"زنی کهگم کردم "
Photo
نامه دو دختر نوجوان که به امید یافتن عشق زندگیشان بیش از نیمقرن پیش در یک بطری به رود هامبر در شمال انگلستان پرتاب شده بود، تنها چند متر آنسوتر پیدا شده است.
جنیفر کولمن و دوست کودکیاش جنت بلنکلی، در سال ۱۹۶۶ وقتی در ۱۵ سالگی برای دیدار خانواده به منطقه ساوث فریبی رفته بودند، تصمیم گرفتند برای پیدا کردن دوستپسر، حرف دلشان را در نامهای بنویسند و به جریان رود بسپارند.
آنها در این نامه که به تازگی توسط زبالهجمعکنها پیدا شده، از دوستپسرهای آیندهشان که باید ۱۶ تا ۱۸ سال میداشتند، خواسته بودند که حتما با ارسال عکس به نامه آنها جواب بدهند.
جنت در این نامه نوشته که قیافهاش بد نیست، موهای فرفری دارد و قدش ۱۶۳ سانتیمتر است. این دو دوست خوشبین در آدرس خانهشان را هم در نامه نوشتهاند و آن را امضا کردهاند.
تریسی مارشال، از اعضای یک گروه محلی جمعآوریکننده زباله پس از یافتن این بطری موفق شد جنیفر را در فیسبوک پیدا کند و برایش پیام بفرست.
شاید برایتان جالب باشد بدانید که جنیفر اکنون ۷۱ ساله است. او که از شنیدن خبر پیدا شدن بطری شگفتزده شده میگوید پس از دوران مدرسه ارتباطش با جنت قطع شد و سپس به استرالیا نقل مکان کرد.
او میگوید احتمالا بطری با جریان آب تا حدی پیش رفته اما پیش از رسیدن به دریا با موج به ساحل رودخانه بازگشته است.
جنیفر میگوید گرچه این نامه و درخواست یافتن عشق در آن زمان به نتیجه نرسید، اما او سالها بعد در سن ۴۹ سالگی موفق شد یار زندگیاش را پیدا کند.
@adelehz
جنیفر کولمن و دوست کودکیاش جنت بلنکلی، در سال ۱۹۶۶ وقتی در ۱۵ سالگی برای دیدار خانواده به منطقه ساوث فریبی رفته بودند، تصمیم گرفتند برای پیدا کردن دوستپسر، حرف دلشان را در نامهای بنویسند و به جریان رود بسپارند.
آنها در این نامه که به تازگی توسط زبالهجمعکنها پیدا شده، از دوستپسرهای آیندهشان که باید ۱۶ تا ۱۸ سال میداشتند، خواسته بودند که حتما با ارسال عکس به نامه آنها جواب بدهند.
جنت در این نامه نوشته که قیافهاش بد نیست، موهای فرفری دارد و قدش ۱۶۳ سانتیمتر است. این دو دوست خوشبین در آدرس خانهشان را هم در نامه نوشتهاند و آن را امضا کردهاند.
تریسی مارشال، از اعضای یک گروه محلی جمعآوریکننده زباله پس از یافتن این بطری موفق شد جنیفر را در فیسبوک پیدا کند و برایش پیام بفرست.
شاید برایتان جالب باشد بدانید که جنیفر اکنون ۷۱ ساله است. او که از شنیدن خبر پیدا شدن بطری شگفتزده شده میگوید پس از دوران مدرسه ارتباطش با جنت قطع شد و سپس به استرالیا نقل مکان کرد.
او میگوید احتمالا بطری با جریان آب تا حدی پیش رفته اما پیش از رسیدن به دریا با موج به ساحل رودخانه بازگشته است.
جنیفر میگوید گرچه این نامه و درخواست یافتن عشق در آن زمان به نتیجه نرسید، اما او سالها بعد در سن ۴۹ سالگی موفق شد یار زندگیاش را پیدا کند.
@adelehz
❤19
آدم: بعد از اینهمه سال فهمیدم اون اوایل در مورد حوا اشتباه میکردم، زندگی کردن بیرون از بهشت، اما با اون، خیلی بهتر از زندگی کردن تو بهشت، اما بدون اونه!
اولش فکر میکردم خیلی حرف میزنه، اما الان اگه اون صدا ساکت بشه و از زندگیم بره حسابی غمگین میشم.
خاطرات آدم و حوا
مارک تواین
@adelehz
اولش فکر میکردم خیلی حرف میزنه، اما الان اگه اون صدا ساکت بشه و از زندگیم بره حسابی غمگین میشم.
خاطرات آدم و حوا
مارک تواین
@adelehz
❤22😁2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ما نسل خوش شانسی بودیم .با ماه رمضان های ساده و قشنگی که داشتیم .
مادرمون سر شب سحری ساده اما خوشمزه شو بار می گذاشت و ما بچه ها با بوهای خوب قیمه، قرمه سبزی و دمی به رویاهای قشنگ می رفتیم .چندساعت بعد با چشمهای نیمه باز مینشوندن مون پای سفره،همون قیمه ی ساده یه بشقاب سبزی خوردن یه پارچ آب سرد و پلوی خوش عطر و زعفرونی مادرمون ..
یه چشممون بسته بود یکی باز ولی بازهم مادر و پدرمون گوشت قیمه رو میگذاشتن توی بشقاب ما..
چشمهامون بسته بود اما طعم پلوی زعفرانی مادرمون توی دهن مون غوغا می کرد،بابا میگفت غذاتو کامل بخور که فردا گرسنه نشی .
آب هم بخور ولی نه بین غذا
چراغ های همسایه ها یک به یک روشن می شد .
اون سالها که تلفن کم وبیش توی خونه ها پیدا شده بود مامان قبل کشیدن غذا به چند شماره تک می انداخت و میگفت بیدار بشن سحری بخورن نکنه خواب بمونن..
صدای رادیو توی خونه ،سکوت سیاه شب و می شکست :سحرخیزان عزیز تنها ۵دقیقه به اذان باقی ست.
ما نسل خوش شانسی بودیم .
سادگی، لذت و نزدیکی به خدا رو طوری تجربه کردیم که حتی تا وقت مردن فراموش مون نمیشه...
#عادله_زمانی
@adelehz
مادرمون سر شب سحری ساده اما خوشمزه شو بار می گذاشت و ما بچه ها با بوهای خوب قیمه، قرمه سبزی و دمی به رویاهای قشنگ می رفتیم .چندساعت بعد با چشمهای نیمه باز مینشوندن مون پای سفره،همون قیمه ی ساده یه بشقاب سبزی خوردن یه پارچ آب سرد و پلوی خوش عطر و زعفرونی مادرمون ..
یه چشممون بسته بود یکی باز ولی بازهم مادر و پدرمون گوشت قیمه رو میگذاشتن توی بشقاب ما..
چشمهامون بسته بود اما طعم پلوی زعفرانی مادرمون توی دهن مون غوغا می کرد،بابا میگفت غذاتو کامل بخور که فردا گرسنه نشی .
آب هم بخور ولی نه بین غذا
چراغ های همسایه ها یک به یک روشن می شد .
اون سالها که تلفن کم وبیش توی خونه ها پیدا شده بود مامان قبل کشیدن غذا به چند شماره تک می انداخت و میگفت بیدار بشن سحری بخورن نکنه خواب بمونن..
صدای رادیو توی خونه ،سکوت سیاه شب و می شکست :سحرخیزان عزیز تنها ۵دقیقه به اذان باقی ست.
ما نسل خوش شانسی بودیم .
سادگی، لذت و نزدیکی به خدا رو طوری تجربه کردیم که حتی تا وقت مردن فراموش مون نمیشه...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤26😢8
❤20
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
من اینجا هستم ❤️
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.z7
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.z7
❤9👎1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
و آنها که ما را می رنجانند آیا گمان کرده اند قلبهای ما برای شکسته شدن افریده شده اند ؟؟
بدون آنکه از خود بپرسند آیا خداوند این دل را برای دوست داشته شدن نیافرید؟
#عادله_زمانی
@adelehz
بدون آنکه از خود بپرسند آیا خداوند این دل را برای دوست داشته شدن نیافرید؟
#عادله_زمانی
@adelehz
❤21😁1
قرار بود «من» در حافظیه ی شیراز باشم
تو با قطاری از مسکو بیایی!
شبی خوش از بهار و باد و باران!
شاید ساقدوشی مست...
از پاریس برایمان شرابی گس...، عطری دلاویز...
کمی هم لبخند زیتون بیاورد.
باز یادم میآید ، قرار بود
انگشتری از غزل های حافظ به دستت کنم و با فالی سرخ...
شعر زندگی را با هم آغازکنیم.
چه کنیم!
در هر سه کشور انقلاب شد!
بر روسیه...
سرخ ها حاکم شدند.
در فرانسه...
عاشقان، سر بر گیوتین دادند.
و
در ایران؟؟؟
البته که می دانی چه شد!
سالهاست که تو در کلیسای سن پترزبورگ
هر یکشنبه...
شمعی از دلتنگیهایت را به آتش میکِشی...
و من...
در سقاخانه ی محلّمان
نان و ماستی، نذر ِعاشقان ِگمنام میکنم!
عزیزم!
به هم برسیم یا نه...
مهمّ نیست.
خدا کند...
دوباره در هیچ کشوری...
انقلاب نشود!
حجت فرهنگدوست
@adelehz
تو با قطاری از مسکو بیایی!
شبی خوش از بهار و باد و باران!
شاید ساقدوشی مست...
از پاریس برایمان شرابی گس...، عطری دلاویز...
کمی هم لبخند زیتون بیاورد.
باز یادم میآید ، قرار بود
انگشتری از غزل های حافظ به دستت کنم و با فالی سرخ...
شعر زندگی را با هم آغازکنیم.
چه کنیم!
در هر سه کشور انقلاب شد!
بر روسیه...
سرخ ها حاکم شدند.
در فرانسه...
عاشقان، سر بر گیوتین دادند.
و
در ایران؟؟؟
البته که می دانی چه شد!
سالهاست که تو در کلیسای سن پترزبورگ
هر یکشنبه...
شمعی از دلتنگیهایت را به آتش میکِشی...
و من...
در سقاخانه ی محلّمان
نان و ماستی، نذر ِعاشقان ِگمنام میکنم!
عزیزم!
به هم برسیم یا نه...
مهمّ نیست.
خدا کند...
دوباره در هیچ کشوری...
انقلاب نشود!
حجت فرهنگدوست
@adelehz
❤22😢9
یه دعایی قشنگی توی سوره اسرا هست که میگه:
«رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا»
یعنی خدایا منو توی (هرکاری و شغلی یا هرچیزی) به درستی وارد کن و به درستی بیرون بیار! و همیشه از سمت خودت یه نیروی کمکی برای من بفرست!
از soul of dream
شب زیبا❤️
@adelehz
«رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا»
یعنی خدایا منو توی (هرکاری و شغلی یا هرچیزی) به درستی وارد کن و به درستی بیرون بیار! و همیشه از سمت خودت یه نیروی کمکی برای من بفرست!
از soul of dream
شب زیبا❤️
@adelehz
❤49
هزاران شمع را میتوان با یک شمع روشن کرد، و زندگی این شمع کوتاهتر نمیشود.
سهیم کردن شادی هرگز از آن نمیکاهد.
فرانسیس میرالس
@adelehz
سهیم کردن شادی هرگز از آن نمیکاهد.
فرانسیس میرالس
@adelehz
❤12
به هیچ کدام از مخلوقاتش حسادت نکنم مگر پرنده ای که آزاد و رها از آسمان شهری به شهر دیگر می رود بی آنکه از یافتن یا نیافتن دانه ای بهراسد یا لحظه ای نا آرام گردد.
اگر خدا در زندگی های بعدی از این روح ناآرام بپرسد در چه کالبدی تمنای بازگشتن داری من قطعا پرنده ای رها را انتخاب خواهم کرد.
#عادله_زمانی
@adelehz
اگر خدا در زندگی های بعدی از این روح ناآرام بپرسد در چه کالبدی تمنای بازگشتن داری من قطعا پرنده ای رها را انتخاب خواهم کرد.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤24
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زنی که نزار قبانی عاشقش بوده حتما بیشترین سهم را از عشق برداشته ست.
اینقدر که به بقیه ی زنها سهم کمتری رسیده ست :(
چقدر معشوق چنین مردی بودن زیباست .
#عادله_زمانی
شعر از نزار قبانی
@adelehz
اینقدر که به بقیه ی زنها سهم کمتری رسیده ست :(
چقدر معشوق چنین مردی بودن زیباست .
#عادله_زمانی
شعر از نزار قبانی
@adelehz
❤34😢7
هیچ رابطه ای قادر به از میان بردن تنهایی نیست.
هر یک از ما در هستی تنهاییم ولی میتوانیم در تنهایی یک دیگر شریک شویم همانطور که عشق، درد تنهایی را جبران میکند.
اروین د یالوم
شب زیبا❤️
@adelehz
هر یک از ما در هستی تنهاییم ولی میتوانیم در تنهایی یک دیگر شریک شویم همانطور که عشق، درد تنهایی را جبران میکند.
اروین د یالوم
شب زیبا❤️
@adelehz
❤28😢8
بر سر سفره افطار گفت:
خدایا روزهداری را گرسنه نگذار
گفتش: اشتباه گفتی! باید بگویی خدایا هیچکس را گرسنه نگذار؛ مگر نشنیدهای که ابوالحسن خرقانی میگوید:
آنکه در این سرا درآید نانش دهید و از ایمانش مپرسید، چه آنکس که نزد باری تعالی به جان ارزد البته بر خوان بوالحسن به نان ارزد.
@adelehz
خدایا روزهداری را گرسنه نگذار
گفتش: اشتباه گفتی! باید بگویی خدایا هیچکس را گرسنه نگذار؛ مگر نشنیدهای که ابوالحسن خرقانی میگوید:
آنکه در این سرا درآید نانش دهید و از ایمانش مپرسید، چه آنکس که نزد باری تعالی به جان ارزد البته بر خوان بوالحسن به نان ارزد.
@adelehz
❤16
خدا شاهده یه لحظه هنگ کردم😄
اینا چیه استوری میکنید آخه!!!!
مردک دست و دل بازم🤣
پ.ن میخوای من همش گوشت بخورم؟؟؟؟ 🤣
@adelehz
اینا چیه استوری میکنید آخه!!!!
مردک دست و دل بازم🤣
پ.ن میخوای من همش گوشت بخورم؟؟؟؟ 🤣
@adelehz
😁34👎25😢10
"زنی کهگم کردم "
یه فیلتر شکن خوب و با سرعت چی معرفی میکنید؟ @aydel7
یه عالمه اسم فیلترشکن فرستادید
گفته بودم خیلی عشقین و هزار تا دوستتون دارم؟؟؟؟😍😊😌
گفته بودم خیلی عشقین و هزار تا دوستتون دارم؟؟؟؟😍😊😌
❤21😁3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
میتوانستم عاشقت باشم
ولی ترجیح دادم دوستت داشته باشم .
میدانی من یک باران ،نرم بار بهاری و طولانی را به یک رگبار چند دقیقه ای ترجیح میدم .
دوست داشتن ،کم اما همیشگی از عشق آتشین گذرا با ارزش تر ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
ولی ترجیح دادم دوستت داشته باشم .
میدانی من یک باران ،نرم بار بهاری و طولانی را به یک رگبار چند دقیقه ای ترجیح میدم .
دوست داشتن ،کم اما همیشگی از عشق آتشین گذرا با ارزش تر ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤45
در نقطه ای که خیال میکنی همه چیز به آخر رسیده و جهان در تاریکی غرق شده ست.ناگهان خورشید طلوع میکند .
در نقطه ای که تصور میکنی سردترین لحظه ی زندگی توست،خانه ات شروع میکند به گرم شدن ..
در آن آخرین گام امید که هرچه داشتی از سرمایه ی امید و انتظار به باد رفته ست ناگهان یک امید نو سر راهت می نشیند ..
میدانی نفس کلامم چیست ؟
نفس کلامم این ست که رفیق
حتی تا آخرین لحظه ی سیاهی و سرما از نور و گرما نا امید نشو
چون تو نمیدانی طلوع کی رخ خواهد داد!
#عادله_زمانی
❤️
@adelehz
در نقطه ای که تصور میکنی سردترین لحظه ی زندگی توست،خانه ات شروع میکند به گرم شدن ..
در آن آخرین گام امید که هرچه داشتی از سرمایه ی امید و انتظار به باد رفته ست ناگهان یک امید نو سر راهت می نشیند ..
میدانی نفس کلامم چیست ؟
نفس کلامم این ست که رفیق
حتی تا آخرین لحظه ی سیاهی و سرما از نور و گرما نا امید نشو
چون تو نمیدانی طلوع کی رخ خواهد داد!
#عادله_زمانی
❤️
@adelehz
❤17