دنياى درون يک زن میتواند به همان سرعتى تغيير كند كه دنيا در جنگ تغيير میکند.
✍🏻 کریستین هانا
@adelehz
✍🏻 کریستین هانا
@adelehz
😢22❤8
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
راستش ما بنده های خوبی که نیستیم ،این امید ادامه دادن زندگی هم به علت بچه پررو بودنمان ست و اینکه خیلی به رحمتت امید داریم شاها..
وگرنه اگر به حساب اعمال و کارهای ما باشد که کوچه ی انتهای جهنم هم راهمان نمی دهند .
ولی رفیق
ما دلخوشیم به اینکه وقتی گذاشتیم و آمدیم پیشت کرمت بر حسابرسی ات می چربد و ما هم گوشه ی ایوان رحمتت می نشینیم .
خدایا
ما که هیچیم ،ضرب صفریم
تو که منتهای خوبی های عالمی
تو که اند رفیق های با مرام عالمی
دست ما را رها نکن
همین و بس
#عادله_زمانی
@adelehz
وگرنه اگر به حساب اعمال و کارهای ما باشد که کوچه ی انتهای جهنم هم راهمان نمی دهند .
ولی رفیق
ما دلخوشیم به اینکه وقتی گذاشتیم و آمدیم پیشت کرمت بر حسابرسی ات می چربد و ما هم گوشه ی ایوان رحمتت می نشینیم .
خدایا
ما که هیچیم ،ضرب صفریم
تو که منتهای خوبی های عالمی
تو که اند رفیق های با مرام عالمی
دست ما را رها نکن
همین و بس
#عادله_زمانی
@adelehz
❤39
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
قدر آنهایی که زود عصبانی میشوند را بدانید .
این ها چیزی برای پنهان کردن و فریب دادن ندارند .
سر فرصت نقشه نمی کشند تا انتقام بگیرند.
این ها به همان سرعتی که ناراحت میشوند به همان سرعت هم می بخشند و دل بسته میشوند.
مثل آتش ناگهان گر میگیرند اما کمکم برای ساعتها گرمت می کنند .
این ها چیزی برای دروغ و فریب ندارند.
#عادله_زمانی
@adelehz
این ها چیزی برای پنهان کردن و فریب دادن ندارند .
سر فرصت نقشه نمی کشند تا انتقام بگیرند.
این ها به همان سرعتی که ناراحت میشوند به همان سرعت هم می بخشند و دل بسته میشوند.
مثل آتش ناگهان گر میگیرند اما کمکم برای ساعتها گرمت می کنند .
این ها چیزی برای دروغ و فریب ندارند.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤21
شما به هنگام سختی و نیاز، دعا میکنید؛
کاش در عین عافیت و در روزهای فراوانی هم دعا میکردید.
پیامبر و دیوانه
جبران خلیل جبران
شب زیبا❤️
@adelehz
کاش در عین عافیت و در روزهای فراوانی هم دعا میکردید.
پیامبر و دیوانه
جبران خلیل جبران
شب زیبا❤️
@adelehz
❤19
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
من اینجا هستم ❤️
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.z7
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.z7
❤6
بزرگ شدن فریب کوچکی برای برهم زدن آرامش کودکانه ای بود که روزی ،روزگار سخاوتمندانه در دامن ما گذاشته بود.
در آن آرامش کودکانه تحمل جهانی که هنوز به حکم کودکی تمام ابعادش را نشناخته بودیم،آسان تر می نمود.
من تصور میکنم در جهانی که نمیتوانی برای همیشه در آن کودک بمانی بزرگترین رسالت کمک به کودکان برای لذت بردن از کودکی ست .
ولو که به اندازه یک گردش کودکانه یا یک آغوش گرم برای پناه دادن به آنها باشد .
شاید اینگونه همه چیز بهتر بگذرد و بگذرد..
#عادله_زمانی
@adelehz
در آن آرامش کودکانه تحمل جهانی که هنوز به حکم کودکی تمام ابعادش را نشناخته بودیم،آسان تر می نمود.
من تصور میکنم در جهانی که نمیتوانی برای همیشه در آن کودک بمانی بزرگترین رسالت کمک به کودکان برای لذت بردن از کودکی ست .
ولو که به اندازه یک گردش کودکانه یا یک آغوش گرم برای پناه دادن به آنها باشد .
شاید اینگونه همه چیز بهتر بگذرد و بگذرد..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤18
بزرگترین نقطه ضعف تون چیه؟
anonymous poll
زودرنجم – 182
👍👍👍👍👍👍👍 71%
خشم و بی پروایی زیادی دارم . – 32
👍 13%
شکاک و بدبینم – 26
👍 10%
دروغ میگم. – 16
👍 6%
👥 256 people voted so far. Poll closed.
anonymous poll
زودرنجم – 182
👍👍👍👍👍👍👍 71%
خشم و بی پروایی زیادی دارم . – 32
👍 13%
شکاک و بدبینم – 26
👍 10%
دروغ میگم. – 16
👍 6%
👥 256 people voted so far. Poll closed.
😢6👎4❤2😁2
میدونی،به نظرم زندگی مثل اتوبوس های بی آر تی هست.جاده بالاخره دست انداز داره،
باید یکی از این دستگیره های اتوبوس رو بگیری تا نیفتی.
همینطور اینکه هر کدوم از ما باید شاخه ای در زندگی داشته باشیم که دستگیر ما باشه.
شاخه ای از یک درخت بهشتی که میتونه بهمون امید بده و حالمون رو بهتر کنه..
و اما اول باید این شاخه درخت بهشتی کشف بشه..
بعدش دیگه کار تمامه و خوشبختی نزدیک ..
"هنگام"
@adelehz
باید یکی از این دستگیره های اتوبوس رو بگیری تا نیفتی.
همینطور اینکه هر کدوم از ما باید شاخه ای در زندگی داشته باشیم که دستگیر ما باشه.
شاخه ای از یک درخت بهشتی که میتونه بهمون امید بده و حالمون رو بهتر کنه..
و اما اول باید این شاخه درخت بهشتی کشف بشه..
بعدش دیگه کار تمامه و خوشبختی نزدیک ..
"هنگام"
@adelehz
❤7
Seni Seviyorum °
Aşk
رویای روزهای نوجوانی هستی
یا غوغای بلوغ در دل نوجوانی که در شب تب دار تابستانی به گمانش عاشق شده است .
طعم شیرین خیال که مزه ی یک توت فرنگی شکلاتی می دهد یا بوی خاک نم خورده در هوای تب دار شهری شرجی ..
تو چنین حس خوب و تازه ای بودی که شبی در دلم شکفتی ولی جوانه هایت را به من ندادی،شاید هم تو در باغ دل من جوانه نزده بودی و من شیرین خیال بودم.
#عادله_زمانی
@adelehz
یا غوغای بلوغ در دل نوجوانی که در شب تب دار تابستانی به گمانش عاشق شده است .
طعم شیرین خیال که مزه ی یک توت فرنگی شکلاتی می دهد یا بوی خاک نم خورده در هوای تب دار شهری شرجی ..
تو چنین حس خوب و تازه ای بودی که شبی در دلم شکفتی ولی جوانه هایت را به من ندادی،شاید هم تو در باغ دل من جوانه نزده بودی و من شیرین خیال بودم.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤6
سه بیت، سه نگاه، سه برداشت
موسی خطاب به خداوند در کوه طور ميگويد:
اَرَنی(خود را به من نشان بده.)
وخداوند ميفرمايد:
لَن تَرانی(هرگز مرا نخواهی دید.)
برداشت سعدی:
چو رسی به کوه سینا، اَرنی مگو و بگذر
که نیرزد این تمنا به جواب لَن تَرانی
برداشت حافظ:
چو رسی به طور سینا اَرنی بگو و بگذر
تو صدای دوست بشنو، نه جواب لَن تَرانی
برداشت مولوي :
اَرِنی کسی بگوید که ترا ندیده باشد
تو که با منی همیشه، چه تَری چه لَن تَرانی
سه بیت، سه نگاه، سه برداشت:
مثل سعدی ، عاقلانه
مثل حافظ ، عاشقانه
مثل مولانا ، عارفانه
پ.ن من مولانا طور به قضیه نگاه میکنم :)
@adelehz
موسی خطاب به خداوند در کوه طور ميگويد:
اَرَنی(خود را به من نشان بده.)
وخداوند ميفرمايد:
لَن تَرانی(هرگز مرا نخواهی دید.)
برداشت سعدی:
چو رسی به کوه سینا، اَرنی مگو و بگذر
که نیرزد این تمنا به جواب لَن تَرانی
برداشت حافظ:
چو رسی به طور سینا اَرنی بگو و بگذر
تو صدای دوست بشنو، نه جواب لَن تَرانی
برداشت مولوي :
اَرِنی کسی بگوید که ترا ندیده باشد
تو که با منی همیشه، چه تَری چه لَن تَرانی
سه بیت، سه نگاه، سه برداشت:
مثل سعدی ، عاقلانه
مثل حافظ ، عاشقانه
مثل مولانا ، عارفانه
پ.ن من مولانا طور به قضیه نگاه میکنم :)
@adelehz
❤27
✨
رَبَّنَا آتِنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا
پروردگارا؛ رحمتی از نزد خود به ما عطا کن، و برای ما در کارمان زمینه هدایتی فراهم آور.
[کهف |آیه ۱۰]
شب خوش❤️
@adelehz
رَبَّنَا آتِنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا
پروردگارا؛ رحمتی از نزد خود به ما عطا کن، و برای ما در کارمان زمینه هدایتی فراهم آور.
[کهف |آیه ۱۰]
شب خوش❤️
@adelehz
❤18
اینهمه در طول روز پیام دریافت میکنم
یه بار نشد یکی بیاد بگه ببخشید شما همون عادله زمانی مدرسه فلان هستید؟
من فلانی ام همکلاسی تون بودم 🥺
والله بخدا😔
@adelehz
یه بار نشد یکی بیاد بگه ببخشید شما همون عادله زمانی مدرسه فلان هستید؟
من فلانی ام همکلاسی تون بودم 🥺
والله بخدا😔
@adelehz
😢29❤5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
استودیو بلواسکای شخصیت اسکرات رو به آرزوش رسوند و بعد 20 سال بلوط رو خورد!!
پ.ن یه حس پوچی به آدم دست میده که مثلا آخرش که چی!😐
@adelehz
پ.ن یه حس پوچی به آدم دست میده که مثلا آخرش که چی!😐
@adelehz
❤9
این تلخترین و بدترین چیزی بود که این مدت شنیدم .
چرا باید یه دختر قشنگ ۱۷ ساله از اینکه کسی اونو بخاطر ملیتش دوست نداشته باشه بترسه؟؟؟؟
اصلا چه کسی این حق رو تعیین کرده که کسی رو بخاطر افغان بودن یا هر ملیت و قومیت دیگه ای داشتن، باید دوست نداشت یا با دیده ی تحقیر نگریست ؟
این پیامش قلب منو بدرد آورد،احساس کردم بغض کردم که چرا باید یه دختر ۱۷ ساله چنین حس بدی داشته باشه .
متاسفمکه به نسل ما دوست داشتن و احترام بی قید به نوع بشر آموزش داده نشد.
متاسفم اگر به ما نگفتند حق نداریم کسی را براساس قومیت و ملیتش و آنچه مربوط به میراث خانوادگی اوست دسته بندی کنیم.
اما من بین بچه های دهه ی هشتاد همدیگر پذیری مذهبی و نژادی زیادی دیدم .
این بچه ها امید من رو به آینده ی بهتر ،بیشتر میکنند، این ها که با همه جور ملیت و قومیتی سازگارند و به دنیای متنوع اعتقاد دارند.وزندگی باهاشون آسون تره
متاسفم اگر ما خیلی چیزها بلد نیستیم
و کاش این بچه های آینده،این نسلی که ما حتی آنها را به تمسخر میگرفتیم خیلی بهتر از ما باشند
و جهان را جایی زیباتر از آنچه ما نتوانستیم، بکنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
چرا باید یه دختر قشنگ ۱۷ ساله از اینکه کسی اونو بخاطر ملیتش دوست نداشته باشه بترسه؟؟؟؟
اصلا چه کسی این حق رو تعیین کرده که کسی رو بخاطر افغان بودن یا هر ملیت و قومیت دیگه ای داشتن، باید دوست نداشت یا با دیده ی تحقیر نگریست ؟
این پیامش قلب منو بدرد آورد،احساس کردم بغض کردم که چرا باید یه دختر ۱۷ ساله چنین حس بدی داشته باشه .
متاسفمکه به نسل ما دوست داشتن و احترام بی قید به نوع بشر آموزش داده نشد.
متاسفم اگر به ما نگفتند حق نداریم کسی را براساس قومیت و ملیتش و آنچه مربوط به میراث خانوادگی اوست دسته بندی کنیم.
اما من بین بچه های دهه ی هشتاد همدیگر پذیری مذهبی و نژادی زیادی دیدم .
این بچه ها امید من رو به آینده ی بهتر ،بیشتر میکنند، این ها که با همه جور ملیت و قومیتی سازگارند و به دنیای متنوع اعتقاد دارند.وزندگی باهاشون آسون تره
متاسفم اگر ما خیلی چیزها بلد نیستیم
و کاش این بچه های آینده،این نسلی که ما حتی آنها را به تمسخر میگرفتیم خیلی بهتر از ما باشند
و جهان را جایی زیباتر از آنچه ما نتوانستیم، بکنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤36😢10
ولی من مامان بشم از شب قبلش وسایل درست کردن کیک و اینجوری میذارم تو آشپزخونه
بچه ام ببینه ذوق کنه که فردا قراره براش کیک بپزم🥺❤️🧁
#عادله_زمانی
@adelehz
بچه ام ببینه ذوق کنه که فردا قراره براش کیک بپزم🥺❤️🧁
#عادله_زمانی
@adelehz
❤47
نذر کنید آرامش به روحتون برگرده تا چهل روز برای گنجشک ها غذا بریزد
چهل شب چند تا سگه گرسنه رو سیر کنید
تا چهل روز نهال بکارید
تا چهل روز به کفترها دون بدید
تا چهل روز به خانه ی سالمندان برید و باهاشون حرف بزنید و خوشحالشون کنید و بهشون امید بدید
نذر کنید برای آرامشتون واسه ی پیرزن و پیرمردی که نمیتونن بیرون برن نون بگیرید و مایحتاجِ اولیه ی زندگیشونو محقق کنید
نذر کنید تا چهل روز غذا بپزید و سر چهار راه ها به بچه های کار بدید
نذر کنید برای آرامشتون و به بچه های کار درس خوندن یاد بدید
نذر کنید و تا چهل روز به سوپُرِ محل تون کمک کنید
نذر کنید تا چهل نفر شکمِ آدمهای مستضعف رو سیر کنید
نذر کنید و تا چهل روز؛ روزی یک دونه کفتر آزاد کنید
نذر کنید که چهل تا بی سواد رو تعلیم میدید
نذر کنید هر شب به مادرتون بابت تمامِ زحماتی که میکشه یک شاخه گل بدید
نذر کنید تا چهل سال هر شب دستِ پدرتون رو که با سختی نون آورِ خونه است بگیرید و ببوسید و قدردانه زحماتش باشید
ماشین که میخرید نذر کنید چهل تا بی بضاعت رو سوار کنید و به مقصد برسونید
خونه که میخرید نذر کنید به چهل نفر کمک میکنید که آشیانه داشته باشن
جای اینکه خونِ موجوداتی مثل گوسفند و مرغ رو که نفس میکشن بریزید و پَرپَر زدنشون رو تماشا کنید و از روی خونِشون رد بشید و انگشت توی خونشون بزنید و بمالید روی پیشونیتون تا بَلا ازتون دور بشه
به جای نفس گرفتن نفس بدید به چرخه ی حیاتِ زندگی☘️
فرگل مشتاقی
@adelehz
چهل شب چند تا سگه گرسنه رو سیر کنید
تا چهل روز نهال بکارید
تا چهل روز به کفترها دون بدید
تا چهل روز به خانه ی سالمندان برید و باهاشون حرف بزنید و خوشحالشون کنید و بهشون امید بدید
نذر کنید برای آرامشتون واسه ی پیرزن و پیرمردی که نمیتونن بیرون برن نون بگیرید و مایحتاجِ اولیه ی زندگیشونو محقق کنید
نذر کنید تا چهل روز غذا بپزید و سر چهار راه ها به بچه های کار بدید
نذر کنید برای آرامشتون و به بچه های کار درس خوندن یاد بدید
نذر کنید و تا چهل روز به سوپُرِ محل تون کمک کنید
نذر کنید تا چهل نفر شکمِ آدمهای مستضعف رو سیر کنید
نذر کنید و تا چهل روز؛ روزی یک دونه کفتر آزاد کنید
نذر کنید که چهل تا بی سواد رو تعلیم میدید
نذر کنید هر شب به مادرتون بابت تمامِ زحماتی که میکشه یک شاخه گل بدید
نذر کنید تا چهل سال هر شب دستِ پدرتون رو که با سختی نون آورِ خونه است بگیرید و ببوسید و قدردانه زحماتش باشید
ماشین که میخرید نذر کنید چهل تا بی بضاعت رو سوار کنید و به مقصد برسونید
خونه که میخرید نذر کنید به چهل نفر کمک میکنید که آشیانه داشته باشن
جای اینکه خونِ موجوداتی مثل گوسفند و مرغ رو که نفس میکشن بریزید و پَرپَر زدنشون رو تماشا کنید و از روی خونِشون رد بشید و انگشت توی خونشون بزنید و بمالید روی پیشونیتون تا بَلا ازتون دور بشه
به جای نفس گرفتن نفس بدید به چرخه ی حیاتِ زندگی☘️
فرگل مشتاقی
@adelehz
❤29👎2