"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
که تو شیرینی و شهری شده فرهاد از تو

اوحدی
@adelehz
10
دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد
روزی فراموش خواهیم شد و خیابانهایی که روزی با خوشی در آنها قدم میزدیم ما را دیگر نمی بینند.
روزی خواهد رسید که باران را لمس نخواهیم کرد.وهیچ بادی از میان موهای مان عبور نخواهد کرد.
یک روز دنیا بدون ما بیدار خواهد شد و شبی بدون ما چشم برهم میگذارد.
روزی فراموش خواهیم شد دیر یا زود
این حقیقتی ست که نمیتوان از آن گریخت ولی میتوان با توجه به آن از زندگی باقی مانده لذت برد..
#عادله_زمانی
@adelehz
16😁1
اگه یه روز با خودت رو به رو بشی چیکار می‌کنی؟
این سوال رو کسی ازم پرسید که صفر تا صد زندگیم رو حفظ بود. خوبی و بدی من رو می شناخت. خنده و گریه ی من رو دیده بود. گفتم نمی دونم. تا حالا بهش فکر نکردم. گفت حالا فکر کن. من از همه چی خبر دارم ولی می دونی هیچ‌کس مثل خود آدم نمی تونه‌ درباره ی چیزی که بهش گذشته حرف بزنه.

اینکه تو چیزی یا کسی رو به دست آوردی و از ته دل خوشحال بودی تصور ماست. هیچ‌کس نمی دونه چقدر به خاطرش صبوری کردی، چقدر زحمت کشیدی، چقدر رویا ساختی. هیچ‌کس آرامش قلبت رو حس‌‌نکرده.
یا برعکس اینکه تو چیزی یا کسی رو از دست دادی و به خاطرش ناراحت بودی تصور من و بقیه ست.‌ هیچ‌کس عمق عزاداری تو رو درک نمی کنه. نمی‌دونه چقدر منتظر خورشید موندی تا سیاهی شب بگذره. نمی تونه تصور کنه چه فشارهای روحی رو تحمل کردی تا دوباره به زندگی برگردی. تازه اگه خوش‌شانس باشی و برگردی.

بزرگ ترین واقعیت زندگی همینه که هیچ‌کس به جای کسی زندگی نکرده. برای همین تصور ما از آدما خیلی دورتر از تصور خودشونه.
حالا بگو ببینم اگه یه روز با خودت رو به رو بشی چیکار می‌کنی؟ یه لبخند زدم و گفتم فقط بغلش می کنم. همین...

حسین حائریان

@adelehz
7😢4
"زنی که‌گم کردم "
@adelehz 😔😔
داشتم با خودم فکر میکردم اگر آلزایمر بگیرم چه خواهد شد؟
قصه ی به غایت دردناکی خواهد بود .تصورش هم البته که غم انگیز ست
میدانی به این فکر میکردم که اگر آلزایمر داشته باشم کم کم خیلی چیزها را از یاد خواهم برد .چیزهایی که مفهوم زندگیم بودند .
مثلا که یادم برود صبحها برای اعضای خانواده ام به روال همیشه آیت الکرسی بخوانم اصلا ایت الکرسی را فراموش کنم ...
یا اینکه کم کم یادم برود چطور میشود یک قوری چای خوب دم کشیده درست کرد یا مثلا اینکه اصلا بیاد نیاورم که چطور میتوانم پلو مرغهای خاص و پر ادویه ام را درست کنم.
یادم برود در جواب کسی که میپرسد چه خوانده ای چه جوابی بدهم .
و هیچکدام از خاطرات دانشگاه و دوستان به شدت قدیمی ام را بیاد نیاورم.
یادم نیاید کدام فصل را دوست دارم و اصلا کسی را بیاد نیاورم که بخواهم دلتنگش شوم ...
مادرم و خنده هایش را نشناسم و اگر پدرم ازمن بپرسد بابا چه بستنی میخوری نه مفهوم بابا را بفهمم و نه بستنی ...
بغض گلوی آدم را میگیرد وقتی به این فکر کند که ممکن ست روزی بیاید که حتی نام عزیزترین هایش را بیاد نیاورد چه برسد به خنده ها و گریه ها و عاشقانه هایی که با انها داشته ست .
اینکه به مادرت به پدرت همسرت و یا فرزندت نگاه کنی و جز غریبه ای نبینی قطعا آن قدر تلخ ست که حتی بیاد آوردنش بتواند راه گلو را ببندد.
میخواهم بدانی زندگی ما نه به موفقیتها و رسیدنها که به همین داشته های حتی گاهی محدودمان ست .
به این فکر کن که الزایمر میتواند چه چیزهایی را از تو بگیرد وقتی بشماری شان خواهی دید چقدر ثروتمندی و چقدر چیزهایی داری که از دست دادنشان مفهوم و معنایت را ضرب صفر خواهد کرد...
همین

#عادله_زمانی
@adelehz
5😢5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خانه بیش از این که یک مکان باشد یک مفهوم است .
خانه های بسیاری هستند که آدم‌ها درونش باهم زندگی نمیکنند بلکه فقط هم خانه اند‌.
و خانه های بسیاری هستند که وجود خارجی ندارند اما آدم‌ها در آن با عشق به امید هم زندگی می کنند .
میخواهم بگویم خانه جایی در دل آدمیزاد است .در لابلای احساساتش و درون آنچه آدمی برای خوشی طلب می کند .
و چه خوشبختند آنها که با عشق در خانه ای واقعی باهم زندگی می‌کنند.
#عادله_زمانی
ویدیو:ساناز جان گرجیان❤️
@adelehhz
6
دوست داشتن که عیب نیست. دوست داشتن، دل آدم را روشن می کند. اما کینه و نفرت، دل آدم را سیاه می کند. اگر از حالا دلت به محبت انس گرفت، بزرگ هم که شدی آماده دوست داشتن چیزهای خوب و زیبای این دنیا هستی.

سووشون
✍️🏻 سیمین دانشور
@adelehz
7
برایم کتابی بیاور
هر چه که باشد
اندیشه ای نوشته شده بر کاغذ
حاصل احساس آدمی که قلم را در دست چرخانده است .
برایم کتابی بیاور
تا روشن کند دنیایم را و مرا چنان در دنیاهای دیگر غرق کند که هوس افکار بی حاصل بسرم نزند.
یک‌گوشه ی دنج و کتابی که مرا سوار قالیچه ی حضرت سلیمان کند و به جهان های دیگر به سیاحت ببرد.
خوشبختی همین اندازه نزدیک و ساده ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
8
Hassan Shojaee - Dokhtaroon حسن شجاعی - دخترون
غروب روز تعطیل
جهت خوب کردن حالتون🥰😊
سلام به روی ماهتون
@adelehz
4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ولی ما چشم و ابرو مشکی های جهان سومی عقب مونده به درد ادمهای مختلف مثل شما چشم آبی های بلوند با معرفت !!!! نگاه نمیکنیم .و برای آوارگی و کشته شدن هر آدمی غصه میخوریم ولو که پولدار و خوشگل نباشه!!

@adelehz
😢347👎5
نیمی از نگرانی‌ ها و اضطراب‌ های ما
مربوط به نظر دیگران است،
ما باید این خار را
از بدن خود بیرون بکشیم
نظر دیگران، تصوری خام یا یک وهم است
که هر لحظه میتواند تغییر کند
نظر دیگران به نخی بند است
و ما را برده ی آنان می کند،
برده ی نظراتشان و بدتر،
برده ی آنچه وانمود میکنند
به نظرشان می رسد!

👤اروین‌ یالوم

@adelehz
7
معمولا وقتی آدم گریه می‌کند از هر دو چشم‌اشک می ریزد ،حتی وقتی یکی از چشمها حساسیت دارد یا بخاطر ضربه ناگهانی مثل برخورد فرچه ی ریمل به درد می آید و سپس اشک ست که جاری می‌شود.ان یکی چشم هم بی جهت و بدون اینکه دردی حس کند نم بر می‌دارد و خیس می‌شود.
رابطه ی دو چشم رابطه ی عجیبی ست .
دو همسایه که هرگز همدیگر را نمی بینند اما برای درد و اشک همدیگر ،اشک می ریزند .
مرا مثل یک چشم دوست داشته باش در حالی که من هم تلاش می‌کنم شبیه دوست داشتن یک چشم تورا بخواهم و دردت را درد خودم بدانم .
میخواهم بگویم عشق و دوست داشتن یا حتی نه آنقدر بالا،بلکه حتی انسان دوستی چنین چیزی ست .
برای همراهی با یک نفر لازم نیست دردش را جز به جز بچشی تو حتی از تصور دردش،آن را در خود حس میکنی .
و چه باارزش است که در دنیای گوش ها چشم بود .
در دنیای آنهایی که هیچ کاری بهم ندارند و از وجود هم بی خبرند تو چشم باش و ندید غم هم شکلت دلت را بدرد آورد.

#عادله_زمانی
@adelehz
17
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ما که به شما دلخوشیم
قربان روی ماه تان برویم
حضرت دوست 🥺❤️

@adelehz
14
من اینجا هستم ❤️
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.z7
2
يک برگ توت بر اثر تماس با نبوغ انسان به ابریشم تبدیل می‌شود.
یک مشت خاک بر اثر تماس با نبوغ انسان به قصری بدل می‌شود.

یک درخت سرو در اثر تماس با نبوغ انسان دگرگون می شود و شکل معبدی می‌گیرد.
یک رشته پشم گوسفند در اثر تماس با نبوغ انسان به صورت لباسی فاخر در می‌آید.

اگر در برگ، خاک، چوب و پشم این امکان هست که ارزش خود را از طریق انسان صد برابر بلکه هزار برابر کنند آیا من نمی‌توانم با این بدن خاکی که نام مرا حمل می‌کند چنان کنم.

آگ ماند ین
@adelehz
11
همه ی ما به غم اعتبار و اهمیت بیشتری می‌دهیم تا به شادی؛ برای غمی که تمام گذشته و وزن و عمقش را به رخ ما می‌کشد؛ درحالیکه شادی هیچ گذشته، وزن و عمقی ندارد. همان لحظه که متولد می‌شود، در حال پرواز است.

✍🏻 کریستین بوبن

@adelehz
5