"زنی کهگم کردم "
اصفهان شهری است که زندگیم را دگرگون کرد. اولین بار بود که درعمرم اصفهان می رفتم همراه بیماری بودم از طرف خیریه همسرم با من بود.ولی همانجا در اتفاقاتی عجیب و ارتباط با انسانهای پست به ملاقات یکی از انها میرودو.... وحالا من دیگر نمیخواهم با او باشم نمیدانم…
قم شهری که زندگی مرا تغییر داد ..
چند سال پیش که به خواست همسر و برادر شوهرم برای زندگی به قم رفتیم، غربت به من خیلی سخت گذشت. تنهایی باعث شد افسردگی بگیرم و مسئله ایی برام آشکار شد که فهمیدم همسرم چندان من را دوست نداره..
با دلخوری به شهرم برگشتم ولی دیگه هیچ وقت آدم سابق نشدم.
تجربه تحقیر شدن مانند تجربه عشق، فراموش نشدنیست.
نمیدانم روح چیست، اما دقیقا میدانم که روح از کدام قسمت بدن تا سرحد نابودی تحلیل میرود.
اگر به قم نمی رفتیم چه می شد ؟
@adelehz
چند سال پیش که به خواست همسر و برادر شوهرم برای زندگی به قم رفتیم، غربت به من خیلی سخت گذشت. تنهایی باعث شد افسردگی بگیرم و مسئله ایی برام آشکار شد که فهمیدم همسرم چندان من را دوست نداره..
با دلخوری به شهرم برگشتم ولی دیگه هیچ وقت آدم سابق نشدم.
تجربه تحقیر شدن مانند تجربه عشق، فراموش نشدنیست.
نمیدانم روح چیست، اما دقیقا میدانم که روح از کدام قسمت بدن تا سرحد نابودی تحلیل میرود.
اگر به قم نمی رفتیم چه می شد ؟
@adelehz
😢21❤7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فرود آمدن قو در فضای مه آلود سد کوثر گچساران ...
سکوت محض محیط و نور کافی صبحگاهی و صدای بال قدرتمند قو و شانس فیلمبردار، دست بدست هم داد تا صحنه ای بی بدیل خلق شود.
@adelehz
سکوت محض محیط و نور کافی صبحگاهی و صدای بال قدرتمند قو و شانس فیلمبردار، دست بدست هم داد تا صحنه ای بی بدیل خلق شود.
@adelehz
❤29
باید پذیرفت.
باید پذیرفت که در جهان همه شما را دوست نخواهند داشت .
بعضی ها بی دلیل از شما متنفر خواهند بود و حتی بعضی دیگر گام را از آن فراتر نهاده و با شما عملا دشمنی می کنند .
همیشه کسانی هستند که پشت سرتان حرف میزنند یا نقاط ضعف تان را در جمع جار میزنند.
هرگز فرصتی فراهم نخواهد شدکه شما محبوب تمام عالم باشید. دست از تلاش برای محبوب همه بودن بردارید.
به جای آن به روی کسانی که حامی و عاشق تان هستند تمرکز کنید ولو که انگشت شمارند .
تا بتوانید راحت تر از کنار ادمهای بدخواه بگذرید و جهان برای شما بیشتر مملو از آرامش گردد.
عشق اندک اما مداوم بر طوفانهای ساختگی از عشق ارجح ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
باید پذیرفت که در جهان همه شما را دوست نخواهند داشت .
بعضی ها بی دلیل از شما متنفر خواهند بود و حتی بعضی دیگر گام را از آن فراتر نهاده و با شما عملا دشمنی می کنند .
همیشه کسانی هستند که پشت سرتان حرف میزنند یا نقاط ضعف تان را در جمع جار میزنند.
هرگز فرصتی فراهم نخواهد شدکه شما محبوب تمام عالم باشید. دست از تلاش برای محبوب همه بودن بردارید.
به جای آن به روی کسانی که حامی و عاشق تان هستند تمرکز کنید ولو که انگشت شمارند .
تا بتوانید راحت تر از کنار ادمهای بدخواه بگذرید و جهان برای شما بیشتر مملو از آرامش گردد.
عشق اندک اما مداوم بر طوفانهای ساختگی از عشق ارجح ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
❤15
فریدونمشیری بیان میکند که در طبقه ی دوّم منزلی که بنده زندگی میکنم، آپارتمانی هست که همسایهی محترم دیگری در آن زندگی میکند. یک شب، بنده که به خانه آمدم تا ماشینم را در گاراژ بگذارم، دیدم مهمانهای همسایهی محترم، ماشینهای خود را ردیف گذاشتهاند جلوی خانه و از قرار معلوم، دستهجمعی با میزبان رفتهاند شمیران. من هم ناچار ماشینم را بردم پارکینگ و نامهای نوشتم و جلوی یکی از ماشینها گذاشتم به این مضمون: «امیدوارم که امشب به شما خوش گذشته باشد! اگر شما ماشینتان را چند متر جلوتر گذاشته بودید، من مجبور نبودم که چند کیلومتر تا پارکینگ بروم.
ارادتمند: "فریدون مشیری"
صبح که از منزل بیرون آمدم، دیدم یکی از مهمانها - که خطاط معروفی است و نامشان استاد بوذری است از قرار جزو مهمانها بوده - با خطّ خوش، نامهای نوشته و به در منزل من چسبانده. او نوشته بود: آقای مشیری،
در پاسخ مرقومهی عالی: «گر ما مقصّریم، تو دریای رحمتی!»
و در خاتمه به عرض میرساند، اطاعت میکنم؛ چرا که از جان دوستتر دارند، جوانان سعادتمند، پندِ پیرِ دانا را!
من هم برای ایشان نامهای نوشتم؛ البته منظوم و به این شرح:
هنوز خطِ خوش ِ تو، نوازش بَصَر است
هنوز مستی این جام جانفزا به سَر است
فضای سینهام از نامهی تو باغ گل است
هوای خانهام، از خامهی تو مُشک ِ تَر است
تو را به «خطِّ» تو میبخشم، ای خجسته قلم
که آنچه در بَرِ من جلوه میکند، هنر است
جواب خطّ تو را هم به شعر خواهم گفت
اگرچه خطّ تو از شعر من قشنگ تر است:
به این هنر که تو کردی، دلم اسیر تو شد
هنوز ذوق و هنر، دام و دانهی بشر است
شبی ز راه محبّت بیا به خانهی ما
ببین که دیدهی مشتاقِ شاعری، به در است
چقدر جامعهی ما به ادب، هنر، مسوولیتپذیری، محبت، صبوری، فرهنگمداری و بسیاری از چیزهای دیگر نیاز شدید دارد!
@adelehz
ارادتمند: "فریدون مشیری"
صبح که از منزل بیرون آمدم، دیدم یکی از مهمانها - که خطاط معروفی است و نامشان استاد بوذری است از قرار جزو مهمانها بوده - با خطّ خوش، نامهای نوشته و به در منزل من چسبانده. او نوشته بود: آقای مشیری،
در پاسخ مرقومهی عالی: «گر ما مقصّریم، تو دریای رحمتی!»
و در خاتمه به عرض میرساند، اطاعت میکنم؛ چرا که از جان دوستتر دارند، جوانان سعادتمند، پندِ پیرِ دانا را!
من هم برای ایشان نامهای نوشتم؛ البته منظوم و به این شرح:
هنوز خطِ خوش ِ تو، نوازش بَصَر است
هنوز مستی این جام جانفزا به سَر است
فضای سینهام از نامهی تو باغ گل است
هوای خانهام، از خامهی تو مُشک ِ تَر است
تو را به «خطِّ» تو میبخشم، ای خجسته قلم
که آنچه در بَرِ من جلوه میکند، هنر است
جواب خطّ تو را هم به شعر خواهم گفت
اگرچه خطّ تو از شعر من قشنگ تر است:
به این هنر که تو کردی، دلم اسیر تو شد
هنوز ذوق و هنر، دام و دانهی بشر است
شبی ز راه محبّت بیا به خانهی ما
ببین که دیدهی مشتاقِ شاعری، به در است
چقدر جامعهی ما به ادب، هنر، مسوولیتپذیری، محبت، صبوری، فرهنگمداری و بسیاری از چیزهای دیگر نیاز شدید دارد!
@adelehz
❤24
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چه کنیم جز پیدا کردن راهی که بتوان با این زندگی ساخت ؟
بعضی ها راهی کوتاه تر بعضی ها بلندتر
فقط خوشا به حال آنانکه راه شان بتواند دلی را شاد کند دل خودشان و یا دلی از دیگران ...
#عادله_زمانی
پ.ن:حالشو خریدارم 🙂
@adelehz
بعضی ها راهی کوتاه تر بعضی ها بلندتر
فقط خوشا به حال آنانکه راه شان بتواند دلی را شاد کند دل خودشان و یا دلی از دیگران ...
#عادله_زمانی
پ.ن:حالشو خریدارم 🙂
@adelehz
❤5
تصویری زیبا از همدیگر پذیری مذهبی در جامعه هند
مراسم وداع با لتا منشینگر مادر موسیقی هند که روز گذشته درگذشت .
@adelehz
مراسم وداع با لتا منشینگر مادر موسیقی هند که روز گذشته درگذشت .
@adelehz
بیا چای بنوشیم .
من چای می ریزم توبخند
قند خنده ات را بردارم و این چای تلخ را شیرین کنم .
تو بخند...
#عادله_زمانی
@adelehz
من چای می ریزم توبخند
قند خنده ات را بردارم و این چای تلخ را شیرین کنم .
تو بخند...
#عادله_زمانی
@adelehz
❤16
هربار که دختری عاشق میشود
فرشته ای غمگین میشود.
چون میداند که بزودی باید شاهد اشکهایش باشد.چون دخترها بدون اشک عاشقی نمیکنند
#عادله_زمانی
@adelehz
فرشته ای غمگین میشود.
چون میداند که بزودی باید شاهد اشکهایش باشد.چون دخترها بدون اشک عاشقی نمیکنند
#عادله_زمانی
@adelehz
😢23❤7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این پیامی از جانب کائنات برای شماست
برای من ارسال شد و من برای شما اینجا منتشرش کردم و شما برای دیگران بفرستید .
دیدن این پیاماتفاقی نیست .
به آن فکر کنید .
#عادله_زمانی
@adelehz
برای من ارسال شد و من برای شما اینجا منتشرش کردم و شما برای دیگران بفرستید .
دیدن این پیاماتفاقی نیست .
به آن فکر کنید .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤19👎2
من اینجا هستم ❤️
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.z7
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.z7
Forwarded from آرامش (چهلسالگي)...
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🌲حال خوبش رو حسابی خریدارم !
چه کنیم جز پیدا کردن راهی که بتوان با این زندگی ساخت ؟ بعضی ها راهی کوتاه تر بعضی ها بلندتر .فقط خوشا به حال آنانکه راه شان بتواند دلی را شاد کند دل خودشان و یا دلی از دیگران ...
عادله زمانی 🍓
باورتون میشه ایشون ، پزشک لابراتوآر دندانپزشکی هستن و دندانساز ؟ اینقدر سرخوش و مست از کار توی جایی بسته و سخت ؟
@adelehz
@chehel_salegi
چه کنیم جز پیدا کردن راهی که بتوان با این زندگی ساخت ؟ بعضی ها راهی کوتاه تر بعضی ها بلندتر .فقط خوشا به حال آنانکه راه شان بتواند دلی را شاد کند دل خودشان و یا دلی از دیگران ...
عادله زمانی 🍓
باورتون میشه ایشون ، پزشک لابراتوآر دندانپزشکی هستن و دندانساز ؟ اینقدر سرخوش و مست از کار توی جایی بسته و سخت ؟
@adelehz
@chehel_salegi
❤7
"زنی کهگم کردم "
قم شهری که زندگی مرا تغییر داد .. چند سال پیش که به خواست همسر و برادر شوهرم برای زندگی به قم رفتیم، غربت به من خیلی سخت گذشت. تنهایی باعث شد افسردگی بگیرم و مسئله ایی برام آشکار شد که فهمیدم همسرم چندان من را دوست نداره.. با دلخوری به شهرم برگشتم ولی دیگه…
جهرم
۲۵ سال پیش اومدم جهرم واسه ادامه تحصیل!
و دیگه هیچ وقت به خونه پدری برنگشتم.ترم دوم با یه اقای جهرمی ازدواج کردم و همینجا مادر دوتا پسر شدم اما هر روز و هر لحظه حس غربتُ بیشتر و بیشتر حس میکردم تا اینکه پسرام بزرگ شدن و هر کدوم واسه دانشگاه رفتن یه شهر دیگه، پسر کوچیکم تو شهر و وطن خودم قبول شد!!( نمیدونم دست تقدیر بود یا دوباره بازی سرنوشت!!) و من بعداز ۲۴ سال زندگی مشترک تصمیم گرفتم مهاجرت کنم به وطنم.
احساس یه زندانی رو داشتم که بعداز سالها از حبس دراومده🙏🙂
اگه به جهرمنمیومدم زندگیم چطور میشد؟
@adelehz
۲۵ سال پیش اومدم جهرم واسه ادامه تحصیل!
و دیگه هیچ وقت به خونه پدری برنگشتم.ترم دوم با یه اقای جهرمی ازدواج کردم و همینجا مادر دوتا پسر شدم اما هر روز و هر لحظه حس غربتُ بیشتر و بیشتر حس میکردم تا اینکه پسرام بزرگ شدن و هر کدوم واسه دانشگاه رفتن یه شهر دیگه، پسر کوچیکم تو شهر و وطن خودم قبول شد!!( نمیدونم دست تقدیر بود یا دوباره بازی سرنوشت!!) و من بعداز ۲۴ سال زندگی مشترک تصمیم گرفتم مهاجرت کنم به وطنم.
احساس یه زندانی رو داشتم که بعداز سالها از حبس دراومده🙏🙂
اگه به جهرمنمیومدم زندگیم چطور میشد؟
@adelehz
❤7
در زندگی دو موهبت وجود دارد: کتاب و دوست.
و این دو باید از لحاظ تعداد، دقیقاً عکس هم باشند. تعداد زیادی کتاب و عدۀ انگشتشماری دوست.
الیف شافاک
@adelehz
و این دو باید از لحاظ تعداد، دقیقاً عکس هم باشند. تعداد زیادی کتاب و عدۀ انگشتشماری دوست.
الیف شافاک
@adelehz
❤21
برای رسیدن به یک نقطه ی ثبات آمیز از زندگی من به دو نفر بیش از همه احتیاج دارم .
به خدا و به خودم .
به خدا برای گشودن راههای نو برابرم و برای حمایت من وقتی در آن راهها گام برمیدارم .
و به خودم برای اینکه بتوانم با خیرخواهی و خیر اندیشی ام برای دیگران خدا را قانع کنم ارزش آن را دارم تا به من برای رسیدن به بهترینها کمک کند .
#عادله_زمانی
@adelehz
به خدا و به خودم .
به خدا برای گشودن راههای نو برابرم و برای حمایت من وقتی در آن راهها گام برمیدارم .
و به خودم برای اینکه بتوانم با خیرخواهی و خیر اندیشی ام برای دیگران خدا را قانع کنم ارزش آن را دارم تا به من برای رسیدن به بهترینها کمک کند .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤14
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
رفیقم دلت که گرفت ،چشمانت که خیس شد
کفشهایت را بپوش و بیا پیش خودم
در باران بیا ،خیس شده باشی و سردت باشد در را باز کنم بگیرمت توی بغلم
از خیس شدن نترسم
ببرمت کنار بخاری
برایت چای داغ بریزم ،بگویم بریز بیرون هرچه در دلت ست رفیقم
با جان و دل شنوایت هستم .
هوا که آفتابی شد بیدار شوی و بزنی بیرون
جلوی در ایستاده باشم
برایم دست تکان دهی و لبخند زنان بروی انگار نه انگار تو همان آدمی بودی که در باران آمد.
بخندم و بگویم در خانه ام ،آغوشم همیشه برایت بازست.
خسته که شدی برگرد رفیق،جان من ..
#عادله_زمانی
@adelehz
کفشهایت را بپوش و بیا پیش خودم
در باران بیا ،خیس شده باشی و سردت باشد در را باز کنم بگیرمت توی بغلم
از خیس شدن نترسم
ببرمت کنار بخاری
برایت چای داغ بریزم ،بگویم بریز بیرون هرچه در دلت ست رفیقم
با جان و دل شنوایت هستم .
هوا که آفتابی شد بیدار شوی و بزنی بیرون
جلوی در ایستاده باشم
برایم دست تکان دهی و لبخند زنان بروی انگار نه انگار تو همان آدمی بودی که در باران آمد.
بخندم و بگویم در خانه ام ،آغوشم همیشه برایت بازست.
خسته که شدی برگرد رفیق،جان من ..
#عادله_زمانی
@adelehz
❤11