اگر اهل روزه ای و باور داری روزه ات نه ازریا بلکه واقعی ست .اگر روزه ات نه فقط نخوردن وننوشیدن بلکه روزه تمام بدن وذهنت ست .اگریک کلام میگویم روزه ات واقعی ست برایمان دعا کن ..
دعا کن حال دلهایمان زیباترشود .وباران راه مزرعه هایمان را پیدا کند ..دعا کن که بتوانیم برای هم خوب بخواهیم .دعا کن حسودی از خانه مان برود برای باریدن عشق بر شهرهایمان بر کشورهایمان بر زمین شهر وکشوری که درآن زندگی میکنیم،دعا کن.
برای دلخوشی های کوچک ورنگی دعا کن برای نشنیدن خبرهای بد ..
دعا کن که خدابازهم به ما لطف کند دعا کن خدا دردهای نگفته مان را که در پستوی چهره های شاد پنهانشان کردیم بشنود ..
برای این دعا کن که خداوند ..دلتنگی هایمان را بسپارد به باد تا ببرد به سرزمینی دور ...
دعا کن چرا که دعای همسایه درحق همسایه زودتر میگیرد و تا کسی هم پیدا شود که برای تو دعا کند...
#عادله_زمانی
@adelehz
دعا کن حال دلهایمان زیباترشود .وباران راه مزرعه هایمان را پیدا کند ..دعا کن که بتوانیم برای هم خوب بخواهیم .دعا کن حسودی از خانه مان برود برای باریدن عشق بر شهرهایمان بر کشورهایمان بر زمین شهر وکشوری که درآن زندگی میکنیم،دعا کن.
برای دلخوشی های کوچک ورنگی دعا کن برای نشنیدن خبرهای بد ..
دعا کن که خدابازهم به ما لطف کند دعا کن خدا دردهای نگفته مان را که در پستوی چهره های شاد پنهانشان کردیم بشنود ..
برای این دعا کن که خداوند ..دلتنگی هایمان را بسپارد به باد تا ببرد به سرزمینی دور ...
دعا کن چرا که دعای همسایه درحق همسایه زودتر میگیرد و تا کسی هم پیدا شود که برای تو دعا کند...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤28
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سالهای کودکی...روزهای کوتاه روزه های بلند،سفره ای پربرکت زولبیا،بامیه نان وپنیر و آش و حلیمی خوش عطر
ربنای شجریان و سریالهای بعد افطار..عطر خوب سحری های دم کرده مادر و شوق نزدیکتر شدن به خدا ...
الهی شکرت اگر امسال هم لایقم بدانی
رمضان مبارک .
#عادله_زمانی
@adelehz
ربنای شجریان و سریالهای بعد افطار..عطر خوب سحری های دم کرده مادر و شوق نزدیکتر شدن به خدا ...
الهی شکرت اگر امسال هم لایقم بدانی
رمضان مبارک .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤15
هوشنگ ابتهاج واژه « تاسیان» را توضیح میدهد:
تاسیان حالتی است که در اولین غروبِ پس از رفتنِ یک عزیز که مدتی مهمان خانه ما بوده، دست میدهد
با آگاهی، تاسیان روزهای پایانی تعطیلات بدر...
@adelehz
تاسیان حالتی است که در اولین غروبِ پس از رفتنِ یک عزیز که مدتی مهمان خانه ما بوده، دست میدهد
با آگاهی، تاسیان روزهای پایانی تعطیلات بدر...
@adelehz
❤21
روزه میگیرید؟
anonymous poll
آره – 202
👍👍👍👍👍👍👍 51%
نه – 198
👍👍👍👍👍👍👍 50%
👥 400 people voted so far.
anonymous poll
آره – 202
👍👍👍👍👍👍👍 51%
نه – 198
👍👍👍👍👍👍👍 50%
👥 400 people voted so far.
❤37👎8😁7😢4
و بی خوابی ها ما را رها نمیکنند.
شبهایی که تا صبح می نشینیم خیال می بافیم و غصه های در هم تنیده ی مان را جدا میکنیم .
از خودمان میپرسیم ،چه خواهد شد و از تصور چیزی دل آزار بر خود می لرزیم.
بی خوابی ها، ما را رها نخواهند کرد حتی وقتی به همه بگویم می خوابیم ،حتی وقتی به تخت خواب پناه برده باشیم حتی اگر به پنجره ی تاریک خیره شده باشیم.
و راستی چه کسی می داند ما در این گوشه ی آرام تنهایی مان بی خواب شده ایم ..
و برای چه کس مهم خواهد بود؟
شاید هیچکس..
#عادله_زمانی
@adelehz
شبهایی که تا صبح می نشینیم خیال می بافیم و غصه های در هم تنیده ی مان را جدا میکنیم .
از خودمان میپرسیم ،چه خواهد شد و از تصور چیزی دل آزار بر خود می لرزیم.
بی خوابی ها، ما را رها نخواهند کرد حتی وقتی به همه بگویم می خوابیم ،حتی وقتی به تخت خواب پناه برده باشیم حتی اگر به پنجره ی تاریک خیره شده باشیم.
و راستی چه کسی می داند ما در این گوشه ی آرام تنهایی مان بی خواب شده ایم ..
و برای چه کس مهم خواهد بود؟
شاید هیچکس..
#عادله_زمانی
@adelehz
😢26❤8
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
نیمه ی گمشده ی عزیز این ماه رمضونم میگذره وتوی بی لیاقت پیدات نمی شه تا برات ازاین دلبریا بکنم 😒همانا که از زیانکارانی
@adelehz
@adelehz
😁34😢4❤3
یک بار دیگر رمضان آغاز شد .
خیلی ها اهل روزه گرفتن هستیم .خیلی ها نمی گیریم. بسیاری در حسرت روزه گرفتن اما از نظر جسمی ناتوان
همه اما دعوتیم به مهمانی اش ...
در این ماه بیایم همدیگر را بهتر درک کنیم اگر اهل روزه گرفتن هستیم .مرحبا، اما خودمان را برتر از بقیه ندانیم .به کسی چشم غره نرویم .این معامله ی بین ما و اوست .زیبا نیست که آنچه بین ما و اوست را با چشم و ابرو آمدن برای دیگران کم اجر کنیم.
حیف ست که اگر تنها دهانمان برای خوردن روزه باشد نه برای حرف نا زیبا و تلخ نزدن .
و اگر اهل روزه گرفتن نیستیم بدانیم که حق نداریم به اعتقاد آن کس که برای نزدیک تر شدن به خدایش تمام روز را گرسنه و تشنه میماند کوچکترین بی احترامی بکنیم .
و اگر شرایط جسمی مان اجازه روزه گرفتن به ما نمیدهد بدانیم که در دعای روزه داران فراموش نمی شویم و سفره ی الله آنقدر گسترده ست که حتما در گوشه اش جایی برای ما ناتوانان هم یافت میشود...
در این ماه از او میخواهیم که این سرگشتگان صحرای هستی را در آغوشش جا دهد و سفره اش را برای بندگان خسته اش بگستراند و بداند که هر روز بیشتر به رحمت کبریایی اش محتاجیم.
و ما چه هستیم جز قطرگانی از دریای هستی اش
بارالها،فراموشمان نکن و دست این ناتوانان را چنان بگیر که در شان شاهانه ی توست .
پروردگارا گره از کارهایمان بگشا
مریضانمان را شفا بخش که هوالشافی
و در دلهایمان آنچنان ایمان و آرامشی لبریز کن که جز یادت هیچ چیز اراممان نکند
صاحب خانه بنگر که بر کلون در چنان میکوبیم و تو خوب میدانی که از کرم شاهانه ات پاسخ ندادن بدور باشد .
ما محتاجانیم و تو بی نیاز
ما در راه مانده و تو صاحب راه
ما پشت در ایستاده گان و تو صاحب خانه
بگشا بارالها در خانه ات را امسال هم به تمنا آمده ایم...
#عادله_زمانی
@adelehz
خیلی ها اهل روزه گرفتن هستیم .خیلی ها نمی گیریم. بسیاری در حسرت روزه گرفتن اما از نظر جسمی ناتوان
همه اما دعوتیم به مهمانی اش ...
در این ماه بیایم همدیگر را بهتر درک کنیم اگر اهل روزه گرفتن هستیم .مرحبا، اما خودمان را برتر از بقیه ندانیم .به کسی چشم غره نرویم .این معامله ی بین ما و اوست .زیبا نیست که آنچه بین ما و اوست را با چشم و ابرو آمدن برای دیگران کم اجر کنیم.
حیف ست که اگر تنها دهانمان برای خوردن روزه باشد نه برای حرف نا زیبا و تلخ نزدن .
و اگر اهل روزه گرفتن نیستیم بدانیم که حق نداریم به اعتقاد آن کس که برای نزدیک تر شدن به خدایش تمام روز را گرسنه و تشنه میماند کوچکترین بی احترامی بکنیم .
و اگر شرایط جسمی مان اجازه روزه گرفتن به ما نمیدهد بدانیم که در دعای روزه داران فراموش نمی شویم و سفره ی الله آنقدر گسترده ست که حتما در گوشه اش جایی برای ما ناتوانان هم یافت میشود...
در این ماه از او میخواهیم که این سرگشتگان صحرای هستی را در آغوشش جا دهد و سفره اش را برای بندگان خسته اش بگستراند و بداند که هر روز بیشتر به رحمت کبریایی اش محتاجیم.
و ما چه هستیم جز قطرگانی از دریای هستی اش
بارالها،فراموشمان نکن و دست این ناتوانان را چنان بگیر که در شان شاهانه ی توست .
پروردگارا گره از کارهایمان بگشا
مریضانمان را شفا بخش که هوالشافی
و در دلهایمان آنچنان ایمان و آرامشی لبریز کن که جز یادت هیچ چیز اراممان نکند
صاحب خانه بنگر که بر کلون در چنان میکوبیم و تو خوب میدانی که از کرم شاهانه ات پاسخ ندادن بدور باشد .
ما محتاجانیم و تو بی نیاز
ما در راه مانده و تو صاحب راه
ما پشت در ایستاده گان و تو صاحب خانه
بگشا بارالها در خانه ات را امسال هم به تمنا آمده ایم...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤32😢1
هیچ کس نمی داند دقیقا کی عاشق می شود.
ما نمیتوانیم عشق را پیش بینی کنیم .
شبیه یک باران بهاری دور از تصور است که ناگهان بر آسمان خانه ات فرو می ریزد .
اول ابرهای سنگین می آیند و بعد ناگهان همه چیز تغییر می کند ..
عشق برای آمدن از کسی اجازه نمی گیرد .و شما هرگز نمی توانید به او امر کنید که اینجا،جایی برای او وجود ندارد .
چون در نهایت این عشق است که تصمیم میگیرد.
پس با او آرام پیش برو و در برابرش متواضع باش چون برنده ی اول و آخر فقط عشق است.
#عادله_زمانی
@adelehz
ما نمیتوانیم عشق را پیش بینی کنیم .
شبیه یک باران بهاری دور از تصور است که ناگهان بر آسمان خانه ات فرو می ریزد .
اول ابرهای سنگین می آیند و بعد ناگهان همه چیز تغییر می کند ..
عشق برای آمدن از کسی اجازه نمی گیرد .و شما هرگز نمی توانید به او امر کنید که اینجا،جایی برای او وجود ندارد .
چون در نهایت این عشق است که تصمیم میگیرد.
پس با او آرام پیش برو و در برابرش متواضع باش چون برنده ی اول و آخر فقط عشق است.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤25
Forwarded from حوالیِ بهشت
#ادمین
〽️
اگر اهل روزهای و باور داری روزهات نه از ریا بلڪه واقعیست.
اگر روزهات نه فقط نخوردن و ننوشیدن بلڪه روزه تمام بدن و ذهنتست. اگر یڪ ڪلام میگویم روزهات واقعیست برایمان #دعا ڪن...
دعا ڪن حال دلهایمان زیباتر شود. و #باران راه مزرعههایمان را پیدا ڪند.
دعا ڪن ڪه بتوانیم برای هم خوب بخواهیم.
دعا ڪن حسودی از خانهمان برود برای باریدن عشق بر شهرهایمان بر ڪشورهایمان بر زمین شهر و ڪشوری ڪه در آن زندگی میڪنیم، دعا ڪن.
برای دلخوشیهای ڪوچڪ و رنگی دعا ڪن برای نشنیدن خبرهای بد.
دعا ڪن ڪه خدا باز هم به ما لطف ڪند،
دعا ڪن خدا دردهای نگفتهمان را ڪه در پستوی چهرههای شاد پنهانشان ڪردیم بشنود.
برای این دعا ڪن ڪه خداوند دلتنگیهایمان را بسپـــارد به بـــــاد تا ببرد به سرزمینی دور ...
دعا ڪن چرا ڪه دعای همسایه درحق همسایه زودتر میگیرد و تا ڪسی هم پیدا شود ڪه برای تو دعا ڪند.....
#عادله_زمانی
☘️
〽️
اگر اهل روزهای و باور داری روزهات نه از ریا بلڪه واقعیست.
اگر روزهات نه فقط نخوردن و ننوشیدن بلڪه روزه تمام بدن و ذهنتست. اگر یڪ ڪلام میگویم روزهات واقعیست برایمان #دعا ڪن...
دعا ڪن حال دلهایمان زیباتر شود. و #باران راه مزرعههایمان را پیدا ڪند.
دعا ڪن ڪه بتوانیم برای هم خوب بخواهیم.
دعا ڪن حسودی از خانهمان برود برای باریدن عشق بر شهرهایمان بر ڪشورهایمان بر زمین شهر و ڪشوری ڪه در آن زندگی میڪنیم، دعا ڪن.
برای دلخوشیهای ڪوچڪ و رنگی دعا ڪن برای نشنیدن خبرهای بد.
دعا ڪن ڪه خدا باز هم به ما لطف ڪند،
دعا ڪن خدا دردهای نگفتهمان را ڪه در پستوی چهرههای شاد پنهانشان ڪردیم بشنود.
برای این دعا ڪن ڪه خداوند دلتنگیهایمان را بسپـــارد به بـــــاد تا ببرد به سرزمینی دور ...
دعا ڪن چرا ڪه دعای همسایه درحق همسایه زودتر میگیرد و تا ڪسی هم پیدا شود ڪه برای تو دعا ڪند.....
#عادله_زمانی
☘️
❤16
عزم آن دارم که امشب نیم مست
پای کوبان کوزهٔ دردی به دست
سر به بازار قلندر در نهم
پس به یک ساعت ببازم هرچه هست
عطار
شب زیبا❤️
@adelehz
پای کوبان کوزهٔ دردی به دست
سر به بازار قلندر در نهم
پس به یک ساعت ببازم هرچه هست
عطار
شب زیبا❤️
@adelehz
❤26😁6
مادرم میگفت: وارد آشپزخانه که میشوید با لبخند و جانانه وارد شوید
آنجا برنج هست گندم و آرد هست، اینها برکت خدا هستند .
با اخم و نا امیدی وارد اشپزخانه نشوید که خدا خوشش نمیآید و برکت از شما خواهد رفت
مادرم میگفت: زنی که از آشپزخانهاش بوی غذا میآید، قشنگ دل به زندگی بسته، عاشق شوهرش شده...
مادرم این حرفها را طوری بیان میکرد که آدم دلش میخواست ساعتها در آشپزخانه بماند و آشپزی کند
حتی برای انارها و سیبهای گوشه آشپزخانهاش هم نجوا میکرد و
موقعی که خمیرها را به دیواره تنور میچسباند تنور گرم را قسم میداد تا نانش شفای هر بیماری شود و مزه دهان هر گرسنهای...
مادرم
گاهی از مرغ و خروسهای حیاطش هم عذرخواهی میکرد که به موقع آب و دانشان را نداده است...!!!
حتی درختان باغ را هم با اسم صدا میکرد انجیرک خانم، سیب خوشگلم....
حتی وقتی از فرط خستگی عرق از پیشانیاش میریخت باز هم به آرامی پدرم را صدا میزد و میگفت: مشتی! چای تازه دم بیارم؟
مادرم چیزی از روانشناسی نمیدانست...
او فقط یک زن سادهی روستایی بود که دکترای آرامش داشت با چندین زبان...
مهربانیاش همه را آرام میکرد...
پ.ن اسم نویسنده انتهای متن نبود لطفا اگر میدونید برام بفرستید اضافه کنم.
@adelehz
آنجا برنج هست گندم و آرد هست، اینها برکت خدا هستند .
با اخم و نا امیدی وارد اشپزخانه نشوید که خدا خوشش نمیآید و برکت از شما خواهد رفت
مادرم میگفت: زنی که از آشپزخانهاش بوی غذا میآید، قشنگ دل به زندگی بسته، عاشق شوهرش شده...
مادرم این حرفها را طوری بیان میکرد که آدم دلش میخواست ساعتها در آشپزخانه بماند و آشپزی کند
حتی برای انارها و سیبهای گوشه آشپزخانهاش هم نجوا میکرد و
موقعی که خمیرها را به دیواره تنور میچسباند تنور گرم را قسم میداد تا نانش شفای هر بیماری شود و مزه دهان هر گرسنهای...
مادرم
گاهی از مرغ و خروسهای حیاطش هم عذرخواهی میکرد که به موقع آب و دانشان را نداده است...!!!
حتی درختان باغ را هم با اسم صدا میکرد انجیرک خانم، سیب خوشگلم....
حتی وقتی از فرط خستگی عرق از پیشانیاش میریخت باز هم به آرامی پدرم را صدا میزد و میگفت: مشتی! چای تازه دم بیارم؟
مادرم چیزی از روانشناسی نمیدانست...
او فقط یک زن سادهی روستایی بود که دکترای آرامش داشت با چندین زبان...
مهربانیاش همه را آرام میکرد...
پ.ن اسم نویسنده انتهای متن نبود لطفا اگر میدونید برام بفرستید اضافه کنم.
@adelehz
❤52
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کار با دنیای کودکان رسالت بزرگی میطلبد و من فکر می کنم اینکه کسی مثل آقای طهماسب میتواند یک سلبریتی باارزش به حساب بیاید دقیقا به همین دلیل هست.
جالب ست که بدانید شخصیت عروسکی بچه در مجموعه مهمانی نمادی از هزاران کودک کاری ست که در جامعه وجود و حضور دارند.
کودکانی که تشنه ی محبت هستند و اغلب با اصرار سعی میکنند افراد را راضی به انجام خواسته شان که در بسیاری از موارد خواسته های خیلی بزرگ و دور از دسترسی هم نیست، بکنند.
سرعت تغییر مود، پرخاشگری و در عین حال گمگشته بودن این کودکان بین دنیاهای کودکی و بزرگسالی به وضوح در شخصیت پردازی این عروسک به چشم میخورد.
فارغ از هر چیز دیگری ،کودکان کار پیش از هر برچسب دیگری کودک هستند .
و باید با آنها مثل یک کودک برخورد شود حتی اگر در شرایط کودکانه ای حضور نداشته باشند.
#عادله_زمانی
@adelehz
جالب ست که بدانید شخصیت عروسکی بچه در مجموعه مهمانی نمادی از هزاران کودک کاری ست که در جامعه وجود و حضور دارند.
کودکانی که تشنه ی محبت هستند و اغلب با اصرار سعی میکنند افراد را راضی به انجام خواسته شان که در بسیاری از موارد خواسته های خیلی بزرگ و دور از دسترسی هم نیست، بکنند.
سرعت تغییر مود، پرخاشگری و در عین حال گمگشته بودن این کودکان بین دنیاهای کودکی و بزرگسالی به وضوح در شخصیت پردازی این عروسک به چشم میخورد.
فارغ از هر چیز دیگری ،کودکان کار پیش از هر برچسب دیگری کودک هستند .
و باید با آنها مثل یک کودک برخورد شود حتی اگر در شرایط کودکانه ای حضور نداشته باشند.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤10