"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
دوستی ژاپنی پیام داد که می‌خواهم کتابی را که دنبالش بودی بخرم و با آشنایی که عازم ایران است برایت بفرستم.
گفتم برایتان دردسر می‌شود. راضی به زحمت نیستم.
ایمیلی طولانی فرستاد و عذرخواهی کرد که باعث رنجشم شده و گفت کتاب را نمی‌فرستد.

عزیزان! ما تعارف داریم. کتاب واقعا لازمم بود.
Ayat Hosseini

خلاصه تعارف اومد نیومد داره :))))
@adelehz
😁24👎1
آخرین پنجشنبه ی سال
پارسال این وقت در جنب و جوش رسیدن به سال جدید با وجود مشکلات به وجود آمده ی ناشی از کرونا هنوز دلگرم به آمدن بهار بودم .
پارسال این وقت ها می رفتم پای تلفن می نشستم و شماره ای را از حفظ میگرفتم و با بوق خوردن تلفن و آمدن صدایی پر انرژی لبریز از ذوق می شدم .
پارسال این وقتها دایی نازنین محبوبم زنده بود ....
گفتنش سخت ترین کاری ست که تا بحال انجام داده ام .پارسال هرگز در آستانه تحویل سال کهنه به خواب نمی دیدیم چنین تراژدی وحشتناکی را پشت سر بگذارم.
بهار، تابستان،پاییز و زمستان سختی را پشت سر گذاشتم اما هنوز ناامید نشدم.
در آستانه ی سال جدید بیاد تمام عزیزانی که در سال گذشته دستمان را رها کردند و بسرعت از ما دور شدند ،خواهیم بود.
دلتنگی شان هرگز ما را رها نخواهد کرد و امید دیدار دوباره شان هرچند ناممکن تا ابد در گوشه ای از قلبمان باقی خواهد ماند.
بیاد تمام عزیزان سفر کرده مسافران بی بازگشت و آرامی که صدای شان به ما نمی رسد .
به امید سالی بی غم..
سالی که در آن درد و غم خانه ها را پیدا نکند و هیچ عزیزی دست عزیزانش را رها نکند و بی خبر نرود ...😔
#عادله_زمانی
@adelehz
14😢8
عشق را باید با تمام گستردگی‌اش پذیرفت، تنها در جسم نمی‌توان پیداش کرد، بلکه در جسم و روح و هوا.
در آینه، در خواب، در نفس کشیدن‌ها انگار به ریه می‌رود، و آدم مدام احساس می‌کند که دارد بزرگ می‌شود.


✍🏻 #عباس_معروفی

@adelehz
12
مادربزرگ
همیشه میگفت
دوختن کار زنانه ای ست !
میپرسیدیم یعنی چه؟
میگفت ساده ست ، زن باید بدوزد عروس را به پسر، دختر را به داماد ، نوه ها را به پدر بزرگ ، خوشی ها را به ظهر جمعه در خانه
زن کارش دوختن ست .
وصله ها را به هم می دوزد
گاهی این وصله ها ناجورند اما بازهم زن خانه آنها را بهم می دوزد .
این لحاف چهل تکه ی خانواده همیشه هم شکل نیست ولی زیباست .
و امان از روزی که خانه ای مادر و زن برای دوختن اعضای خانواده بهم نداشته باشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
15
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هنوز هشت ساله ام صبح به کلاس رسیدم .با بچه ها قرار گذاشتیم که سه روز به سال تحویل مانده دیگر هیچکدام مان به مدرسه نیایم هرچند مثل بقیه ی قولهای بچه گانه بعید می دانم عملی شود.
مادرم دیروز تُنگ کوچکم را از بین چینی های قشنگ گلسرخی اش که برای مهمانهای خاص کنار میگذردشان بیرون کشیده است .
مادرم میخواهد برایم ماهی قرمز کوچلو بخرد بشرطی که مراقبش باشم.
از ذوق خرید ماهی کوچولوی قرمز تمام شب خوابم نبرده است مثل شبهای قبل از اردو رفتن.

قول مادرم قول است امکان ندارد بگوید باشه و بزند زیرش
ماهی کوچولوی قرمز شاید حالا خواب مرا می بیند.
#عادله_زمانی
صدای زیبا: سمیرا بهرامی❤️
۸ روز تا بهار
#روزشمار_بهار
@adelehz
6
زیبا تر از آنی که به تشبیه بگنجی
نظم تن تو ریخت به هم قافیه ام را

امید صباغ‌نو

شب زیبا
@adelehz
4
من اینجا هستم ❤️
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.z7
4
این هم از آخرین جمعه ی سال
اخرین ظهر و غروب جمعه سالی که آسان نگذشت.
جمعه های گرم و سرد را گذراندیم
جمعه های پر خنده و جمعه هایی که گوشه ی خانه کز کردیم و اشک ریختیم.
آن جمعه های لعنتی که طعم مرگ می‌داد
و آن جمعه های بهشتی که آرامش عجیب مستولی بود .
به آخرین جمعه ی سال رسیدیم رفقا
بسیار راه آمده ایم و نفهمیدیم
جاده های طولانی را پشت سر گذاشتیم
و امروز اینجاییم.
رفقای جان خسته نباشید
خوش آمدید از این راه دراز ...
چایی دم کرده ست بنشینید نفسی تازه کنیم‌.
هنوز راه درازی پیش روست .
#عادله_زمانی

@adelehz
18
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تمام‌حجم قلب من پر شد🥺🥰😍

@adelehz
24😁1
پنجره را که باز کردم نسیمی هراسان و هول هولکی خورد توی صورتم انگار طفلکی اولین سالش بود که بابا نوروز برای آوردن پیام بهار استخدامش کرده بود .
نسیمی که نه خیلی سرد بود نه خیلی گرم ،برای آوردن پیام بهار ناشی بود اما می شد بوی خوب گلهای تازه رس شب بو را از وجودش نفس کشید.
و آن لحظه با آنکه خیلی واضح نبود اما فهمیده بودم بهار در راه است .
فهمیدم که بهار برای آب کردن احساسات یخ زده،برای گرم کردن دلهای سرد، برای امید را باور کردن حتی اگر دیگر امیدی باقی نمانده باشد دوباره می آید.
کاش امسال
قناری ها بیشتر بخوانند و مجال قارقار کردن از کلاغهای سیاه بربایند.
کاش امسال
بوته ی یاس امین الدوله بیشتر گل بدهد و جبران کند تمام زمستانهای بی برگی را ..
کاش امسال
دلتنگی ها بلور شکستنی شوند،بشکنند و دور ریخته شوند..
کاش امسال
مسافرها به خانه برگردند و عاشقها به قرار های عاشقانه برسند.میخانه ها و گلفروشی ها از هرجای شهر پررونق تر شود .
کاش امسال بادها همیشه موافق بوزند و هیچ کشتی به گِل نماند .
سالی که گذشت بر بودنمان با آن بیماری کذایی و دوران سیاه ترس و تنهایی سخت گرفته بود.
امسال کاش بهانه ی دوباره ی باهم بودنمان باشد
بهاری برای دوباره به آغوش کشیدن عزیزانمان ،آنها که دلتنگ آغوش و حضورشان هستیم .
کاش امسال فرصتی برای برگشتن تمام شادی های دم عیدی کودکانه مان باشد .
بله،بهار برای دوباره روشن کردن چراغ کم سوی امید خواهد آمد.
برای اینکه بتوان دوباره باور کرد خداوند جهان را بر پایه عشق و آرامش آفریده است حتی اگر هزار طوفان از سر گذشته باشد.
بهار خواهد آمد.

#عادله_زمانی
8
دو روز دیگه تا بهااار❤️
من باورم‌نمیشه
@adelehz
15
سال نوتون مبارک رفقای جانم❤️

@adelehz
16👎1
فی الحُزن الشدید، هناک دائما خفیة
خفیة تحتاج الی وقت بفهمها..
در یک غمِ بزرگ همیشه، خیری پنهان است
که درک آن به زمان نیاز دارد..🤍

@adelehz
14👎3
روزگار همیشه بر یک قرار نمی‌ماند!
روز و شب دارد؛
روشنی دارد، تاریکی دارد؛
پایین دارد، بالا دارد؛
کم دارد، بیش دارد؛
دیگر چیزی از زمستان باقی نمانده،
تمام می‌شود بهار می‌آید...

👤محمود دولت‌ آبادی

شب زیبا❤️

@adelehz
10
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صبح کلید روز ست،اگر دیرتر بیدار شوی کلیدت گم می‌شود .
کلیدت را که گم کنی تمام روزت قفل می ماند.
این است که زودتر برای باز کردن قفلهای روز چشم بگشا و به جهان نگاه کن‌.
کلیدت را پشت پنجره گذاشته اند.
#عادله_زمانی
@adelehz
یک روز تا بهار🌸🌺
12