"زنی که‌گم کردم "
4.4K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
ما گمان می‌کنیم که نقاب ‌هایمان، شخصیت درونی‌مان را پنهان می‌دارد اما هر آنچه که در وجودِ خود نمی‌پذیریم، در نامنتظره‌ترین لحظات سر بر می‌آورد و خود را نشان می‌دهد!

📘نیمه تاریک وجود
✍🏻 دبی فورد
@adelehz
7😢2
یک هم شاگردی داشتم به نام فرهاد. اهل کابل بود و زنی داشت بزرگ شده هلند، هر چند که کودکی زن در افغانستان گذشته بود.
فرهاد به واسطه ازدواج با این زن توانسته بود به هلند بیاید.
هر وقت می‌پرسیدیم، فرهاد چه خبر؟
می گفت: زنم حامله‌ام است، فردا پس فردا می‌زاید!
خلاصه فرهاد خانِ عمل گرا و جهادی در عرض چند سال یک عالمه پسربچه قد و نیم قد به صف کرده بود.
یک بار به او گفتم: فرهاد! آخر این انصاف نیست. این زن گناه دارد، بچه‌های قبلی خیلی کوچکند، یک صلح موقت بین دو جهاد برای این زن اعلام کن.
خندید و گفت: خواهرجان! زن باید مصروف باشد. زن اگر آزاد باشد، وقت پیدا می‌کند و فکر می‌کند و می‌بیند در زندگی‌اش چه کسری‌ها دارد. دنبال هوای دلش می‌رود. دردسر می‌شود.
بگذار متواتر، مشوش و مصروف بماند!

چند روز پیش عبدالقادر را دیدم، او استاد ادبیات عرب است، اهل ادلب است و سه تا فرزند نوجوان دارد.
عبدالقادر لابه لای حرف‌هایش گفت: از طریق سایت فرزند خواندگی تقاضای دو فرزند موقت کرده‌ام.
گفتم: چه جالب، شما که خودتان سه تا بچه دارید!
گفت: به تازگی زنم پایش را کرده در یک کفش که می‌خواهم بروم سر کار. این فکر به ذهنم رسید تا از سر کار رفتن منصرفش کنم. تازه دولت یک کمک هزینه‌ای هم خواهد داد. با پنج تا بچه، دیگر وقت ندارد به پر و پای من بپیچد، او در گیر می‌شود و من آسوده!

خلاصه فرهادها و‌ عبدالقادرها دستشان که به قدرت برسد و پایشان که به سیاست باز شود، برای مصروف کردن ما چه نقشه‌ها که نمی‌کشند.
چنانچه سال‌ها کشیده اند و‌ همچنان دارند می‌کشند…

عرفان نظرآهاری

@adelehz
😢2413👎2😁1
هربار که پیک برام چیزی میاره دم خونه، سعی میکنم با دادن یه میوه یا شکلات یا گز یا هر چیزی تو خونه داشته باشم، ازش تشکر کنم. امشب به آقای پیک که خیلی هم خوش تیپ و قشنگ بود یه پرتقال دادم با یه کیت کت. گفت بَه آقا دمت گرم، خانومم عاشق کیت کته. یه کیت کت دیگه هم بهش دادم، گفتم کلاه بذار سرت مرد حسابی. گفت خفه میشه آدم. گفتم وقتی یه نفر خونه منتظرته که با دیدن کیت کت چشمت برق می زد برای اونی که عاشق کیت کته، باید مراقب خودت باشی. گفت چشم.
یه ذره وایسادم تو سرما به رفتنش نگاه کردم. نمی دونم چرا به نظرم اومد خودش و موتورش دارن می رقصن و میرن. میخوام بگم بله، سرده و ویروسه و گرونیه، تلخیم و امید اسم یه گلدون خشک شده گوشه آشپزخونه منه، همه اینها درست، اما من می دونم شفا همیشه در مهربونیه.

👤حمید سلیمی
@adelehz
20
فرزند کوچک
بیادت بماند که جهان را عشق می سازد .
و نهال عشق را دلبستگی بی شرط آبیاری می کند.عشق را نمی‌توان مشروط کرد .اگر مشروط باشد دیگر عشق محسوب نمی‌شود...
اما فرزندم
عشق آنقدر زیباست که نمی‌توان نخواستش..

#عادله_زمانی
@adelehz
14
من مدعی عشق تو در سینه خویشم
سودا زده از حالت آن زلف پریشم🌻
محمدرضا کرمی
@adelehz
Ey gole royaei
Omid (Ey gole royaei)
یه زمانی دسترسی به نوای قشنگ موسیقی به آسانی و وفور امروز نبود .
یعنی اصولا نمیشد روی گوشی ها به سرعت امروز موزیک پلی کرد چون اصولا ما از این گوشی ها اصلا نداشتیم 😁
بنابراین اگر خوش شانس بودیم و ویدئو بشکلی کاملا پنهانی در خونه یافت می شد که هفته ای یکبار وگرنه باید از این عروسی تا عروسی بعدی منتظر می‌نشستیم تا موسیقی بشنویم.
لذت رقصیدن با اون آهنگهای شش و هشت و لبریز شدن از موزیک ناب چیزی بود که بعدها دوباره به آسونی تجربه اش نکردیم .
امشب دلم برای اون حس و حال تنگ شد و آهنگ شب امشب بر مبنای همین حس تقدیم به شما .❤️
#عادله_زمانی

@adelehz
12
اگر روزگار بر ما آسان نمی‌گیرد خودمان هم بر هم سخت نگیریم .زندگی را بر یکدیگر تلخ نکنیم.شادی هم را به دیده حسرت و حسد ننگریم به جای وای خوش بحالش مردم چه شانسی دارند ! بگوییم مبارکش باشد .
میخواهم بگویم در جهانی که شبیه یک دایره مدور ست هرچه کنی و هرچه گویی به خودت بر می‌گردد حتی اگر نشانه ات به سمت دیگری باشد .
که هنر زندگی کردن همین ست .
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
6
هیچ توصیفی نمیتونه قشنگتر از این حق کلام و ادا کنه😍❤️
@adelehz
13
نگار و شکوفه های بادوم
👇👇👇👇👇
@afelehz
5
تموم شد و رفت
شب بخیر ❤️
@adelehz
11
من اینجا هستم ❤️
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.z7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پیر که شوی
بیشتر هم عاشقت میشوم‌.
چین های گوشه لبت را به همان مهربانی میبوسم که لبانت را
چشمهای کم فروغت را به همان اندازه می‌جویم که چشمان تیز بیست سالگی ات را
دستان چروکت را به همان اندازه محکم در دستانم میگیرم که دستان پرطراوت جوانی ات را
آه محبوبم
شراب کهنه ام
آنقدر میخواهمت که مستی ات هرگز نمیپرد از دل و جان من...
#عادله_زمانی
@adelehz
10
آن کسی که می‌خواهد
هرگز دروغی نشنود،
هرگز هم نباید اصراری برای
شنیدنِ حقیقت داشته باشد!

وودی آلن

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گاهی باید فقط سکوت کرد و به صدا هایی گوش داد که شاید بی اهمیت به نظر برسند .
باید به سمفونی محیط پیرامون با دقت گوش داد و از نت به نت این موسیقی های ارزان قیمت در دسترس لذت برد.
صدای باران ،خنده ی کودک همسایه، صدای شرشر آبی که از کنار خانه ی روستایی عبور می کند ،صدای آکاردیون نوازنده ی دوره گرد و صداهای کوتاه و ملایمی که باید شنیده شود.
گاهی باید فقط در سکوت گوش داد گاهی باید زبانها را به مرخصی فرستاد و گوشها را بکار گماشت.
آنچنان که چشمها با آرامش بروی هم برود و جهان زیباتر شود حتی برای لحظاتی..
#عادله_زمانی
پ.ن صدای قشنگ لاله عباسی ها
@adelehz
4
ای بی خبر ز سوخته و سوختنی
عشق آمدنی بود نه آموختنی

@adelehz
8
اسفند مظلوم ترین ماه سال ست .تصور کن باشی اما کسی نبیندت چون همه منتظر پایانت هستند.هیچ کس نخواهد که طولانی شوی..
اما واقعیت این ست که لذتی در اسفند وجود دارد در هیچ نوروزی نیست چون انتظار شیرینی در اسفند هست که حتی در خود بهار نیست.
#عادله_زمانی
پ.ن نمیدونم اسمشون چیه اما گل دادند❤️😍
@adelehz
18🕊1
کمد لباساشو باز کرد گفت هر کدومو خواستی بردار !
دست بردم لای لباسا دیدم هنوز تگهاش بهش وصله
گفتم اینا که همه نو هستن !
گفت میدونم !
ادامه داد شاید بعضیهاش حتی ۱۰ یا ۲۰ سال عمر داشته باشن اما نو هستن و هنوز میشه پوشید !
مرغوبه جنسشون !
به قول شما امروزیا « برنده »
خندیدم گفتم خانجون ، چرا اینهمه سال تنت نکردی ؟!
گفت هی وایسادم شاید یه روز خاص بیاد ،
یه آدم خاص بیاد ،
یه حال خاص بیاد ،
یه مهمونی خاص بیاد ، کلا یه چیز خاص باشه تا اینارو تن کنم ...
سرشو انداخت پایین گفت حواسم نبود روز خاص و مهمونی خاص و آدم خاص و وقت خاص قرار نیست بیاد ،
قرار بود اینارو تنم کنم تا همه اون لحظه ها خاص بشن برام !
اما دیگه تو ۷۵ سالگی خاص و غیر خاصی نیست !
دیگه حالا تو تن شما ببینم برام خاصه !
درس زندگی داشت بهم میداد !
درس سخت زندگی ...
هیچ روز خاصی وجود نداره ، مگر ما خودمون خاصش کنیم !
🎯 ما آدمها توی اسفند بیشتر از هر وقت دیگری خسته‌ایم اما نمیدانم چرا به جای اینکه نفسی تازه کنیم، سرعت‌مان را بیشتر و بیشتر می‌کنیم تا هر طور شده مثل قهرمان دوی ماراتن، از خط پایان این ماه عجیب و غریب بگذریم!
اسفند را باید نشست
باید خستگی در کرد
باید چای نوشید...
یازده ماه تمام، دردها، رنج‌ها و حتی خوشی‌ها را به جان خریدن که الکی نیست، هست؟!
اسفند را نباید دوید
اسفند را باید با کفش‌های کتانی، قدم زد!
پس روزهای رفته ی سال را ورق میزنم ...
چه خاطراتی که زنده نمی شوند...
چه روزها که دلم می خواست تا ابد تمام نشوند...
وچه روزها که هر ثانیه اش یک سال زمان میبرد...
چه فکرها که آرامم کرد و چه فکرها که روحم را ذره ذره فرسود...
چه لبخندها که بی اختیار بر لبانم نقش بست و
چه اشک ها که بی اراده از چشمانم سرازیر شد...
چه آدم ها که دلم را گرم کردند و
چه آدم ها که دلم را شکستند...
چه چیزها كه فکرش را هم نمیکردم و شد ...
و چه چیزها كه فکرم را پرکرد و نشد...
چه آدم ها که
شناختم و چه آدم ها که فهمیدم هیچگاه نمیشناختمشان...
و چه.......!
و سهم یک سال دیگر هم یادش بخیر می شود...
کاش ارمغان روزهایی که گذشت آرامشی باشد از جنس خدا...
آرامشی که هیچگاه تمام نشود...
و تو جان من...
من برای تمام آدم های روی این زمین آرزوی سعادت دارم،
تو كه عزیز دلی و جای خود داری!
بخند كه بهاری که در راه است...
با شكوفه لبخند تو زیباتر خواهد بود
آرزو دارم ...
هر طپش قلبت
آمیخته با آمین های خدا
برای آرزوهای قشنگت باشد...
تمام آرزوهای زیبا در روزهای پایان سال تقدیم تک تک شما عزیزان 🙏


#شما_فرستادین
پ.ن اگه اسم نویسنده شو میدونید برام بنویسید
@adelehz
19
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سپردیم به خدا دیگه 🥰😀
@adelehz
😁16👎3