صورتم را به شانه اش گذاشتم و گفتم: دوست دارم ماه من و تو همیشه پشت ابر بماند و هیچکس از عشق ما باخبر نشود.
آدم ها حسودند
زمان بخیل است
و دنیا عاشق کش است.
✍🏻 عباس معروفی
@adelehz
آدم ها حسودند
زمان بخیل است
و دنیا عاشق کش است.
✍🏻 عباس معروفی
@adelehz
❤20😢6
Forwarded from متن های ناب
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🍁✨قــنــدی در دهــان بــگــذار و
🍂✨چــایـت را بـنــوش
🍁✨طــعــم گــس بــغــضـت را بــا چــای قــورت بــده
🍂✨کــه بــه قـــول نــیــما از👈 گــنــدمزار مــن و تــو
🍁✨مــشــتــی کــاه مــیمــانــد بــرای بــادهــا وبس
🍂✨من ازصمیم دلخدا را برایت آرزو ميکنم
🍁✨روزتون سرشار ازعشق و مهر و شادمانی
@nabtarin_tex
🍂✨چــایـت را بـنــوش
🍁✨طــعــم گــس بــغــضـت را بــا چــای قــورت بــده
🍂✨کــه بــه قـــول نــیــما از👈 گــنــدمزار مــن و تــو
🍁✨مــشــتــی کــاه مــیمــانــد بــرای بــادهــا وبس
🍂✨من ازصمیم دلخدا را برایت آرزو ميکنم
🍁✨روزتون سرشار ازعشق و مهر و شادمانی
@nabtarin_tex
❤11
عشق من کودک بمان دنيا بزرگت ميکند
بره باشي يا نباشي گرگ گرگت ميکند
عشق من کودک بمان دنيا مداد رنگي است
بهترين نقاش باشي باز رنگت ميکند
عشق من کودک بمان دنيا دلت را ميزند
سخت بي رحم است ميدانم که سنگت ميکند!
احمد شاملو
@adelehz
بره باشي يا نباشي گرگ گرگت ميکند
عشق من کودک بمان دنيا مداد رنگي است
بهترين نقاش باشي باز رنگت ميکند
عشق من کودک بمان دنيا دلت را ميزند
سخت بي رحم است ميدانم که سنگت ميکند!
احمد شاملو
@adelehz
❤22
محبوبم! من دائماً شما را دوست دارم.
چه در گرانی، چه در ارزانی، چه در تحریم، چه در توافق، چه در جنگ، چه در صلح.
من دائماً شما را دوست دارم. چه سیر باشم چه گرسنه. چه شادمان باشم، چه غمگین.
پیاده میروم، در اتوبوس کنار پنجره پشت سر راننده، هنگام ریختن میوههای گندیده، پیتزای نیمخورده، بطری نوشابه نوشیده و گلهای پلاسیده در کیسه، هنگام کندن سنگهای داغ از پشت نانهای سنگک ، در همه هنگام شما را دوست دارم
محمد صالحعلاء
@adelehz
چه در گرانی، چه در ارزانی، چه در تحریم، چه در توافق، چه در جنگ، چه در صلح.
من دائماً شما را دوست دارم. چه سیر باشم چه گرسنه. چه شادمان باشم، چه غمگین.
پیاده میروم، در اتوبوس کنار پنجره پشت سر راننده، هنگام ریختن میوههای گندیده، پیتزای نیمخورده، بطری نوشابه نوشیده و گلهای پلاسیده در کیسه، هنگام کندن سنگهای داغ از پشت نانهای سنگک ، در همه هنگام شما را دوست دارم
محمد صالحعلاء
@adelehz
❤4
فقط دلبری خدا اینجا که میگه:
" فَإِنِّی قَرِیبٌ "
یعنی من پشتتم
همین جمله برای
"تموم آرزوها و خواستهات کافیه"
@adelehz
" فَإِنِّی قَرِیبٌ "
یعنی من پشتتم
همین جمله برای
"تموم آرزوها و خواستهات کافیه"
@adelehz
❤16👎1
فیلم سینمایی *Mine* داستان سربازی است که حین بازگشت از مأموریت در بیابانی برهوت ، یکی از پاهایش روی مین می رود اما او بلافاصله متوجه می شود و پای خود را از روی مین برنمی دارد ، به همین دلیل مین عمل نمی کند.
بنا به دلایلی خودش نمی تواند مین را خنثی کند پس مجبور می شود چندین روز در انتظار نیروی کمکی باقی بماند.
اگر پا را بلند کند بلافاصله مین منفجر می شود و مرگ او حتمی خواهد بود.
در عین حال خستگی بیش از حد ، گرمای روز ، سرمای شب ، بی خوابی و ایستادنِ مدام ، تشنگی و گرسنگی او را از پا درآورده است .
در این حال و روز ؛ او به حالتی نیمه هوشیار فرو می رود و مدام خاطرات گذشته اش را مرور می کند.
در طی مرور این خاطرات ؛ بیننده متوجه می شود که قبل از این اتفاق ، این سرباز بارها و بارها بر روی مین های دیگری رفته و آنها را منهدم کرده است.
مینِ رابطه عاطفی با همسرش ، مینِ دعوا و نزاع با دوستان و همکارانش ، مینِ درگیری در کافه با غریبه ها و . . .
در طول همه حوادث گذشته ، زمانی که پایش روی مین می رفته بلافاصله انفجار رخ می داده و همه چیز نابود می شده اما این مین در این بیابان او را وادار می کند تا کاری را انجام دهد که قبل از این انجام نمی داده است ، *مکث کردن* .
او چندین روز مکث می کند تا نیروهای کمکی برسند و مین را خنثی کنند .
مکثی طاقت فرسا و بسیار دشوار .
مین در بیابان ؛ استعاره ای است از مین هایی که او در روابط عاطفی ، خانوادگی ، اجتماعی و شغلی خودش منهدم کرده است.
این مکثِ چندین روزه در آن بیابان به او می آموزد که اگر فوراً و با عجله به آن حوادث و اتفاقات ؛ واکنشی که پیشتر آموخته است را نشان نمی داد ، زندگی بهتری را تجربه می کرد .
و به ما می آموزد که این *مکث آگاهانه*، چیزی است که ما در این زیستن شتابزده ، به شدت به آن نیاز داریم .
*واکنش های تند و سریع و اتوماتیک به شرایط و اتفاقات ؛ واکنشی ناآگاهانه از سوی فعالیت تله ها ، عقده ها و سایه های شخصیتی است .*
ما به رویدادهای امروزِ زندگیمان همان واکنشی را نشان می دهیم که در گذشته داشته ایم.
ما به ناشناخته های امروز بر اساس شناخته های دیروز عکس العمل نشان می دهیم .
@adelehz
بنا به دلایلی خودش نمی تواند مین را خنثی کند پس مجبور می شود چندین روز در انتظار نیروی کمکی باقی بماند.
اگر پا را بلند کند بلافاصله مین منفجر می شود و مرگ او حتمی خواهد بود.
در عین حال خستگی بیش از حد ، گرمای روز ، سرمای شب ، بی خوابی و ایستادنِ مدام ، تشنگی و گرسنگی او را از پا درآورده است .
در این حال و روز ؛ او به حالتی نیمه هوشیار فرو می رود و مدام خاطرات گذشته اش را مرور می کند.
در طی مرور این خاطرات ؛ بیننده متوجه می شود که قبل از این اتفاق ، این سرباز بارها و بارها بر روی مین های دیگری رفته و آنها را منهدم کرده است.
مینِ رابطه عاطفی با همسرش ، مینِ دعوا و نزاع با دوستان و همکارانش ، مینِ درگیری در کافه با غریبه ها و . . .
در طول همه حوادث گذشته ، زمانی که پایش روی مین می رفته بلافاصله انفجار رخ می داده و همه چیز نابود می شده اما این مین در این بیابان او را وادار می کند تا کاری را انجام دهد که قبل از این انجام نمی داده است ، *مکث کردن* .
او چندین روز مکث می کند تا نیروهای کمکی برسند و مین را خنثی کنند .
مکثی طاقت فرسا و بسیار دشوار .
مین در بیابان ؛ استعاره ای است از مین هایی که او در روابط عاطفی ، خانوادگی ، اجتماعی و شغلی خودش منهدم کرده است.
این مکثِ چندین روزه در آن بیابان به او می آموزد که اگر فوراً و با عجله به آن حوادث و اتفاقات ؛ واکنشی که پیشتر آموخته است را نشان نمی داد ، زندگی بهتری را تجربه می کرد .
و به ما می آموزد که این *مکث آگاهانه*، چیزی است که ما در این زیستن شتابزده ، به شدت به آن نیاز داریم .
*واکنش های تند و سریع و اتوماتیک به شرایط و اتفاقات ؛ واکنشی ناآگاهانه از سوی فعالیت تله ها ، عقده ها و سایه های شخصیتی است .*
ما به رویدادهای امروزِ زندگیمان همان واکنشی را نشان می دهیم که در گذشته داشته ایم.
ما به ناشناخته های امروز بر اساس شناخته های دیروز عکس العمل نشان می دهیم .
@adelehz
❤17
فقلبي فيك مرتبطٌ رباطَ الأرضِ بالنَبْت
قلب من به قلب تو متصل است
مانند اتصال زمین به زندگی گیاهان... ♥️
@adelehz
قلب من به قلب تو متصل است
مانند اتصال زمین به زندگی گیاهان... ♥️
@adelehz
❤13
خانم باربارا والترز که از مجریان بسیار سرشناس تلویزیون های معتبر آمریکاست سالها پیش از شروع مبارزات آزادی طلبانه افغانستان داستانی مربوط به نقش های جنسیتی در کابل تهیه کرد. در سفری که به افغانستان داشت متوجه شده بود که زنان همواره و بطور سنتی 5 قدم عقب تر از همسرانشان راه می روند.
خانم والترز اخیرا نیز سفری به کابل داشت ملاحظه کرد که هنوز هم زنان پشت سر همسران خود قدم بر می دارند و...
علی رغم کنار زدن رژیم طالبان، زنان شادمانه سنت قدیمی را پاس می دارند.
خانم والترز به یکی از این زنان نزدیک شده و می پرسد: چرا شما زنان اینقدر خوشحالید از اینکه سنت دیرین را که زمانی برای از میان برداشتنش تلاش می کردید همچنان ادامه می دهید؟
این زن مستقیم به چشمان خانم والترز خیره شده و می گوید:
"بخاطر مین های زمینی!"😎😄
@adelehz
خانم والترز اخیرا نیز سفری به کابل داشت ملاحظه کرد که هنوز هم زنان پشت سر همسران خود قدم بر می دارند و...
علی رغم کنار زدن رژیم طالبان، زنان شادمانه سنت قدیمی را پاس می دارند.
خانم والترز به یکی از این زنان نزدیک شده و می پرسد: چرا شما زنان اینقدر خوشحالید از اینکه سنت دیرین را که زمانی برای از میان برداشتنش تلاش می کردید همچنان ادامه می دهید؟
این زن مستقیم به چشمان خانم والترز خیره شده و می گوید:
"بخاطر مین های زمینی!"😎😄
@adelehz
❤24😢1
من و تو آن دوخطیم آری، موازیان به ناچاری
که هردو باورمان ز آغاز به یکدیگر نرسیدن بود
شعر:حسین منزوی
صدا:عادله زمانی
@adelehz
که هردو باورمان ز آغاز به یکدیگر نرسیدن بود
شعر:حسین منزوی
صدا:عادله زمانی
@adelehz
❤8😢1
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
من اینجا هستم ❤️
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.z7
برای استفاده از نوشته های عادله زمانی
در اینستاگرام ما را فالوو کنید .
http://Instagram.com/adeleh.z7
❤2
باور دارم که خدا به من فکر میکند، و مرا در یادش و دلش نگاه داشته است .چطور ممکن ست خورشید هر صبح بتابد و پرنده ها شروع به نغمه خوانی کنند و خدا مرا از یاد برده باشد ؟
چطور ممکن است هر صبح شانسی دوباره به من بدهد درحالیکه مرا یادش نیاید .
من مطمئن هستم خدا هربار که فرشتگانش از او راجع به من میپرسند می خندند و میگوید، آه بنده ی کوچکم! کاش به او گفته شود تا بداند که خدایش اورا تنها نمیگذارد.
#عادله_زمانی
چطور ممکن است هر صبح شانسی دوباره به من بدهد درحالیکه مرا یادش نیاید .
من مطمئن هستم خدا هربار که فرشتگانش از او راجع به من میپرسند می خندند و میگوید، آه بنده ی کوچکم! کاش به او گفته شود تا بداند که خدایش اورا تنها نمیگذارد.
#عادله_زمانی
❤15😢2
یه چیزی هم هست به اسم نون بربری تازه ی سر صبح
که یه بخشی از بهشت محسوب میشه
و اونی هم که صبح زود میره واسه بقیه میگیره میاره فرشته ی خوشحال سازی خلق خدا عنوان میگیره 😄❤️😌
@adelehz
که یه بخشی از بهشت محسوب میشه
و اونی هم که صبح زود میره واسه بقیه میگیره میاره فرشته ی خوشحال سازی خلق خدا عنوان میگیره 😄❤️😌
@adelehz
❤12
هرچقدر تلاش کنی از خودت مایه بگذاری و از هرچه ناراحتت میکند بگذری تا مبادا به آنکه در برابرت ایستاده خدشه ای وارد نکنی
اگر نفهمد
بی فایده است .
تو جهان را آتش بزن برای خوشحالی اش،فایده ندارد یا بهانه ای خواهد یافت یا بهانه ای خواهد ساخت.
آنکه بخواهدت دل ندارد بگوید خسته ام
اما آنی که مدام می نالد و میخواهد درکش کنی یاد نگرفته مستقیم بگوید هی فلانی حوصله ام را سر بردی بگذار برو ..
همیشه دنبال جوابهای مستقیم نباشید .نشانه ها را دنبال کنید تا بفهمید طرف تان ميخواهد چی بگوید .
خسته ام ،مشکل دارم،نمیتوانم،برایمکم میگذاری ،شرایط اینطور ایجاب کرد،نشد که بشود و....
همه این حرفها یکمعنی دارد.
هی رفیق
هرچقدر هم که عاشقی
خودت را به نفهمیدن نزن
حس که کردی باید بروی
کوله ات را جمع کن و از زندگیش بیرون برو
مطمئن باش او این گونه راحت تر است .
#عادله_زمانی
@adelehz
اگر نفهمد
بی فایده است .
تو جهان را آتش بزن برای خوشحالی اش،فایده ندارد یا بهانه ای خواهد یافت یا بهانه ای خواهد ساخت.
آنکه بخواهدت دل ندارد بگوید خسته ام
اما آنی که مدام می نالد و میخواهد درکش کنی یاد نگرفته مستقیم بگوید هی فلانی حوصله ام را سر بردی بگذار برو ..
همیشه دنبال جوابهای مستقیم نباشید .نشانه ها را دنبال کنید تا بفهمید طرف تان ميخواهد چی بگوید .
خسته ام ،مشکل دارم،نمیتوانم،برایمکم میگذاری ،شرایط اینطور ایجاب کرد،نشد که بشود و....
همه این حرفها یکمعنی دارد.
هی رفیق
هرچقدر هم که عاشقی
خودت را به نفهمیدن نزن
حس که کردی باید بروی
کوله ات را جمع کن و از زندگیش بیرون برو
مطمئن باش او این گونه راحت تر است .
#عادله_زمانی
@adelehz
❤20😢3