"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یه لحظه ای هم هست که میری باباتو بغل میکنی میبینی چقدر بزرگ شدی که بابات توی بغلت جا میشه ...به خودت میگی بزرگ شدم ؟
جواب میدی نه ...
من هنوز همون بچه ی کوچیک محتاج پدرمم
که بیاد بغلم کنه دنیا برام روشن بشه
همین ...
#عادله_زمانی
@adelehz
15
هر وقت که دستت از همه جا کوتاه شد بگو:

وأُفَوِّضُ أَمْرِ‌ی إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّـهَ بَصِیرٌ‌ بِالْعِبَاد
ِ
کارم را به خدا می‌سپارم
قطعا خداوند بینا به بندگان است ..



تموم شد و رفت .
شب زیبا ❤️
@adelehz
32😢2
محبوب قشنگم
من مثل حافظ بلد نیستم برایت عاشقانه غزل بنویسم .
قادر به گلایه کردن از طریق شعر به سبک شهریار هم نیستم .
شاعری بلدم ولی نه آنقدر که تورا در شعر بسرایم.
من بلدم بنشینم خنده هایت را تماشا کنم و توی دلم هی بگویم چشم بد دور
هی ذوق کنم برای ذوق کردنت
من زل زدن به تورا خوب بلدم حتی از همه ی شاعری های دنیا بیشتر
#عادله_زمانی
@adelehz
8
وقتی پدری می میرد .
مثل این ست که خانه ای فرو می ریزد .
درختی از کمر قطع میشود.
و دریایی دل به طوفان می سپارد .
کاش میشد قانونی وضع کرد که در آن هیچ پدری دست کودکش را رها نکند و نرود‌‌‌‌‌...
و یادت نرود که همه ی آدمها برای پدرشان همیشه کودک باقی می مانند...

#عادله_زمانی
تقدیم به پدران خوب آسمانی...
روز پدر مبارک .
@adelehz
22
ای عشق، تو را دارم و دارایِ جَهانم

فریدون مشیری
@adelehz
17
شهرخالی
نگاره خالوا
🎧@adelehz
خواننده: نگاره خالوا
موسیقی و شعر: امیر جان صبوری
بزرگترین اشتباه در زندگی جدی گرفتن نفرت یک زن است. زن‌ها حافظه بسیار عمیقی دارند اما حس نفرت را خیلی زود فراموش می‌کنند!

📘جنس دوم
✍🏻 سیمون دوبووار
@adelehz
9👎6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
منتظر رفیقشه تا از خیابون رد بشه و باهم برن
غش کنم براشون اخههههه😍😍😍😍😍
@adelehz
7
آن مرد آمد


دو روز پیش برای خرید رفتم فروشگاه محله. یک گوشی دارم که به خطا همه زندگی را در آن جای داده‌ام. نمی‌دانم چطور شد که در مسیر رفت و برگشت از جیبم افتاد و متوجه نشدم.
خانه که رسیدم، آمدم مطلبی بنویسم، دیدم نیست. به شماره همراه خودم زنگ زدم. یک صدای نوجوان با لهجه دری پاسخ داد که، ببخشید این گوشی را در خیابان پیدا کرده‌ام، نمی‌دانم صاحب آن کیست، اگر می‌شناسید ایشان را خبر کنید که دستگاه را به دستش برسانم.
گفتم: شما ؟
گفت: راشد !
یادم آمد راشد نوجوان پناهنده اهل افغانستان است که با پای پیاده، خریدهای ساکنین محله را برای آنها انجام می‌دهد، پرسیدم و تأیید کرد که خودش است و گوشی را در خیابان خلوت نزدیک خانه ما پیدا کرده است.
خلاصه خودم را معرفی کردم، شناخت و گوشی را آورد داد و رفت. امروز هدیه کوچکی برایش تهیه کردم. زنگ زدم به بهانه خرید که آقا راشد را بفرستید خانه ما که اجناس را بیاورد.
راشد آمد، بسته کوچک را که خواستم دستش بدهم، دستش را کشید و عقب پرید.
گفتم: آقا راشد چرا عقب می‌روی؟
گفت: آقا ما این کار را برای جایزه و تشکر نکردیم.
گفتم: امروز در ایران روز مرد است و این هم هدیه روز مرد برای شماست.
راشد مجوز اقامت ندارد، زیر سقف نیمه بالایی مغازه‌ای با سه نفر دیگر می‌خوابد. کارت بانکی ندارد. دستمزدش را صاحب کار با هزار گرفتاری به افغانستان برای خانواده او می‌فرستد. راشد گوشی هم ندارد. حتی سیم کارت هم نمی‌تواند بخرد که کارش را راه بیاندازد و خانواده‌اش بتوانند از راه دور جویای حال او شوند ولی تا دلتان بخواهد عزت نفس دارد، مسئولیت‌پذیر است، از خود گذشته است ...
.
کاش هر روز، روز راشدها باشد.

ایرج نوروزی
@adelehz
27😢5
شب زیبا ❤️
@adelehz
2
وقتی چشم امیدتان به خدا باشد.
هیچ چیز آنقدرها عجیب نیست که راست نباشد.
هیچ چیز آنقدرها عجیب نیست که پیش نیاید.
هیچ چیز آنقدرها عجیب نیست که دیر نپاید.
حال به همه ی موهبت‌هایی بیندیشید که چنین دور دست به نظر می آیند و از همین حالا منتظرشان باشید تا در پرتو لطف الهی و به گونه ای غیر منتظره به سراغتان بیایند.
چون خدا معجزات خود را از راه هایی عجیب به انجام می‌رساند.

فلورانس اسکاول شین
@adelehz
15
به یاد داشته باشیم :
آینده کتابیست
که امروز می‌نویسیم
پس چیزی بنویسیم
که فردا از خواندن آن لذت ببریم ...

@adelehz
2
گذر زمان به چیزی که عقربه‌های ساعت نشان میدهند، هیچ ربطی ندارد. این زمان‌سنج‌ها فقط روی چرخ دنده‌هایی استوارند که فکر نمی‌کنند، احساسی ندارند و بر پیچ و مهره‌هایی بی‌روح تکیه کرده‌اند. آن‌ها نمیدانند که پنج ثانیه یعنی چه و فقط شمارش می‌کنند: یک، دو، سه، چهار و پنج. این مساله هم یک شکنجهٔ دردآلود و هم لذتی بی‌انتها است.

📙 بینایی
✍🏻 ژوزه ساراماگو
@adelehz
1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
3
زندگی به قدر کافی بهانه برای سخت گرفتن به ما دارد تو دیگر بیشتر بهانه به دستش نده
بگذر از این باید ها و نباید ها
رها کن بره رفیق
رها کن
#عادله_زمانی

@adelehz
11
من بطرز عجیبی وقتی با تو بودم شیفته ی خودم‌میشدم .
من شیفته آنچه میشدم‌که تو با حضورت به شخصیت من می افزودی .
عاشق خودم وقتی تورا دوست می‌داشت و پاس این دوست داشتن هزاران باید و نباید را می آموخت.
باید ونبایدهایی که راه درست زندگی را به من نشان می دادند و از من انسان بهتری می ساختند .
به گمانم عشق باارزش چنین چیزی ست .اینکه من با وجود تو تغییر کند اما تغییراتی که از او من بهتری بسازد.
راستی باید می گفتم و باید می دانستی که:
تو بهترین اضافه کننده ی مفهوم های خوب دنیایی.
#عادله_زمانی
16
یکی و پیدا کنید از این کارا بلد باشه تباها😒
@adelehz
21😁4