بزرگترین اشتباه در زندگی جدی گرفتن نفرت یک زن است. زنها حافظه بسیار عمیقی دارند اما حس نفرت را خیلی زود فراموش میکنند!
📘جنس دوم
✍🏻 سیمون دوبووار
@adelehz
📘جنس دوم
✍🏻 سیمون دوبووار
@adelehz
❤9👎6
آن مرد آمد
دو روز پیش برای خرید رفتم فروشگاه محله. یک گوشی دارم که به خطا همه زندگی را در آن جای دادهام. نمیدانم چطور شد که در مسیر رفت و برگشت از جیبم افتاد و متوجه نشدم.
خانه که رسیدم، آمدم مطلبی بنویسم، دیدم نیست. به شماره همراه خودم زنگ زدم. یک صدای نوجوان با لهجه دری پاسخ داد که، ببخشید این گوشی را در خیابان پیدا کردهام، نمیدانم صاحب آن کیست، اگر میشناسید ایشان را خبر کنید که دستگاه را به دستش برسانم.
گفتم: شما ؟
گفت: راشد !
یادم آمد راشد نوجوان پناهنده اهل افغانستان است که با پای پیاده، خریدهای ساکنین محله را برای آنها انجام میدهد، پرسیدم و تأیید کرد که خودش است و گوشی را در خیابان خلوت نزدیک خانه ما پیدا کرده است.
خلاصه خودم را معرفی کردم، شناخت و گوشی را آورد داد و رفت. امروز هدیه کوچکی برایش تهیه کردم. زنگ زدم به بهانه خرید که آقا راشد را بفرستید خانه ما که اجناس را بیاورد.
راشد آمد، بسته کوچک را که خواستم دستش بدهم، دستش را کشید و عقب پرید.
گفتم: آقا راشد چرا عقب میروی؟
گفت: آقا ما این کار را برای جایزه و تشکر نکردیم.
گفتم: امروز در ایران روز مرد است و این هم هدیه روز مرد برای شماست.
راشد مجوز اقامت ندارد، زیر سقف نیمه بالایی مغازهای با سه نفر دیگر میخوابد. کارت بانکی ندارد. دستمزدش را صاحب کار با هزار گرفتاری به افغانستان برای خانواده او میفرستد. راشد گوشی هم ندارد. حتی سیم کارت هم نمیتواند بخرد که کارش را راه بیاندازد و خانوادهاش بتوانند از راه دور جویای حال او شوند ولی تا دلتان بخواهد عزت نفس دارد، مسئولیتپذیر است، از خود گذشته است ...
.
کاش هر روز، روز راشدها باشد.
ایرج نوروزی
@adelehz
دو روز پیش برای خرید رفتم فروشگاه محله. یک گوشی دارم که به خطا همه زندگی را در آن جای دادهام. نمیدانم چطور شد که در مسیر رفت و برگشت از جیبم افتاد و متوجه نشدم.
خانه که رسیدم، آمدم مطلبی بنویسم، دیدم نیست. به شماره همراه خودم زنگ زدم. یک صدای نوجوان با لهجه دری پاسخ داد که، ببخشید این گوشی را در خیابان پیدا کردهام، نمیدانم صاحب آن کیست، اگر میشناسید ایشان را خبر کنید که دستگاه را به دستش برسانم.
گفتم: شما ؟
گفت: راشد !
یادم آمد راشد نوجوان پناهنده اهل افغانستان است که با پای پیاده، خریدهای ساکنین محله را برای آنها انجام میدهد، پرسیدم و تأیید کرد که خودش است و گوشی را در خیابان خلوت نزدیک خانه ما پیدا کرده است.
خلاصه خودم را معرفی کردم، شناخت و گوشی را آورد داد و رفت. امروز هدیه کوچکی برایش تهیه کردم. زنگ زدم به بهانه خرید که آقا راشد را بفرستید خانه ما که اجناس را بیاورد.
راشد آمد، بسته کوچک را که خواستم دستش بدهم، دستش را کشید و عقب پرید.
گفتم: آقا راشد چرا عقب میروی؟
گفت: آقا ما این کار را برای جایزه و تشکر نکردیم.
گفتم: امروز در ایران روز مرد است و این هم هدیه روز مرد برای شماست.
راشد مجوز اقامت ندارد، زیر سقف نیمه بالایی مغازهای با سه نفر دیگر میخوابد. کارت بانکی ندارد. دستمزدش را صاحب کار با هزار گرفتاری به افغانستان برای خانواده او میفرستد. راشد گوشی هم ندارد. حتی سیم کارت هم نمیتواند بخرد که کارش را راه بیاندازد و خانوادهاش بتوانند از راه دور جویای حال او شوند ولی تا دلتان بخواهد عزت نفس دارد، مسئولیتپذیر است، از خود گذشته است ...
.
کاش هر روز، روز راشدها باشد.
ایرج نوروزی
@adelehz
❤27😢5
وقتی چشم امیدتان به خدا باشد.
هیچ چیز آنقدرها عجیب نیست که راست نباشد.
هیچ چیز آنقدرها عجیب نیست که پیش نیاید.
هیچ چیز آنقدرها عجیب نیست که دیر نپاید.
حال به همه ی موهبتهایی بیندیشید که چنین دور دست به نظر می آیند و از همین حالا منتظرشان باشید تا در پرتو لطف الهی و به گونه ای غیر منتظره به سراغتان بیایند.
چون خدا معجزات خود را از راه هایی عجیب به انجام میرساند.
فلورانس اسکاول شین
@adelehz
هیچ چیز آنقدرها عجیب نیست که راست نباشد.
هیچ چیز آنقدرها عجیب نیست که پیش نیاید.
هیچ چیز آنقدرها عجیب نیست که دیر نپاید.
حال به همه ی موهبتهایی بیندیشید که چنین دور دست به نظر می آیند و از همین حالا منتظرشان باشید تا در پرتو لطف الهی و به گونه ای غیر منتظره به سراغتان بیایند.
چون خدا معجزات خود را از راه هایی عجیب به انجام میرساند.
فلورانس اسکاول شین
@adelehz
❤15
به یاد داشته باشیم :
آینده کتابیست
که امروز مینویسیم
پس چیزی بنویسیم
که فردا از خواندن آن لذت ببریم ...
@adelehz
آینده کتابیست
که امروز مینویسیم
پس چیزی بنویسیم
که فردا از خواندن آن لذت ببریم ...
@adelehz
❤2
گذر زمان به چیزی که عقربههای ساعت نشان میدهند، هیچ ربطی ندارد. این زمانسنجها فقط روی چرخ دندههایی استوارند که فکر نمیکنند، احساسی ندارند و بر پیچ و مهرههایی بیروح تکیه کردهاند. آنها نمیدانند که پنج ثانیه یعنی چه و فقط شمارش میکنند: یک، دو، سه، چهار و پنج. این مساله هم یک شکنجهٔ دردآلود و هم لذتی بیانتها است.
📙 بینایی
✍🏻 ژوزه ساراماگو
@adelehz
📙 بینایی
✍🏻 ژوزه ساراماگو
@adelehz
❤1
زندگی به قدر کافی بهانه برای سخت گرفتن به ما دارد تو دیگر بیشتر بهانه به دستش نده
بگذر از این باید ها و نباید ها
رها کن بره رفیق
رها کن
#عادله_زمانی
@adelehz
بگذر از این باید ها و نباید ها
رها کن بره رفیق
رها کن
#عادله_زمانی
@adelehz
❤11
من بطرز عجیبی وقتی با تو بودم شیفته ی خودممیشدم .
من شیفته آنچه میشدمکه تو با حضورت به شخصیت من می افزودی .
عاشق خودم وقتی تورا دوست میداشت و پاس این دوست داشتن هزاران باید و نباید را می آموخت.
باید ونبایدهایی که راه درست زندگی را به من نشان می دادند و از من انسان بهتری می ساختند .
به گمانم عشق باارزش چنین چیزی ست .اینکه من با وجود تو تغییر کند اما تغییراتی که از او من بهتری بسازد.
راستی باید می گفتم و باید می دانستی که:
تو بهترین اضافه کننده ی مفهوم های خوب دنیایی.
#عادله_زمانی
من شیفته آنچه میشدمکه تو با حضورت به شخصیت من می افزودی .
عاشق خودم وقتی تورا دوست میداشت و پاس این دوست داشتن هزاران باید و نباید را می آموخت.
باید ونبایدهایی که راه درست زندگی را به من نشان می دادند و از من انسان بهتری می ساختند .
به گمانم عشق باارزش چنین چیزی ست .اینکه من با وجود تو تغییر کند اما تغییراتی که از او من بهتری بسازد.
راستی باید می گفتم و باید می دانستی که:
تو بهترین اضافه کننده ی مفهوم های خوب دنیایی.
#عادله_زمانی
❤16
وقتی بشدت درحال مجادله هستی
وقتی بخاطر یک نابسامانی کوچک در حال فریاد کشیدن بر سر مادر و همسر و فرزندت هستی
وقتی بخاطر یک مانع سخت در حال اشک ریختنی ...در تمام لحظات این چنینی
به یاد آور که
زندگی همین است ..همین مشکلات ریز و درشت، تنش های کوچکوبزرگ و غصه های آمدنی و رفتنی که لابلای شان حتی برای چند دقیقه میتوانی شاد باشی
و تو برای همان چند دقیقه چنین به تکاپو افتاده ای ..
بگذار تنش ها و مشکلات بیایند و بروند
صبور باش کمی هم آرام
عرصه را بر خودت و دیگران تنگ نکن
فقط زندگی را زندگی کن ...
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
وقتی بخاطر یک نابسامانی کوچک در حال فریاد کشیدن بر سر مادر و همسر و فرزندت هستی
وقتی بخاطر یک مانع سخت در حال اشک ریختنی ...در تمام لحظات این چنینی
به یاد آور که
زندگی همین است ..همین مشکلات ریز و درشت، تنش های کوچکوبزرگ و غصه های آمدنی و رفتنی که لابلای شان حتی برای چند دقیقه میتوانی شاد باشی
و تو برای همان چند دقیقه چنین به تکاپو افتاده ای ..
بگذار تنش ها و مشکلات بیایند و بروند
صبور باش کمی هم آرام
عرصه را بر خودت و دیگران تنگ نکن
فقط زندگی را زندگی کن ...
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
❤15
اونجا که میگه:
لقد نسيت كل أحزانك معك ، والآن كيف تنسى عني؟
من هَمهی غمهای خود را با تو فَراموش کرده بودم.
حالا چگونه تو را فَراموش کنم؟
خیلی غم داره:)
@adelehz
اونجا که میگه:
لقد نسيت كل أحزانك معك ، والآن كيف تنسى عني؟
من هَمهی غمهای خود را با تو فَراموش کرده بودم.
حالا چگونه تو را فَراموش کنم؟
خیلی غم داره:)
@adelehz
😢11
تو گرچه تکیه گاه منی، اما خود، در تنهایی، ساقه ی باریک یک گل مینایی. مگذار حتی نسیم یک اضطراب، این ساقه ی نازک را مختصری خم کند. شکستن تو، درهم شکستن من است.
نادر ابراهیمی
@adelehz
نادر ابراهیمی
@adelehz
❤16