شب، زمان مناسبی است که بیندیشیم چه کردهایم تا جهان، بهتر و شفیقتر و دوستداشتنیتر از پیش شود.
اگر پاسخی هم نبود، باز شب وقت خوبی است که ببینیم از دستمان چه کاری برمیآید. لازم نیست کاری کنیم کارستان.
میشود به امور دست به نقد و ساده پرداخت: تلفنی که هنوز نزدهایم، نوشتن نامهای که بیخیالش شدهایم، تلافی کردن لطفی که نتوانستهایم پاسخ دهیم. برای بخشیدن عشق، فرصت نامحدود است و در دسترس همگان.
زاده برای عشق
✍🏻 لئو بوسکالیا
شب زیبا
@adelehz
اگر پاسخی هم نبود، باز شب وقت خوبی است که ببینیم از دستمان چه کاری برمیآید. لازم نیست کاری کنیم کارستان.
میشود به امور دست به نقد و ساده پرداخت: تلفنی که هنوز نزدهایم، نوشتن نامهای که بیخیالش شدهایم، تلافی کردن لطفی که نتوانستهایم پاسخ دهیم. برای بخشیدن عشق، فرصت نامحدود است و در دسترس همگان.
زاده برای عشق
✍🏻 لئو بوسکالیا
شب زیبا
@adelehz
❤11
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
من اینجا هستم ❤️
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.z7
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.z7
❤6
«هَلْ رَأیْتُ الْفَجر
یَطْلَعُ مِن أصابع مَن تُحبُّ؟»
آیا ندیدی خورشید
از انگشتان کسی که دوستش میداری
طلوع میکند؟
محمود درویش
@adelehz
یَطْلَعُ مِن أصابع مَن تُحبُّ؟»
آیا ندیدی خورشید
از انگشتان کسی که دوستش میداری
طلوع میکند؟
محمود درویش
@adelehz
❤7
یک روز صبح وقتی مادرم بیدارم کرد تا صبحانه بخورم و به مدرسه بروم توی تخت غلتی زدم و با پیشانی گره خورده گفتم پس کی جمعه میشود نمیخواهم بیدار شوم😔
مادرم خندید و گفت خیلی زود دلت برای این روزها تنگ خواهد شد .
راستش مادر من پیشگو نبود ولی این یکی حرفش عجیب درست از آب درآمد .سالهاست دبستان نمی روم ولی همینکه بهار میشود صبح های بهار چشمانم را باز میکنم و میگویم کاش حالا می شد با آن کوله ی نارنجی عروسکی ام به دبستان برگردم .
داستان سخت گرفتن لحظه های تکرار نشدنی داستان خسران همیشگی ما آدمهاست.
رها کن برود رفیق
رها کن.
#عادله_زمانی
@adelehz
مادرم خندید و گفت خیلی زود دلت برای این روزها تنگ خواهد شد .
راستش مادر من پیشگو نبود ولی این یکی حرفش عجیب درست از آب درآمد .سالهاست دبستان نمی روم ولی همینکه بهار میشود صبح های بهار چشمانم را باز میکنم و میگویم کاش حالا می شد با آن کوله ی نارنجی عروسکی ام به دبستان برگردم .
داستان سخت گرفتن لحظه های تکرار نشدنی داستان خسران همیشگی ما آدمهاست.
رها کن برود رفیق
رها کن.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤16😢6
راستی اگر بهار زندگی کسی بودی شاهکار کرده ای
وگرنه زمستان بودن و سرد کردن دلی که روزی به گرما می تپید هنر خیلی بزرگی نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
وگرنه زمستان بودن و سرد کردن دلی که روزی به گرما می تپید هنر خیلی بزرگی نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤18
Forwarded from MAWARA ماوراء (MANSOOR)
برایم کتابی بیاور
هر چه که باشد
اندیشه ای نوشته شده بر کاغذ
حاصل احساس آدمی که قلم را در دست چرخانده است .
برایم کتابی بیاور
تا روشن کند دنیایم را و مرا چنان در دنیاهای دیگر غرق کند که هوس افکار بی حاصل بسرم نزند.
یکگوشه ی دنج و کتابی که مرا سوار قالیچه ی حضرت سلیمان کند و به جهان های دیگر به سیاحت ببرد.
خوشبختی همین اندازه نزدیک و ساده ست.
#عادله_زمانی
هر چه که باشد
اندیشه ای نوشته شده بر کاغذ
حاصل احساس آدمی که قلم را در دست چرخانده است .
برایم کتابی بیاور
تا روشن کند دنیایم را و مرا چنان در دنیاهای دیگر غرق کند که هوس افکار بی حاصل بسرم نزند.
یکگوشه ی دنج و کتابی که مرا سوار قالیچه ی حضرت سلیمان کند و به جهان های دیگر به سیاحت ببرد.
خوشبختی همین اندازه نزدیک و ساده ست.
#عادله_زمانی
❤17
داشتم از مسیری بین شهری برمیگشتم .از آن تابلوهای بزرگ تبلیغاتی بین جاده ای که میخورد توی چشم آدم و حداقل برای چند ثانیه ذهنش را از موضوع مدنظر صاحب تبلیغ پر میکند.
این یکی کمی بیشتر از چند ثانیه میتوانست ذهن آدم را ببرد زیر تشعشعات فکر و خیال
"موسسه خیریه معلولان ذهنی بی سرپرست"
راستش این نیم جمله به نظرم خیلی سنگین آمد آنقدر سنگین که حس کردم قلبم برای صدم ثانیه ای صدای یک چینی شکسته داد.
آن سالهایی که درسهای روانشناسی را در کلاسهای دانشگاه بالا و پایین میکردیم در بازدیدهای ۵ شنبه های کلاس آسیب شناسی روانی از این دست مراکز زیاد بازدید کرده بودیم .
خوب هم میدانستیم که اکثر این معلولان ذهنی که در این آسایشگاه ها زندگی میکنند بی سرپرست نیستند و اتفاقا پدر و مادر دارند ولی رها شده اند.
خیلی از خانواده ها نمیتوانستند یا نمیخواستند از آدمی که نمیتواند خودش را اداره کند نگهداری کنند بنابراین اورا می سپردند به این اسایشگاهها
از نوزاد بگیر تا کسی که تمام عمرش را روی تخت همینجور جاها سپری کرده ..
از خودم پرسیدم فکرش را بکن توی این دنیای بی سر و ته خدا که میلیاردها آدم درونش زندگی میکنند اینقدر تنها باشی که حتی یک نفر نخواهد در طول هفته ها به دیدارت بیاید یا بفهمد زنده ای یا مرده .
تنهایی در این جهان بی سرو ته باید خیلی سخت باشد نه آن تنهایی های معمولی چنین تنهایی وحشتناکی که بودن و نبودنت مطلقا برای کسی فرقی نکند .
در جهان های دیگر کاش خداوند به این بنده های تنهایش التفات بیشتری کند و از تنهایی آن ها را برهاند و در آن جهان ها دیگر آنها را اینچنین در خطوط مطلق تنهایی اسیر نکند .
آن تابلوی بین شهری از ذهنم بیرون نرفت..
#عادله_زمانی
@adelehz
این یکی کمی بیشتر از چند ثانیه میتوانست ذهن آدم را ببرد زیر تشعشعات فکر و خیال
"موسسه خیریه معلولان ذهنی بی سرپرست"
راستش این نیم جمله به نظرم خیلی سنگین آمد آنقدر سنگین که حس کردم قلبم برای صدم ثانیه ای صدای یک چینی شکسته داد.
آن سالهایی که درسهای روانشناسی را در کلاسهای دانشگاه بالا و پایین میکردیم در بازدیدهای ۵ شنبه های کلاس آسیب شناسی روانی از این دست مراکز زیاد بازدید کرده بودیم .
خوب هم میدانستیم که اکثر این معلولان ذهنی که در این آسایشگاه ها زندگی میکنند بی سرپرست نیستند و اتفاقا پدر و مادر دارند ولی رها شده اند.
خیلی از خانواده ها نمیتوانستند یا نمیخواستند از آدمی که نمیتواند خودش را اداره کند نگهداری کنند بنابراین اورا می سپردند به این اسایشگاهها
از نوزاد بگیر تا کسی که تمام عمرش را روی تخت همینجور جاها سپری کرده ..
از خودم پرسیدم فکرش را بکن توی این دنیای بی سر و ته خدا که میلیاردها آدم درونش زندگی میکنند اینقدر تنها باشی که حتی یک نفر نخواهد در طول هفته ها به دیدارت بیاید یا بفهمد زنده ای یا مرده .
تنهایی در این جهان بی سرو ته باید خیلی سخت باشد نه آن تنهایی های معمولی چنین تنهایی وحشتناکی که بودن و نبودنت مطلقا برای کسی فرقی نکند .
در جهان های دیگر کاش خداوند به این بنده های تنهایش التفات بیشتری کند و از تنهایی آن ها را برهاند و در آن جهان ها دیگر آنها را اینچنین در خطوط مطلق تنهایی اسیر نکند .
آن تابلوی بین شهری از ذهنم بیرون نرفت..
#عادله_زمانی
@adelehz
😢23❤5
هزاران دختر در افغانستان بعد از دستور طالبان مبنی بر بسته ماندن مدارس دخترانه از تحصیل بازماندند،تصویر گریه ی دختر جوان افغان پشت درهای بسته ی مدرسه(مکتب)دخترانه امروز جهان را تکان داد.
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
😢44👎1
ایننمی تواند یک اتفاق ساده باشد.
انگار خداوند وجود کسی را، پازل افریده باشد و یک قطعه اش را داده باشد به کس دیگری
حالا طرف برای کامل شدنش بگردد ببیند آن قطعه را خدا به کی داده و چه کسی توی مشتش قطعه ی گم شده ی پازل وجود او را پنهان کرده است؟
این اتفاق ساده ای نیست.
نمیتوانی از هرکسی که او را دیدی، بپرسی ببخشید قطعه ی گمشده ی من پیش شماست ؟؟
این چیزها در چشمها دیده میشود .
این است که آدم یک بار توی چشم یکنفر فقط یک نفر میبیند و میفهمد که قطعه اش پیش اوست.
بعد میرود دستش را میگیرد و بدون اینکه چیزی بگوید قطعه اش را از او طلب میکند.
راستی دلبر تازه از راه رسیده ام
قطعه ام را پس می دهی؟
#عادله_زمانی
@adelehz
انگار خداوند وجود کسی را، پازل افریده باشد و یک قطعه اش را داده باشد به کس دیگری
حالا طرف برای کامل شدنش بگردد ببیند آن قطعه را خدا به کی داده و چه کسی توی مشتش قطعه ی گم شده ی پازل وجود او را پنهان کرده است؟
این اتفاق ساده ای نیست.
نمیتوانی از هرکسی که او را دیدی، بپرسی ببخشید قطعه ی گمشده ی من پیش شماست ؟؟
این چیزها در چشمها دیده میشود .
این است که آدم یک بار توی چشم یکنفر فقط یک نفر میبیند و میفهمد که قطعه اش پیش اوست.
بعد میرود دستش را میگیرد و بدون اینکه چیزی بگوید قطعه اش را از او طلب میکند.
راستی دلبر تازه از راه رسیده ام
قطعه ام را پس می دهی؟
#عادله_زمانی
@adelehz
❤19
بادصبا
بیا و از من بگذر
گلی از فرش دلم بردار و بعد از گذشتن از هر کوی و برزن،باغ و بستان بدست او برسان.شاید این بار معجزه ای رخ داد و بایک گل بهارشد!
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤
@adelehz
بیا و از من بگذر
گلی از فرش دلم بردار و بعد از گذشتن از هر کوی و برزن،باغ و بستان بدست او برسان.شاید این بار معجزه ای رخ داد و بایک گل بهارشد!
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤
@adelehz
❤13👍1
پیغمبری شدم که خدایش او را از خویش رانده بود
رضا براهنی
روح دکتر رضا براهنی نویسنده و منتقد برجسته ی ایرانی شاد🖤
@adelehz
رضا براهنی
روح دکتر رضا براهنی نویسنده و منتقد برجسته ی ایرانی شاد🖤
@adelehz
😢23❤2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روباه، در انتهای جنگل سرد
به این می اندیشید:
آیا در جهان روباه های نارنجی جایی برای گلی که خودش را لوس کند وجود دارد ؟
یا برای مراقبت از یک گل باید حتما شازده کوچلو باشی؟
کسی چه می داند
که چه کسی قادر به خنداندن گلی خواهد بود؟
#عادله_زمانی
#نارنجی
❤️🦊
@adelehz
به این می اندیشید:
آیا در جهان روباه های نارنجی جایی برای گلی که خودش را لوس کند وجود دارد ؟
یا برای مراقبت از یک گل باید حتما شازده کوچلو باشی؟
کسی چه می داند
که چه کسی قادر به خنداندن گلی خواهد بود؟
#عادله_زمانی
#نارنجی
❤️🦊
@adelehz
❤3