"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
در زندگی دو موهبت وجود دارد: کتاب و دوست.
و این دو باید از لحاظ تعداد، دقیقاً عکس هم باشند. تعداد زیادی کتاب و عدۀ انگشت‌شماری دوست.

الیف شافاک
@adelehz
21
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دخترها از چه ساخته شده اند؟
از دستاوردهایشان...
@adelehz
22
برای رسیدن به یک نقطه ی ثبات آمیز از زندگی من به دو نفر بیش از همه احتیاج دارم .
به خدا و به خودم .
به خدا برای گشودن راههای نو برابرم و برای حمایت من وقتی در آن راه‌ها گام برمیدارم .
و به خودم برای اینکه بتوانم با خیرخواهی و خیر اندیشی ام برای دیگران خدا را قانع کنم ارزش آن را دارم تا به من برای رسیدن به بهترینها کمک کند .

#عادله_زمانی
@adelehz
14
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
رفیقم دلت که گرفت ،چشمانت که خیس شد
کفشهایت را بپوش و بیا پیش خودم
در باران بیا ،خیس شده باشی و سردت باشد در را باز کنم بگیرمت توی بغلم
از خیس شدن نترسم
ببرمت کنار بخاری
برایت چای داغ بریزم ،بگویم بریز بیرون هرچه در دلت ست رفیقم
با جان و دل شنوایت هستم .
هوا که آفتابی شد بیدار شوی و بزنی بیرون
جلوی در ایستاده باشم
برایم دست تکان دهی و لبخند زنان بروی انگار نه انگار تو همان آدمی بودی که در باران آمد.
بخندم و‌ بگویم در خانه ام ،آغوشم همیشه برایت بازست.
خسته که شدی برگرد رفیق،جان من ..
#عادله_زمانی
@adelehz
11
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
متاسفانه نارنجی های اینجا یکم با نارنجی های اروپا فرق دارن و اعصاب درست و حسابی ندارن🤣
نارنجی بی تربیت🦊😄❤️
@adelehz
👎76😢2
ولی هوشنگ ابتهاج راست میگفت:
چه مبارک است
این غم که تو در دلم نهادی
به غمت! که هرگز این غم ندهم به هیچ شادی


@adelehz
11
آیا پس از ابتلا به کرونا و یا دریافت واکسن کرونا دچار اختلال در عادت ماهانه از جمله توقف یا بیشتر شدن میزان و روزهای آن شده اید؟؟؟؟
anonymous poll

خیر – 130
👍👍👍👍👍👍👍 58%

بله – 95
👍👍👍👍👍 42%

👥 225 people voted so far. Poll closed.
😢4👎3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روزهایی که به تو نیاز داشتم‌اما درهایت را برویم بستی .
تویی که در خنده و شادی کنارم ایستاده بودی ،می‌گذرد .
من دوباره می‌خندم اما تو ...
تورا در خنده هایم شریک‌نمیکنم
چون تو همراه
نبودی فقط هم سایه ی شادی ها بودی...
#عادله_زمانی
@adelehz
15
آخه شما ببین خوشگلیاشو😍
@adelehz
31👎5
دلبرم!
خدا وقتی تورا می آفرید لحظه ای مکث کرد بعد از کمد جادویی اش که هیچکس جز خودش کلیدش را ندارد یک عطر جادویی در آورد و پاشید روی قلبت ...
هر وقت بخندی یا گریه کنی هر وقت چشمانت برق بزند یا برقصی آن عطر در فضا می پیچد و ادم یاد کمد جادویی خدا ،یاد قشنگی های به خصوصش یاد عشق می افتد‌‌.
#عادله_زمانی
@adelehz
13
در فرهنگ امروزی ما,
چیزی که از انضباط هم کمیاب‌تر است،
همان تمرکز است.
فرهنگ ما بشر را به چنان زندگی مغشوش و بی‌تمرکزی هدایت می‌کند
که در هیچ جای دیگر نظیرش نیست.

انسان چندین کار را باهم انجام می‌دهد، می‌خواند،
به رادیو گوش می‌دهد،
گفتگو می‌کند،
سیگار می‌کشد،
می‌خورد و می‌آشامد.
انسان مصرف کننده‌ای است که با یک دهان باز، مشتاق و آماده برای بلعیدن همه چیز.

این فقدان تمرکز زمانی آشکارتر دیده می‌شود که مشکل تنهایی برای ما پیش می‌آید.
اکثر مردم نمی‌توانند بی‌حرکت بنشینند
و حرف نزنند،
سیگار نکشند، نخوانند یا چیزی نیاشامند.

این گونه کسان عصبی و بی قرار می‌شوند،
و باید یا دهان‌هایشان را به کار بیندازند یا دست‌هایشان را.
سیگار کشیدن یکی از علایم این فقدان تمرکز است، زیرا دست، دهان، چشم و بینی را به کار می‌اندازد.

📘 هنر عشق ورزیدن
✍🏻 اریک فروم
@adelehz
4
دوست داشتنت
جمعه و شنبه سرش نمی شود.
هر لحظه و هر روز اگر تکرار شود
باز هم خواستنی ست .
دوست داشتنت لذت خواب عمیق کودکی ست
حتی اگر بخواهی نمی توانی از آن دست بکشی .
#عادله_زمانی
@adelehz
14
تفاوت بین انسانی که هم اکنون هستید و کسی که قرار است پنج سال بعد باشید، در مردمی است که در این مدت با آن‌ها معاشرت کرده و کتاب‌هایی است که در این زمان مطالعه خواهید کرد.

جان سی مکسول
@adelehz
13
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به دنیا آمدم تا عاشقت شوم‌.
پیامبر نیستم .
اما این زیباترین رسالت جهانم شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
17😢2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
از الان بگم کادوهای ولنتاین تون خیلیم زشته😒
@adelehz
😢5😁1
چنانچه در آسمان هفتم باشی و رهگذری تقاضای لیوانی آب از تو بکند، از آسمان فرود بیا تا تقاضای او را اجابت کنی.

اگر با مهربانی و آواز به خدا نزدیک نشوم، پس چگونه نزدیک شوم؟

✍🏻 نیکوس کازانتزاکیس

شب زیبا ❤️
@adelehz
11
من اینجا هستم ❤️
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .

http://Instagram.com/adeleh.z7
دوست داشتن جهان و هر چه در آن وجود دارد به نحو شگفت آوری از دوست داشتن خویشتن خویش آغاز می شود .
بگذارید با شما صادقانه حرف بزنم اگر نتوانید خودتان را دوست داشته باشید هرگز نخواهید توانست جهان را دوست بدارید.
یا خودتان را دوست بدارید یا بازهم خودتان را پیش از همه دوست بدارید .
این تنها راه حل موجود و منطقی ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
12