از قشنگی های سال جدید خدمتتون عارضم که غروب سیزده بدر که خسته و کوفته اومدید خونه آماده میشید برای سحری پختن🤪
۱۴ فروردين اول ماه رمضونه 😄
@adelehz
۱۴ فروردين اول ماه رمضونه 😄
@adelehz
😁33😢19❤8
شب، زمان مناسبی است که بیندیشیم چه کردهایم تا جهان، بهتر و شفیقتر و دوستداشتنیتر از پیش شود.
اگر پاسخی هم نبود، باز شب وقت خوبی است که ببینیم از دستمان چه کاری برمیآید. لازم نیست کاری کنیم کارستان.
میشود به امور دست به نقد و ساده پرداخت: تلفنی که هنوز نزدهایم، نوشتن نامهای که بیخیالش شدهایم، تلافی کردن لطفی که نتوانستهایم پاسخ دهیم. برای بخشیدن عشق، فرصت نامحدود است و در دسترس همگان.
لئو بوسکالیا
شب تون زیبا❤️
@adelehz
اگر پاسخی هم نبود، باز شب وقت خوبی است که ببینیم از دستمان چه کاری برمیآید. لازم نیست کاری کنیم کارستان.
میشود به امور دست به نقد و ساده پرداخت: تلفنی که هنوز نزدهایم، نوشتن نامهای که بیخیالش شدهایم، تلافی کردن لطفی که نتوانستهایم پاسخ دهیم. برای بخشیدن عشق، فرصت نامحدود است و در دسترس همگان.
لئو بوسکالیا
شب تون زیبا❤️
@adelehz
❤12
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بفرست برای اونی که باید بشنوه ...❤️
@adelehz
@adelehz
❤14
در بحبوهه اخبار اوکراین و تجلیل همه سویه ی رسانه ها از مقاومت و دفاع مردم اوکراین از کشورشان
خواستم به یک نکته ی ریز اشاره کنم.
زمانی که مردم افغانستان و مردم ایران برای دفاع مشروع از کشورهایشان در برابر بیگانگان جنگیدند و میلیونها جوان بیگناه را فقط بدلیل دفاع از کشورشان در برابر تعدی بیگانه از دست دادند رسانه های اجتماعی نبود که اینقدر از ملتهای ما قهرمان سازی شود!
حب وطن و ایستادگی برایش قابل تحسین ست اما فراموش نکنیم که ما مردمانی بودیم که سالها برای خانه ی مان جنگیدیم و کسی در استادیوم های ورزشی پرچم مان را برای همدردی بلند نکرد،
برجها به رنگ پرچم ما درنیامد و کسی کشورهای متجاوز به خاک و خانه ی ما را تحریم نکرد .
در واقع مردمان ما برای دفاع از خانه هایشان بسیار تنهاتر از مردم اوکراین بودند .
امیدوارم هیچ مردمی در جهان طعم جنگ را نچشند و اگر چشیدند جهان پشت شان بایستد نه آنگونه که ما مظلومانه در برابر جهان برای دفاع از خانه هایمان ایستادیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
خواستم به یک نکته ی ریز اشاره کنم.
زمانی که مردم افغانستان و مردم ایران برای دفاع مشروع از کشورهایشان در برابر بیگانگان جنگیدند و میلیونها جوان بیگناه را فقط بدلیل دفاع از کشورشان در برابر تعدی بیگانه از دست دادند رسانه های اجتماعی نبود که اینقدر از ملتهای ما قهرمان سازی شود!
حب وطن و ایستادگی برایش قابل تحسین ست اما فراموش نکنیم که ما مردمانی بودیم که سالها برای خانه ی مان جنگیدیم و کسی در استادیوم های ورزشی پرچم مان را برای همدردی بلند نکرد،
برجها به رنگ پرچم ما درنیامد و کسی کشورهای متجاوز به خاک و خانه ی ما را تحریم نکرد .
در واقع مردمان ما برای دفاع از خانه هایشان بسیار تنهاتر از مردم اوکراین بودند .
امیدوارم هیچ مردمی در جهان طعم جنگ را نچشند و اگر چشیدند جهان پشت شان بایستد نه آنگونه که ما مظلومانه در برابر جهان برای دفاع از خانه هایمان ایستادیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤49😢12
دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد
روزی فراموش خواهیم شد و خیابانهایی که روزی با خوشی در آنها قدم میزدیم ما را دیگر نمی بینند.
روزی خواهد رسید که باران را لمس نخواهیم کرد.وهیچ بادی از میان موهای مان عبور نخواهد کرد.
یک روز دنیا بدون ما بیدار خواهد شد و شبی بدون ما چشم برهم میگذارد.
روزی فراموش خواهیم شد دیر یا زود
این حقیقتی ست که نمیتوان از آن گریخت ولی میتوان با توجه به آن از زندگی باقی مانده لذت برد..
#عادله_زمانی
@adelehz
روزی فراموش خواهیم شد و خیابانهایی که روزی با خوشی در آنها قدم میزدیم ما را دیگر نمی بینند.
روزی خواهد رسید که باران را لمس نخواهیم کرد.وهیچ بادی از میان موهای مان عبور نخواهد کرد.
یک روز دنیا بدون ما بیدار خواهد شد و شبی بدون ما چشم برهم میگذارد.
روزی فراموش خواهیم شد دیر یا زود
این حقیقتی ست که نمیتوان از آن گریخت ولی میتوان با توجه به آن از زندگی باقی مانده لذت برد..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤16😁1
اگه یه روز با خودت رو به رو بشی چیکار میکنی؟
این سوال رو کسی ازم پرسید که صفر تا صد زندگیم رو حفظ بود. خوبی و بدی من رو می شناخت. خنده و گریه ی من رو دیده بود. گفتم نمی دونم. تا حالا بهش فکر نکردم. گفت حالا فکر کن. من از همه چی خبر دارم ولی می دونی هیچکس مثل خود آدم نمی تونه درباره ی چیزی که بهش گذشته حرف بزنه.
اینکه تو چیزی یا کسی رو به دست آوردی و از ته دل خوشحال بودی تصور ماست. هیچکس نمی دونه چقدر به خاطرش صبوری کردی، چقدر زحمت کشیدی، چقدر رویا ساختی. هیچکس آرامش قلبت رو حسنکرده.
یا برعکس اینکه تو چیزی یا کسی رو از دست دادی و به خاطرش ناراحت بودی تصور من و بقیه ست. هیچکس عمق عزاداری تو رو درک نمی کنه. نمیدونه چقدر منتظر خورشید موندی تا سیاهی شب بگذره. نمی تونه تصور کنه چه فشارهای روحی رو تحمل کردی تا دوباره به زندگی برگردی. تازه اگه خوششانس باشی و برگردی.
بزرگ ترین واقعیت زندگی همینه که هیچکس به جای کسی زندگی نکرده. برای همین تصور ما از آدما خیلی دورتر از تصور خودشونه.
حالا بگو ببینم اگه یه روز با خودت رو به رو بشی چیکار میکنی؟ یه لبخند زدم و گفتم فقط بغلش می کنم. همین...
حسین حائریان
@adelehz
این سوال رو کسی ازم پرسید که صفر تا صد زندگیم رو حفظ بود. خوبی و بدی من رو می شناخت. خنده و گریه ی من رو دیده بود. گفتم نمی دونم. تا حالا بهش فکر نکردم. گفت حالا فکر کن. من از همه چی خبر دارم ولی می دونی هیچکس مثل خود آدم نمی تونه درباره ی چیزی که بهش گذشته حرف بزنه.
اینکه تو چیزی یا کسی رو به دست آوردی و از ته دل خوشحال بودی تصور ماست. هیچکس نمی دونه چقدر به خاطرش صبوری کردی، چقدر زحمت کشیدی، چقدر رویا ساختی. هیچکس آرامش قلبت رو حسنکرده.
یا برعکس اینکه تو چیزی یا کسی رو از دست دادی و به خاطرش ناراحت بودی تصور من و بقیه ست. هیچکس عمق عزاداری تو رو درک نمی کنه. نمیدونه چقدر منتظر خورشید موندی تا سیاهی شب بگذره. نمی تونه تصور کنه چه فشارهای روحی رو تحمل کردی تا دوباره به زندگی برگردی. تازه اگه خوششانس باشی و برگردی.
بزرگ ترین واقعیت زندگی همینه که هیچکس به جای کسی زندگی نکرده. برای همین تصور ما از آدما خیلی دورتر از تصور خودشونه.
حالا بگو ببینم اگه یه روز با خودت رو به رو بشی چیکار میکنی؟ یه لبخند زدم و گفتم فقط بغلش می کنم. همین...
حسین حائریان
@adelehz
❤7😢4
"زنی کهگم کردم "
@adelehz 😔😔
داشتم با خودم فکر میکردم اگر آلزایمر بگیرم چه خواهد شد؟
قصه ی به غایت دردناکی خواهد بود .تصورش هم البته که غم انگیز ست
میدانی به این فکر میکردم که اگر آلزایمر داشته باشم کم کم خیلی چیزها را از یاد خواهم برد .چیزهایی که مفهوم زندگیم بودند .
مثلا که یادم برود صبحها برای اعضای خانواده ام به روال همیشه آیت الکرسی بخوانم اصلا ایت الکرسی را فراموش کنم ...
یا اینکه کم کم یادم برود چطور میشود یک قوری چای خوب دم کشیده درست کرد یا مثلا اینکه اصلا بیاد نیاورم که چطور میتوانم پلو مرغهای خاص و پر ادویه ام را درست کنم.
یادم برود در جواب کسی که میپرسد چه خوانده ای چه جوابی بدهم .
و هیچکدام از خاطرات دانشگاه و دوستان به شدت قدیمی ام را بیاد نیاورم.
یادم نیاید کدام فصل را دوست دارم و اصلا کسی را بیاد نیاورم که بخواهم دلتنگش شوم ...
مادرم و خنده هایش را نشناسم و اگر پدرم ازمن بپرسد بابا چه بستنی میخوری نه مفهوم بابا را بفهمم و نه بستنی ...
بغض گلوی آدم را میگیرد وقتی به این فکر کند که ممکن ست روزی بیاید که حتی نام عزیزترین هایش را بیاد نیاورد چه برسد به خنده ها و گریه ها و عاشقانه هایی که با انها داشته ست .
اینکه به مادرت به پدرت همسرت و یا فرزندت نگاه کنی و جز غریبه ای نبینی قطعا آن قدر تلخ ست که حتی بیاد آوردنش بتواند راه گلو را ببندد.
میخواهم بدانی زندگی ما نه به موفقیتها و رسیدنها که به همین داشته های حتی گاهی محدودمان ست .
به این فکر کن که الزایمر میتواند چه چیزهایی را از تو بگیرد وقتی بشماری شان خواهی دید چقدر ثروتمندی و چقدر چیزهایی داری که از دست دادنشان مفهوم و معنایت را ضرب صفر خواهد کرد...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
قصه ی به غایت دردناکی خواهد بود .تصورش هم البته که غم انگیز ست
میدانی به این فکر میکردم که اگر آلزایمر داشته باشم کم کم خیلی چیزها را از یاد خواهم برد .چیزهایی که مفهوم زندگیم بودند .
مثلا که یادم برود صبحها برای اعضای خانواده ام به روال همیشه آیت الکرسی بخوانم اصلا ایت الکرسی را فراموش کنم ...
یا اینکه کم کم یادم برود چطور میشود یک قوری چای خوب دم کشیده درست کرد یا مثلا اینکه اصلا بیاد نیاورم که چطور میتوانم پلو مرغهای خاص و پر ادویه ام را درست کنم.
یادم برود در جواب کسی که میپرسد چه خوانده ای چه جوابی بدهم .
و هیچکدام از خاطرات دانشگاه و دوستان به شدت قدیمی ام را بیاد نیاورم.
یادم نیاید کدام فصل را دوست دارم و اصلا کسی را بیاد نیاورم که بخواهم دلتنگش شوم ...
مادرم و خنده هایش را نشناسم و اگر پدرم ازمن بپرسد بابا چه بستنی میخوری نه مفهوم بابا را بفهمم و نه بستنی ...
بغض گلوی آدم را میگیرد وقتی به این فکر کند که ممکن ست روزی بیاید که حتی نام عزیزترین هایش را بیاد نیاورد چه برسد به خنده ها و گریه ها و عاشقانه هایی که با انها داشته ست .
اینکه به مادرت به پدرت همسرت و یا فرزندت نگاه کنی و جز غریبه ای نبینی قطعا آن قدر تلخ ست که حتی بیاد آوردنش بتواند راه گلو را ببندد.
میخواهم بدانی زندگی ما نه به موفقیتها و رسیدنها که به همین داشته های حتی گاهی محدودمان ست .
به این فکر کن که الزایمر میتواند چه چیزهایی را از تو بگیرد وقتی بشماری شان خواهی دید چقدر ثروتمندی و چقدر چیزهایی داری که از دست دادنشان مفهوم و معنایت را ضرب صفر خواهد کرد...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
❤5😢5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خانه بیش از این که یک مکان باشد یک مفهوم است .
خانه های بسیاری هستند که آدمها درونش باهم زندگی نمیکنند بلکه فقط هم خانه اند.
و خانه های بسیاری هستند که وجود خارجی ندارند اما آدمها در آن با عشق به امید هم زندگی می کنند .
میخواهم بگویم خانه جایی در دل آدمیزاد است .در لابلای احساساتش و درون آنچه آدمی برای خوشی طلب می کند .
و چه خوشبختند آنها که با عشق در خانه ای واقعی باهم زندگی میکنند.
#عادله_زمانی
ویدیو:ساناز جان گرجیان❤️
@adelehhz
خانه های بسیاری هستند که آدمها درونش باهم زندگی نمیکنند بلکه فقط هم خانه اند.
و خانه های بسیاری هستند که وجود خارجی ندارند اما آدمها در آن با عشق به امید هم زندگی می کنند .
میخواهم بگویم خانه جایی در دل آدمیزاد است .در لابلای احساساتش و درون آنچه آدمی برای خوشی طلب می کند .
و چه خوشبختند آنها که با عشق در خانه ای واقعی باهم زندگی میکنند.
#عادله_زمانی
ویدیو:ساناز جان گرجیان❤️
@adelehhz
❤6
دوست داشتن که عیب نیست. دوست داشتن، دل آدم را روشن می کند. اما کینه و نفرت، دل آدم را سیاه می کند. اگر از حالا دلت به محبت انس گرفت، بزرگ هم که شدی آماده دوست داشتن چیزهای خوب و زیبای این دنیا هستی.
سووشون
✍️🏻 سیمین دانشور
@adelehz
سووشون
✍️🏻 سیمین دانشور
@adelehz
❤7
برایم کتابی بیاور
هر چه که باشد
اندیشه ای نوشته شده بر کاغذ
حاصل احساس آدمی که قلم را در دست چرخانده است .
برایم کتابی بیاور
تا روشن کند دنیایم را و مرا چنان در دنیاهای دیگر غرق کند که هوس افکار بی حاصل بسرم نزند.
یکگوشه ی دنج و کتابی که مرا سوار قالیچه ی حضرت سلیمان کند و به جهان های دیگر به سیاحت ببرد.
خوشبختی همین اندازه نزدیک و ساده ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
هر چه که باشد
اندیشه ای نوشته شده بر کاغذ
حاصل احساس آدمی که قلم را در دست چرخانده است .
برایم کتابی بیاور
تا روشن کند دنیایم را و مرا چنان در دنیاهای دیگر غرق کند که هوس افکار بی حاصل بسرم نزند.
یکگوشه ی دنج و کتابی که مرا سوار قالیچه ی حضرت سلیمان کند و به جهان های دیگر به سیاحت ببرد.
خوشبختی همین اندازه نزدیک و ساده ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤8
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ولی ما چشم و ابرو مشکی های جهان سومی عقب مونده به درد ادمهای مختلف مثل شما چشم آبی های بلوند با معرفت !!!! نگاه نمیکنیم .و برای آوارگی و کشته شدن هر آدمی غصه میخوریم ولو که پولدار و خوشگل نباشه!!
@adelehz
@adelehz
😢34❤7👎5
نیمی از نگرانی ها و اضطراب های ما
مربوط به نظر دیگران است،
ما باید این خار را
از بدن خود بیرون بکشیم
نظر دیگران، تصوری خام یا یک وهم است
که هر لحظه میتواند تغییر کند
نظر دیگران به نخی بند است
و ما را برده ی آنان می کند،
برده ی نظراتشان و بدتر،
برده ی آنچه وانمود میکنند
به نظرشان می رسد!
👤اروین یالوم
@adelehz
مربوط به نظر دیگران است،
ما باید این خار را
از بدن خود بیرون بکشیم
نظر دیگران، تصوری خام یا یک وهم است
که هر لحظه میتواند تغییر کند
نظر دیگران به نخی بند است
و ما را برده ی آنان می کند،
برده ی نظراتشان و بدتر،
برده ی آنچه وانمود میکنند
به نظرشان می رسد!
👤اروین یالوم
@adelehz
❤7