"زنی که‌گم کردم "
4.46K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
بعضی وقتها دل آدم دنبال کسی می گردد که نمی داند کی و کجا گمش کرده ست ، از خودش میپرسد چگونه رفته که تو ندیدی!!!
گاهی وقت ها آدم دلتنگ کسانی می شود که دیگر نیستند یا مرده اند و یا خودشان رفتن را انتخاب کردند.
گاهی وقت ها آدم ها دنبال چیز هایی می گردد که خیلی وقت است گم شان کرده اما آنها که قصد پیدا شدن ندارند.
خیلی وقت است دلم برای بعضی آدم ها و بعضی چیز ها تنگ شده و افسوس نبودنشان را می خورم ، می دانم مداوم دنبال خودم هستم کسی که خیلی وقت پیش گمش کردم ، دنبال کسی که بی خیال همه چیز و همه کس بود مثل کودکی که سر از پا نمی شناخت ،اما این کودک در یک شب چه یکباره بزرگ شد .
فاطمه پروانی

@adelehz
20
ما در جهان بسیار گشته ایم و هربار که از دریا به ساحلی رسیده ایم گفته ایم این ساحل با ساحل های دیگر فرق دارد .
اینجا طوفان به دنبالمان نخواهد آمد و دامنش امان ابدی ما خواهد شد.
و هر بار به ما ثابت شد که اشتباه کرده ایم و این ساحل هم ما را امان نخواهد داد‌.
ما در دریاها و ساحل ها بسیار گشته ایم و طوفان هرگز ما را رها نکرد .
و ما هر بار خودمان را گول زدیم که این بار فرق می کند و با آن فریب شیرین به خواب رفتیم ..
#عادله_زمانی

شب زیبا رفقا
@adelehz
21😢1
هیچ وقت بابت عشق هایی که نثار دیگران کرده اید و بعدها به این نتیجه رسیده اید ذره ای برای عشق شما ارزش قائل نبوده اند، افسوس نخورید.
شما آن چیزی را که باید به زندگی ببخشید، بخشیدید. و چه چیزی زیباتر از عشق...

هر رنج دوست داشتن صیقلی ست بر روح...
و با هر تمرین دوست داشتن ، روح تو زلال تر می شود...

شل سیلور استاین

@adelehz
25😢2
میخوام یه جغد داشته باشم
موقع دلتنگیام باهاش حرف بزنم
حرف از من
دقت و گوش دادن از اون😢🦉

@adelehz
😢27😁7
من اینجا هستم ❤️
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.z7
3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من خیلی آدم سلبریتی دوستی نیستم .
معمولا هیچ خواننده یا بازیگر خاصی نیست که من دنبالش کنم یا برایش سر و دست بشکنم .
چه آن سال‌های نوجوانی که اکثر دختر بچه های همسن و سال من بقول نوجوان‌های امروزی روی بازیگرها و خواننده ها کراش داشتند .چه حتی حالا که یحتمل از آن دختر سیزده چهارده ساله ای که بودم، عاقل ترم .
اما این شخصیت،تنها سلبریتی همیشگی من است .
این آدم را اندازه ی تمام بازیگرهای خوبی که میشناسم دوست دارم و از دیدنش ذوق میکنم و برایش قلبم پر از پروانه می شود :)
و تمامش برمی‌گردد به آن همه خاطرات قشنگی که در کودکی های معمولی ما بچه های دهه ی هفتاد و شصت بی چشمداشت ،تقدیم مان کرد.
این آقا با آن لشگر عروسک‌های ملوس و دلبرش که می‌توانستند ساعتها مارا با آن چشمهای قشنگ که غصه ضعیف شدنشان را می‌خورد پای تلوزیونهای تازه رنگی شده بنشانند.
سلبریتی برای من چنین معنایی دارد،ستاره ای که در آسمان کودکان تنها در خانه و بی ادعا می درخشید و لبخند پای لبهایشان می نشاند.
پیر نشو آقای مرجی مهربان ما ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
55👎1
مردی از اولیای الهی، در بیابانی گم شده بود. پس از ساعتها سردرگمی و تشنگی، بر سر چاه آبی رسید. وقتی که قصد کرد تا از آب چاه بنوشد. متوجه شد که ارتفاع آب خیلی پایین است؛ و بدون دلو و طناب نمی توان از آن آب کشید. هرچه گشت، نتوانست وسیله ای برای آب کشیدن بیابد. لذا روی تخته سنگی دراز کشید و بی حال افتاد.
پس از لحظاتی، یک گله آهو پدیدار شد و بر سر چاه آمدند. بلافاصله، آب از چاه بیرون آمد و همه آن حیوانات از آن نوشیدند و رفتند. با رفتن آنها، آب چاه هم پایین رفت!

آن فرد با دیدن این منظره، دلش شکست و رو به آسمان کرد و گفت:
خدایا! می خواستی با همان چشمی که به آهوهایت نگاه کردی، به من هم نگاه کنی!

همان لحظه ندا آمد:
ای بنده من، تو چشمت به دنبال دلو و طناب بود، باید بروی و آن را پیدا کنی. اما آن زبان بسته ها، امیدی به غیر از من نداشتند، لذا من هم به آنها آب دادم

@adelehz
24😢3
من اینجا هستم ❤️
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.z7
3
محبوب قشنگم

تو برای من معنی طعمهای خوب و عطر های دلپذیری

بوی باقلوای تازه از فر در آمده
یا عطر چای هلداری
طعم خوب نقل گردویی ارومیه ای
مزه ی ناب بستنی های زعفرانی

آخ محبوب نابم

چه کسی تورا اینچنین خواستنی خلق کرده ست ؟؟
و هنگام خلقتت دستش به کدام عطر آغشته بوده که چنین دلخواهی ؟؟

که چنین هنگام به یادم آمدنت لبخند بر لبان می نشانی؟

ای عطر خوبِ امروز و فردای من

#عادله_زمانی
@adelehz
14😢4👎1
چنانچه در آسمان هفتم باشی و رهگذری تقاضای لیوانی آب از تو بکند، از آسمان فرود بیا تا تقاضای او را اجابت کنی.

اگر با مهربانی و آواز به خدا نزدیک نشوم، پس چگونه نزدیک شوم؟

✍🏻 نیکوس کازانتزاکیس

شب زیبا ❤️
@adelehz
14
به چند نکته ای اشاره کردم
که شنیدنش خالی از لطف نیست❤️
#آنفولانزا
#سلامتی
#همه_گیری
@adelehz
1
اگر اهل روزه ای و باور داری روزه ات نه ازریا بلکه واقعی ست .اگر روزه ات نه فقط نخوردن وننوشیدن بلکه روزه تمام بدن وذهنت ست .اگریک کلام میگویم روزه ات واقعی ست برایمان دعا کن ..
دعا کن حال دلهایمان زیباترشود .وباران راه مزرعه هایمان را پیدا کند ..دعا کن که بتوانیم برای هم خوب بخواهیم .دعا کن حسودی از خانه مان برود برای باریدن عشق بر شهرهایمان بر کشورهایمان بر زمین شهر وکشوری که درآن زندگی میکنیم،دعا کن.
برای دلخوشی های کوچک ورنگی دعا کن برای نشنیدن خبرهای بد ..
دعا کن که خدابازهم به ما لطف کند دعا کن خدا دردهای نگفته مان را که در پستوی چهره های شاد پنهانشان کردیم بشنود ..
برای این دعا کن که خداوند ..دلتنگی هایمان را بسپارد به باد تا ببرد به سرزمینی دور ...
دعا کن چرا که دعای همسایه درحق همسایه زودتر میگیرد و تا کسی هم پیدا شود که برای تو دعا کند...
#عادله_زمانی
@adelehz
28
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سالهای کودکی...روزهای کوتاه روزه های بلند،سفره ای پربرکت زولبیا،بامیه نان وپنیر و آش و حلیمی خوش عطر
ربنای شجریان و سریالهای بعد افطار..عطر خوب سحری های دم کرده مادر و شوق نزدیکتر شدن به خدا ...
الهی شکرت اگر امسال هم لایقم بدانی
رمضان مبارک .

#عادله_زمانی
@adelehz
15
هوشنگ ابتهاج واژه « تاسیان» را توضیح می‌دهد:
تاسیان حالتی است که در اولین غروبِ پس از رفتنِ یک عزیز که مدتی مهمان خانه ما بوده، دست می‌دهد

با آگاهی، تاسیان روزهای پایانی تعطیلات بدر...


@adelehz
21
روزه میگیرید؟
anonymous poll

آره – 202
👍👍👍👍👍👍👍 51%

نه – 198
👍👍👍👍👍👍👍 50%

👥 400 people voted so far.
37👎8😁7😢4
و بی خوابی ها ما را رها نمیکنند.
شبهایی که تا صبح می نشینیم خیال می بافیم و غصه های در هم تنیده ی مان را جدا میکنیم .
از خودمان میپرسیم ،چه خواهد شد و از تصور چیزی دل آزار بر خود می لرزیم.
بی خوابی ها، ما را رها نخواهند کرد حتی وقتی به همه بگویم می خوابیم ،حتی وقتی به تخت خواب پناه برده باشیم حتی اگر به پنجره ی تاریک خیره شده باشیم‌.
و راستی چه کسی می داند ما در این گوشه ی آرام تنهایی مان بی خواب شده ایم ..
و برای چه کس مهم خواهد بود؟
شاید هیچکس..
#عادله_زمانی
@adelehz
😢268