این تلخترین و بدترین چیزی بود که این مدت شنیدم .
چرا باید یه دختر قشنگ ۱۷ ساله از اینکه کسی اونو بخاطر ملیتش دوست نداشته باشه بترسه؟؟؟؟
اصلا چه کسی این حق رو تعیین کرده که کسی رو بخاطر افغان بودن یا هر ملیت و قومیت دیگه ای داشتن، باید دوست نداشت یا با دیده ی تحقیر نگریست ؟
این پیامش قلب منو بدرد آورد،احساس کردم بغض کردم که چرا باید یه دختر ۱۷ ساله چنین حس بدی داشته باشه .
متاسفمکه به نسل ما دوست داشتن و احترام بی قید به نوع بشر آموزش داده نشد.
متاسفم اگر به ما نگفتند حق نداریم کسی را براساس قومیت و ملیتش و آنچه مربوط به میراث خانوادگی اوست دسته بندی کنیم.
اما من بین بچه های دهه ی هشتاد همدیگر پذیری مذهبی و نژادی زیادی دیدم .
این بچه ها امید من رو به آینده ی بهتر ،بیشتر میکنند، این ها که با همه جور ملیت و قومیتی سازگارند و به دنیای متنوع اعتقاد دارند.وزندگی باهاشون آسون تره
متاسفم اگر ما خیلی چیزها بلد نیستیم
و کاش این بچه های آینده،این نسلی که ما حتی آنها را به تمسخر میگرفتیم خیلی بهتر از ما باشند
و جهان را جایی زیباتر از آنچه ما نتوانستیم، بکنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
چرا باید یه دختر قشنگ ۱۷ ساله از اینکه کسی اونو بخاطر ملیتش دوست نداشته باشه بترسه؟؟؟؟
اصلا چه کسی این حق رو تعیین کرده که کسی رو بخاطر افغان بودن یا هر ملیت و قومیت دیگه ای داشتن، باید دوست نداشت یا با دیده ی تحقیر نگریست ؟
این پیامش قلب منو بدرد آورد،احساس کردم بغض کردم که چرا باید یه دختر ۱۷ ساله چنین حس بدی داشته باشه .
متاسفمکه به نسل ما دوست داشتن و احترام بی قید به نوع بشر آموزش داده نشد.
متاسفم اگر به ما نگفتند حق نداریم کسی را براساس قومیت و ملیتش و آنچه مربوط به میراث خانوادگی اوست دسته بندی کنیم.
اما من بین بچه های دهه ی هشتاد همدیگر پذیری مذهبی و نژادی زیادی دیدم .
این بچه ها امید من رو به آینده ی بهتر ،بیشتر میکنند، این ها که با همه جور ملیت و قومیتی سازگارند و به دنیای متنوع اعتقاد دارند.وزندگی باهاشون آسون تره
متاسفم اگر ما خیلی چیزها بلد نیستیم
و کاش این بچه های آینده،این نسلی که ما حتی آنها را به تمسخر میگرفتیم خیلی بهتر از ما باشند
و جهان را جایی زیباتر از آنچه ما نتوانستیم، بکنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤36😢10
ولی من مامان بشم از شب قبلش وسایل درست کردن کیک و اینجوری میذارم تو آشپزخونه
بچه ام ببینه ذوق کنه که فردا قراره براش کیک بپزم🥺❤️🧁
#عادله_زمانی
@adelehz
بچه ام ببینه ذوق کنه که فردا قراره براش کیک بپزم🥺❤️🧁
#عادله_زمانی
@adelehz
❤47
نذر کنید آرامش به روحتون برگرده تا چهل روز برای گنجشک ها غذا بریزد
چهل شب چند تا سگه گرسنه رو سیر کنید
تا چهل روز نهال بکارید
تا چهل روز به کفترها دون بدید
تا چهل روز به خانه ی سالمندان برید و باهاشون حرف بزنید و خوشحالشون کنید و بهشون امید بدید
نذر کنید برای آرامشتون واسه ی پیرزن و پیرمردی که نمیتونن بیرون برن نون بگیرید و مایحتاجِ اولیه ی زندگیشونو محقق کنید
نذر کنید تا چهل روز غذا بپزید و سر چهار راه ها به بچه های کار بدید
نذر کنید برای آرامشتون و به بچه های کار درس خوندن یاد بدید
نذر کنید و تا چهل روز به سوپُرِ محل تون کمک کنید
نذر کنید تا چهل نفر شکمِ آدمهای مستضعف رو سیر کنید
نذر کنید و تا چهل روز؛ روزی یک دونه کفتر آزاد کنید
نذر کنید که چهل تا بی سواد رو تعلیم میدید
نذر کنید هر شب به مادرتون بابت تمامِ زحماتی که میکشه یک شاخه گل بدید
نذر کنید تا چهل سال هر شب دستِ پدرتون رو که با سختی نون آورِ خونه است بگیرید و ببوسید و قدردانه زحماتش باشید
ماشین که میخرید نذر کنید چهل تا بی بضاعت رو سوار کنید و به مقصد برسونید
خونه که میخرید نذر کنید به چهل نفر کمک میکنید که آشیانه داشته باشن
جای اینکه خونِ موجوداتی مثل گوسفند و مرغ رو که نفس میکشن بریزید و پَرپَر زدنشون رو تماشا کنید و از روی خونِشون رد بشید و انگشت توی خونشون بزنید و بمالید روی پیشونیتون تا بَلا ازتون دور بشه
به جای نفس گرفتن نفس بدید به چرخه ی حیاتِ زندگی☘️
فرگل مشتاقی
@adelehz
چهل شب چند تا سگه گرسنه رو سیر کنید
تا چهل روز نهال بکارید
تا چهل روز به کفترها دون بدید
تا چهل روز به خانه ی سالمندان برید و باهاشون حرف بزنید و خوشحالشون کنید و بهشون امید بدید
نذر کنید برای آرامشتون واسه ی پیرزن و پیرمردی که نمیتونن بیرون برن نون بگیرید و مایحتاجِ اولیه ی زندگیشونو محقق کنید
نذر کنید تا چهل روز غذا بپزید و سر چهار راه ها به بچه های کار بدید
نذر کنید برای آرامشتون و به بچه های کار درس خوندن یاد بدید
نذر کنید و تا چهل روز به سوپُرِ محل تون کمک کنید
نذر کنید تا چهل نفر شکمِ آدمهای مستضعف رو سیر کنید
نذر کنید و تا چهل روز؛ روزی یک دونه کفتر آزاد کنید
نذر کنید که چهل تا بی سواد رو تعلیم میدید
نذر کنید هر شب به مادرتون بابت تمامِ زحماتی که میکشه یک شاخه گل بدید
نذر کنید تا چهل سال هر شب دستِ پدرتون رو که با سختی نون آورِ خونه است بگیرید و ببوسید و قدردانه زحماتش باشید
ماشین که میخرید نذر کنید چهل تا بی بضاعت رو سوار کنید و به مقصد برسونید
خونه که میخرید نذر کنید به چهل نفر کمک میکنید که آشیانه داشته باشن
جای اینکه خونِ موجوداتی مثل گوسفند و مرغ رو که نفس میکشن بریزید و پَرپَر زدنشون رو تماشا کنید و از روی خونِشون رد بشید و انگشت توی خونشون بزنید و بمالید روی پیشونیتون تا بَلا ازتون دور بشه
به جای نفس گرفتن نفس بدید به چرخه ی حیاتِ زندگی☘️
فرگل مشتاقی
@adelehz
❤29👎2
"زنی کهگم کردم "
این تلخترین و بدترین چیزی بود که این مدت شنیدم . چرا باید یه دختر قشنگ ۱۷ ساله از اینکه کسی اونو بخاطر ملیتش دوست نداشته باشه بترسه؟؟؟؟ اصلا چه کسی این حق رو تعیین کرده که کسی رو بخاطر افغان بودن یا هر ملیت و قومیت دیگه ای داشتن، باید دوست نداشت یا با دیده…
جالبه که بهتون بگم ،من همیشه در طول تحصیلیم شیفته ی معلم های ادبیاتم بودم .
مهربون ترین و لطیف ترین دبیرهای ادبیات دنیا رو داشتم و گمان میکنم که شاگردان این دبیر ادبیات مهربون ما هم جز خوشبخت ترین دخترهای دوران بودن که شاگرد چنین معلم بااحساس و دانایی بودند.
این پیام بسیار برام ارزشمند هست و دست این معلم مهربون و معلمهایی که سالها ازشون ادبیات و عاشقی به زبان شعر رو آموختم می بوسم ❤️
@adelehz
مهربون ترین و لطیف ترین دبیرهای ادبیات دنیا رو داشتم و گمان میکنم که شاگردان این دبیر ادبیات مهربون ما هم جز خوشبخت ترین دخترهای دوران بودن که شاگرد چنین معلم بااحساس و دانایی بودند.
این پیام بسیار برام ارزشمند هست و دست این معلم مهربون و معلمهایی که سالها ازشون ادبیات و عاشقی به زبان شعر رو آموختم می بوسم ❤️
@adelehz
❤32👎1
دوست داشتن آدمی که باعث آرامشت می شود برد بزرگی در زندگی ست .
و دوست داشتن آن که همیشه آرامشت را بر باد می دهد حماقت است .
متاسفم اما این واقعیت تلخ وجود دارد که بیشتر آدمها شانس دسته ی اول را ندارند .
#عادله_زمانی
@adelehz
و دوست داشتن آن که همیشه آرامشت را بر باد می دهد حماقت است .
متاسفم اما این واقعیت تلخ وجود دارد که بیشتر آدمها شانس دسته ی اول را ندارند .
#عادله_زمانی
@adelehz
😢19❤4
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
من اینجا هستم ❤️
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.z7
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.z7
❤5
اگر عمر دوباره مییافتم، به هر کودکی دو بال میدادم، اما رهایش میکردم تا خود پرواز را بیاموزد.
📕 خاطره دلبرکان غمگین من
✍🏻گابریل گارسیا مارکز
@adelehz
📕 خاطره دلبرکان غمگین من
✍🏻گابریل گارسیا مارکز
@adelehz
❤15
گاهی از خودم میپرسم چرا نمیخواهی هرچه هست را همانگونه که هست بپذیری؟
این همه تقلا برای تغییر و بدست آوردن چیزی که در رویاهایت به دنبالش میگردی از کجا می آید؟
راستی چرا همیشه به آن افسانه های داخل کتاب ها خیره می شوی و تصور میکنی معجزه ها،یا پایان های خوش و خرم داستانهای قدیمی برای تو رخ می دهد؟
چرا اینقدر دست و پا میزنی و حرف درشت تمام دنیا را به جان میخری؟
چرا خودت را به امید چیزی که هیچوقت وجود نداشته و فقط در رویاهایت بوده زجر می دهی؟
بپذیر زندگیت را همانگونه که هست ..بپذیر کاستی هایت را، دست بکش از جنگیدن و تقلا کردن!
دست بکش از تلاش برای بدست آوردن چیزهایی که بتو داده نشده است .
رها کن و آرام باش
بگذار در این دریا هربادی می وزد کشتی ات را با خود ببرد ..بگذار فقط آرام باشی
قبول کن که تمام ساحل های قشنگ دنیا خانه ات نمیشوند ..
بگذار اینکشتی فقط برود که برود...
#عادله_زمانی
@adelehz
این همه تقلا برای تغییر و بدست آوردن چیزی که در رویاهایت به دنبالش میگردی از کجا می آید؟
راستی چرا همیشه به آن افسانه های داخل کتاب ها خیره می شوی و تصور میکنی معجزه ها،یا پایان های خوش و خرم داستانهای قدیمی برای تو رخ می دهد؟
چرا اینقدر دست و پا میزنی و حرف درشت تمام دنیا را به جان میخری؟
چرا خودت را به امید چیزی که هیچوقت وجود نداشته و فقط در رویاهایت بوده زجر می دهی؟
بپذیر زندگیت را همانگونه که هست ..بپذیر کاستی هایت را، دست بکش از جنگیدن و تقلا کردن!
دست بکش از تلاش برای بدست آوردن چیزهایی که بتو داده نشده است .
رها کن و آرام باش
بگذار در این دریا هربادی می وزد کشتی ات را با خود ببرد ..بگذار فقط آرام باشی
قبول کن که تمام ساحل های قشنگ دنیا خانه ات نمیشوند ..
بگذار اینکشتی فقط برود که برود...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤13😢9
روباه گفت :
انسانها این حقیقت را فراموش کردهاند ،
اما تو نباید فراموشش کنی !
تو تا زندهای ،
نسبت به چیزی که اهلی کردهای مسئولی !
- آنتوان دوسنت اگزوپری
- شازده كوچولو
شب زیبا❤️
@adelehz
انسانها این حقیقت را فراموش کردهاند ،
اما تو نباید فراموشش کنی !
تو تا زندهای ،
نسبت به چیزی که اهلی کردهای مسئولی !
- آنتوان دوسنت اگزوپری
- شازده كوچولو
شب زیبا❤️
@adelehz
❤24😢5
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
الهی
مارا به نگاهی از تو بس
اگر بنده نوازی کنی
چرا که نگاهت مرهم دردست
و آرام ِجان
#عادله_زمانی
@adelehz
دکلمه:
عادله زمانی
مارا به نگاهی از تو بس
اگر بنده نوازی کنی
چرا که نگاهت مرهم دردست
و آرام ِجان
#عادله_زمانی
@adelehz
دکلمه:
عادله زمانی
❤14
مقصدی برای رسیدن ما وجود ندارد
اما دوست داشتنت آرامش جان ست .
من مقصد را نمیخواهم
همین که گاهی دوستت دارم و دوستم داری
کافی ست .
دو مسافر در دو راه که به یکجا نمی رسند ولی دلتنگ هم هستند.
#عادله_زمانی
@adelehz
اما دوست داشتنت آرامش جان ست .
من مقصد را نمیخواهم
همین که گاهی دوستت دارم و دوستم داری
کافی ست .
دو مسافر در دو راه که به یکجا نمی رسند ولی دلتنگ هم هستند.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤15😢4👎2
محبوبم
جهان گاهی بسیار کوچک می شود
آنقدر که میتوان آن را لابلای موهایت پنهان کرد.
و عطرش را هر غروب با بوسیدن موهایت نفس کشید .
جهانگاهی به اندازه ی مشتت کوچک میشود تا بتوان سر حوصله انگشتانت را باز کرد و جهان را از لای دستانت بیرون کشید.
جهان گاهی به اندازه ی کهکشان انتهای چشمانت کوچک میشود تا بتوان به آن خیره شد و با ستاره ها پرواز کرد .
سیارک محبوب من
جهان با تمام بزرگی اش گاهی در تو خلاصه میشود و بی جهت نیست که هم جان شوی و هم جهان من ..
#عادله_زمانی
@adelehz
جهان گاهی بسیار کوچک می شود
آنقدر که میتوان آن را لابلای موهایت پنهان کرد.
و عطرش را هر غروب با بوسیدن موهایت نفس کشید .
جهانگاهی به اندازه ی مشتت کوچک میشود تا بتوان سر حوصله انگشتانت را باز کرد و جهان را از لای دستانت بیرون کشید.
جهان گاهی به اندازه ی کهکشان انتهای چشمانت کوچک میشود تا بتوان به آن خیره شد و با ستاره ها پرواز کرد .
سیارک محبوب من
جهان با تمام بزرگی اش گاهی در تو خلاصه میشود و بی جهت نیست که هم جان شوی و هم جهان من ..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤18