Forwarded from آرامش (چهلسالگي)...
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🌲حال خوبش رو حسابی خریدارم !
چه کنیم جز پیدا کردن راهی که بتوان با این زندگی ساخت ؟ بعضی ها راهی کوتاه تر بعضی ها بلندتر .فقط خوشا به حال آنانکه راه شان بتواند دلی را شاد کند دل خودشان و یا دلی از دیگران ...
عادله زمانی 🍓
باورتون میشه ایشون ، پزشک لابراتوآر دندانپزشکی هستن و دندانساز ؟ اینقدر سرخوش و مست از کار توی جایی بسته و سخت ؟
@adelehz
@chehel_salegi
چه کنیم جز پیدا کردن راهی که بتوان با این زندگی ساخت ؟ بعضی ها راهی کوتاه تر بعضی ها بلندتر .فقط خوشا به حال آنانکه راه شان بتواند دلی را شاد کند دل خودشان و یا دلی از دیگران ...
عادله زمانی 🍓
باورتون میشه ایشون ، پزشک لابراتوآر دندانپزشکی هستن و دندانساز ؟ اینقدر سرخوش و مست از کار توی جایی بسته و سخت ؟
@adelehz
@chehel_salegi
❤7
"زنی کهگم کردم "
قم شهری که زندگی مرا تغییر داد .. چند سال پیش که به خواست همسر و برادر شوهرم برای زندگی به قم رفتیم، غربت به من خیلی سخت گذشت. تنهایی باعث شد افسردگی بگیرم و مسئله ایی برام آشکار شد که فهمیدم همسرم چندان من را دوست نداره.. با دلخوری به شهرم برگشتم ولی دیگه…
جهرم
۲۵ سال پیش اومدم جهرم واسه ادامه تحصیل!
و دیگه هیچ وقت به خونه پدری برنگشتم.ترم دوم با یه اقای جهرمی ازدواج کردم و همینجا مادر دوتا پسر شدم اما هر روز و هر لحظه حس غربتُ بیشتر و بیشتر حس میکردم تا اینکه پسرام بزرگ شدن و هر کدوم واسه دانشگاه رفتن یه شهر دیگه، پسر کوچیکم تو شهر و وطن خودم قبول شد!!( نمیدونم دست تقدیر بود یا دوباره بازی سرنوشت!!) و من بعداز ۲۴ سال زندگی مشترک تصمیم گرفتم مهاجرت کنم به وطنم.
احساس یه زندانی رو داشتم که بعداز سالها از حبس دراومده🙏🙂
اگه به جهرمنمیومدم زندگیم چطور میشد؟
@adelehz
۲۵ سال پیش اومدم جهرم واسه ادامه تحصیل!
و دیگه هیچ وقت به خونه پدری برنگشتم.ترم دوم با یه اقای جهرمی ازدواج کردم و همینجا مادر دوتا پسر شدم اما هر روز و هر لحظه حس غربتُ بیشتر و بیشتر حس میکردم تا اینکه پسرام بزرگ شدن و هر کدوم واسه دانشگاه رفتن یه شهر دیگه، پسر کوچیکم تو شهر و وطن خودم قبول شد!!( نمیدونم دست تقدیر بود یا دوباره بازی سرنوشت!!) و من بعداز ۲۴ سال زندگی مشترک تصمیم گرفتم مهاجرت کنم به وطنم.
احساس یه زندانی رو داشتم که بعداز سالها از حبس دراومده🙏🙂
اگه به جهرمنمیومدم زندگیم چطور میشد؟
@adelehz
❤7
در زندگی دو موهبت وجود دارد: کتاب و دوست.
و این دو باید از لحاظ تعداد، دقیقاً عکس هم باشند. تعداد زیادی کتاب و عدۀ انگشتشماری دوست.
الیف شافاک
@adelehz
و این دو باید از لحاظ تعداد، دقیقاً عکس هم باشند. تعداد زیادی کتاب و عدۀ انگشتشماری دوست.
الیف شافاک
@adelehz
❤21
برای رسیدن به یک نقطه ی ثبات آمیز از زندگی من به دو نفر بیش از همه احتیاج دارم .
به خدا و به خودم .
به خدا برای گشودن راههای نو برابرم و برای حمایت من وقتی در آن راهها گام برمیدارم .
و به خودم برای اینکه بتوانم با خیرخواهی و خیر اندیشی ام برای دیگران خدا را قانع کنم ارزش آن را دارم تا به من برای رسیدن به بهترینها کمک کند .
#عادله_زمانی
@adelehz
به خدا و به خودم .
به خدا برای گشودن راههای نو برابرم و برای حمایت من وقتی در آن راهها گام برمیدارم .
و به خودم برای اینکه بتوانم با خیرخواهی و خیر اندیشی ام برای دیگران خدا را قانع کنم ارزش آن را دارم تا به من برای رسیدن به بهترینها کمک کند .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤14
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
رفیقم دلت که گرفت ،چشمانت که خیس شد
کفشهایت را بپوش و بیا پیش خودم
در باران بیا ،خیس شده باشی و سردت باشد در را باز کنم بگیرمت توی بغلم
از خیس شدن نترسم
ببرمت کنار بخاری
برایت چای داغ بریزم ،بگویم بریز بیرون هرچه در دلت ست رفیقم
با جان و دل شنوایت هستم .
هوا که آفتابی شد بیدار شوی و بزنی بیرون
جلوی در ایستاده باشم
برایم دست تکان دهی و لبخند زنان بروی انگار نه انگار تو همان آدمی بودی که در باران آمد.
بخندم و بگویم در خانه ام ،آغوشم همیشه برایت بازست.
خسته که شدی برگرد رفیق،جان من ..
#عادله_زمانی
@adelehz
کفشهایت را بپوش و بیا پیش خودم
در باران بیا ،خیس شده باشی و سردت باشد در را باز کنم بگیرمت توی بغلم
از خیس شدن نترسم
ببرمت کنار بخاری
برایت چای داغ بریزم ،بگویم بریز بیرون هرچه در دلت ست رفیقم
با جان و دل شنوایت هستم .
هوا که آفتابی شد بیدار شوی و بزنی بیرون
جلوی در ایستاده باشم
برایم دست تکان دهی و لبخند زنان بروی انگار نه انگار تو همان آدمی بودی که در باران آمد.
بخندم و بگویم در خانه ام ،آغوشم همیشه برایت بازست.
خسته که شدی برگرد رفیق،جان من ..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤11
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
متاسفانه نارنجی های اینجا یکم با نارنجی های اروپا فرق دارن و اعصاب درست و حسابی ندارن🤣
نارنجی بی تربیت🦊😄❤️
@adelehz
نارنجی بی تربیت🦊😄❤️
@adelehz
👎7❤6😢2
ولی هوشنگ ابتهاج راست میگفت:
چه مبارک است
این غم که تو در دلم نهادی
به غمت! که هرگز این غم ندهم به هیچ شادی
@adelehz
چه مبارک است
این غم که تو در دلم نهادی
به غمت! که هرگز این غم ندهم به هیچ شادی
@adelehz
❤11
آیا پس از ابتلا به کرونا و یا دریافت واکسن کرونا دچار اختلال در عادت ماهانه از جمله توقف یا بیشتر شدن میزان و روزهای آن شده اید؟؟؟؟
anonymous poll
خیر – 130
👍👍👍👍👍👍👍 58%
بله – 95
👍👍👍👍👍 42%
👥 225 people voted so far. Poll closed.
anonymous poll
خیر – 130
👍👍👍👍👍👍👍 58%
بله – 95
👍👍👍👍👍 42%
👥 225 people voted so far. Poll closed.
😢4👎3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روزهایی که به تو نیاز داشتماما درهایت را برویم بستی .
تویی که در خنده و شادی کنارم ایستاده بودی ،میگذرد .
من دوباره میخندم اما تو ...
تورا در خنده هایم شریکنمیکنم
چون تو همراه
نبودی فقط هم سایه ی شادی ها بودی...
#عادله_زمانی
@adelehz
تویی که در خنده و شادی کنارم ایستاده بودی ،میگذرد .
من دوباره میخندم اما تو ...
تورا در خنده هایم شریکنمیکنم
چون تو همراه
نبودی فقط هم سایه ی شادی ها بودی...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤15
دلبرم!
خدا وقتی تورا می آفرید لحظه ای مکث کرد بعد از کمد جادویی اش که هیچکس جز خودش کلیدش را ندارد یک عطر جادویی در آورد و پاشید روی قلبت ...
هر وقت بخندی یا گریه کنی هر وقت چشمانت برق بزند یا برقصی آن عطر در فضا می پیچد و ادم یاد کمد جادویی خدا ،یاد قشنگی های به خصوصش یاد عشق می افتد.
#عادله_زمانی
@adelehz
خدا وقتی تورا می آفرید لحظه ای مکث کرد بعد از کمد جادویی اش که هیچکس جز خودش کلیدش را ندارد یک عطر جادویی در آورد و پاشید روی قلبت ...
هر وقت بخندی یا گریه کنی هر وقت چشمانت برق بزند یا برقصی آن عطر در فضا می پیچد و ادم یاد کمد جادویی خدا ،یاد قشنگی های به خصوصش یاد عشق می افتد.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤13
در فرهنگ امروزی ما,
چیزی که از انضباط هم کمیابتر است،
همان تمرکز است.
فرهنگ ما بشر را به چنان زندگی مغشوش و بیتمرکزی هدایت میکند
که در هیچ جای دیگر نظیرش نیست.
انسان چندین کار را باهم انجام میدهد، میخواند،
به رادیو گوش میدهد،
گفتگو میکند،
سیگار میکشد،
میخورد و میآشامد.
انسان مصرف کنندهای است که با یک دهان باز، مشتاق و آماده برای بلعیدن همه چیز.
این فقدان تمرکز زمانی آشکارتر دیده میشود که مشکل تنهایی برای ما پیش میآید.
اکثر مردم نمیتوانند بیحرکت بنشینند
و حرف نزنند،
سیگار نکشند، نخوانند یا چیزی نیاشامند.
این گونه کسان عصبی و بی قرار میشوند،
و باید یا دهانهایشان را به کار بیندازند یا دستهایشان را.
سیگار کشیدن یکی از علایم این فقدان تمرکز است، زیرا دست، دهان، چشم و بینی را به کار میاندازد.
📘 هنر عشق ورزیدن
✍🏻 اریک فروم
@adelehz
چیزی که از انضباط هم کمیابتر است،
همان تمرکز است.
فرهنگ ما بشر را به چنان زندگی مغشوش و بیتمرکزی هدایت میکند
که در هیچ جای دیگر نظیرش نیست.
انسان چندین کار را باهم انجام میدهد، میخواند،
به رادیو گوش میدهد،
گفتگو میکند،
سیگار میکشد،
میخورد و میآشامد.
انسان مصرف کنندهای است که با یک دهان باز، مشتاق و آماده برای بلعیدن همه چیز.
این فقدان تمرکز زمانی آشکارتر دیده میشود که مشکل تنهایی برای ما پیش میآید.
اکثر مردم نمیتوانند بیحرکت بنشینند
و حرف نزنند،
سیگار نکشند، نخوانند یا چیزی نیاشامند.
این گونه کسان عصبی و بی قرار میشوند،
و باید یا دهانهایشان را به کار بیندازند یا دستهایشان را.
سیگار کشیدن یکی از علایم این فقدان تمرکز است، زیرا دست، دهان، چشم و بینی را به کار میاندازد.
📘 هنر عشق ورزیدن
✍🏻 اریک فروم
@adelehz
❤4
دوست داشتنت
جمعه و شنبه سرش نمی شود.
هر لحظه و هر روز اگر تکرار شود
باز هم خواستنی ست .
دوست داشتنت لذت خواب عمیق کودکی ست
حتی اگر بخواهی نمی توانی از آن دست بکشی .
#عادله_زمانی
@adelehz
جمعه و شنبه سرش نمی شود.
هر لحظه و هر روز اگر تکرار شود
باز هم خواستنی ست .
دوست داشتنت لذت خواب عمیق کودکی ست
حتی اگر بخواهی نمی توانی از آن دست بکشی .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤14
تفاوت بین انسانی که هم اکنون هستید و کسی که قرار است پنج سال بعد باشید، در مردمی است که در این مدت با آنها معاشرت کرده و کتابهایی است که در این زمان مطالعه خواهید کرد.
جان سی مکسول
@adelehz
جان سی مکسول
@adelehz
❤13
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
از الان بگم کادوهای ولنتاین تون خیلیم زشته😒
@adelehz
@adelehz
😢5😁1
چنانچه در آسمان هفتم باشی و رهگذری تقاضای لیوانی آب از تو بکند، از آسمان فرود بیا تا تقاضای او را اجابت کنی.
اگر با مهربانی و آواز به خدا نزدیک نشوم، پس چگونه نزدیک شوم؟
✍🏻 نیکوس کازانتزاکیس
شب زیبا ❤️
@adelehz
اگر با مهربانی و آواز به خدا نزدیک نشوم، پس چگونه نزدیک شوم؟
✍🏻 نیکوس کازانتزاکیس
شب زیبا ❤️
@adelehz
❤11