"زنی که‌گم کردم "
4.46K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
یک بار دیگر رمضان آغاز شد .
خیلی ها اهل روزه گرفتن هستیم .خیلی ها نمی گیریم. بسیاری در حسرت روزه گرفتن اما از نظر جسمی ناتوان
همه اما دعوتیم به مهمانی اش ...
در این ماه بیایم همدیگر را بهتر درک کنیم اگر اهل روزه گرفتن هستیم .مرحبا، اما خودمان را برتر از بقیه ندانیم .به کسی چشم غره نرویم .این معامله ی بین ما و اوست .زیبا نیست که آنچه بین ما و اوست را با چشم و ابرو آمدن برای دیگران کم اجر کنیم‌.
حیف ست که اگر تنها دهانمان برای خوردن روزه باشد نه برای حرف نا زیبا و تلخ نزدن .
و اگر اهل روزه گرفتن نیستیم بدانیم که حق نداریم به اعتقاد آن کس که برای نزدیک تر شدن به خدایش تمام روز را گرسنه و تشنه میماند کوچکترین بی احترامی بکنیم .
و اگر شرایط جسمی مان اجازه روزه گرفتن به ما نمیدهد بدانیم که در دعای روزه داران فراموش نمی شویم و سفره ی الله آنقدر گسترده ست که حتما در گوشه اش جایی برای ما ناتوانان هم یافت میشود...
در این ماه از او میخواهیم که این سرگشتگان صحرای هستی را در آغوشش جا دهد و سفره اش را برای بندگان خسته اش بگستراند و بداند که هر روز بیشتر به رحمت کبریایی اش محتاجیم.
و ما چه هستیم جز قطرگانی از دریای هستی اش
بارالها،فراموشمان نکن و دست این ناتوانان را چنان بگیر که در شان شاهانه ی توست .
پروردگارا گره از کارهایمان بگشا
مریضانمان را شفا بخش که هوالشافی
و در دلهایمان آنچنان ایمان و آرامشی لبریز کن که جز یادت هیچ چیز اراممان نکند
صاحب خانه بنگر که بر کلون در چنان میکوبیم و تو خوب میدانی که از کرم شاهانه ات پاسخ ندادن بدور باشد .
ما محتاجانیم و تو بی نیاز
ما در راه مانده و تو صاحب راه
ما پشت در ایستاده گان و تو صاحب خانه
بگشا بارالها در خانه ات را امسال هم به تمنا آمده ایم...
#عادله_زمانی
@adelehz
32😢1
هیچ کس نمی داند دقیقا کی عاشق می شود.
ما نمی‌توانیم عشق را پیش بینی کنیم .
شبیه یک باران بهاری دور از تصور است که ناگهان بر آسمان خانه ات فرو می ریزد .
اول ابرهای سنگین می آیند و بعد ناگهان همه چیز تغییر می کند ..
عشق برای آمدن از کسی اجازه نمی گیرد .و شما هرگز نمی توانید به او امر کنید که اینجا،جایی برای او وجود ندارد .
چون در نهایت این عشق است که تصمیم می‌گیرد.
پس با او آرام پیش برو و در برابرش متواضع باش چون برنده ی اول و آخر فقط عشق است.
#عادله_زمانی

@adelehz
25
Forwarded from حوالیِ بهشت
#ادمین
〽️

اگر اهل روزه‌ای و باور داری روزه‌ات نه از ریا بلڪه واقعی‌ست.
اگر روزه‌ات نه فقط نخوردن و ننوشیدن بلڪه روزه تمام بدن و ذهنت‌ست. اگر یڪ ڪلام می‌گویم روزه‌ات واقعی‌ست برایمان #دعا ڪن...
دعا ڪن حال دل‌هایمان زیباتر شود. و #باران راه مزرعه‌هایمان را پیدا ڪند.
دعا ڪن ڪه بتوانیم برای هم خوب بخواهیم.
دعا ڪن حسودی از خانه‌مان برود برای باریدن عشق بر شهرهایمان بر ڪشورهایمان بر زمین شهر و ڪشوری ڪه در آن زندگی می‌ڪنیم، دعا ڪن.

برای دلخوشی‌های ڪوچڪ و رنگی دعا ڪن برای نشنیدن خبرهای بد.
دعا ڪن ڪه خدا باز هم به ما لطف ڪند،
دعا ڪن خدا دردهای نگفته‌مان را ڪه در پستوی چهره‌های شاد پنهانشان ڪردیم بشنود.
برای این دعا ڪن ڪه خداوند دلتنگی‌هایمان را بسپـــارد به بـــــاد تا ببرد به سرزمینی دور ...

دعا ڪن چرا ڪه دعای همسایه درحق همسایه زودتر می‌گیرد و تا ڪسی هم پیدا شود ڪه برای تو دعا ڪند.....

#عادله_زمانی


☘️
16
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
18😁3
عزم آن دارم که امشب نیم مست
پای کوبان کوزهٔ دردی به دست
سر به بازار قلندر در نهم
پس به یک ساعت ببازم هرچه هست

عطار

شب زیبا❤️
@adelehz
26😁6
مادرم می‌گفت: وارد آشپزخانه که می‌شوید با لبخند و جانانه وارد شوید
آنجا برنج هست گندم و آرد هست، اینها برکت خدا هستند .
با اخم و نا امیدی وارد اشپزخانه نشوید که خدا خوشش نمی‌آید و برکت از شما خواهد رفت
مادرم می‌گفت: زنی که از آشپزخانه‌اش بوی غذا می‌آید، قشنگ‌ دل به زندگی بسته، عاشق شوهرش شده...

مادرم این حرف‌ها را طوری بیان می‌کرد که آدم دلش می‌خواست ساعت‌ها در آشپزخانه بماند و آشپزی کند

حتی برای انارها و سیب‌های گوشه آشپزخانه‌اش هم نجوا می‌کرد و
موقعی که خمیر‌ها را به دیواره تنور می‌چسباند تنور گرم را قسم می‌داد تا نانش شفای هر بیماری شود و مزه دهان هر گرسنه‌ای...
مادرم
گاهی از مرغ و خروس‌های حیاطش هم عذرخواهی می‌کرد که به موقع آب و دانشان را نداده است...!!!
حتی درختان باغ را هم با اسم صدا می‌کرد انجیرک خانم، سیب خوشگلم....

حتی وقتی از فرط خستگی عرق از پیشانی‌اش می‌ریخت باز هم به آرامی پدرم را صدا می‌زد و می‌گفت: مشتی! چای تازه دم بیارم؟

مادرم چیزی از روانشناسی نمی‌دانست...
او فقط یک زن ساده‌ی روستایی بود که دکترای آرامش داشت با چندین زبان...
مهربانی‌اش همه را آرام می‌کرد...

پ.ن اسم نویسنده انتهای متن نبود لطفا اگر میدونید برام بفرستید اضافه کنم.
@adelehz
52
Shourangiz- Mohre Sokout شورانگیز،مهره سکوت
ای اولین عشق خوش آمدی به قلبم.
ای آخرین عشق خوش آمدی به قلبم
@adelehz
11
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کار با دنیای کودکان رسالت بزرگی می‌طلبد و من فکر می کنم اینکه کسی مثل آقای طهماسب میتواند یک سلبریتی باارزش به حساب بیاید دقیقا به همین دلیل هست.
جالب ست که بدانید شخصیت عروسکی بچه در مجموعه مهمانی نمادی از هزاران کودک کاری ست که در جامعه وجود و حضور دارند.
کودکانی که تشنه ی محبت هستند و اغلب با اصرار سعی می‌کنند افراد را راضی به انجام خواسته شان که در بسیاری از موارد خواسته های خیلی بزرگ و دور از دسترسی هم نیست، بکنند.
سرعت تغییر مود، پرخاشگری و در عین حال گمگشته بودن این کودکان بین دنیاهای کودکی و بزرگسالی به وضوح در شخصیت پردازی این عروسک به چشم میخورد‌.
فارغ از هر چیز دیگری ،کودکان کار پیش از هر برچسب دیگری کودک هستند .
و باید با آنها مثل یک کودک برخورد شود حتی اگر در شرایط کودکانه ای حضور نداشته باشند‌.
#عادله_زمانی
@adelehz
10
خواستم بهت بگم:
همیشه یه ماشین بهتر از ماشین تو هست، همیشه از خونه ای که داری بهتر است،همیشه از نمره یا جایگاهی که داری بالاتر و بهتر هست
در کل:همیشه چیزی که داریم، قطعا بهتر و کاملتر ازاون چیز وجود داره و فقط شدت دوست داشتن ما نسبت به اون نشون میده چه قدر میتونه خاص باشه؛
به قول روباه کوچولو:
«مهم نیست که گل سرخ تو شبیه گل سرخ های دیگس مهم اینه که تو به اون گل سرخ علاقه داری»

ناشناس
@adelehz
16
Atre Bahar | کارن موزیک |
Aron Afshar
- آرون افشار
عطر بهار
@adelehz
11😁1
"زنی که‌گم کردم "
Photo
نامه دو دختر نوجوان که به امید یافتن عشق زندگی‌شان بیش از نیم‌قرن پیش در یک بطری به رود هامبر در شمال انگلستان پرتاب شده بود، تنها چند متر آن‌سوتر پیدا شده است.

جنیفر کولمن و دوست کودکی‌اش جنت بلنکلی، در سال ۱۹۶۶ وقتی در ۱۵ سالگی برای دیدار خانواده به منطقه ساوث فریبی رفته بودند، تصمیم گرفتند برای پیدا کردن دوست‌پسر، حرف دل‌شان را در نامه‌ای بنویسند و به جریان رود بسپارند.

آنها در این نامه که به تازگی توسط زباله‌جمع‌کن‌ها پیدا شده، از دوست‌پسرهای آینده‌شان که باید ۱۶ تا ۱۸ سال می‌داشتند، خواسته بودند که حتما با ارسال عکس به نامه آنها جواب بدهند.

جنت در این نامه نوشته که قیافه‌اش بد نیست، موهای فرفری دارد و قدش ۱۶۳ سانتی‌متر است. این دو دوست خوش‌بین در آدرس خانه‌شان را هم در نامه نوشته‌اند و آن را امضا کرده‌اند.

تریسی مارشال، از اعضای یک گروه محلی جمع‌آوری‌کننده زباله پس از یافتن این بطری موفق شد جنیفر را در فیس‌بوک پیدا کند و برایش پیام بفرست.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که جنیفر اکنون ۷۱ ساله است. او که از شنیدن خبر پیدا شدن بطری شگفت‌زده شده می‌گوید پس از دوران مدرسه ارتباطش با جنت قطع شد و سپس به استرالیا نقل مکان کرد.

او می‌گوید احتمالا بطری با جریان‌ آب تا حدی پیش رفته اما پیش از رسیدن به دریا با موج به ساحل رودخانه بازگشته است.

جنیفر می‌گوید گرچه این نامه و درخواست یافتن عشق در آن زمان به نتیجه نرسید، اما او سال‌ها بعد در سن ۴۹ سالگی موفق شد یار زندگی‌اش را پیدا کند.
@adelehz
19
آدم: بعد از این‌همه سال فهمیدم اون اوایل در مورد حوا اشتباه می‌کردم، زندگی کردن بیرون از بهشت، اما با اون، خیلی بهتر از زندگی کردن تو بهشت، اما بدون اونه!
اولش فکر می‌کردم خیلی حرف میزنه، اما الان اگه اون صدا ساکت بشه و از زندگیم بره حسابی غمگین میشم.

خاطرات آدم و حوا
مارک تواین

@adelehz
22😁2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ما نسل خوش شانسی بودیم .با ماه رمضان های ساده و قشنگی که داشتیم .
مادرمون سر شب سحری ساده اما خوشمزه شو بار می گذاشت و ما بچه ها با بوهای خوب قیمه، قرمه سبزی و دمی به رویاهای قشنگ می رفتیم .چندساعت بعد با چشمهای نیمه باز مینشوندن مون پای سفره،همون قیمه ی ساده یه بشقاب سبزی خوردن یه پارچ آب سرد و پلوی خوش عطر و زعفرونی مادرمون ..
یه چشممون بسته بود یکی باز ولی بازهم مادر و پدرمون گوشت قیمه رو میگذاشتن توی بشقاب ما..
چشمهامون بسته بود اما طعم پلوی زعفرانی مادرمون توی دهن مون غوغا می کرد،بابا می‌گفت غذاتو کامل بخور که فردا گرسنه نشی .
آب هم بخور ولی نه بین غذا
چراغ های همسایه ها یک به یک روشن می شد .
اون سالها که تلفن کم وبیش توی خونه ها پیدا شده بود مامان قبل کشیدن غذا به چند شماره تک می انداخت و می‌گفت بیدار بشن سحری بخورن نکنه خواب بمونن..
صدای رادیو توی خونه ،سکوت سیاه شب و می شکست :سحرخیزان عزیز تنها ۵دقیقه به اذان باقی ست.
ما نسل خوش شانسی بودیم .
سادگی، لذت و نزدیکی به خدا رو طوری تجربه کردیم که حتی تا وقت مردن فراموش مون نمیشه...
#عادله_زمانی
@adelehz
26😢8
فقط هنگامی به گذشته بیندیشید که یادآوری‌اش سبب رضایتتان می‌شود.

جین آستن

شب زیبا ❤️
@adelehz
20
من اینجا هستم ❤️
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.z7
9👎1