داشتم از مسیری بین شهری برمیگشتم .از آن تابلوهای بزرگ تبلیغاتی بین جاده ای که میخورد توی چشم آدم و حداقل برای چند ثانیه ذهنش را از موضوع مدنظر صاحب تبلیغ پر میکند.
این یکی کمی بیشتر از چند ثانیه میتوانست ذهن آدم را ببرد زیر تشعشعات فکر و خیال
"موسسه خیریه معلولان ذهنی بی سرپرست"
راستش این نیم جمله به نظرم خیلی سنگین آمد آنقدر سنگین که حس کردم قلبم برای صدم ثانیه ای صدای یک چینی شکسته داد.
آن سالهایی که درسهای روانشناسی را در کلاسهای دانشگاه بالا و پایین میکردیم در بازدیدهای ۵ شنبه های کلاس آسیب شناسی روانی از این دست مراکز زیاد بازدید کرده بودیم .
خوب هم میدانستیم که اکثر این معلولان ذهنی که در این آسایشگاه ها زندگی میکنند بی سرپرست نیستند و اتفاقا پدر و مادر دارند ولی رها شده اند.
خیلی از خانواده ها نمیتوانستند یا نمیخواستند از آدمی که نمیتواند خودش را اداره کند نگهداری کنند بنابراین اورا می سپردند به این اسایشگاهها
از نوزاد بگیر تا کسی که تمام عمرش را روی تخت همینجور جاها سپری کرده ..
از خودم پرسیدم فکرش را بکن توی این دنیای بی سر و ته خدا که میلیاردها آدم درونش زندگی میکنند اینقدر تنها باشی که حتی یک نفر نخواهد در طول هفته ها به دیدارت بیاید یا بفهمد زنده ای یا مرده .
تنهایی در این جهان بی سرو ته باید خیلی سخت باشد نه آن تنهایی های معمولی چنین تنهایی وحشتناکی که بودن و نبودنت مطلقا برای کسی فرقی نکند .
در جهان های دیگر کاش خداوند به این بنده های تنهایش التفات بیشتری کند و از تنهایی آن ها را برهاند و در آن جهان ها دیگر آنها را اینچنین در خطوط مطلق تنهایی اسیر نکند .
آن تابلوی بین شهری از ذهنم بیرون نرفت..
#عادله_زمانی
@adelehz
این یکی کمی بیشتر از چند ثانیه میتوانست ذهن آدم را ببرد زیر تشعشعات فکر و خیال
"موسسه خیریه معلولان ذهنی بی سرپرست"
راستش این نیم جمله به نظرم خیلی سنگین آمد آنقدر سنگین که حس کردم قلبم برای صدم ثانیه ای صدای یک چینی شکسته داد.
آن سالهایی که درسهای روانشناسی را در کلاسهای دانشگاه بالا و پایین میکردیم در بازدیدهای ۵ شنبه های کلاس آسیب شناسی روانی از این دست مراکز زیاد بازدید کرده بودیم .
خوب هم میدانستیم که اکثر این معلولان ذهنی که در این آسایشگاه ها زندگی میکنند بی سرپرست نیستند و اتفاقا پدر و مادر دارند ولی رها شده اند.
خیلی از خانواده ها نمیتوانستند یا نمیخواستند از آدمی که نمیتواند خودش را اداره کند نگهداری کنند بنابراین اورا می سپردند به این اسایشگاهها
از نوزاد بگیر تا کسی که تمام عمرش را روی تخت همینجور جاها سپری کرده ..
از خودم پرسیدم فکرش را بکن توی این دنیای بی سر و ته خدا که میلیاردها آدم درونش زندگی میکنند اینقدر تنها باشی که حتی یک نفر نخواهد در طول هفته ها به دیدارت بیاید یا بفهمد زنده ای یا مرده .
تنهایی در این جهان بی سرو ته باید خیلی سخت باشد نه آن تنهایی های معمولی چنین تنهایی وحشتناکی که بودن و نبودنت مطلقا برای کسی فرقی نکند .
در جهان های دیگر کاش خداوند به این بنده های تنهایش التفات بیشتری کند و از تنهایی آن ها را برهاند و در آن جهان ها دیگر آنها را اینچنین در خطوط مطلق تنهایی اسیر نکند .
آن تابلوی بین شهری از ذهنم بیرون نرفت..
#عادله_زمانی
@adelehz
😢23❤5
هزاران دختر در افغانستان بعد از دستور طالبان مبنی بر بسته ماندن مدارس دخترانه از تحصیل بازماندند،تصویر گریه ی دختر جوان افغان پشت درهای بسته ی مدرسه(مکتب)دخترانه امروز جهان را تکان داد.
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
😢44👎1
ایننمی تواند یک اتفاق ساده باشد.
انگار خداوند وجود کسی را، پازل افریده باشد و یک قطعه اش را داده باشد به کس دیگری
حالا طرف برای کامل شدنش بگردد ببیند آن قطعه را خدا به کی داده و چه کسی توی مشتش قطعه ی گم شده ی پازل وجود او را پنهان کرده است؟
این اتفاق ساده ای نیست.
نمیتوانی از هرکسی که او را دیدی، بپرسی ببخشید قطعه ی گمشده ی من پیش شماست ؟؟
این چیزها در چشمها دیده میشود .
این است که آدم یک بار توی چشم یکنفر فقط یک نفر میبیند و میفهمد که قطعه اش پیش اوست.
بعد میرود دستش را میگیرد و بدون اینکه چیزی بگوید قطعه اش را از او طلب میکند.
راستی دلبر تازه از راه رسیده ام
قطعه ام را پس می دهی؟
#عادله_زمانی
@adelehz
انگار خداوند وجود کسی را، پازل افریده باشد و یک قطعه اش را داده باشد به کس دیگری
حالا طرف برای کامل شدنش بگردد ببیند آن قطعه را خدا به کی داده و چه کسی توی مشتش قطعه ی گم شده ی پازل وجود او را پنهان کرده است؟
این اتفاق ساده ای نیست.
نمیتوانی از هرکسی که او را دیدی، بپرسی ببخشید قطعه ی گمشده ی من پیش شماست ؟؟
این چیزها در چشمها دیده میشود .
این است که آدم یک بار توی چشم یکنفر فقط یک نفر میبیند و میفهمد که قطعه اش پیش اوست.
بعد میرود دستش را میگیرد و بدون اینکه چیزی بگوید قطعه اش را از او طلب میکند.
راستی دلبر تازه از راه رسیده ام
قطعه ام را پس می دهی؟
#عادله_زمانی
@adelehz
❤19
بادصبا
بیا و از من بگذر
گلی از فرش دلم بردار و بعد از گذشتن از هر کوی و برزن،باغ و بستان بدست او برسان.شاید این بار معجزه ای رخ داد و بایک گل بهارشد!
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤
@adelehz
بیا و از من بگذر
گلی از فرش دلم بردار و بعد از گذشتن از هر کوی و برزن،باغ و بستان بدست او برسان.شاید این بار معجزه ای رخ داد و بایک گل بهارشد!
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤
@adelehz
❤13👍1
پیغمبری شدم که خدایش او را از خویش رانده بود
رضا براهنی
روح دکتر رضا براهنی نویسنده و منتقد برجسته ی ایرانی شاد🖤
@adelehz
رضا براهنی
روح دکتر رضا براهنی نویسنده و منتقد برجسته ی ایرانی شاد🖤
@adelehz
😢23❤2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روباه، در انتهای جنگل سرد
به این می اندیشید:
آیا در جهان روباه های نارنجی جایی برای گلی که خودش را لوس کند وجود دارد ؟
یا برای مراقبت از یک گل باید حتما شازده کوچلو باشی؟
کسی چه می داند
که چه کسی قادر به خنداندن گلی خواهد بود؟
#عادله_زمانی
#نارنجی
❤️🦊
@adelehz
به این می اندیشید:
آیا در جهان روباه های نارنجی جایی برای گلی که خودش را لوس کند وجود دارد ؟
یا برای مراقبت از یک گل باید حتما شازده کوچلو باشی؟
کسی چه می داند
که چه کسی قادر به خنداندن گلی خواهد بود؟
#عادله_زمانی
#نارنجی
❤️🦊
@adelehz
❤3
جهان به گونه ای که میخواهی پیش نخواهد رفت.
آدمهای مهربان همیشه سر و کله شان پیدا نخواهد شد.
همه چیز با تو مهربان نخواهد بود .
آه عزیز کوچکم!
این ها واقعیاتی ست که باید بدانی و بدانی
و بعد از دانستن،تک تکشان را به خاطر بسپاری..
جهان همیشه با تو مهربان نخواهد بود اما این به انمعنا نیست که بعضی شبها سرش گرم باده نباشد و بیشتر با تو گرم نگیرد..
جهان گاهی وقتها بی آنکه بداند به تو لبخند خواهد زد .و تورا سالها بعد به امید همان لبخند مستانه اش منتظر خواهد گذاشت...
که این خاصیت جهان،این جادوگر کوچک ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
آدمهای مهربان همیشه سر و کله شان پیدا نخواهد شد.
همه چیز با تو مهربان نخواهد بود .
آه عزیز کوچکم!
این ها واقعیاتی ست که باید بدانی و بدانی
و بعد از دانستن،تک تکشان را به خاطر بسپاری..
جهان همیشه با تو مهربان نخواهد بود اما این به انمعنا نیست که بعضی شبها سرش گرم باده نباشد و بیشتر با تو گرم نگیرد..
جهان گاهی وقتها بی آنکه بداند به تو لبخند خواهد زد .و تورا سالها بعد به امید همان لبخند مستانه اش منتظر خواهد گذاشت...
که این خاصیت جهان،این جادوگر کوچک ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤10
هر وقت خیلی گمان کرده اید که شکسته اید
راهتان را بکشید وبروید سمت خدا،
چینی های شکسته را گرانتر می خرد
و اشکهای ریخته را گزاف تر خریدار است .
اصلا به قول مولانای جان
سراسر همه عیبم، بدیدی و خریدی....
که چه کسی بهتر از اوست برای فروش شکسته های دل و اشکهای ریخته ؟
#عادله_زمانی
شب زیبا ❤️
@adelehz
راهتان را بکشید وبروید سمت خدا،
چینی های شکسته را گرانتر می خرد
و اشکهای ریخته را گزاف تر خریدار است .
اصلا به قول مولانای جان
سراسر همه عیبم، بدیدی و خریدی....
که چه کسی بهتر از اوست برای فروش شکسته های دل و اشکهای ریخته ؟
#عادله_زمانی
شب زیبا ❤️
@adelehz
❤31
اسرار آمیز ترین راز هستی
این ست که بعد از بدترین حوادث و رویدادها بعد از گریه ها و غم ها و فقدان ها بازهم روز دیگری آغاز میشود و زندگی ادامه پیدا میکند...
چه تضاد ملموس و آرام کننده ای ...
#عادله_زمانی
@adelehz
این ست که بعد از بدترین حوادث و رویدادها بعد از گریه ها و غم ها و فقدان ها بازهم روز دیگری آغاز میشود و زندگی ادامه پیدا میکند...
چه تضاد ملموس و آرام کننده ای ...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤14