"زنی که‌گم کردم "
4.42K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
آن چیز که آدمی زاد را می کشد نتوانستن ست .
وقتی نمیتوانی کاری بکنی یا همان زمانی که کاری از دستت برنمی آید .
همان لحظه عجیبی که در شدت استیصال دلت معجزه می خواهد .
من تصور میکنم امید به معجزه یک ودیعه الهی در ذات خلقت ست وگرنه که چه کسی میتواند بگویید چه توجیحی برای ادمی وجود دارد که در میان تاریکی ست ولی امید به روشنایی دارد..
نتوانستن گاهی ودیعه ی امیدت را به یغما می برد اما حتی در صبح شبی که با گریه بخواب رفته ای بازهم دلت میخواهد فکر کنی اتفاقات خوب در راهند
بازهم ودیعه ی پنهان شده ی امید در وجودت خودش را نشان می دهد.
#عادله_زمانی
@adelehz
13
پائولو کوئیلو تو کتاب کیمیاگر میگه:

آدما وقتی به گنج برسن ازش رد میشن
چون به گنج اعتقاد ندارن ما هم یه وقتا از کنار
بهترین آدمهای زندگیمون به سادگی رد میشیم...
چون فکر میکنیم بقیه قراره از اون بهتر باشن...


@adelehz
26😢10
در این دنیا دو چیز بهترینند
"زندگی کردن"از سر شوق!
و"خندیدن" از ته دل!
امروز هر دو را برایت آرزومندم.
@adelehz
17
ما گمان می‌کنیم که نقاب ‌هایمان، شخصیت درونی‌مان را پنهان می‌دارد اما هر آنچه که در وجودِ خود نمی‌پذیریم، در نامنتظره‌ترین لحظات سر بر می‌آورد و خود را نشان می‌دهد!

📘نیمه تاریک وجود
✍🏻 دبی فورد
@adelehz
7😢2
یک هم شاگردی داشتم به نام فرهاد. اهل کابل بود و زنی داشت بزرگ شده هلند، هر چند که کودکی زن در افغانستان گذشته بود.
فرهاد به واسطه ازدواج با این زن توانسته بود به هلند بیاید.
هر وقت می‌پرسیدیم، فرهاد چه خبر؟
می گفت: زنم حامله‌ام است، فردا پس فردا می‌زاید!
خلاصه فرهاد خانِ عمل گرا و جهادی در عرض چند سال یک عالمه پسربچه قد و نیم قد به صف کرده بود.
یک بار به او گفتم: فرهاد! آخر این انصاف نیست. این زن گناه دارد، بچه‌های قبلی خیلی کوچکند، یک صلح موقت بین دو جهاد برای این زن اعلام کن.
خندید و گفت: خواهرجان! زن باید مصروف باشد. زن اگر آزاد باشد، وقت پیدا می‌کند و فکر می‌کند و می‌بیند در زندگی‌اش چه کسری‌ها دارد. دنبال هوای دلش می‌رود. دردسر می‌شود.
بگذار متواتر، مشوش و مصروف بماند!

چند روز پیش عبدالقادر را دیدم، او استاد ادبیات عرب است، اهل ادلب است و سه تا فرزند نوجوان دارد.
عبدالقادر لابه لای حرف‌هایش گفت: از طریق سایت فرزند خواندگی تقاضای دو فرزند موقت کرده‌ام.
گفتم: چه جالب، شما که خودتان سه تا بچه دارید!
گفت: به تازگی زنم پایش را کرده در یک کفش که می‌خواهم بروم سر کار. این فکر به ذهنم رسید تا از سر کار رفتن منصرفش کنم. تازه دولت یک کمک هزینه‌ای هم خواهد داد. با پنج تا بچه، دیگر وقت ندارد به پر و پای من بپیچد، او در گیر می‌شود و من آسوده!

خلاصه فرهادها و‌ عبدالقادرها دستشان که به قدرت برسد و پایشان که به سیاست باز شود، برای مصروف کردن ما چه نقشه‌ها که نمی‌کشند.
چنانچه سال‌ها کشیده اند و‌ همچنان دارند می‌کشند…

عرفان نظرآهاری

@adelehz
😢2413👎2😁1
هربار که پیک برام چیزی میاره دم خونه، سعی میکنم با دادن یه میوه یا شکلات یا گز یا هر چیزی تو خونه داشته باشم، ازش تشکر کنم. امشب به آقای پیک که خیلی هم خوش تیپ و قشنگ بود یه پرتقال دادم با یه کیت کت. گفت بَه آقا دمت گرم، خانومم عاشق کیت کته. یه کیت کت دیگه هم بهش دادم، گفتم کلاه بذار سرت مرد حسابی. گفت خفه میشه آدم. گفتم وقتی یه نفر خونه منتظرته که با دیدن کیت کت چشمت برق می زد برای اونی که عاشق کیت کته، باید مراقب خودت باشی. گفت چشم.
یه ذره وایسادم تو سرما به رفتنش نگاه کردم. نمی دونم چرا به نظرم اومد خودش و موتورش دارن می رقصن و میرن. میخوام بگم بله، سرده و ویروسه و گرونیه، تلخیم و امید اسم یه گلدون خشک شده گوشه آشپزخونه منه، همه اینها درست، اما من می دونم شفا همیشه در مهربونیه.

👤حمید سلیمی
@adelehz
20
فرزند کوچک
بیادت بماند که جهان را عشق می سازد .
و نهال عشق را دلبستگی بی شرط آبیاری می کند.عشق را نمی‌توان مشروط کرد .اگر مشروط باشد دیگر عشق محسوب نمی‌شود...
اما فرزندم
عشق آنقدر زیباست که نمی‌توان نخواستش..

#عادله_زمانی
@adelehz
14
من مدعی عشق تو در سینه خویشم
سودا زده از حالت آن زلف پریشم🌻
محمدرضا کرمی
@adelehz
Ey gole royaei
Omid (Ey gole royaei)
یه زمانی دسترسی به نوای قشنگ موسیقی به آسانی و وفور امروز نبود .
یعنی اصولا نمیشد روی گوشی ها به سرعت امروز موزیک پلی کرد چون اصولا ما از این گوشی ها اصلا نداشتیم 😁
بنابراین اگر خوش شانس بودیم و ویدئو بشکلی کاملا پنهانی در خونه یافت می شد که هفته ای یکبار وگرنه باید از این عروسی تا عروسی بعدی منتظر می‌نشستیم تا موسیقی بشنویم.
لذت رقصیدن با اون آهنگهای شش و هشت و لبریز شدن از موزیک ناب چیزی بود که بعدها دوباره به آسونی تجربه اش نکردیم .
امشب دلم برای اون حس و حال تنگ شد و آهنگ شب امشب بر مبنای همین حس تقدیم به شما .❤️
#عادله_زمانی

@adelehz
12
اگر روزگار بر ما آسان نمی‌گیرد خودمان هم بر هم سخت نگیریم .زندگی را بر یکدیگر تلخ نکنیم.شادی هم را به دیده حسرت و حسد ننگریم به جای وای خوش بحالش مردم چه شانسی دارند ! بگوییم مبارکش باشد .
میخواهم بگویم در جهانی که شبیه یک دایره مدور ست هرچه کنی و هرچه گویی به خودت بر می‌گردد حتی اگر نشانه ات به سمت دیگری باشد .
که هنر زندگی کردن همین ست .
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
6
هیچ توصیفی نمیتونه قشنگتر از این حق کلام و ادا کنه😍❤️
@adelehz
13
نگار و شکوفه های بادوم
👇👇👇👇👇
@afelehz
5
تموم شد و رفت
شب بخیر ❤️
@adelehz
11
من اینجا هستم ❤️
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.z7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پیر که شوی
بیشتر هم عاشقت میشوم‌.
چین های گوشه لبت را به همان مهربانی میبوسم که لبانت را
چشمهای کم فروغت را به همان اندازه می‌جویم که چشمان تیز بیست سالگی ات را
دستان چروکت را به همان اندازه محکم در دستانم میگیرم که دستان پرطراوت جوانی ات را
آه محبوبم
شراب کهنه ام
آنقدر میخواهمت که مستی ات هرگز نمیپرد از دل و جان من...
#عادله_زمانی
@adelehz
10
آن کسی که می‌خواهد
هرگز دروغی نشنود،
هرگز هم نباید اصراری برای
شنیدنِ حقیقت داشته باشد!

وودی آلن

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گاهی باید فقط سکوت کرد و به صدا هایی گوش داد که شاید بی اهمیت به نظر برسند .
باید به سمفونی محیط پیرامون با دقت گوش داد و از نت به نت این موسیقی های ارزان قیمت در دسترس لذت برد.
صدای باران ،خنده ی کودک همسایه، صدای شرشر آبی که از کنار خانه ی روستایی عبور می کند ،صدای آکاردیون نوازنده ی دوره گرد و صداهای کوتاه و ملایمی که باید شنیده شود.
گاهی باید فقط در سکوت گوش داد گاهی باید زبانها را به مرخصی فرستاد و گوشها را بکار گماشت.
آنچنان که چشمها با آرامش بروی هم برود و جهان زیباتر شود حتی برای لحظاتی..
#عادله_زمانی
پ.ن صدای قشنگ لاله عباسی ها
@adelehz
4