روباه در افسانهها حیلهگر و مکار معرفی میشود؛ اما با دیدن این تصاویر خواهید دید وقت آن رسیده است که این صفات را با اجتماعی، دوستداشتنی و مهربان بودن جایگزین کنیم.
روزلین ریموند عکاس حیات وحشی است که هرگز فکر نمیکرد حیوانات وحشی بتوانند تا این اندازه مهربان باشند. روباهها حیواناتی بسیار مهربان و اجتماعی هستند که از هر بهانهای برای ابراز علاقه به یکدیگر استقبال میکنند.
روباهها برای حریم خصوصی خود ارزش قائل هستند و اغلب در خفا به یکدیگر ابراز علاقه میکنند.
روباههایی که با شکار آشنا نیستند، انسانها را تهدید نمیدانند. آنها ذاتاً موجودات کنجکاوی هستند؛ بههمیندلیل گاهی اوقات به مردم نزدیک میشوند. روباهها معمولاً نسبت به انسانها حالت تهاجمی ندارند و گاز گرفتن بین آنها شایع نیست؛ اما عقل شرط میکند که برای سلامتی خودمان و آسایش حیوانات وحشی از آنها فاصله مناسبی داشته باشیم.
+نارنجی عاشق میشود🦊❤️
#نارنجی
@adelehz
روزلین ریموند عکاس حیات وحشی است که هرگز فکر نمیکرد حیوانات وحشی بتوانند تا این اندازه مهربان باشند. روباهها حیواناتی بسیار مهربان و اجتماعی هستند که از هر بهانهای برای ابراز علاقه به یکدیگر استقبال میکنند.
روباهها برای حریم خصوصی خود ارزش قائل هستند و اغلب در خفا به یکدیگر ابراز علاقه میکنند.
روباههایی که با شکار آشنا نیستند، انسانها را تهدید نمیدانند. آنها ذاتاً موجودات کنجکاوی هستند؛ بههمیندلیل گاهی اوقات به مردم نزدیک میشوند. روباهها معمولاً نسبت به انسانها حالت تهاجمی ندارند و گاز گرفتن بین آنها شایع نیست؛ اما عقل شرط میکند که برای سلامتی خودمان و آسایش حیوانات وحشی از آنها فاصله مناسبی داشته باشیم.
+نارنجی عاشق میشود🦊❤️
#نارنجی
@adelehz
❤10
😁50
آن چیز که آدمی زاد را می کشد نتوانستن ست .
وقتی نمیتوانی کاری بکنی یا همان زمانی که کاری از دستت برنمی آید .
همان لحظه عجیبی که در شدت استیصال دلت معجزه می خواهد .
من تصور میکنم امید به معجزه یک ودیعه الهی در ذات خلقت ست وگرنه که چه کسی میتواند بگویید چه توجیحی برای ادمی وجود دارد که در میان تاریکی ست ولی امید به روشنایی دارد..
نتوانستن گاهی ودیعه ی امیدت را به یغما می برد اما حتی در صبح شبی که با گریه بخواب رفته ای بازهم دلت میخواهد فکر کنی اتفاقات خوب در راهند
بازهم ودیعه ی پنهان شده ی امید در وجودت خودش را نشان می دهد.
#عادله_زمانی
@adelehz
وقتی نمیتوانی کاری بکنی یا همان زمانی که کاری از دستت برنمی آید .
همان لحظه عجیبی که در شدت استیصال دلت معجزه می خواهد .
من تصور میکنم امید به معجزه یک ودیعه الهی در ذات خلقت ست وگرنه که چه کسی میتواند بگویید چه توجیحی برای ادمی وجود دارد که در میان تاریکی ست ولی امید به روشنایی دارد..
نتوانستن گاهی ودیعه ی امیدت را به یغما می برد اما حتی در صبح شبی که با گریه بخواب رفته ای بازهم دلت میخواهد فکر کنی اتفاقات خوب در راهند
بازهم ودیعه ی پنهان شده ی امید در وجودت خودش را نشان می دهد.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤13
پائولو کوئیلو تو کتاب کیمیاگر میگه:
آدما وقتی به گنج برسن ازش رد میشن
چون به گنج اعتقاد ندارن ما هم یه وقتا از کنار
بهترین آدمهای زندگیمون به سادگی رد میشیم...
چون فکر میکنیم بقیه قراره از اون بهتر باشن...
@adelehz
آدما وقتی به گنج برسن ازش رد میشن
چون به گنج اعتقاد ندارن ما هم یه وقتا از کنار
بهترین آدمهای زندگیمون به سادگی رد میشیم...
چون فکر میکنیم بقیه قراره از اون بهتر باشن...
@adelehz
❤26😢10
در این دنیا دو چیز بهترینند
"زندگی کردن"از سر شوق!
و"خندیدن" از ته دل!
امروز هر دو را برایت آرزومندم.
@adelehz
"زندگی کردن"از سر شوق!
و"خندیدن" از ته دل!
امروز هر دو را برایت آرزومندم.
@adelehz
❤17
ما گمان میکنیم که نقاب هایمان، شخصیت درونیمان را پنهان میدارد اما هر آنچه که در وجودِ خود نمیپذیریم، در نامنتظرهترین لحظات سر بر میآورد و خود را نشان میدهد!
📘نیمه تاریک وجود
✍🏻 دبی فورد
@adelehz
📘نیمه تاریک وجود
✍🏻 دبی فورد
@adelehz
❤7😢2
یک هم شاگردی داشتم به نام فرهاد. اهل کابل بود و زنی داشت بزرگ شده هلند، هر چند که کودکی زن در افغانستان گذشته بود.
فرهاد به واسطه ازدواج با این زن توانسته بود به هلند بیاید.
هر وقت میپرسیدیم، فرهاد چه خبر؟
می گفت: زنم حاملهام است، فردا پس فردا میزاید!
خلاصه فرهاد خانِ عمل گرا و جهادی در عرض چند سال یک عالمه پسربچه قد و نیم قد به صف کرده بود.
یک بار به او گفتم: فرهاد! آخر این انصاف نیست. این زن گناه دارد، بچههای قبلی خیلی کوچکند، یک صلح موقت بین دو جهاد برای این زن اعلام کن.
خندید و گفت: خواهرجان! زن باید مصروف باشد. زن اگر آزاد باشد، وقت پیدا میکند و فکر میکند و میبیند در زندگیاش چه کسریها دارد. دنبال هوای دلش میرود. دردسر میشود.
بگذار متواتر، مشوش و مصروف بماند!
چند روز پیش عبدالقادر را دیدم، او استاد ادبیات عرب است، اهل ادلب است و سه تا فرزند نوجوان دارد.
عبدالقادر لابه لای حرفهایش گفت: از طریق سایت فرزند خواندگی تقاضای دو فرزند موقت کردهام.
گفتم: چه جالب، شما که خودتان سه تا بچه دارید!
گفت: به تازگی زنم پایش را کرده در یک کفش که میخواهم بروم سر کار. این فکر به ذهنم رسید تا از سر کار رفتن منصرفش کنم. تازه دولت یک کمک هزینهای هم خواهد داد. با پنج تا بچه، دیگر وقت ندارد به پر و پای من بپیچد، او در گیر میشود و من آسوده!
خلاصه فرهادها و عبدالقادرها دستشان که به قدرت برسد و پایشان که به سیاست باز شود، برای مصروف کردن ما چه نقشهها که نمیکشند.
چنانچه سالها کشیده اند و همچنان دارند میکشند…
عرفان نظرآهاری
@adelehz
فرهاد به واسطه ازدواج با این زن توانسته بود به هلند بیاید.
هر وقت میپرسیدیم، فرهاد چه خبر؟
می گفت: زنم حاملهام است، فردا پس فردا میزاید!
خلاصه فرهاد خانِ عمل گرا و جهادی در عرض چند سال یک عالمه پسربچه قد و نیم قد به صف کرده بود.
یک بار به او گفتم: فرهاد! آخر این انصاف نیست. این زن گناه دارد، بچههای قبلی خیلی کوچکند، یک صلح موقت بین دو جهاد برای این زن اعلام کن.
خندید و گفت: خواهرجان! زن باید مصروف باشد. زن اگر آزاد باشد، وقت پیدا میکند و فکر میکند و میبیند در زندگیاش چه کسریها دارد. دنبال هوای دلش میرود. دردسر میشود.
بگذار متواتر، مشوش و مصروف بماند!
چند روز پیش عبدالقادر را دیدم، او استاد ادبیات عرب است، اهل ادلب است و سه تا فرزند نوجوان دارد.
عبدالقادر لابه لای حرفهایش گفت: از طریق سایت فرزند خواندگی تقاضای دو فرزند موقت کردهام.
گفتم: چه جالب، شما که خودتان سه تا بچه دارید!
گفت: به تازگی زنم پایش را کرده در یک کفش که میخواهم بروم سر کار. این فکر به ذهنم رسید تا از سر کار رفتن منصرفش کنم. تازه دولت یک کمک هزینهای هم خواهد داد. با پنج تا بچه، دیگر وقت ندارد به پر و پای من بپیچد، او در گیر میشود و من آسوده!
خلاصه فرهادها و عبدالقادرها دستشان که به قدرت برسد و پایشان که به سیاست باز شود، برای مصروف کردن ما چه نقشهها که نمیکشند.
چنانچه سالها کشیده اند و همچنان دارند میکشند…
عرفان نظرآهاری
@adelehz
😢24❤13👎2😁1
هربار که پیک برام چیزی میاره دم خونه، سعی میکنم با دادن یه میوه یا شکلات یا گز یا هر چیزی تو خونه داشته باشم، ازش تشکر کنم. امشب به آقای پیک که خیلی هم خوش تیپ و قشنگ بود یه پرتقال دادم با یه کیت کت. گفت بَه آقا دمت گرم، خانومم عاشق کیت کته. یه کیت کت دیگه هم بهش دادم، گفتم کلاه بذار سرت مرد حسابی. گفت خفه میشه آدم. گفتم وقتی یه نفر خونه منتظرته که با دیدن کیت کت چشمت برق می زد برای اونی که عاشق کیت کته، باید مراقب خودت باشی. گفت چشم.
یه ذره وایسادم تو سرما به رفتنش نگاه کردم. نمی دونم چرا به نظرم اومد خودش و موتورش دارن می رقصن و میرن. میخوام بگم بله، سرده و ویروسه و گرونیه، تلخیم و امید اسم یه گلدون خشک شده گوشه آشپزخونه منه، همه اینها درست، اما من می دونم شفا همیشه در مهربونیه.
👤حمید سلیمی
@adelehz
یه ذره وایسادم تو سرما به رفتنش نگاه کردم. نمی دونم چرا به نظرم اومد خودش و موتورش دارن می رقصن و میرن. میخوام بگم بله، سرده و ویروسه و گرونیه، تلخیم و امید اسم یه گلدون خشک شده گوشه آشپزخونه منه، همه اینها درست، اما من می دونم شفا همیشه در مهربونیه.
👤حمید سلیمی
@adelehz
❤20
فرزند کوچک
بیادت بماند که جهان را عشق می سازد .
و نهال عشق را دلبستگی بی شرط آبیاری می کند.عشق را نمیتوان مشروط کرد .اگر مشروط باشد دیگر عشق محسوب نمیشود...
اما فرزندم
عشق آنقدر زیباست که نمیتوان نخواستش..
#عادله_زمانی
@adelehz
بیادت بماند که جهان را عشق می سازد .
و نهال عشق را دلبستگی بی شرط آبیاری می کند.عشق را نمیتوان مشروط کرد .اگر مشروط باشد دیگر عشق محسوب نمیشود...
اما فرزندم
عشق آنقدر زیباست که نمیتوان نخواستش..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤14
Ey gole royaei
Omid (Ey gole royaei)
یه زمانی دسترسی به نوای قشنگ موسیقی به آسانی و وفور امروز نبود .
یعنی اصولا نمیشد روی گوشی ها به سرعت امروز موزیک پلی کرد چون اصولا ما از این گوشی ها اصلا نداشتیم 😁
بنابراین اگر خوش شانس بودیم و ویدئو بشکلی کاملا پنهانی در خونه یافت می شد که هفته ای یکبار وگرنه باید از این عروسی تا عروسی بعدی منتظر مینشستیم تا موسیقی بشنویم.
لذت رقصیدن با اون آهنگهای شش و هشت و لبریز شدن از موزیک ناب چیزی بود که بعدها دوباره به آسونی تجربه اش نکردیم .
امشب دلم برای اون حس و حال تنگ شد و آهنگ شب امشب بر مبنای همین حس تقدیم به شما .❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
یعنی اصولا نمیشد روی گوشی ها به سرعت امروز موزیک پلی کرد چون اصولا ما از این گوشی ها اصلا نداشتیم 😁
بنابراین اگر خوش شانس بودیم و ویدئو بشکلی کاملا پنهانی در خونه یافت می شد که هفته ای یکبار وگرنه باید از این عروسی تا عروسی بعدی منتظر مینشستیم تا موسیقی بشنویم.
لذت رقصیدن با اون آهنگهای شش و هشت و لبریز شدن از موزیک ناب چیزی بود که بعدها دوباره به آسونی تجربه اش نکردیم .
امشب دلم برای اون حس و حال تنگ شد و آهنگ شب امشب بر مبنای همین حس تقدیم به شما .❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
❤12
اگر روزگار بر ما آسان نمیگیرد خودمان هم بر هم سخت نگیریم .زندگی را بر یکدیگر تلخ نکنیم.شادی هم را به دیده حسرت و حسد ننگریم به جای وای خوش بحالش مردم چه شانسی دارند ! بگوییم مبارکش باشد .
میخواهم بگویم در جهانی که شبیه یک دایره مدور ست هرچه کنی و هرچه گویی به خودت بر میگردد حتی اگر نشانه ات به سمت دیگری باشد .
که هنر زندگی کردن همین ست .
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
میخواهم بگویم در جهانی که شبیه یک دایره مدور ست هرچه کنی و هرچه گویی به خودت بر میگردد حتی اگر نشانه ات به سمت دیگری باشد .
که هنر زندگی کردن همین ست .
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
❤6
"زنی کهگم کردم "
داستان این شکوفه های بادوم شیراز داستان جالبیه چهار سال قبل من این موقع های سال توی کانال نوشتم دلم بهار میخواد .بعد یه دوست مهربونی برامعکسهای شکوفه های نورس بادوم شیراز و فرستاد و گفت جات خالی ما اینجا بهار داریم 😍و این کار سال بعدهم تکرار شد❤️ گذشت و…
شکوفه های قشنگ بادوم و قشنگترین
شکوفه ی شیراز 😍❤️🌹
برای خوندن داستان این شکوفه ها لطفا پست هایی که ریپلای شده رو دنبال کنید😍❤️
@adelehz
شکوفه ی شیراز 😍❤️🌹
برای خوندن داستان این شکوفه ها لطفا پست هایی که ریپلای شده رو دنبال کنید😍❤️
@adelehz
❤12