هر آدمی در ضمیر ناخودآگاه خود کلبه ی چوبی و دور افتاده میان جنگلی بهار خورده دارد.
کلبه ای برای رفع دلتنگی ها و دور شدن از آدمهایی که حال خوب آنها را به غارت می برند.
بعضی وقتها آدمی کوله بارش را بر میدارد،همه چیز را پشت سرش میگذارد و رهسپار می شود به سوی کلبه ی سبز جنگلی اش تا آتشی بیفروزد و در تنهایی به آرامش برسد .
کسی که ناگهان ساکت میشود و انگار اینجا نیست به کلبه اش برگشته ،به او احترام بگذارید و اجازه دهید آنجا خستگی در کند .
اجازه دهید تمام دلواپسی هایش را در آتش بریزد با خود خلوت کند .
و در نهایت وقتی آرامتر شد در کلبه اش را ببندد و برگردد..
تا آن زمان به سکوتش و این خلوت یکنفره احترامبگذارید .
#عادله_زمانی
@adelehz
کلبه ای برای رفع دلتنگی ها و دور شدن از آدمهایی که حال خوب آنها را به غارت می برند.
بعضی وقتها آدمی کوله بارش را بر میدارد،همه چیز را پشت سرش میگذارد و رهسپار می شود به سوی کلبه ی سبز جنگلی اش تا آتشی بیفروزد و در تنهایی به آرامش برسد .
کسی که ناگهان ساکت میشود و انگار اینجا نیست به کلبه اش برگشته ،به او احترام بگذارید و اجازه دهید آنجا خستگی در کند .
اجازه دهید تمام دلواپسی هایش را در آتش بریزد با خود خلوت کند .
و در نهایت وقتی آرامتر شد در کلبه اش را ببندد و برگردد..
تا آن زمان به سکوتش و این خلوت یکنفره احترامبگذارید .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤14
محبوب شیرینم ..
هیچ می دانید که وجودتان مثل باران بهاری برای زمینی که خشکی و سردی زمستان را پشت سر گذاشته لازم است ؟
اصلا خبر دارید وقتی هستید پرنده های آواز خوان راه رسیدن به باغهای سرما زده را پیدا خواهند کرد؟
محبوب سر به هوایم...
آیا اصلا می دانید که خنده هایتان شبیه طبل شاهانه ای ست که ان قدیم ها در شهر نواخته می شد و آغاز جشن های شاهانه را خبر می داد؟
آیا می دانید در واقع آغاز هر اتفاق خوب هستید؟؟؟
و اگر میدانید و هنوز نسبت به خود بی توجهید بسیار غافلید :)
محبوب خوش یمن من ...
همواره باشید و همواره بخندید
بگذارید شهرها اباد،زمینها سبز و جشن ها آغاز گردد .
ای خوبترین معنای خوبی...
#عادله_زمانی
هیچ می دانید که وجودتان مثل باران بهاری برای زمینی که خشکی و سردی زمستان را پشت سر گذاشته لازم است ؟
اصلا خبر دارید وقتی هستید پرنده های آواز خوان راه رسیدن به باغهای سرما زده را پیدا خواهند کرد؟
محبوب سر به هوایم...
آیا اصلا می دانید که خنده هایتان شبیه طبل شاهانه ای ست که ان قدیم ها در شهر نواخته می شد و آغاز جشن های شاهانه را خبر می داد؟
آیا می دانید در واقع آغاز هر اتفاق خوب هستید؟؟؟
و اگر میدانید و هنوز نسبت به خود بی توجهید بسیار غافلید :)
محبوب خوش یمن من ...
همواره باشید و همواره بخندید
بگذارید شهرها اباد،زمینها سبز و جشن ها آغاز گردد .
ای خوبترین معنای خوبی...
#عادله_زمانی
❤7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
از این حالهای خووب نصیب قلب همه تون❤️
@adelehz
@adelehz
😁12❤10
❤26👎1
زمستان که به آخرین نفسها می افتد
بهار که از پشت پنجره به شیشه می کوبد و با سر سلام می کند .
سرما که چمدان به دست دنبال کاسه آب می گردد تا کسی پشت پایش در کوچه بریزد .
من میفهمم که جهان پیر دوباره عزم جوانی کرده است.
و از شما چه پنهان پیری که بخواهد دوباره جوان شود و بتواند چنین کند،خوش یمن ست .
و چنین تغییری مایه ی خوشی
بهار که بیاید با وجود تمام سختی ها زندگی لطیف تر میشود .
میتوان به درختها نگاه کرد و دل خوش کرد به گذشتن سختی ها
خاصیت بهار دوباره امدن امید است حتی اگر جایی برای امید باقی نمانده باشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
بهار که از پشت پنجره به شیشه می کوبد و با سر سلام می کند .
سرما که چمدان به دست دنبال کاسه آب می گردد تا کسی پشت پایش در کوچه بریزد .
من میفهمم که جهان پیر دوباره عزم جوانی کرده است.
و از شما چه پنهان پیری که بخواهد دوباره جوان شود و بتواند چنین کند،خوش یمن ست .
و چنین تغییری مایه ی خوشی
بهار که بیاید با وجود تمام سختی ها زندگی لطیف تر میشود .
میتوان به درختها نگاه کرد و دل خوش کرد به گذشتن سختی ها
خاصیت بهار دوباره امدن امید است حتی اگر جایی برای امید باقی نمانده باشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤6
زندگی مانند سفر كردن با قطار است ، به همراه ايستگاه ها ، تغيير مسيرها و حوادث !!!!!!ما با تولدمان به اين قطار سوار مي شويم و والدينمان كسانی هستند كه بليت اين سفر را برايمان گرفته اند ...ما فكر مي كنيم كه آن ها هميشه همراه ما در اين قطار سفر خواهند كرد ....
اما در يك ايستگاه آنها از اين قطار پياده مي شوند و ما را در اين سفر تنها مي گذارند ...با گذشت زمان مسافران ديگري وارد قطار مي شوند كسانی با اهميت مانند : دوستان ، فرزندان و حتی عشق زندگی مان .....
بسياری از آن ها در طول مسير اين سفر ، ما را ترك خواهند كرد و جای خالي شان در زندگی ما بجا مي ماند .....بسياری هم آن چنان بی سر و صدا مي روند كه ما حتی متوجه ترك كردن صندلی و پياده شدنشان نمي شويم ....
سوار بر اين قطار پر از تجربه ی شادی ، غم ، رويا پردازی ، انتظارات ، سلام ها ، خداحافظی ها و آرزوهای خوب است .....يك سفر خوب همراه است با كمك كردن ، عشق ورزيدن ، داشتن رابطه خوب با بقيه همسفران و اين كه مطمئن بشويم تمام تلاشمان را بكنيم تا سفری راحت داشته باشند ....
راز اين سفر بسيار زيبا اين است كه :ما نمي دانيم در كدامين ايستگاه قرار است پياده شويم.پس بايد به بهترين شكل زندگی كنيم ، سازگار باشيم ، فراموش كنيم ، ببخشيم و بهترين چيزی كه داريم را ارائه دهيم ....تمامی اين ها مهم خواهد بود چرا كه هنگامی كه زمان آن برسد كه ما مجبور به ترك صندلی خود بشويم ، می بايست برای آن ها كه سفرشان با قطار زندگی ادامه دارد خاطرات زيبايی از خود بجا بگذاريم ....
از شما متشكرم كه يكی از آن مسافران مهم قطار همراه من بوديد ، من نمي دانم كه چه وقت به ايستگاه خواهيم رسيد ، برای همين نمي خواهم فرصت گفتن "متشكرم" را از دست بدهم ...
@adelehz
اما در يك ايستگاه آنها از اين قطار پياده مي شوند و ما را در اين سفر تنها مي گذارند ...با گذشت زمان مسافران ديگري وارد قطار مي شوند كسانی با اهميت مانند : دوستان ، فرزندان و حتی عشق زندگی مان .....
بسياری از آن ها در طول مسير اين سفر ، ما را ترك خواهند كرد و جای خالي شان در زندگی ما بجا مي ماند .....بسياری هم آن چنان بی سر و صدا مي روند كه ما حتی متوجه ترك كردن صندلی و پياده شدنشان نمي شويم ....
سوار بر اين قطار پر از تجربه ی شادی ، غم ، رويا پردازی ، انتظارات ، سلام ها ، خداحافظی ها و آرزوهای خوب است .....يك سفر خوب همراه است با كمك كردن ، عشق ورزيدن ، داشتن رابطه خوب با بقيه همسفران و اين كه مطمئن بشويم تمام تلاشمان را بكنيم تا سفری راحت داشته باشند ....
راز اين سفر بسيار زيبا اين است كه :ما نمي دانيم در كدامين ايستگاه قرار است پياده شويم.پس بايد به بهترين شكل زندگی كنيم ، سازگار باشيم ، فراموش كنيم ، ببخشيم و بهترين چيزی كه داريم را ارائه دهيم ....تمامی اين ها مهم خواهد بود چرا كه هنگامی كه زمان آن برسد كه ما مجبور به ترك صندلی خود بشويم ، می بايست برای آن ها كه سفرشان با قطار زندگی ادامه دارد خاطرات زيبايی از خود بجا بگذاريم ....
از شما متشكرم كه يكی از آن مسافران مهم قطار همراه من بوديد ، من نمي دانم كه چه وقت به ايستگاه خواهيم رسيد ، برای همين نمي خواهم فرصت گفتن "متشكرم" را از دست بدهم ...
@adelehz
❤15
چه خوب است اگر قادر باشم برای بدست آوردن دلِ خوشم سراغ کسی نروم .
چه خوب است اگر همه چیز از خودم شروع شود و محتاج حال خوبی که ساخته دیگران ست نباشم.
اصلا به گمانم خدا هر انسانی را یک جزیره آفریده است،جزیره ای که شاید به ارتباط با دیگر جزایر نیاز داشته باشد اما میتواند براحتی با آنچه خود دارد زندگی را آرام ادامه دهد.
#عادله_زمانی
@adelehz
چه خوب است اگر همه چیز از خودم شروع شود و محتاج حال خوبی که ساخته دیگران ست نباشم.
اصلا به گمانم خدا هر انسانی را یک جزیره آفریده است،جزیره ای که شاید به ارتباط با دیگر جزایر نیاز داشته باشد اما میتواند براحتی با آنچه خود دارد زندگی را آرام ادامه دهد.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤13
دوستی ژاپنی پیام داد که میخواهم کتابی را که دنبالش بودی بخرم و با آشنایی که عازم ایران است برایت بفرستم.
گفتم برایتان دردسر میشود. راضی به زحمت نیستم.
ایمیلی طولانی فرستاد و عذرخواهی کرد که باعث رنجشم شده و گفت کتاب را نمیفرستد.
عزیزان! ما تعارف داریم. کتاب واقعا لازمم بود.
Ayat Hosseini
خلاصه تعارف اومد نیومد داره :))))
@adelehz
گفتم برایتان دردسر میشود. راضی به زحمت نیستم.
ایمیلی طولانی فرستاد و عذرخواهی کرد که باعث رنجشم شده و گفت کتاب را نمیفرستد.
عزیزان! ما تعارف داریم. کتاب واقعا لازمم بود.
Ayat Hosseini
خلاصه تعارف اومد نیومد داره :))))
@adelehz
😁24👎1
آخرین پنجشنبه ی سال
پارسال این وقت در جنب و جوش رسیدن به سال جدید با وجود مشکلات به وجود آمده ی ناشی از کرونا هنوز دلگرم به آمدن بهار بودم .
پارسال این وقت ها می رفتم پای تلفن می نشستم و شماره ای را از حفظ میگرفتم و با بوق خوردن تلفن و آمدن صدایی پر انرژی لبریز از ذوق می شدم .
پارسال این وقتها دایی نازنین محبوبم زنده بود ....
گفتنش سخت ترین کاری ست که تا بحال انجام داده ام .پارسال هرگز در آستانه تحویل سال کهنه به خواب نمی دیدیم چنین تراژدی وحشتناکی را پشت سر بگذارم.
بهار، تابستان،پاییز و زمستان سختی را پشت سر گذاشتم اما هنوز ناامید نشدم.
در آستانه ی سال جدید بیاد تمام عزیزانی که در سال گذشته دستمان را رها کردند و بسرعت از ما دور شدند ،خواهیم بود.
دلتنگی شان هرگز ما را رها نخواهد کرد و امید دیدار دوباره شان هرچند ناممکن تا ابد در گوشه ای از قلبمان باقی خواهد ماند.
بیاد تمام عزیزان سفر کرده مسافران بی بازگشت و آرامی که صدای شان به ما نمی رسد .
به امید سالی بی غم..
سالی که در آن درد و غم خانه ها را پیدا نکند و هیچ عزیزی دست عزیزانش را رها نکند و بی خبر نرود ...😔
#عادله_زمانی
@adelehz
پارسال این وقت در جنب و جوش رسیدن به سال جدید با وجود مشکلات به وجود آمده ی ناشی از کرونا هنوز دلگرم به آمدن بهار بودم .
پارسال این وقت ها می رفتم پای تلفن می نشستم و شماره ای را از حفظ میگرفتم و با بوق خوردن تلفن و آمدن صدایی پر انرژی لبریز از ذوق می شدم .
پارسال این وقتها دایی نازنین محبوبم زنده بود ....
گفتنش سخت ترین کاری ست که تا بحال انجام داده ام .پارسال هرگز در آستانه تحویل سال کهنه به خواب نمی دیدیم چنین تراژدی وحشتناکی را پشت سر بگذارم.
بهار، تابستان،پاییز و زمستان سختی را پشت سر گذاشتم اما هنوز ناامید نشدم.
در آستانه ی سال جدید بیاد تمام عزیزانی که در سال گذشته دستمان را رها کردند و بسرعت از ما دور شدند ،خواهیم بود.
دلتنگی شان هرگز ما را رها نخواهد کرد و امید دیدار دوباره شان هرچند ناممکن تا ابد در گوشه ای از قلبمان باقی خواهد ماند.
بیاد تمام عزیزان سفر کرده مسافران بی بازگشت و آرامی که صدای شان به ما نمی رسد .
به امید سالی بی غم..
سالی که در آن درد و غم خانه ها را پیدا نکند و هیچ عزیزی دست عزیزانش را رها نکند و بی خبر نرود ...😔
#عادله_زمانی
@adelehz
❤14😢8
عشق را باید با تمام گستردگیاش پذیرفت، تنها در جسم نمیتوان پیداش کرد، بلکه در جسم و روح و هوا.
در آینه، در خواب، در نفس کشیدنها انگار به ریه میرود، و آدم مدام احساس میکند که دارد بزرگ میشود.
✍🏻 #عباس_معروفی
@adelehz
در آینه، در خواب، در نفس کشیدنها انگار به ریه میرود، و آدم مدام احساس میکند که دارد بزرگ میشود.
✍🏻 #عباس_معروفی
@adelehz
❤12
مادربزرگ
همیشه میگفت
دوختن کار زنانه ای ست !
میپرسیدیم یعنی چه؟
میگفت ساده ست ، زن باید بدوزد عروس را به پسر، دختر را به داماد ، نوه ها را به پدر بزرگ ، خوشی ها را به ظهر جمعه در خانه
زن کارش دوختن ست .
وصله ها را به هم می دوزد
گاهی این وصله ها ناجورند اما بازهم زن خانه آنها را بهم می دوزد .
این لحاف چهل تکه ی خانواده همیشه هم شکل نیست ولی زیباست .
و امان از روزی که خانه ای مادر و زن برای دوختن اعضای خانواده بهم نداشته باشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
همیشه میگفت
دوختن کار زنانه ای ست !
میپرسیدیم یعنی چه؟
میگفت ساده ست ، زن باید بدوزد عروس را به پسر، دختر را به داماد ، نوه ها را به پدر بزرگ ، خوشی ها را به ظهر جمعه در خانه
زن کارش دوختن ست .
وصله ها را به هم می دوزد
گاهی این وصله ها ناجورند اما بازهم زن خانه آنها را بهم می دوزد .
این لحاف چهل تکه ی خانواده همیشه هم شکل نیست ولی زیباست .
و امان از روزی که خانه ای مادر و زن برای دوختن اعضای خانواده بهم نداشته باشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤15