"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
جسارت در عشق
تنها چیزی ست که میتواند آن را زنده نگاه دارد.
چه بسیار عشقهای آتشینی که به خاطر نبود جسارت برای بیانش و شجاعت برای جنگیدن بخاطرش به دست فراموشی سپرده شد.و خاکسترش تا ابد دلی را سوزاند.
آدمهای شجاع و جسور در عشق برنده گان واقعی جهان هستند.
#عادله_زمانی
@adelehz
18😢4
تو میوی منی😍🐱
@adelehz
14😁1😢1
من اینجا هستم ❤️
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.z7
3
هر بعدازظهر که از خواب ظهر بیدار شدم
قبل از آنکه در آن گیجی مبهم به‌دنبال خودم بگردم
به دنبال تو خواهم گشت .
پیدایت که کنم وقتی گوشه ای از خانه ببینمت با فنجانی چای بسراغت خواهم آمد ‌.
و بتو خواهم گفت راستی میدانستی شروع تمام گشتن های من شدی؟
حتی وقتی در خوابم ؟
بیا بنوشیم
که مزه چایی ها با تو بهتر ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
11
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
@adelehz
وطن فصل بهارانت قشنگ است.
17
ای لذت شبانه
بازآ
که بی بهانه
ازتو پر است خانه
حتی اگر
نباشی . . . .
حسین منزوی
@adelehz
12😢4
مردی در کنار چاه زنی زیبا دید، از او پرسید : زیرکی زنان به چیست؟
زن داد و فریاد کرد و مردم را فراخواند ،
مرد که بسیار وحشت کرده بود پرسید:
چرا چنین میکنی؟ من که قصد اذیت کردن شما را نداشتم ،دیدم خانم محترم و زیبارویی هستی ، خواستم از شما سوالی بپرسم .

در این هنگام تا قبل از اینکه مردم برسند زن سطل آبی از چاه بیرون کشید و آن را بر سر خود ریخت ،مرد باتعجب پرسید : چرا چنین کردی؟ زن خطاب به مردم که برای کمک آمده بودند گفت: ای مردم من در چاه افتاده بودم و این مرد جان مرا نجات داد ، مردم از آن مرد تشکر کرده و متفرق شدند.
در این هنگام زن خطاب به مرد گفت :
این است زیرکی زنان
اگر اذیتشان کنی تو را به کام مرگ میکشند و اگر احترامشان کنی خوشبختت میکنند .

شیطان كه نظاره گر ماجرا بود، نعره ها كشيده و راه بيابان پيش گرفت...

@adelehz
😁50👎2
همه چیز از احساسات شروع می شود.
از حسی که به خودم، به جهان، به زندگی دارم .
همه چیز از آن نقطه شروع می شود که من به دنیا می نگرم .
نوع نگاه و احساسات قلبی من است که حلقه ی پیرامونم را می سازد.
یادم نرود تا خوب نگاه نکنم خوب نمی بینم‌.
یادم نرود گام اول را روشن، مطمئن و شاد بردارم.
#عادله_زمانی
صبح بخیر❤️
@adelehz
11
صبحهای مدرسه رفتنمان و سفره های رنگی
قوری گلسرخی های قدیمی
همان استکان نعلبکی های خوش تراش
طعم مرباهای خانگی مادرمان
و نان هایی که هنوز عطر خوب اصیل بودن داشتند .
ما کودکانه های خوش طعم و عطر و قشنگی داشتیم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
9
به پاس زیبایی❤️
@adelehz
8
دلم دوست می خواهد
از آن دوست واقعی ها نه آنها که فقط اسم شان دوست ست .
از آن ها که میتوانی ساعتها سر یک موضوع احمقانه همراهش بخندی و اشکهایت از خنده جاری شود .

از آنها که میتوانی کنارش خودت باشی و لازم نیست ادا در بیاوری ، نه ظاهرا نه باطنت

از آنها که در جواب درد دلهایت نمی گوید هرچه خودت صلاح میدانی یا من که بهت گفته بودم!!

اصلا از آنهایی که بتوانی بی ترس از قضاوت شدن روبرویش بنشینی و درد دل کنی .

از آنها که نوشیدن یک استکان چای یا یک فنجان قهوه کنارش میتواند برای ساعتها آرامت کند.

دلم یک دوست میخواهد
که فقط دوست باشد .

باور کن در روزهایی از زندگی نیاز به عاشق ، معشوق، راهنما یا عزیز نداری تو فقط یک دوست میخواهی .
که وقتی گفتی فلانی بیا برویم ..
فقط در جواب بگوئید ساعت چند کجا باشم ؟
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
19
چیزی را کم دارم،
شاید امید، شاید فراموشی، شاید یک دوست و شاید خودم را!

محمود درویش
@adelehz
😢1514
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این پیامی ست که یک مادر امروز برای من فرستادند .
راستش این پیام واقعا دل من و بدرد آورد و میدونم که هرکس نسبت به عمق رابطه ی والد فرزندی آگاهی داشته باشه قطعا نسبت به چنین پیام درداوری بی تفاوت نخواهد ماند .
میدونم که این روزها شرایط برای زندگی سخت تر شده شاید فرزندان هم توجیهاتی برای دردسرهای زندگی شون داشته باشند اما ..
اما زندگی مگه توجه و عشق به همین افرادی که برامون مهم هستند و براشون مهم هستیم نیست؟
مگر نه اینکه مفهوم زندگی ما با حضور اونها کامل میشه که وقتی نباشند خیلی از دلایل تلاش‌ها و زندگی مون بی معنی میشه ؟
پس ما برای چی تلاش میکنیم؟ تلاش برای زندگی؟
زندگی مگر همین عزیزانمون نیستند؟
گمان می‌کنم وقتی اینطوری از کسانی که بهمون عشق دادند و میدن دور میشیم و بی توجه،در ضرری آشکار قرار می گیریم.
از من خواستند که در مورد این موضوع حرف بزنم و من تنها میتونم بگم که لطفا تا قبل از اینکه دیر بشه و یه حسرت ابدی توی دلتون بمونه حواستون به مفهوم های زندگی تون به عزیزانتون به پدرها و مادرها تون باشه .
فقط و فقط همین
#عادله_زمانی
@adelehz
😢294
در سال ۱۸۵۷، کشتی اس اس سنترال آمریکا، معروف به کشتی طلا نرسیده به ساحل ایالت کارولینای جنوبی غرق شد. کشتی ۴۲۵ مسافر داشت و مقادیری از آنچه که جویندگان طلا در کالیفرنیا یافته بودند بر عرشه‌اش بود.
طوفان همه آن آدمها و ۲۱ تن سکه طلا و فلزات ارزشمند دیگر را به قعر اقیانوس فرستاد.

علاقه‌مندان به تاریخ بعدها فهمیدند که یک چیز ارزشمندتر از طلا کف اقیانوس آرمیده، و آن عکسهایی است که برخی مسافران با خود به همراه داشتند.
در قرن نوزدهم جویندگان طلا با رویای موفقیت و ثروت از شرق تا غرب آمریکا را می‌پیمودند. سفر دریایی از نیویورک تا کالیفرنیا می‌توانست تا ۲۴ روز طول بکشد، زمینی این مسیر حدود پنج ماه بود.

در دهه ۱۸۵۰ عکاسی در آمریکا به شدت محبوب شد و کسانی که برای یافتن طلا به کالیفرنیا رفته بودند برای عزیزانشان در خانه عکس میفرستادند

عکسهای بازیافته از لاشه کشتی طلا امسال منتشر شدند.
این عکسها بعضا به خاطر روش عکاسی سالم مانده‌اند. آنها در جعبه‌هایی محفوظ مقاوم در برابر رطوبت حفظ می‌‌شدند.
اما یک دلیل دیگر حفظ عکسها، دمای خنک کف اقیانوس اطلس است.
16