"زنی که‌گم کردم "
4.46K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سالهای کودکی...روزهای کوتاه روزه های بلند،سفره ای پربرکت زولبیا،بامیه نان وپنیر و آش و حلیمی خوش عطر
ربنای شجریان و سریالهای بعد افطار..عطر خوب سحری های دم کرده مادر و شوق نزدیکتر شدن به خدا ...
الهی شکرت اگر امسال هم لایقم بدانی
رمضان مبارک .

#عادله_زمانی
@adelehz
15
هوشنگ ابتهاج واژه « تاسیان» را توضیح می‌دهد:
تاسیان حالتی است که در اولین غروبِ پس از رفتنِ یک عزیز که مدتی مهمان خانه ما بوده، دست می‌دهد

با آگاهی، تاسیان روزهای پایانی تعطیلات بدر...


@adelehz
21
روزه میگیرید؟
anonymous poll

آره – 202
👍👍👍👍👍👍👍 51%

نه – 198
👍👍👍👍👍👍👍 50%

👥 400 people voted so far.
37👎8😁7😢4
و بی خوابی ها ما را رها نمیکنند.
شبهایی که تا صبح می نشینیم خیال می بافیم و غصه های در هم تنیده ی مان را جدا میکنیم .
از خودمان میپرسیم ،چه خواهد شد و از تصور چیزی دل آزار بر خود می لرزیم.
بی خوابی ها، ما را رها نخواهند کرد حتی وقتی به همه بگویم می خوابیم ،حتی وقتی به تخت خواب پناه برده باشیم حتی اگر به پنجره ی تاریک خیره شده باشیم‌.
و راستی چه کسی می داند ما در این گوشه ی آرام تنهایی مان بی خواب شده ایم ..
و برای چه کس مهم خواهد بود؟
شاید هیچکس..
#عادله_زمانی
@adelehz
😢268
محبوبم اگه قراره اینجوری بعد سالها عاشقم‌نباشی🥺نیا اصلا دنبالم
@adelehz
29😢12👎1
نیمه ی گمشده ی عزیز این ماه رمضونم میگذره وتوی بی لیاقت پیدات نمی شه تا برات ازاین دلبریا بکنم 😒همانا که از زیانکارانی
@adelehz
😁34😢43
میشه آرزو های منو برآورده کنی
بگی تو بنده ی خوب منی؟؟؟؟🥺

@adelehz
25😢16
یک بار دیگر رمضان آغاز شد .
خیلی ها اهل روزه گرفتن هستیم .خیلی ها نمی گیریم. بسیاری در حسرت روزه گرفتن اما از نظر جسمی ناتوان
همه اما دعوتیم به مهمانی اش ...
در این ماه بیایم همدیگر را بهتر درک کنیم اگر اهل روزه گرفتن هستیم .مرحبا، اما خودمان را برتر از بقیه ندانیم .به کسی چشم غره نرویم .این معامله ی بین ما و اوست .زیبا نیست که آنچه بین ما و اوست را با چشم و ابرو آمدن برای دیگران کم اجر کنیم‌.
حیف ست که اگر تنها دهانمان برای خوردن روزه باشد نه برای حرف نا زیبا و تلخ نزدن .
و اگر اهل روزه گرفتن نیستیم بدانیم که حق نداریم به اعتقاد آن کس که برای نزدیک تر شدن به خدایش تمام روز را گرسنه و تشنه میماند کوچکترین بی احترامی بکنیم .
و اگر شرایط جسمی مان اجازه روزه گرفتن به ما نمیدهد بدانیم که در دعای روزه داران فراموش نمی شویم و سفره ی الله آنقدر گسترده ست که حتما در گوشه اش جایی برای ما ناتوانان هم یافت میشود...
در این ماه از او میخواهیم که این سرگشتگان صحرای هستی را در آغوشش جا دهد و سفره اش را برای بندگان خسته اش بگستراند و بداند که هر روز بیشتر به رحمت کبریایی اش محتاجیم.
و ما چه هستیم جز قطرگانی از دریای هستی اش
بارالها،فراموشمان نکن و دست این ناتوانان را چنان بگیر که در شان شاهانه ی توست .
پروردگارا گره از کارهایمان بگشا
مریضانمان را شفا بخش که هوالشافی
و در دلهایمان آنچنان ایمان و آرامشی لبریز کن که جز یادت هیچ چیز اراممان نکند
صاحب خانه بنگر که بر کلون در چنان میکوبیم و تو خوب میدانی که از کرم شاهانه ات پاسخ ندادن بدور باشد .
ما محتاجانیم و تو بی نیاز
ما در راه مانده و تو صاحب راه
ما پشت در ایستاده گان و تو صاحب خانه
بگشا بارالها در خانه ات را امسال هم به تمنا آمده ایم...
#عادله_زمانی
@adelehz
32😢1
هیچ کس نمی داند دقیقا کی عاشق می شود.
ما نمی‌توانیم عشق را پیش بینی کنیم .
شبیه یک باران بهاری دور از تصور است که ناگهان بر آسمان خانه ات فرو می ریزد .
اول ابرهای سنگین می آیند و بعد ناگهان همه چیز تغییر می کند ..
عشق برای آمدن از کسی اجازه نمی گیرد .و شما هرگز نمی توانید به او امر کنید که اینجا،جایی برای او وجود ندارد .
چون در نهایت این عشق است که تصمیم می‌گیرد.
پس با او آرام پیش برو و در برابرش متواضع باش چون برنده ی اول و آخر فقط عشق است.
#عادله_زمانی

@adelehz
25
Forwarded from حوالیِ بهشت
#ادمین
〽️

اگر اهل روزه‌ای و باور داری روزه‌ات نه از ریا بلڪه واقعی‌ست.
اگر روزه‌ات نه فقط نخوردن و ننوشیدن بلڪه روزه تمام بدن و ذهنت‌ست. اگر یڪ ڪلام می‌گویم روزه‌ات واقعی‌ست برایمان #دعا ڪن...
دعا ڪن حال دل‌هایمان زیباتر شود. و #باران راه مزرعه‌هایمان را پیدا ڪند.
دعا ڪن ڪه بتوانیم برای هم خوب بخواهیم.
دعا ڪن حسودی از خانه‌مان برود برای باریدن عشق بر شهرهایمان بر ڪشورهایمان بر زمین شهر و ڪشوری ڪه در آن زندگی می‌ڪنیم، دعا ڪن.

برای دلخوشی‌های ڪوچڪ و رنگی دعا ڪن برای نشنیدن خبرهای بد.
دعا ڪن ڪه خدا باز هم به ما لطف ڪند،
دعا ڪن خدا دردهای نگفته‌مان را ڪه در پستوی چهره‌های شاد پنهانشان ڪردیم بشنود.
برای این دعا ڪن ڪه خداوند دلتنگی‌هایمان را بسپـــارد به بـــــاد تا ببرد به سرزمینی دور ...

دعا ڪن چرا ڪه دعای همسایه درحق همسایه زودتر می‌گیرد و تا ڪسی هم پیدا شود ڪه برای تو دعا ڪند.....

#عادله_زمانی


☘️
16
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
18😁3
عزم آن دارم که امشب نیم مست
پای کوبان کوزهٔ دردی به دست
سر به بازار قلندر در نهم
پس به یک ساعت ببازم هرچه هست

عطار

شب زیبا❤️
@adelehz
26😁6
مادرم می‌گفت: وارد آشپزخانه که می‌شوید با لبخند و جانانه وارد شوید
آنجا برنج هست گندم و آرد هست، اینها برکت خدا هستند .
با اخم و نا امیدی وارد اشپزخانه نشوید که خدا خوشش نمی‌آید و برکت از شما خواهد رفت
مادرم می‌گفت: زنی که از آشپزخانه‌اش بوی غذا می‌آید، قشنگ‌ دل به زندگی بسته، عاشق شوهرش شده...

مادرم این حرف‌ها را طوری بیان می‌کرد که آدم دلش می‌خواست ساعت‌ها در آشپزخانه بماند و آشپزی کند

حتی برای انارها و سیب‌های گوشه آشپزخانه‌اش هم نجوا می‌کرد و
موقعی که خمیر‌ها را به دیواره تنور می‌چسباند تنور گرم را قسم می‌داد تا نانش شفای هر بیماری شود و مزه دهان هر گرسنه‌ای...
مادرم
گاهی از مرغ و خروس‌های حیاطش هم عذرخواهی می‌کرد که به موقع آب و دانشان را نداده است...!!!
حتی درختان باغ را هم با اسم صدا می‌کرد انجیرک خانم، سیب خوشگلم....

حتی وقتی از فرط خستگی عرق از پیشانی‌اش می‌ریخت باز هم به آرامی پدرم را صدا می‌زد و می‌گفت: مشتی! چای تازه دم بیارم؟

مادرم چیزی از روانشناسی نمی‌دانست...
او فقط یک زن ساده‌ی روستایی بود که دکترای آرامش داشت با چندین زبان...
مهربانی‌اش همه را آرام می‌کرد...

پ.ن اسم نویسنده انتهای متن نبود لطفا اگر میدونید برام بفرستید اضافه کنم.
@adelehz
52
Shourangiz- Mohre Sokout شورانگیز،مهره سکوت
ای اولین عشق خوش آمدی به قلبم.
ای آخرین عشق خوش آمدی به قلبم
@adelehz
11
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کار با دنیای کودکان رسالت بزرگی می‌طلبد و من فکر می کنم اینکه کسی مثل آقای طهماسب میتواند یک سلبریتی باارزش به حساب بیاید دقیقا به همین دلیل هست.
جالب ست که بدانید شخصیت عروسکی بچه در مجموعه مهمانی نمادی از هزاران کودک کاری ست که در جامعه وجود و حضور دارند.
کودکانی که تشنه ی محبت هستند و اغلب با اصرار سعی می‌کنند افراد را راضی به انجام خواسته شان که در بسیاری از موارد خواسته های خیلی بزرگ و دور از دسترسی هم نیست، بکنند.
سرعت تغییر مود، پرخاشگری و در عین حال گمگشته بودن این کودکان بین دنیاهای کودکی و بزرگسالی به وضوح در شخصیت پردازی این عروسک به چشم میخورد‌.
فارغ از هر چیز دیگری ،کودکان کار پیش از هر برچسب دیگری کودک هستند .
و باید با آنها مثل یک کودک برخورد شود حتی اگر در شرایط کودکانه ای حضور نداشته باشند‌.
#عادله_زمانی
@adelehz
10
خواستم بهت بگم:
همیشه یه ماشین بهتر از ماشین تو هست، همیشه از خونه ای که داری بهتر است،همیشه از نمره یا جایگاهی که داری بالاتر و بهتر هست
در کل:همیشه چیزی که داریم، قطعا بهتر و کاملتر ازاون چیز وجود داره و فقط شدت دوست داشتن ما نسبت به اون نشون میده چه قدر میتونه خاص باشه؛
به قول روباه کوچولو:
«مهم نیست که گل سرخ تو شبیه گل سرخ های دیگس مهم اینه که تو به اون گل سرخ علاقه داری»

ناشناس
@adelehz
16
Atre Bahar | کارن موزیک |
Aron Afshar
- آرون افشار
عطر بهار
@adelehz
11😁1