"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
یک روز می‌رسد که در آغوش گیرمت
هرگز بعید نیست، خدا را چه دیده ای:)
#قیصر_امین‌پور

شب زیبا❤️
@adelehz
26👎1
زمستان که به آخرین نفس‌ها می افتد
بهار که از پشت پنجره به شیشه می کوبد و با سر سلام می کند .
سرما که چمدان به دست دنبال کاسه آب می گردد تا کسی پشت پایش در کوچه بریزد .
من میفهمم که جهان پیر دوباره عزم جوانی کرده است.
و از شما چه پنهان پیری که بخواهد دوباره جوان شود و بتواند چنین کند،خوش یمن ست .
و چنین تغییری مایه ی خوشی
بهار که بیاید با وجود تمام سختی ها زندگی لطیف تر میشود .
می‌توان به درختها نگاه کرد و دل خوش کرد به گذشتن سختی ها
خاصیت بهار دوباره امدن امید است حتی اگر جایی برای امید باقی نمانده باشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
6
این باد
خوش نفس به مراد تو می‌وزد
رقص درخت و عشوه گل در هوای توست.

هوشنگ ابتهاج

@adelehz
11
زندگی مانند سفر كردن با قطار است ، به همراه ايستگاه ها ، تغيير مسيرها و حوادث !!!!!!ما با تولدمان به اين قطار سوار مي شويم و والدينمان كسانی هستند كه بليت اين سفر را برايمان گرفته اند ...ما فكر مي كنيم كه آن ها هميشه همراه ما در اين قطار سفر خواهند كرد ....
اما در يك ايستگاه آنها از اين قطار پياده مي شوند و ما را در اين سفر تنها مي گذارند ...با گذشت زمان مسافران ديگري وارد قطار مي شوند كسانی با اهميت مانند : دوستان ، فرزندان و حتی عشق زندگی مان .....
بسياری از آن ها در طول مسير اين سفر ، ما را ترك خواهند كرد و جای خالي شان در زندگی ما بجا مي ماند .....بسياری هم آن چنان بی سر و صدا مي روند كه ما حتی متوجه ترك كردن صندلی و پياده شدنشان نمي شويم ....
سوار بر اين قطار پر از تجربه ی شادی ، غم ، رويا پردازی ، انتظارات ، سلام ها ، خداحافظی ها و آرزوهای خوب است .....يك سفر خوب همراه است با كمك كردن ، عشق ورزيدن ، داشتن رابطه خوب با بقيه همسفران و اين كه مطمئن بشويم تمام تلاشمان را بكنيم تا سفری راحت داشته باشند ....
راز اين سفر بسيار زيبا اين است كه :ما نمي دانيم در كدامين ايستگاه قرار است پياده شويم.پس بايد به بهترين شكل زندگی كنيم ، سازگار باشيم ، فراموش كنيم ، ببخشيم و بهترين چيزی كه داريم را ارائه دهيم ....تمامی اين ها مهم خواهد بود چرا كه هنگامی كه زمان آن برسد كه ما مجبور به ترك صندلی خود بشويم ، می بايست برای آن ها كه سفرشان با قطار زندگی ادامه دارد خاطرات زيبايی از خود بجا بگذاريم ....

از شما متشكرم كه يكی از آن مسافران مهم قطار همراه من بوديد ، من نمي دانم كه چه وقت به ايستگاه خواهيم رسيد ، برای همين نمي خواهم فرصت گفتن "متشكرم" را از دست بدهم ...


@adelehz
15
گفتی چه کسی در چه خیالی به کجایی؟

بی تاب توام، محو توام، خانه خرابم

بیدل دهلوی
@adelehz
17
چه خوب است اگر قادر باشم برای بدست آوردن دلِ خوشم سراغ کسی نروم .
چه خوب است اگر همه چیز از خودم شروع شود و محتاج حال خوبی که ساخته دیگران ست نباشم.
اصلا به گمانم خدا هر انسانی را یک جزیره آفریده است،جزیره ای که شاید به ارتباط با دیگر جزایر نیاز داشته باشد اما می‌تواند براحتی با آنچه خود دارد زندگی را آرام ادامه دهد.
#عادله_زمانی
@adelehz
13
دوستی ژاپنی پیام داد که می‌خواهم کتابی را که دنبالش بودی بخرم و با آشنایی که عازم ایران است برایت بفرستم.
گفتم برایتان دردسر می‌شود. راضی به زحمت نیستم.
ایمیلی طولانی فرستاد و عذرخواهی کرد که باعث رنجشم شده و گفت کتاب را نمی‌فرستد.

عزیزان! ما تعارف داریم. کتاب واقعا لازمم بود.
Ayat Hosseini

خلاصه تعارف اومد نیومد داره :))))
@adelehz
😁24👎1
آخرین پنجشنبه ی سال
پارسال این وقت در جنب و جوش رسیدن به سال جدید با وجود مشکلات به وجود آمده ی ناشی از کرونا هنوز دلگرم به آمدن بهار بودم .
پارسال این وقت ها می رفتم پای تلفن می نشستم و شماره ای را از حفظ میگرفتم و با بوق خوردن تلفن و آمدن صدایی پر انرژی لبریز از ذوق می شدم .
پارسال این وقتها دایی نازنین محبوبم زنده بود ....
گفتنش سخت ترین کاری ست که تا بحال انجام داده ام .پارسال هرگز در آستانه تحویل سال کهنه به خواب نمی دیدیم چنین تراژدی وحشتناکی را پشت سر بگذارم.
بهار، تابستان،پاییز و زمستان سختی را پشت سر گذاشتم اما هنوز ناامید نشدم.
در آستانه ی سال جدید بیاد تمام عزیزانی که در سال گذشته دستمان را رها کردند و بسرعت از ما دور شدند ،خواهیم بود.
دلتنگی شان هرگز ما را رها نخواهد کرد و امید دیدار دوباره شان هرچند ناممکن تا ابد در گوشه ای از قلبمان باقی خواهد ماند.
بیاد تمام عزیزان سفر کرده مسافران بی بازگشت و آرامی که صدای شان به ما نمی رسد .
به امید سالی بی غم..
سالی که در آن درد و غم خانه ها را پیدا نکند و هیچ عزیزی دست عزیزانش را رها نکند و بی خبر نرود ...😔
#عادله_زمانی
@adelehz
14😢8
عشق را باید با تمام گستردگی‌اش پذیرفت، تنها در جسم نمی‌توان پیداش کرد، بلکه در جسم و روح و هوا.
در آینه، در خواب، در نفس کشیدن‌ها انگار به ریه می‌رود، و آدم مدام احساس می‌کند که دارد بزرگ می‌شود.


✍🏻 #عباس_معروفی

@adelehz
12
مادربزرگ
همیشه میگفت
دوختن کار زنانه ای ست !
میپرسیدیم یعنی چه؟
میگفت ساده ست ، زن باید بدوزد عروس را به پسر، دختر را به داماد ، نوه ها را به پدر بزرگ ، خوشی ها را به ظهر جمعه در خانه
زن کارش دوختن ست .
وصله ها را به هم می دوزد
گاهی این وصله ها ناجورند اما بازهم زن خانه آنها را بهم می دوزد .
این لحاف چهل تکه ی خانواده همیشه هم شکل نیست ولی زیباست .
و امان از روزی که خانه ای مادر و زن برای دوختن اعضای خانواده بهم نداشته باشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
15
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هنوز هشت ساله ام صبح به کلاس رسیدم .با بچه ها قرار گذاشتیم که سه روز به سال تحویل مانده دیگر هیچکدام مان به مدرسه نیایم هرچند مثل بقیه ی قولهای بچه گانه بعید می دانم عملی شود.
مادرم دیروز تُنگ کوچکم را از بین چینی های قشنگ گلسرخی اش که برای مهمانهای خاص کنار میگذردشان بیرون کشیده است .
مادرم میخواهد برایم ماهی قرمز کوچلو بخرد بشرطی که مراقبش باشم.
از ذوق خرید ماهی کوچولوی قرمز تمام شب خوابم نبرده است مثل شبهای قبل از اردو رفتن.

قول مادرم قول است امکان ندارد بگوید باشه و بزند زیرش
ماهی کوچولوی قرمز شاید حالا خواب مرا می بیند.
#عادله_زمانی
صدای زیبا: سمیرا بهرامی❤️
۸ روز تا بهار
#روزشمار_بهار
@adelehz
6
زیبا تر از آنی که به تشبیه بگنجی
نظم تن تو ریخت به هم قافیه ام را

امید صباغ‌نو

شب زیبا
@adelehz
4
من اینجا هستم ❤️
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.z7
4
این هم از آخرین جمعه ی سال
اخرین ظهر و غروب جمعه سالی که آسان نگذشت.
جمعه های گرم و سرد را گذراندیم
جمعه های پر خنده و جمعه هایی که گوشه ی خانه کز کردیم و اشک ریختیم.
آن جمعه های لعنتی که طعم مرگ می‌داد
و آن جمعه های بهشتی که آرامش عجیب مستولی بود .
به آخرین جمعه ی سال رسیدیم رفقا
بسیار راه آمده ایم و نفهمیدیم
جاده های طولانی را پشت سر گذاشتیم
و امروز اینجاییم.
رفقای جان خسته نباشید
خوش آمدید از این راه دراز ...
چایی دم کرده ست بنشینید نفسی تازه کنیم‌.
هنوز راه درازی پیش روست .
#عادله_زمانی

@adelehz
18
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تمام‌حجم قلب من پر شد🥺🥰😍

@adelehz
24😁1