توان آن را لابلای موهایت پنهان کرد.
و عطرش را هر غروب با بوسیدن موهایت نفس کشید .
جهان‌گاهی به اندازه ی مشتت کوچک می‌شود تا بتوان سر حوصله انگشتانت را باز کرد و جهان را از لای دستانت بیرون کشید.
جهان گاهی به اندازه ی کهکشان انتهای چشمانت کوچک می‌شود تا بتوان به آن خیره شد و با ستاره ها پرواز کرد .

سیارک محبوب من
جهان با تمام بزرگی اش گاهی در تو خلاصه می‌شود و بی جهت نیست که هم جان شوی و هم جهان من ..
#عادله_زمانی
@adelehz
18
سالهای وبلاگ نویسی من
در لینک‌هایی که داشتم
دو تا عاشق باهم با نام‌های مستعار در یک بلاگ مشترک می نوشتند .
البته من وقتی رسیده بودم که دخترک،رفیق نیمه راه شده بود و رفته بود ..
حداقل طبق روایتی که من خواندم .
هر دوی این عاشق ها از خانواده های مذهبی اما سرشناس می آمدند و تصمیم شان مثل تمام عشاق نوجوان ازدواج بود :)
بعدها پسرک در بلاگ نوشت که دخترک ازدواج کرده است .
و پسرک بیادش هر چند وقت یکبار می نوشت .
پسری که در دبیرستان عاشق شده بود تا آخرین سال فوق لیسانس گاهی در تاریخ تولد دخترک یا تاریخ اولین دیدارشان در مشهد می نوشت .
گاهی به آن بلاگ متروک شده ام سر میزنم و جالب‌تر اینکه حداقل تا یک ماه پیش بازهم پسرک برای دخترک قصه ی ما می نوشت .
از همان حس و حال با اندکی چاشنی پختگی ..
راست و دروغش را خدا می داند .
من فقط می دانم که این وفاداری حداقل در خلوت خودت زیباست .
#عادله_زمانی
#وبلاگ_قدیمی_من
@adelehz
24😢21
آنقدر دوستت دارم
که خودم هم نمی‌دانم چقدر دوستت دارم!
هربار که می‌پرسی "چقدر؟"
با خودم فکر می‌کنم
دریا چطور حساب موج‌هایش را نگه دارد...

#نزار_قبانی
@adelehz
18😢3
به هر دل بسـتنم عمری پشیمانی بدهکارم
نباید دل به هرکس بسـت، اما دوستت دارم
پر از شور و شعف با سر به سـویت می‌دوم چون رود
تو دریا باش تا خـود را به آغوش تو بسپارم
دل‌آزار اسـت یا دلخواه مایـیم و همـین یک دل
ببر یا بازگردان من به هر صـورت زیان‌کارم
ملامت می‌کـنندم دوسـتان در عشـق و حق دارند
تو بیزار از منی اما مگـر من دسـت بردارم!
تو خواب روزهای روشـن خود را ببـین ای دوست
شبـت خوش گرچه امشـب نیز من تا صبح بـیدارم

فاضل نظری
@adelehz
16😢3
AUTOCLOUDMINING-برای استخراج خودکار ابری ثبت نام کنید، نیازی به کار نیست، هر از گاهی در صورت داشتن زمان، پول نقد برداشت کنید https://autocloudmining.com/6161488140918328
2
شما هم مثل من اول با چای افطار میکنید یا فقط منم که اگه چای نباشه روزه مو تا شب ادامه میدم😌

@adelehz
41👎16
تصویر آخر زمانی از امروز کابل
حمله به یک‌مدرسه و یک‌آموزشگاه کودکان
امیدهای پرپر شده کودکان کابل ..
@adelehz
😢52
تلفن زنگ زد ،شماره دایی احمد رو دیدم خشکم زد مثل دیوانه ها گوشی رو برداشتم .
صدای بغض آلود دایی کوچیکه پشت خط بود..
بعد از چند ماه دایی کوچکترم تلفن دایی احمد رو روشن کرده بود ...
حس می کنم بخشی از قلبم برای همیشه خالی مانده ..
و هیچ‌چیز نمی توانه پرش کنه..😢
@adelehz
😢5321
جالب بود .
@adelehz
22👎7😁3
اشتباه نکن‌
عشق مثل برگهای زرد خزان نیست که از بین برود و در بهار بعد دوباره جوانه زده، سبز گردد.
عشق چیزی شبیه گلی کوچک‌ ست که وقتی به آن بی توجهی میشود
میشکند و دوباره هرگز زیبا نمیشود..
آیا حواست به گل کوچکت هست ؟
#عادله_زمانی

@adelehz
20
اگر روزی پسری داشتم
اگر روزی پسرم به من گفت عاشق شده است.
حتی اگر نگفت و من در چشمانش خواندم که زنی دل از کفش ربوده است .
اگر پسرم هر عصر به خودش می رسید،عطر می زد و با شاخه یا دسته گلی در دست از خانه می زد بیرون.
اگر پسرم ساعتها پای تلفنش با لبخند مشغول حرف زدن با کسی یا پیام نوشتن بود ..
اگر پسرم روزی به دختری گفته بود که عاشقت شدم ...
یکی از همان روزها او را جلوی خودم می نشانم و نگاهش میکنم .بعد از او می پرسم عاشق شده ای ؟
اگر لبخند زد و کمی گونه هایش گل انداخت دوباره از او خواهم پرسید که:مردش هستی؟؟
جا خواهد خورد و چشمانش گشادتر خواهد شد .
دوباره می پرسم مرد عاشقی هستی؟
و بدون اینکه بخواهم به او فرصت دهم که بگوید البته که هستم و چنین وچنان
ادامه می دهم:
آنقدر مرد عاشقی هستی که رفتارت با او بعد از بدست آوردنش با امروز که در تب به دست آوردنش هستی فرقی نکند؟
آنقدر مرد عاشقی هستی که امروز با گلهای قشنگت به او نگویی تا ابد همین اندازه مهربان و عاشق هستم و فردا بین حرف زدنش تلفن را به رویش قطع نکنی؟
آنقدر مرد عاشقی هستی که بعد از فرصت عاشقی با تو را به خودش و تو دادن،خودش را لعنت نکند که چرا حرفهایش را باور کردم؟
پسرم ...
آنقدر مردش هستی که دختر مردم از تکیه کردن به تو پشیمان نشود و هربار به خودش نگویید این همان آدمی بود که برایم می مرد؟؟؟
القصه اینکه اگر هر مادری این را از پسرش بپرسد نسل مادران دلشکسته و غمگین بعدی حذف خواهد شد.
اگر هر مادری از پسرش بپرسد راستی
مرد عاشقی هستی پسرم یا نه ..
#عادله_زمانی
@adelehz
41😢6👎3
شاید این که گفت تو نباید این قدر به پشت سرت نگاه کنی، درست گفت؛ باید طرز نگاه مثبت تری اتخاذ کنم و سعی کنم بازمانده روز را دریابم. چه حاصلی دارد که مدام به پشت سرمان نگاه کنیم و خودمان را سرزنش کنیم که چرا زندگی مان آن طور که می خواسته ایم از آب در نیامده؟...!

بازمانده روز
✍🏻کازوئو ایشی گورو

شب زیبا ❤️
@adelehz
13
‏"ما فاتَكَ لم يُخلق لكَ ما خُلِقَ لكَ لن يفوتكَ !"

آنچه از دست دادی برای تو آفریده نشده، آنچه برای تو آفریده شده را هرگز از دست نخواهی داد...


تموم شد و رفت ❤️
@adelehz
31
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یاالله
یارب
بفرستید برای هرکس که به قلبتون خطور میکنه ..
همه باید این پیام‌و دریافت کنند.
@adelehz
17