"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
بهار که امد به مهمانی ات می آیم نود شاخه گل نرگس به نشانه ی نود روز پیش روی بهاری برایت خواهم آورد.
خواهی گفت که بنشین چای دم کرده ام بنوشیم.
به تو خواهم گفت بر میگردم اما اینک بگذار تا گلهای نرگس بیشتری در شهر پخش کنم...
بگذار همه بدانند چه در راه ست..
بهار که بیاید به دیدنت می آیم تا قاصد خوب،خبرهای خوب باشم..
#عادله_زمانی
@adelehz
11
زندگیمو به چشماش باختم آقای قاضی ❤️

@adelehz
13
هر آدمی در ضمیر ناخودآگاه خود کلبه ی چوبی و دور افتاده میان جنگلی بهار خورده دارد.
کلبه ای برای رفع دلتنگی ها و دور شدن از آدمهایی که حال خوب آنها را به غارت می برند.
بعضی وقتها آدمی کوله بارش را بر می‌دارد،همه چیز را پشت سرش می‌گذارد و رهسپار می شود به سوی کلبه ی سبز جنگلی اش تا آتشی بیفروزد و در تنهایی به آرامش برسد ‌.
کسی که ناگهان ساکت می‌شود و انگار اینجا نیست به کلبه اش برگشته ،به او احترام بگذارید و اجازه دهید آنجا خستگی در کند .
اجازه دهید تمام دلواپسی هایش را در آتش بریزد با خود خلوت کند .
و در نهایت وقتی آرام‌تر شد در کلبه اش را ببندد و برگردد..
تا آن زمان به سکوتش و این خلوت یک‌نفره احترام‌بگذارید .
#عادله_زمانی
@adelehz
14
محبوب شیرینم ..
هیچ می دانید که وجودتان مثل باران بهاری برای زمینی که خشکی و سردی زمستان را پشت سر گذاشته لازم است ؟
اصلا خبر دارید وقتی هستید پرنده های آواز خوان راه رسیدن به باغهای سرما زده را پیدا خواهند کرد؟
محبوب سر به هوایم...
آیا اصلا می دانید که خنده هایتان شبیه طبل شاهانه ای ست که ان قدیم ها در شهر نواخته می شد و آغاز جشن های شاهانه را خبر می داد؟
آیا می دانید در واقع آغاز هر اتفاق خوب هستید؟؟؟
و اگر میدانید و هنوز نسبت به خود بی توجهید بسیار غافلید :)
محبوب خوش یمن من ...
همواره باشید و همواره بخندید
بگذارید شهرها اباد،زمین‌ها سبز و جشن ها آغاز گردد .
ای خوبترین معنای خوبی...
#عادله_زمانی
7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
از این حال‌های خووب نصیب قلب همه تون❤️
@adelehz
😁1210
از اون عکسهای خوبی که حالتو قشنگ میکنه😍

@adelehz
16
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کلام: عادله زمانی
صدا : سمیرا بهرامی ❤️
@adelehz
5
چهارشنبه سوری
این جشن آتش و روشنایی مبارک❤️
@adelehz
یک روز می‌رسد که در آغوش گیرمت
هرگز بعید نیست، خدا را چه دیده ای:)
#قیصر_امین‌پور

شب زیبا❤️
@adelehz
26👎1
زمستان که به آخرین نفس‌ها می افتد
بهار که از پشت پنجره به شیشه می کوبد و با سر سلام می کند .
سرما که چمدان به دست دنبال کاسه آب می گردد تا کسی پشت پایش در کوچه بریزد .
من میفهمم که جهان پیر دوباره عزم جوانی کرده است.
و از شما چه پنهان پیری که بخواهد دوباره جوان شود و بتواند چنین کند،خوش یمن ست .
و چنین تغییری مایه ی خوشی
بهار که بیاید با وجود تمام سختی ها زندگی لطیف تر میشود .
می‌توان به درختها نگاه کرد و دل خوش کرد به گذشتن سختی ها
خاصیت بهار دوباره امدن امید است حتی اگر جایی برای امید باقی نمانده باشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
6
این باد
خوش نفس به مراد تو می‌وزد
رقص درخت و عشوه گل در هوای توست.

هوشنگ ابتهاج

@adelehz
11
زندگی مانند سفر كردن با قطار است ، به همراه ايستگاه ها ، تغيير مسيرها و حوادث !!!!!!ما با تولدمان به اين قطار سوار مي شويم و والدينمان كسانی هستند كه بليت اين سفر را برايمان گرفته اند ...ما فكر مي كنيم كه آن ها هميشه همراه ما در اين قطار سفر خواهند كرد ....
اما در يك ايستگاه آنها از اين قطار پياده مي شوند و ما را در اين سفر تنها مي گذارند ...با گذشت زمان مسافران ديگري وارد قطار مي شوند كسانی با اهميت مانند : دوستان ، فرزندان و حتی عشق زندگی مان .....
بسياری از آن ها در طول مسير اين سفر ، ما را ترك خواهند كرد و جای خالي شان در زندگی ما بجا مي ماند .....بسياری هم آن چنان بی سر و صدا مي روند كه ما حتی متوجه ترك كردن صندلی و پياده شدنشان نمي شويم ....
سوار بر اين قطار پر از تجربه ی شادی ، غم ، رويا پردازی ، انتظارات ، سلام ها ، خداحافظی ها و آرزوهای خوب است .....يك سفر خوب همراه است با كمك كردن ، عشق ورزيدن ، داشتن رابطه خوب با بقيه همسفران و اين كه مطمئن بشويم تمام تلاشمان را بكنيم تا سفری راحت داشته باشند ....
راز اين سفر بسيار زيبا اين است كه :ما نمي دانيم در كدامين ايستگاه قرار است پياده شويم.پس بايد به بهترين شكل زندگی كنيم ، سازگار باشيم ، فراموش كنيم ، ببخشيم و بهترين چيزی كه داريم را ارائه دهيم ....تمامی اين ها مهم خواهد بود چرا كه هنگامی كه زمان آن برسد كه ما مجبور به ترك صندلی خود بشويم ، می بايست برای آن ها كه سفرشان با قطار زندگی ادامه دارد خاطرات زيبايی از خود بجا بگذاريم ....

از شما متشكرم كه يكی از آن مسافران مهم قطار همراه من بوديد ، من نمي دانم كه چه وقت به ايستگاه خواهيم رسيد ، برای همين نمي خواهم فرصت گفتن "متشكرم" را از دست بدهم ...


@adelehz
15
گفتی چه کسی در چه خیالی به کجایی؟

بی تاب توام، محو توام، خانه خرابم

بیدل دهلوی
@adelehz
17
چه خوب است اگر قادر باشم برای بدست آوردن دلِ خوشم سراغ کسی نروم .
چه خوب است اگر همه چیز از خودم شروع شود و محتاج حال خوبی که ساخته دیگران ست نباشم.
اصلا به گمانم خدا هر انسانی را یک جزیره آفریده است،جزیره ای که شاید به ارتباط با دیگر جزایر نیاز داشته باشد اما می‌تواند براحتی با آنچه خود دارد زندگی را آرام ادامه دهد.
#عادله_زمانی
@adelehz
13
دوستی ژاپنی پیام داد که می‌خواهم کتابی را که دنبالش بودی بخرم و با آشنایی که عازم ایران است برایت بفرستم.
گفتم برایتان دردسر می‌شود. راضی به زحمت نیستم.
ایمیلی طولانی فرستاد و عذرخواهی کرد که باعث رنجشم شده و گفت کتاب را نمی‌فرستد.

عزیزان! ما تعارف داریم. کتاب واقعا لازمم بود.
Ayat Hosseini

خلاصه تعارف اومد نیومد داره :))))
@adelehz
😁24👎1
آخرین پنجشنبه ی سال
پارسال این وقت در جنب و جوش رسیدن به سال جدید با وجود مشکلات به وجود آمده ی ناشی از کرونا هنوز دلگرم به آمدن بهار بودم .
پارسال این وقت ها می رفتم پای تلفن می نشستم و شماره ای را از حفظ میگرفتم و با بوق خوردن تلفن و آمدن صدایی پر انرژی لبریز از ذوق می شدم .
پارسال این وقتها دایی نازنین محبوبم زنده بود ....
گفتنش سخت ترین کاری ست که تا بحال انجام داده ام .پارسال هرگز در آستانه تحویل سال کهنه به خواب نمی دیدیم چنین تراژدی وحشتناکی را پشت سر بگذارم.
بهار، تابستان،پاییز و زمستان سختی را پشت سر گذاشتم اما هنوز ناامید نشدم.
در آستانه ی سال جدید بیاد تمام عزیزانی که در سال گذشته دستمان را رها کردند و بسرعت از ما دور شدند ،خواهیم بود.
دلتنگی شان هرگز ما را رها نخواهد کرد و امید دیدار دوباره شان هرچند ناممکن تا ابد در گوشه ای از قلبمان باقی خواهد ماند.
بیاد تمام عزیزان سفر کرده مسافران بی بازگشت و آرامی که صدای شان به ما نمی رسد .
به امید سالی بی غم..
سالی که در آن درد و غم خانه ها را پیدا نکند و هیچ عزیزی دست عزیزانش را رها نکند و بی خبر نرود ...😔
#عادله_زمانی
@adelehz
14😢8
عشق را باید با تمام گستردگی‌اش پذیرفت، تنها در جسم نمی‌توان پیداش کرد، بلکه در جسم و روح و هوا.
در آینه، در خواب، در نفس کشیدن‌ها انگار به ریه می‌رود، و آدم مدام احساس می‌کند که دارد بزرگ می‌شود.


✍🏻 #عباس_معروفی

@adelehz
12