"زنی که‌گم کردم "
4.46K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
من اینجا هستم ❤️
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.z7
3
محبوب قشنگم

تو برای من معنی طعمهای خوب و عطر های دلپذیری

بوی باقلوای تازه از فر در آمده
یا عطر چای هلداری
طعم خوب نقل گردویی ارومیه ای
مزه ی ناب بستنی های زعفرانی

آخ محبوب نابم

چه کسی تورا اینچنین خواستنی خلق کرده ست ؟؟
و هنگام خلقتت دستش به کدام عطر آغشته بوده که چنین دلخواهی ؟؟

که چنین هنگام به یادم آمدنت لبخند بر لبان می نشانی؟

ای عطر خوبِ امروز و فردای من

#عادله_زمانی
@adelehz
14😢4👎1
چنانچه در آسمان هفتم باشی و رهگذری تقاضای لیوانی آب از تو بکند، از آسمان فرود بیا تا تقاضای او را اجابت کنی.

اگر با مهربانی و آواز به خدا نزدیک نشوم، پس چگونه نزدیک شوم؟

✍🏻 نیکوس کازانتزاکیس

شب زیبا ❤️
@adelehz
14
به چند نکته ای اشاره کردم
که شنیدنش خالی از لطف نیست❤️
#آنفولانزا
#سلامتی
#همه_گیری
@adelehz
1
اگر اهل روزه ای و باور داری روزه ات نه ازریا بلکه واقعی ست .اگر روزه ات نه فقط نخوردن وننوشیدن بلکه روزه تمام بدن وذهنت ست .اگریک کلام میگویم روزه ات واقعی ست برایمان دعا کن ..
دعا کن حال دلهایمان زیباترشود .وباران راه مزرعه هایمان را پیدا کند ..دعا کن که بتوانیم برای هم خوب بخواهیم .دعا کن حسودی از خانه مان برود برای باریدن عشق بر شهرهایمان بر کشورهایمان بر زمین شهر وکشوری که درآن زندگی میکنیم،دعا کن.
برای دلخوشی های کوچک ورنگی دعا کن برای نشنیدن خبرهای بد ..
دعا کن که خدابازهم به ما لطف کند دعا کن خدا دردهای نگفته مان را که در پستوی چهره های شاد پنهانشان کردیم بشنود ..
برای این دعا کن که خداوند ..دلتنگی هایمان را بسپارد به باد تا ببرد به سرزمینی دور ...
دعا کن چرا که دعای همسایه درحق همسایه زودتر میگیرد و تا کسی هم پیدا شود که برای تو دعا کند...
#عادله_زمانی
@adelehz
28
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سالهای کودکی...روزهای کوتاه روزه های بلند،سفره ای پربرکت زولبیا،بامیه نان وپنیر و آش و حلیمی خوش عطر
ربنای شجریان و سریالهای بعد افطار..عطر خوب سحری های دم کرده مادر و شوق نزدیکتر شدن به خدا ...
الهی شکرت اگر امسال هم لایقم بدانی
رمضان مبارک .

#عادله_زمانی
@adelehz
15
هوشنگ ابتهاج واژه « تاسیان» را توضیح می‌دهد:
تاسیان حالتی است که در اولین غروبِ پس از رفتنِ یک عزیز که مدتی مهمان خانه ما بوده، دست می‌دهد

با آگاهی، تاسیان روزهای پایانی تعطیلات بدر...


@adelehz
21
روزه میگیرید؟
anonymous poll

آره – 202
👍👍👍👍👍👍👍 51%

نه – 198
👍👍👍👍👍👍👍 50%

👥 400 people voted so far.
37👎8😁7😢4
و بی خوابی ها ما را رها نمیکنند.
شبهایی که تا صبح می نشینیم خیال می بافیم و غصه های در هم تنیده ی مان را جدا میکنیم .
از خودمان میپرسیم ،چه خواهد شد و از تصور چیزی دل آزار بر خود می لرزیم.
بی خوابی ها، ما را رها نخواهند کرد حتی وقتی به همه بگویم می خوابیم ،حتی وقتی به تخت خواب پناه برده باشیم حتی اگر به پنجره ی تاریک خیره شده باشیم‌.
و راستی چه کسی می داند ما در این گوشه ی آرام تنهایی مان بی خواب شده ایم ..
و برای چه کس مهم خواهد بود؟
شاید هیچکس..
#عادله_زمانی
@adelehz
😢268
محبوبم اگه قراره اینجوری بعد سالها عاشقم‌نباشی🥺نیا اصلا دنبالم
@adelehz
29😢12👎1
نیمه ی گمشده ی عزیز این ماه رمضونم میگذره وتوی بی لیاقت پیدات نمی شه تا برات ازاین دلبریا بکنم 😒همانا که از زیانکارانی
@adelehz
😁34😢43
میشه آرزو های منو برآورده کنی
بگی تو بنده ی خوب منی؟؟؟؟🥺

@adelehz
25😢16
یک بار دیگر رمضان آغاز شد .
خیلی ها اهل روزه گرفتن هستیم .خیلی ها نمی گیریم. بسیاری در حسرت روزه گرفتن اما از نظر جسمی ناتوان
همه اما دعوتیم به مهمانی اش ...
در این ماه بیایم همدیگر را بهتر درک کنیم اگر اهل روزه گرفتن هستیم .مرحبا، اما خودمان را برتر از بقیه ندانیم .به کسی چشم غره نرویم .این معامله ی بین ما و اوست .زیبا نیست که آنچه بین ما و اوست را با چشم و ابرو آمدن برای دیگران کم اجر کنیم‌.
حیف ست که اگر تنها دهانمان برای خوردن روزه باشد نه برای حرف نا زیبا و تلخ نزدن .
و اگر اهل روزه گرفتن نیستیم بدانیم که حق نداریم به اعتقاد آن کس که برای نزدیک تر شدن به خدایش تمام روز را گرسنه و تشنه میماند کوچکترین بی احترامی بکنیم .
و اگر شرایط جسمی مان اجازه روزه گرفتن به ما نمیدهد بدانیم که در دعای روزه داران فراموش نمی شویم و سفره ی الله آنقدر گسترده ست که حتما در گوشه اش جایی برای ما ناتوانان هم یافت میشود...
در این ماه از او میخواهیم که این سرگشتگان صحرای هستی را در آغوشش جا دهد و سفره اش را برای بندگان خسته اش بگستراند و بداند که هر روز بیشتر به رحمت کبریایی اش محتاجیم.
و ما چه هستیم جز قطرگانی از دریای هستی اش
بارالها،فراموشمان نکن و دست این ناتوانان را چنان بگیر که در شان شاهانه ی توست .
پروردگارا گره از کارهایمان بگشا
مریضانمان را شفا بخش که هوالشافی
و در دلهایمان آنچنان ایمان و آرامشی لبریز کن که جز یادت هیچ چیز اراممان نکند
صاحب خانه بنگر که بر کلون در چنان میکوبیم و تو خوب میدانی که از کرم شاهانه ات پاسخ ندادن بدور باشد .
ما محتاجانیم و تو بی نیاز
ما در راه مانده و تو صاحب راه
ما پشت در ایستاده گان و تو صاحب خانه
بگشا بارالها در خانه ات را امسال هم به تمنا آمده ایم...
#عادله_زمانی
@adelehz
32😢1
هیچ کس نمی داند دقیقا کی عاشق می شود.
ما نمی‌توانیم عشق را پیش بینی کنیم .
شبیه یک باران بهاری دور از تصور است که ناگهان بر آسمان خانه ات فرو می ریزد .
اول ابرهای سنگین می آیند و بعد ناگهان همه چیز تغییر می کند ..
عشق برای آمدن از کسی اجازه نمی گیرد .و شما هرگز نمی توانید به او امر کنید که اینجا،جایی برای او وجود ندارد .
چون در نهایت این عشق است که تصمیم می‌گیرد.
پس با او آرام پیش برو و در برابرش متواضع باش چون برنده ی اول و آخر فقط عشق است.
#عادله_زمانی

@adelehz
25
Forwarded from حوالیِ بهشت
#ادمین
〽️

اگر اهل روزه‌ای و باور داری روزه‌ات نه از ریا بلڪه واقعی‌ست.
اگر روزه‌ات نه فقط نخوردن و ننوشیدن بلڪه روزه تمام بدن و ذهنت‌ست. اگر یڪ ڪلام می‌گویم روزه‌ات واقعی‌ست برایمان #دعا ڪن...
دعا ڪن حال دل‌هایمان زیباتر شود. و #باران راه مزرعه‌هایمان را پیدا ڪند.
دعا ڪن ڪه بتوانیم برای هم خوب بخواهیم.
دعا ڪن حسودی از خانه‌مان برود برای باریدن عشق بر شهرهایمان بر ڪشورهایمان بر زمین شهر و ڪشوری ڪه در آن زندگی می‌ڪنیم، دعا ڪن.

برای دلخوشی‌های ڪوچڪ و رنگی دعا ڪن برای نشنیدن خبرهای بد.
دعا ڪن ڪه خدا باز هم به ما لطف ڪند،
دعا ڪن خدا دردهای نگفته‌مان را ڪه در پستوی چهره‌های شاد پنهانشان ڪردیم بشنود.
برای این دعا ڪن ڪه خداوند دلتنگی‌هایمان را بسپـــارد به بـــــاد تا ببرد به سرزمینی دور ...

دعا ڪن چرا ڪه دعای همسایه درحق همسایه زودتر می‌گیرد و تا ڪسی هم پیدا شود ڪه برای تو دعا ڪند.....

#عادله_زمانی


☘️
16
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
18😁3