"زنی که‌گم کردم "
4.46K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
من اینجا هستم ❤️
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.z7
6
ما را به دعا کاش فراموش نسازند....
شعر : حافظ
صدا:عادله زمانی
@adelehz
11
بزرگ شدن فریب کوچکی برای برهم زدن آرامش کودکانه ای بود که روزی ،روزگار سخاوتمندانه در دامن ما گذاشته بود.
در آن آرامش کودکانه تحمل جهانی که هنوز به حکم کودکی تمام ابعادش را نشناخته بودیم،آسان تر می نمود.
من تصور میکنم در جهانی که نمیتوانی برای همیشه در آن کودک بمانی بزرگترین رسالت کمک به کودکان برای لذت بردن از کودکی ست .
ولو که به اندازه یک گردش کودکانه یا یک آغوش گرم برای پناه دادن به آنها باشد .
شاید اینگونه همه چیز بهتر بگذرد و بگذرد..
#عادله_زمانی
@adelehz
18
بزرگترین نقطه ضعف تون چیه؟
anonymous poll

زودرنجم – 182
👍👍👍👍👍👍👍 71%

خشم و بی پروایی زیادی دارم . – 32
👍 13%

شکاک و بدبینم – 26
👍 10%

دروغ میگم. – 16
👍 6%

👥 256 people voted so far. Poll closed.
😢6👎42😁2
لذت افطار در دنبال باشد روزه را
صبح اگر بندد دری ایزد گشاید وقت شام

صائب تبریزی

📷مهسا❤️

@adelehz
میدونی،به نظرم زندگی مثل اتوبوس های بی آر تی هست.جاده بالاخره دست انداز داره،
باید یکی از این دستگیره های اتوبوس رو بگیری تا نیفتی.
همینطور اینکه هر کدوم از ما باید شاخه ای در زندگی داشته باشیم که دستگیر ما باشه.
شاخه ای از یک درخت بهشتی که می‌تونه بهمون امید بده و حالمون رو بهتر کنه..
و اما اول باید این شاخه درخت بهشتی کشف بشه..
بعدش دیگه کار تمامه و خوشبختی نزدیک ..

"هنگام"
@adelehz
7
Seni Seviyorum °
Aşk
رویای روزهای نوجوانی هستی
یا غوغای بلوغ در دل نوجوانی که در شب تب دار تابستانی به گمانش عاشق شده است .
طعم شیرین خیال که مزه ی یک توت فرنگی شکلاتی می دهد یا بوی خاک نم خورده در هوای تب دار شهری شرجی ..
تو چنین حس خوب و تازه ای بودی که شبی در دلم شکفتی ولی جوانه هایت را به من ندادی،شاید هم تو در باغ دل من جوانه نزده بودی و من شیرین خیال بودم.

#عادله_زمانی
@adelehz
6
سه بیت، سه نگاه، سه برداشت

موسی خطاب به خداوند در کوه طور ميگويد:
اَرَنی(خود را به من نشان بده.)
وخداوند ميفرمايد:
لَن تَرانی(هرگز مرا نخواهی دید.)


برداشت سعدی:
چو رسی به کوه سینا، اَرنی مگو و بگذر
که نیرزد این تمنا به جواب لَن تَرانی

برداشت حافظ:
چو رسی به طور سینا اَرنی بگو و بگذر
تو صدای دوست بشنو، نه جواب لَن تَرانی

برداشت مولوي :
اَرِنی کسی بگوید که ترا ندیده باشد
تو که با منی همیشه، چه تَری چه لَن تَرانی

سه بیت، سه نگاه، سه برداشت:
مثل سعدی ، عاقلانه
مثل حافظ ، عاشقانه
مثل مولانا ، عارفانه


پ.ن من مولانا طور به قضیه نگاه میکنم :)
@adelehz
27
منتظر کدومش هستید
من ؟!
بدون شک
توت😍
@adelehz
25


رَبَّنَا آتِنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا

پروردگارا؛ رحمتی از نزد خود به ما عطا کن، و برای ما در کارمان زمینه هدایتی فراهم آور.

[کهف |آیه ۱۰]

شب خوش❤️
@adelehz
18
اینهمه در طول روز پیام دریافت میکنم
یه بار نشد یکی بیاد بگه ببخشید شما همون عادله زمانی مدرسه فلان هستید؟
من فلانی ام همکلاسی تون بودم 🥺
والله بخدا😔
@adelehz
😢295
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
استودیو بلواسکای شخصیت اسکرات رو به آرزوش رسوند و بعد 20 سال بلوط رو خورد!!

پ.ن یه حس پوچی به آدم دست میده که مثلا آخرش که چی!😐

@adelehz
9
این تلخترین و بدترین چیزی بود که این مدت شنیدم .
چرا باید یه دختر قشنگ ۱۷ ساله از اینکه کسی اونو بخاطر ملیتش دوست نداشته باشه بترسه؟؟؟؟
اصلا چه کسی این حق رو تعیین کرده که کسی رو بخاطر افغان بودن یا هر ملیت و قومیت دیگه ای داشتن، باید دوست نداشت یا با دیده ی تحقیر نگریست ؟
این پیامش قلب منو بدرد آورد،احساس کردم بغض کردم که چرا باید یه دختر ۱۷ ساله چنین حس بدی داشته باشه .
متاسفم‌که به نسل ما دوست داشتن و احترام بی قید به نوع بشر آموزش داده نشد.
متاسفم اگر به ما نگفتند حق نداریم کسی را براساس قومیت و ملیتش و آنچه مربوط به میراث خانوادگی اوست دسته بندی کنیم.
اما من بین بچه های دهه ی هشتاد همدیگر پذیری مذهبی و نژادی زیادی دیدم .
این بچه ها امید من رو به آینده ی بهتر ،بیشتر می‌کنند، این ها که با همه جور ملیت و قومیتی سازگارند و به دنیای متنوع اعتقاد دارند.وزندگی باهاشون آسون تره
متاسفم اگر ما خیلی چیزها بلد نیستیم
و کاش این بچه های آینده،این نسلی که ما حتی آنها را به تمسخر می‌گرفتیم خیلی بهتر از ما باشند
و جهان را جایی زیباتر از آنچه ما نتوانستیم، بکنند.

#عادله_زمانی
@adelehz
36😢10
ولی من مامان بشم از شب قبلش وسایل درست کردن کیک و اینجوری میذارم تو آشپزخونه
بچه ام ببینه ذوق کنه که فردا قراره براش کیک بپزم🥺❤️🧁
#عادله_زمانی
@adelehz
47
نذر کنید آرامش به روحتون برگرده تا چهل روز برای گنجشک ها غذا بریزد
چهل شب چند تا سگه گرسنه رو سیر کنید
تا چهل روز نهال بکارید
تا چهل روز به کفترها دون بدید
تا چهل روز به خانه ی سالمندان برید و باهاشون حرف بزنید و خوشحالشون کنید و بهشون امید بدید
نذر کنید برای آرامشتون واسه ی پیرزن و پیرمردی که نمیتونن بیرون برن نون بگیرید و مایحتاجِ اولیه ی زندگیشونو محقق کنید
نذر کنید تا چهل روز غذا بپزید و سر چهار راه ها به بچه های کار بدید
نذر کنید برای آرامشتون و به بچه های کار درس خوندن یاد بدید
نذر کنید و تا چهل روز به سوپُرِ محل تون کمک کنید
نذر کنید تا چهل نفر شکمِ آدمهای مستضعف رو سیر کنید
نذر کنید و تا چهل روز؛ روزی یک دونه کفتر آزاد کنید
نذر کنید که چهل تا بی سواد رو تعلیم میدید
نذر کنید هر شب به مادرتون بابت تمامِ زحماتی که میکشه یک شاخه گل بدید
نذر کنید تا چهل سال هر شب دستِ پدرتون رو که با سختی نون آورِ خونه است بگیرید و ببوسید و قدردانه زحماتش باشید
ماشین که میخرید نذر کنید چهل تا بی بضاعت رو سوار کنید و به مقصد برسونید
خونه که میخرید نذر کنید به چهل نفر کمک میکنید که آشیانه داشته باشن
جای اینکه خونِ موجوداتی مثل گوسفند و مرغ رو که نفس میکشن بریزید و پَرپَر زدنشون رو تماشا کنید و از روی خونِشون رد بشید و انگشت توی خونشون بزنید و بمالید روی پیشونیتون تا بَلا ازتون دور بشه

به جای نفس گرفتن نفس بدید به چرخه ی حیاتِ زندگی☘️

فرگل مشتاقی
@adelehz
29👎2
"زنی که‌گم کردم "
این تلخترین و بدترین چیزی بود که این مدت شنیدم . چرا باید یه دختر قشنگ ۱۷ ساله از اینکه کسی اونو بخاطر ملیتش دوست نداشته باشه بترسه؟؟؟؟ اصلا چه کسی این حق رو تعیین کرده که کسی رو بخاطر افغان بودن یا هر ملیت و قومیت دیگه ای داشتن، باید دوست نداشت یا با دیده…
جالبه که بهتون بگم ،من همیشه در طول تحصیلیم شیفته ی معلم های ادبیاتم بودم .
مهربون ترین و لطیف ترین دبیرهای ادبیات دنیا رو داشتم و گمان می‌کنم که شاگردان این دبیر ادبیات مهربون ما هم جز خوشبخت ترین دخترهای دوران بودن که شاگرد چنین معلم بااحساس و دانایی بودند.
این پیام بسیار برام ارزشمند هست و دست این معلم مهربون و معلمهایی که سالها ازشون ادبیات و عاشقی به زبان شعر رو آموختم می بوسم ❤️

@adelehz
32👎1
دوست داشتن آدمی که باعث آرامشت می شود برد بزرگی در زندگی ست .
و دوست داشتن آن که همیشه آرامشت را بر باد می دهد حماقت است .
متاسفم اما این واقعیت تلخ وجود دارد که بیشتر آدم‌ها شانس دسته ی اول را ندارند .
#عادله_زمانی
@adelehz
😢194
نارنجی عاشق می‌شود 🥺😍🦊
#نارنجی
@adelehz
13👍1
این شما و این بهار خوزستان😍🥺❤️
خیلی قشنگه که
@adelehz
7